UÇURTMAMIN KUYRUĞUNA TAKILAN HATIRALAR

>> 14 Kasım 2011 Pazartesi

ZENCEFİLLİ SALEP       ( Valide Sultan Usulü ) (tarif 1 ) (tarif -2)



Soğuklara, hastalığıma teşekkür ediyorum aslında....
11 gün boyunca beni gezmediği diyar, dolaştırmadığı, anı, hatırlatmadığı insan kalmadığı için Çok ama çok teşekkür ederim Faranjitim sana.

Boğazın soğuğu, ayazı, poyrazı bir yere benzemez !
Deli dalgalar, deli akıntı başladı mı , vapurlar çalışmaz olur bazı bazı saatlerde...Zaten el etek çekilir sokaklardan kimseler görünmez olur !
Bizde o kış günlerinde gençliğin yarı cehaletiyle okul çıkışı, Kandilli- Beylerbeyi arasını yürür ! dona dona eve kendimizi zor atardık..

Böyle bir gündeyiz, sene sanırım 1978-79 / kapıyı çalıyorum, valide sultanım yeşil yünlü elbisesisin üzerine şalını almış, kapıyı açıyor, hayretle suratıma bakıp 'sakın bana bu havada ,yürüdüm mürüdüm demeyesin''diyor !! 'Bu ne hal, mosmor olmuş elin,yüzün ! '' Geç, geç hemen sobanın yanına ısın , sonra giyinirsin'' diyor....
Çıtır çıtır yanan odunların sesleri hala kulağımda....
Camdan denize doğru bakıyorum ,çok dalga ve kuvvetli poyraz var, ahşap pencerelerimiz sarsılıyor .. Caddedeki parke taşların üzerine düşen yapraklar ordusu , asker misali dizilmiş,  insanlar ise sımsıkı sarılmış paltolarına , rüzgardan savrula savrula yürümeye çalışıyorlardı ...
Çok ,ama çok soğuk bir kasım sonuydu ..

Mutfaktan gözünün ucuyla bana bakıp '' Sobanın yanından ayrılma ''diye sesleniyor valide sultanım, kaşları çatık !
Bu arada o taraftan o kadar güzel bir koku yayılıyor ki......milim milim, bütün koku hücrelerim harekete geçiyor... İlahi bir koku odayı kaplıyarak, tüm nefasetiyle valide sultanımın ellerinden , benim ellerimin arasında yerini alıyor...
Rahmetli anneannemin fincanı bu ! İçinde hakiki ev yapımı valide sultan usulü salep var... Oda kendi annesinden öğrenmiş elbet !
Tarçınlı sevsemde, Validem hastayım diye bol zencefilli yapardı , ömrüne bereket.....
Derin derin kokluyor ve fincanın sıcağıyla tüm bedenimin de ısındığını hissediyordum..

O akşam da aynen böyle çok hasta oluyorum ! Bir fazlası var, kuvvetli öksürük de eşlik ediyor gecenin ileri saatlerinde .. Ayrılıyor sanıyorum, boğazlarım, ciğerlerim sökülüyor.
Göğsüme konan sıcak havlular, ayağımda sıcak su torbaları, İlaç falan hatırlamıyorum şu an, ama ,günde 3 kez salep ve zencefilli ıhlamur içtiğimi, annemin baharatları kaynatıp süzüp içirdiğini hep net hatırlıyorum...
Salep öksürüğe çok iyi gelir ''derdi valide sultanım !! zencefil karanfil olmazsa olmaz derdi bir de .. Olmazdı da :=)

Hepimizin ortak çok anıları vardır elbet kış aylarına dair,  saleple bozayla ve diğerleriyle....

Çocukluğumuzda ,Akşam sokaklarda, çarşı- pazar aralarında , bembeyaz giyinen, önlüksüz işe çıkmayan, o sapsarı, ışıl ışıl parlayan prinç salep güğümlerinden mis gibi hakiki salepler akardı, bozacılar geçer, kestaneler közlenir, leblebiler kavrulurdu üzerine.. Valide sultanım çok iyi bilirdi bunları .

Bayram arefesi çok ani bir telefon alıyorum ve ucundaki canım arkadaşım Belgin, sevgili babacığının  vefat haberini veriyordu ağlıyarak  :((((
''Beylerbeyi'nden kalkacak, oradaki kabristana defnedeceğiz ''diyordu..
Herşeyi bırakıp koşuyorum...Zaten evde değildim, rotayı boğaza  çeviriyorum...
 Boğaz sert sert esiyordu camii avlusunda ...
Görevler tamamlanıyor ebediyete intikal bitiyordu. Akşam duasını yapmıştık ve  evlerimize  dönüyorduk..... 
Nurlar içinde yat Kemal amcam.. Babama da çok ,ama çok selam söyle  :(

Arefe gecesi , bayram sabaha karşı çok hastalandım, masal kahramanım, evin karadutları da diğer günler hasta sayısına dahil oldular ..
Sevimli bir hafta olmadı, bayram ise HİÇ OLA-MADI ! Tüm planlar iptal edildi !!
Validem imdadıma yetişti, tarhanalar, elleriyle kuruttuğu kuşburnu, salepler yolladı, kestaneler, kavrulmuş leblebiler de , bonuslarıydı, bayram şekeri niyetine :=)
Çok üzüldü ,ama Ona da geçmesin diye, izin vermedik , görmeye gelemedi..
Anne eli değen her şey gibi şifalandık kısa zamanda.
Hepsi iyileşti şükür , ben gözümü dün açtım nihayet ...Eksik kalmadı, Sinüzitte yaptı yapacağını..

Ellerimin arasında valide sultan usulü salep, hatıralarımın uçurtmalarına takılmış eski çocukluğum, tüm anılarım, 3 katlı evimiz, çeşmeli köşklerle bezeli  eski çınar sokağımız, buğulanmış camın ardından geçen gemiler, beyaziş perdeler, dantel kenarlı mavi atlas yorganım ve yastığım, çıtır çıtır yanan odun sesleri, közlenen kestane kokuları, yerdeki İsparta halıları, prinç ayna, ceviz konsol, pikap, plaklar, sehpadaki  prinç döküm seramik  antik vazo, duvardaki damla şeklinde eski aplikler, kocaman bahçe, hurma ağaçları, parke taşlı boğaz yolları,  ezan sesleri, duvardaki antika radyo, siyah beyaz tv, validesinin o güzelim bal rengi ceviz berjerine kıvrılmış o küçük  kız, dibinden ayrılmayan kocaman av köpekleri, rahmetli babasının şefkatle bakan kocaman mavi gözleri, tatlı gülümsemesi, sobanın üzerinde portakal kabukları,  o güzel mavi emaye çaydanlık, içinde kaynayan karanfilli ıhlamur, validesinin şarkılar mırıldanışı, pötikareli chanel  döpiyesleri,  sivri burunlu rugan ayakkabıları, hepsi bu uçurtmanın kuyruğuna takılıp, beni gezdirip, sarıp sarmalayıp, yeniden ısıtmaya yetiyor da artıyorlar bile...
SELAM OLSUN O YILLARA.....
HEPİMİZE AFİYETLE MUHABBETLE, SEVGİLER KATSIN..

82 yorum:

boncuk mutfakta 14 Kasım 2011 13:47  

Yazılarını keyif alarak okuyorum.
Ne kadar güzel yazmışsın maziyi.Bende çocukluk günlerime döndüm okuyunca, eskiler daha mı güzeldi ne. Kiminle konuşsam geçmişe özlem söz konusu.
Çok geçmiş olsun Nunum.

bırtutamkekik 14 Kasım 2011 13:54  

çok geçmiş olsun nunum...
böylesine güzel mi anlatılır anılar,yaşanmışlıklar,geçmişe yolculuklar...
canımm...
senn hep yaz ne olur..
:)
şimdi mutfağa gidip bir fincan sımsıcacık,damla sakızlı salebimden hazırlayıp,yazını tekrar tekrar okumak istiyorum:)
yüreğine sağlık nunumm....
gönül dolusu sevgilerimi gönderiyorum kekik kokulu mutfağımdan...

kekiğin...

neval 14 Kasım 2011 13:58  

geçmiş olsun,bayramı hasta geçirmek ne zor olmuştur.nostalji rüzgarları bugün de sizin o taraflardan esiyor,ne güzel

Adsız 14 Kasım 2011 13:59  

o annesinin berjerine kıvrılıp, ateşler içindeki küçük kıza, acil şifalar olsun benden de.
kıyamadım...

ferda

Eya 14 Kasım 2011 14:05  

Nunucugum cok severim Salep´i... Tarcin´i bir tek salep icerken keyifle koklarim...gecmisler olsun, sevgiler

zehra

Girls On Blog 14 Kasım 2011 14:06  

Çok tatlı anlatmışsınız..:) gözümde canlandı resmen...gelmiş geçmiş olsun.
sevgiler:)

NzlGl 14 Kasım 2011 14:07  

Hastalıklardan uzak bol salepli günleriniz olsun......
sevgilerimle

Adsız 14 Kasım 2011 14:10  

ZEYMURAN

uzun zaman oldu sahlep içmeyeli
,eee vakti de geldı şöyle lapa lapa kar yagsa pencerenın onunde sıcacık dumanı tüten zencefilli sahlepimi içsem,ne iyi olur

Unknown 14 Kasım 2011 14:16  

Sultanım hoşgeldin sefalar getirdin
Yine zerafet fışkıran sunumlar ve leziz içecekler.Senin ve Valide Sul
tanın ellerine sağlık.En çok soğuk
kış günlerinde vapurda içilen salep keyfini özledim:)))öpüyorum.

Saglıklımutfak 14 Kasım 2011 14:32  

Çok geçmiş olsun nunum. Bende dünden beri hastayım. zencefili salep de süper olur hani. Sevgiler

Saglıklımutfak 14 Kasım 2011 14:32  

Çok geçmiş olsun nunum. Bende dünden beri hastayım. zencefili salep de süper olur hani. Sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 14 Kasım 2011 14:38  

Çok şükür geçmiş, dilerim bir daha uğramaz sizin haneye... Ahh şimdi sıcacık bol tarçınlı bir salep olaydı... Sevgiler...

Adsız 14 Kasım 2011 14:41  

ah bu faranjitin, sinüzitin -
şükür bitmiş geçmiş olsun .
biraz daha toparlanınca en ballısından bir anı daha patlat,
iyi geldi be nunuşum,,
kış masalları bu olsa gerek dedim )))))
öpüyorum canım ^^^^ ASUMAN

kimsiniz 14 Kasım 2011 14:53  

çok güzel anlatmissiniz, yüreginize saglik, çok da geçmis olsun :)

Adsız 14 Kasım 2011 15:04  

Merhaba Sevgili Nunu,
Geçmiş Bayramınızı kutluyor sağlıklı, huzurlu ve mutlu bayramlar diliyorum.
Geçmiş olsun Acil şifalar diliyorum dikkat edin kendinize evin hanımı hasta olduğu zaman hayat duruyor bence masal gibi anlatmışsınız yazınızı okurken gözümde canlandırdım. Şimdi salep'inizi denemek istiyorum. Ellerinize sağlık hem annenizin hem de sizin.
Sağlıklı ve mutlu kalın...
Nuray

Unknown 14 Kasım 2011 15:07  

Çok geçmiş olsun,bir daha gelmesin gelemesin ne Faranjit ne diğerleri..
Ama sen yaz hatıralarını,o sıcacık,o en içinden dökülen duygularınla harmanladığım cümlelerinin ahenginde kaybolayım her keresinde..:)
Ah ne güzelsin sen..
Valide sultana da selamlar gönderiyorum gönül dolusu..
Bayramı bayram gibi geçiremesen de Bayram tadında koca bir ömür diliyorum..
Muhabbetle kalasın...

Adsız 14 Kasım 2011 15:11  

Sevgili Nunu,
Zencefilli salep tarifinin altına yorum yapmak istiyorum fakat yapamadım. Annenize tekrar teşekkür ediyor ellerinden öpüyorum. Tarif çok hoşuma gitti. Büyüklerimizden öğrenmemiz gereken o kadar çok şey var ki...
Sevgilerimle.
Nuray

Adsız 14 Kasım 2011 15:20  

ağlattın sen beni
o uçutmanın kuyruğu benide babama evimize götürürmü güzel ruhlu nunum?

NESLİHAN.

sare 14 Kasım 2011 15:23  

Sevgili NuNu, şükür kavuşturana. Çok geçmiş olsun.
Sevgili annenizin elleri dert görmesin, ne güzel bir tarif paylaşmışsın tam da soğuklar başlamak üzereyken. Çok severim.
Güzelim örtü, fincan ve tabak da bir harika, iyi günlerde kullanın.
Sevgiler.

PAPATYA PRENSES 14 Kasım 2011 15:44  

hani neredeyse iyiki hastalanmışsın Nunu diyeceğim, öyle keyifle okudum yazını. Özlemişim çok...

Geçmişler olsun hepinize. İyice merak eder olmuştum artık.

Nehir Butik Pasta 14 Kasım 2011 15:54  

hastalık ve hatırlattıkları
eski günler ne güzelmiş di mi:)
salebi hiç zencefilli olarak içmedim ama mutlaka yapacağım seni ve valide sultanı da bol bol anarak tabi:)

Unknown 14 Kasım 2011 16:31  

Sahlep'ten çok kalemin ısıttı yüreğimi sevgili Nunu,

dilerim ki,o mis kokular,anılar hiç eksilmesin yüreklerimizden,bedenlerimizden.

Geçmişler olsun,
ennn içten,

sevgilerimle...

Bir Dilim Düş 14 Kasım 2011 16:47  

Nunucuğum ççok geçmiş olsun hepinize ne güzel anlatmışsın eskiyi :))))

Sevgiler,
Evren

Hayat İzlerim 14 Kasım 2011 17:05  

Ahh anılarımız, bizi ayakta tutanlarımız.
Çok geçmişler olsun ...

sibelyalcincom 14 Kasım 2011 17:06  

Çok geçmiş olsun eskileri hatırlayıp yad etmek çok güzel ama sağlıklı günlerde:))

Adsız 14 Kasım 2011 17:11  

canımın içi güzel yüreklim,
cenazede üşüttün sen,
ama son güzel oldu ...
bak nereye bağladın bu hastalığı..
herşeyin güzel tatlı arkadaşım geçmiş olsun

esin

KİZHATCE 14 Kasım 2011 17:32  

geçmiş olsun canım,anneciğinin yaptıkları ve sevgisi seni iyileştirmiş bile :) ama hasta olmasan o güzel günlere geri dönmeyi erteleyecektin :)anneciğinle geçireceğin uzun yıllar diliyorum rabbimden..seni öpüyorum iyiki yine buradasın :)

nesrin 14 Kasım 2011 17:37  

Gecmis olsun. Salebi ben de cok severim. Sevgilerimle...

Bengi Özkan 14 Kasım 2011 19:27  

Geçmiş olsun, bu son olsu...

Sevgiler,

Bengi

bittermutfakta 14 Kasım 2011 19:43  

Çok geçmiş olsun.Ne güzel bi yazı bu böyle.Ruhunuza sağlık..Sahlep içmeyeli çok oldu çok severim bende tadı kokusu cok hoşuma gider.E tabi bide boool tarçınlı olucak.Sevgiler

Adsız 14 Kasım 2011 20:18  

Bize hep güzellikler kattın nunucugum, bol bol geriye götürüp gözlerimi bugulandirdin. Ne güzel bir anılar gezisi olmuş..okadar keyif aldimki 2 kez okudum, tarifler kadar yazılarına da hayranım. Emegine yüreğine gönlüne saglık, daha sık yazmalısın derim bende. Çok sevgiler nuraycim.Gulden. Y

MUTFAKISTAN 14 Kasım 2011 20:18  

Cok tatlisin nunum keyifle okudum
Cok gecmis olsun canim
Allah anacigina omurler versin
Cok opuyorum sevgiler

caferengigül 14 Kasım 2011 23:38  

Çok geçmiş olsun.Salep kışın olmazsa olmazı bence.Sanki biraz geçmiş demek salep.Anılarda yarenlik ediyorsa bir lezzetin yanında, bir de anne eli varsa...Daha ötesi yok.

IŞILCA TATLAR 14 Kasım 2011 23:50  

Nuray'cığım,
Öncelikle çok geçmişler olsun hepinize.
Yazdıklarınla beni de o güzel günlerde güzel bir gezintiye çıkardın. Hele sımsıcak bir sobanın üzerinde pişen kestanelerin kokusu ve mavi emaye çaydanlık. Ne kadar mütevazi ve sade yaşamlarımız varmış.
Valide sultanının da ellerine yüreğine sağlık.

Not: Kaç kez yazdım bilemiyorum ama bir türlü gönderemiyorum yorumlarımı.

yemekbiraşk 15 Kasım 2011 00:44  

sıcaklığı öyle güzel anlatmışsınki doyasıya yaşamamak mümkün değil içim ısındı... Kemal amcaya Allah'tan rahmet diliyorum.. Valide Sultanada sağlıklı uzun bir ömür.. çok çok geçmiş olsun ama nerede bu nefis salepin tarifi:)
sevgilerimle
seval

yemekbiraşk 15 Kasım 2011 00:45  

hımmm tarifide buldum:) en kısa zamanda bende sarı dutlarıma yapıcam:)
kocaman sevgilerimle
seval

Adsız 15 Kasım 2011 08:31  

günaydın nunum,
ne güzel bir yazı böyleki, şu çılgın boğaz soğuğunu aratmayan istanbul ayazında içimi ateş gibi ısıtıverdin anılarınla..
sanki o odada ben kıvrıldım koltuğa, sobanın başına ben geçiverdim, ıhlamurların kokusunuda ben duydum sandım
ne bileyim çok hislendim şu saatlerde, annem aklıma geldi, ne sabırlı meşakkatli kadınlarmış dedim. ezildi içim.
sağol bitanem, öyle guzelki dillendirmen bunları, daha sık yaz. götut o yıllara
hepsini unuttuk gittik yaşam savaşından
geçmiş olsun, belginin başı sağolsun canım

Fatoş.

Unknown 15 Kasım 2011 09:07  

Günaydinlar Nuraycigim.... Öncelikle gecmisler olsun, acil sifalar diliyorum.... Ve o sahane sunumlu salebinden bir yudum aliyorum... Ayrica bloguma biraktigin, o nazik yorumun icin de cok tesekkür ediyorum, canim benim.... Sevgilerimle,

Fido 15 Kasım 2011 09:10  

ne güzel yazmışsınız öyle,çok etkilendim,ben de babaannemin talaş sobasını hatırladım birden,nasıl da gürül gürül yanardı,üzerine portakal kabukları koyardık oda güzel koksun diye..birden hatıralarım kabardı,hep ıhlamur kaynardı o sobanın üzerinde..ah babaannemm..
önce size çok geçmiş olsun,sonra hepinizin başı sağolsun,Allah sizlere uzun ömür versin..
fincanlarınıza bayıldım,yaşanmışlığı olan objeler çok çekiyor beni..yılların kokusu ve dokusu vardır onlarda..
fincanın altındaki supla da ayrı bir güzel,osmanlı işi..
artık sizi takipteyim :)
sevgiyle kalın,

Adsız 15 Kasım 2011 09:19  

yaşantımızın en şahane yıllarıydı can arkadaşım..
70 li 80 li yıllar kimseler unutamaz
ben bu yazınıda unutulmazlar arasında saklıyacağım

belgine sabırlar
size şifalar gönderiyorum.
benim asil kalpli can arkadaşım
.//
selma

evcilik 15 Kasım 2011 10:26  

Yazını okurken çok duygulandım,neden bilmiyorum sonuçta İstanbul da büyümedim,bir köyde kaldı çocukluğum ama anlamsızca ıslandı yanağım...
sevgiler hep senin olsun...

kalpkurabiye 15 Kasım 2011 11:03  

anıların babacığımın çocukluk gençlik anıların açok benziyor ablacım:)) şimdinin 4. leventinde geçmiş onunda çocukluğu gençliği ahh ahh hep anlatır ağzımız açık dinleriz:) hiç yabancı gelmedi bunlar bana:) yaşamasamda:)

Adsız 15 Kasım 2011 11:27  

geçerken benide al bacım o uçurtmanın kuyruğuna
çok gidesim var oralara
bağlara bahçelere, tepelere, boğazın taşlı sokaklarına, cumbalılarına, ..
çok gidesim var -

Belgin

Narince 15 Kasım 2011 11:43  

Aaaa zencefili kışın özellikle evden eksik etmiyorum akşam sahlep keyfimize de ortak edelim artıkın:)

Sevil Şahin (birdemliksohbet) 15 Kasım 2011 12:17  

nunucum yazını sanki kendim yaşamış gibi okudum o soğugu iliklerime dek hissettim sanırım. Arkadaşının babasına Allah rağmet eylesin. Size ave tüm yakınlarına sabırlar versin rabbim..
Salep soğuk günlerde en büyük favorim. evimde bir salep birde ıhlamur eksik olmaz
benim içinde bu bayram hep hasta yatagımda geçti. Tekrar gemiş olsun. Kendine dikkat et sevgiler

Adsız 15 Kasım 2011 14:06  

bayram günü böyle bir acı nasıl dağlar insanı, baba birde bu giden ah ah.. çok üzüldüm nurayım. sabırlar dilerim arkadaşına, demek belginin babasıydı.
birde üstüne hastalandın yazık, gelmiş geçmiş olsun.

sonunda bu kadar özlemle dile gelmiş cümleler gözler doldurtuyor hepimize. sanki hiç çocuk olmadık gibiyiz şimdi.işte dedim geçmişim, aynı böyleydi. biz hep o bahçedeymişiz.
kocaman sevgilerimle sarıyorum seni nurayım. çok harika bir yazıydı iyiki bu blog olmuş
sevgiler güzel arkadaşım,

SEma N.

Unknown 15 Kasım 2011 15:16  

geçmiş olsun nunucu ğum,salepi çok severim.afiyet şeker şifa olsun.sevgiler.

Ferkay 15 Kasım 2011 17:29  

Canım benim nede güzel anlatmışsın
hüzünlü hüzünlü okudum..
Çok geçmiş olsun Nunum kendine iyi bak.
Öpüyorum..

Tolga 15 Kasım 2011 18:11  

geçmiş olsun bizden.dramatik güzel yazınıza ayşegül'ün selamları var:)

sevgiyle.
tolga

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Kasım 2011 18:13  

Hepinize çok teşekkür ederim..

Tolga :
Ayşegüle sevgiler selamlar...

Unknown 15 Kasım 2011 20:01  

Nasıl da güzel anlatmışsınız.Küçücük bir şey sandığın kapağını açtırıp içindeki her anıyı nasıl da gün yüzüne çıkarıyor.Ellerinize sağlık

Unknown 15 Kasım 2011 21:43  

Çok geçmiş olsun.
Bu ne güzel bir yazıdır böyle o soğuğu ve sıcak salepin lezzeti hissettirdi bana..:))
Yazdıkların gözümde canlandı inan..:))
Ayrıca sormak istediğim birşey var..
Salpte tercih ettiğin bir marka varmı yada aktardan filanmı alıyorsun ?
Yazarsan çok sevinirim..:))

aksungur46 15 Kasım 2011 22:41  

ziyaretinize çok tşk.ler.canım geçmişler olsun.bu arada sahlepe de bayılırım.içmiş kadar oldum.kocaman kucakladım sevgilerimle

mamila 15 Kasım 2011 23:18  

Çok geçmiş olsun.Yazınızı gülümseyerek ve içim burkularak okudum.Birazcıkda göz yaşlarım aktı galiba,ne hoş anlatmışsınız çoook eski yıllara anılara gittim.sevgilerimle...

susamcorekotuFeriha 16 Kasım 2011 00:41  

hasta olmana çok üzüldüm bilirim ne zor olduğunu:( ama sağlıklı olduğumuzu farkedemeyiz değil mi sana acil şifalar dilerim, salep içmeliyim:)))

TATESAL 16 Kasım 2011 00:44  

Yüreğinin güzelliği kaleminden akan güzel ve asil kadın çok geçmiş olsun,rabbim acil şifalar versin....Bir hatıra ancak bu kadar güzel anlatılır ve bu denli sıcak olur,sizi çok seviyor ve tebrik ediyorum bize bu güzellikleri yansıttığınız ve çocukluğumuza götürdüğünğüz için ve herşeyi bu kadar mükemmel tasvir ettiğiniz için,sevgilerimle Tülin...
o zamanlar kilo problemi yokmuş değil mi,salepler,kestaneler falan,şimdi neden bu kadar kısıtlıyız ve yedikçe ızdırap duyuyoruz? Cevap şu değil mi,eskiden yiyip yakıyorlardı...yürümek gibi,arabaya binmemek gibi,ama şimdi öylemi 2 adım için hemen vınnn....sonrada gelsin kilolar...ama sizin probleminiz yok....

reyhan kokulu mutfağım 16 Kasım 2011 00:53  

çok geçmiş olsun. bende yazınızı zevkle okudum ve salebin kokusu da buralara geldi:)

bende yeni bir blog açtım sizide oraya beklerim sevgiler...

http://reyhankokulu.blogspot.com/

Cocukla Cocuk 16 Kasım 2011 08:44  

Nunu'cuğum, tarçınlı sahlep yazına yorum yazacaktım yazamadım, daha dün marketten hazır sahleplerden aldım ama senin yazını okuyunca bir daha almamaya karar verdim...hemen bir aktar buluna ve sahlep alına...Nunu'cum bir de boza tarifi gelir mi senden :)

didem 16 Kasım 2011 09:27  

Sifalar diliyorum. Insan hasta iken anca dinlendiginde uzun uzadiya dusunme firsati buluyor degil mi? Hastaligin tek iyi yani herhalde.
Anilar, hayatlar, olaylar...
Salep nefis gozukuyor.

MAVİANNE 16 Kasım 2011 10:21  

o sımsıcak salepin kokusu burnuma geldi şimdi validehanımın yüreğine sağlık
nurlar içinde yatsın yitip giden göçenler

Disalce 16 Kasım 2011 11:23  

nunucum sanki sürükleyici bir roman okudum..gerçi heresin hayatı bir roman ama harika anlatmışsın...hafif loş ve sıcak bir oda canlandı gözümde....özellikle ev tasvirin ,dalgalardan bahsetmen müthişti....o evde oturmak isterdim:))çok geçmiş olsun.....salep harika görünüyor....bende aktara bi bakayım bakalım:)

Seda'nın Günlüğü 16 Kasım 2011 11:54  

Nunu'cum geçmişler olsun. Yazını sakinlikle, içime sindire sindire okudum, ısındım... önemli olan bu aslında, ne olursa olsun, her olayın arasından bir güzellik çekip çıkarmak.
Sağlıcakla kal...

tülin 16 Kasım 2011 12:25  

O uçurtmanın kuyruğuna takılıp gittim ben de.
Ne zamandır böyle bir yolculuk yapmamıştım,teşekkürler.

lavantalimon 16 Kasım 2011 12:38  

Harikasın:) geçen gün mado da bu yılın ilk salepini içtim :) özlemişim:) canım çok teşekkür ederim blogumu ihmal ediyorum yuh bana:) haklsın:))
çokk sevgiler öptüm canım:))

Serap Uzun. Karakazandan 16 Kasım 2011 13:37  

Hani Coşkun sabahın bir şarkısı vardı? Anılar,anılar şimdi gözümde canlandılar diye,sanki gözümde canlandı inan.Sahlepi cok severim zencefilli değişiktir denemem lazım. :-)
Allah şifa versin cnm, eline sağlık.

Adsız 16 Kasım 2011 17:24  

can arkadaşım, canan arkadaşım benim,
nice kitap okudum son aylarda, ama beni böyle etkileyen, böyle ağlatan bir yazı olmadı epeydir.. babana selamın bitirdi beni, uçurtmanın kuyruğuna binen, annesinin koltuğuna kıvrılan bu muhteşem küçük kızı sımsıkı kucaklıyorum..
yanımda olsan beraber ağlardık dakikalarca..
çok teşekkür ederim kalbinin ta içine.
seni seviyorum eşsiz melek.
allah rahmet eylesin tüm babalarımıza..

*zeynep*

Baharcicegi 16 Kasım 2011 18:19  

gecmisler olsun nunucum
sen neden bir roman yazmiyorsun canimcim yazdiklarini okurken sanki bir yazarin kitabinin orta sayfalarindan satirlar okuyorum
hem midemizi isittin nefis zencefilli saleple ,yazinlada yüregimizi
sevgiler yazarim

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Kasım 2011 18:33  

çook teşekkür ederim güzel arkadaşlarım...

bahar çiçeğim- öznurum

ben yazabildiğim naçizane satırları zaten sizler için yazıyorum ...

biz bize yeteriz öznurum.. :=)

ama belki biraz daha sık dokunabilirim anılara..

HEPİNİZ ÇOK GÜZELSİNİZ..

Beni çok çok duygulandırdınız ,tertemiz kalplerinizle..
içten samimi dışa dönümlerinizle yüreğimi ısıttınız..
sağolun...

mandalincikmazi 16 Kasım 2011 18:37  

Öncelikle çok geçmiş olsun arkadaşım
ben de hastydım ama şimdi iyiyim
salep içmeyli çok oldu yapanda olmayınca tamamen aklımdan uçtu gitti salep
ama tadı damağımda
soğuk kış gecelerinde nasılda gider
.......

Esma Ercengiz 17 Kasım 2011 09:13  

Nunucum sana geçmiş olsun diyorum ve ben de sahlepi alıp kaçıyorum. Öyle iyi gelecek ki..
Sevgiler

Mutfak Dili 17 Kasım 2011 15:46  

Okuyunca benimde anilarim canlandi gozumde. En cok da soba. ozlemisim yaninda oturmayi kestane kozlemeyi citir citir yanan odun sesine uyumayi.
Cok gecmis olsun Rabbim sifa versin.
Sagligin kiymeti ancan hasta olunca bilinir.
Sevgiler sagliklar ..

made in funda 17 Kasım 2011 19:11  

çok geçmiş olsun nuraycığım.inşalah hepiniz sağlığınıza kavuştunuz.ben bu aralar öğretmenler gününde oynayacağım tiyatroya hazırlanıyorum kusura bakma yeni haberim oldu.Allah sana ,ailene ve özellikle de anneciğine uzun ve sağlıklı bir ömür versin...

Zeugma 17 Kasım 2011 23:18  

Sahleple birlikte bizi nerelere götürdünüz bizi böyle Nur Hanımcığım...
Ellerinize sağlık. Şifalar olsun..

Geçmiş olsun, bir daha gelmesin dilerim bu arada ...

Sevgilerimle...

Oglak Kizlari 18 Kasım 2011 01:26  

Gece 01,25 uyuyamadım kalktım bilgisayarı açtım. Oysa kitap okurdum ben hep.

Aslında sebep bariz, Iskender i okuyorum şu sıralar ve Iskender in yazısı, el yazısı, ışık yeresiz zorlanıyorum okurken. Tembellik ve bu yüzden bilgisayar açıldı.

Güzel kitap, tavsiye ederim.

Hoşgeldiniz, hoşgeldim.
Ne güzel bir hikaye, ellerinize sağlık.

Sahlep tarifini bulamamış anne Çiğdem

Oglak Kizlari 18 Kasım 2011 01:28  

Buldum.

Kör anne Çiğdem

Unknown 18 Kasım 2011 09:05  

Ne kadar guzel anlatmissin. Sahlepin kokusu taa burnuma geldi desem yalan olmaz . ellerin dert görmezsin

Calibe'nin Mutfağı 18 Kasım 2011 10:17  

Soguk ve kasvetli havasiyla Almanya'dan merhaba.Sahlep ve Boza benim icin kisin vazgecilmez iceceklerinden..Sahlep türk marketinde bulunmasina ragmen icindeki katki maddelerinden dolayi tadi tuhaf oldugundan alip yapmak istemiyorum.Vermis oldugun malzemeleri bulup kendim yapmaya calisacagim..Paylasim icin tesekkürler..Elma sekerlerin muhtesem olmus cok hosuma gittiler..
sevgiler..
Cali

kristalkelebek(aslı) 18 Kasım 2011 10:17  

Tatlılar tatlısı, güzeller güzeli Nunumm çok geçmiş olsun..Aslında en büyük hazine sağlık, insanın tadı tuzu olmuyor ufak bir üşütmede bile. Bu aralar herkeste var bu durumlar, beni de geçen hafta hafiften yokladı nezle..
Eskiye dair yazdıkların beni de zamanda bir yolculuğa çıkarttı. Çünkü ucundan da olsa o salepçileri, bozacıları görebilmiş şanslı bir nesildenim ben de.
Kelimelerine sağlık Nunum, içime işledi yazdıkların.
Salep fotoğraftan bile yeterince davetkar duruyor:). Anne eli değen herşey en güzeldir zaten, anne tarifleri bambaşkadır..
Seni çooook seven kelebeğin:)

Benhurum 18 Kasım 2011 12:24  

Sevgili Nunucum seni ne kadar özlemişim dün akşamki nazik ziyaretinle hatırladım ve ne kadar uzun zamandır buralara gelemediğimi:( Öncelikle çok özür dilerim ziyeret edemediğim için. Özel alana geçmiş olmanın yan etkileri ve işlerimin son derece yoğunlaşması beni buralardan çok uzaklaştırdı. Kendi kayıtlarımı dahi iki ara bir derede girer oldum inan:( Ama bundan sonra en azından şimdiki gibi öğle saatlerimde zaman ayırmak için elimden geleni yapacağım:)

Çok çok geçmişler olsun canım benim gerçi toparlamışsın şükürler olsun ama inş. her daim sağlık ve sıhhatte olursun...

Bu güzel yazını okurken ben de çocukluğuma, o nefis kış gecelerine döndüm ve sayende çook güzel anılarımı yâd ettim, ellerine ve yüreğine sağlık canım..

Ayrıca salep deyince bende akan sular durur ve rahmetli babacığım ile ilgili tatlı bir anımı hatırlarım..

Sevgili anneciğinin ömrüne bereketler, ellerine ve o güzel anne yüreğine sağlıklar olsun inşaallah. Hürmetle ellerinden öper, saygı ve sevgilerimi iletmek isterim.

Tekrar görüşmek üzere kucak dolusu sevgilerimle...

Bir Dut Masalı - nUnU 18 Kasım 2011 14:25  

ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
:)

Unknown 18 Kasım 2011 17:18  

Keyifli yazını bir solukta okudum. Kışın sahlepe bayılırım. Zencefilliyi hiç denememiştim. Sayende tanışacağım. Geçen hafta aktardan sahlep alıyım dedim, kilosu 300 tl deyince vazgeçtim:(
Sevgiler,

Adsız 21 Kasım 2011 21:15  

ne kadar güzel bir anlatım böyle nunum.
aynı okul hallerimiz, çokda duygulandım bende ve her şeyin kokusunu hissettim. özledim durdum.
eline sağlık canım.
iyisin şükür geçmiş olsun
BANU

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP