CİHANGİR TUTKUSU

>> 7 Ocak 2011 Cuma


İstanbul kış havasına büründü gibi, ama biz kış mevsiminde güzel bir gün yakalayıp, '' e hadi '' diyoruz iki arkadaş birbirimize, kendimize Bir güzel İstanbul ısmarlayıp da Hediye edelim !!! dedikten sonra, buluşuyoruz Kadıköy iskelesinde ve şehir hatlarının üst katına çıkıp ,boğaz havasını ve güzelim İstanbul'u içimize derin derin çekip,

ve İstanbul'a çok yakıştırdığım güneş eşliğinde, gözlerimize ve ruhumuza etiketliyoruz bu muazzam manzarayı an be an.

Böylesine eşsiz manzaradan sonra Beşiktaş iskelesine varıp , bir taxi ile, iki arkadaş soluğu doğruca Cihangir'de alıyoruz. Amaç hiç bir yere benzemeyen bu güzel tarihi semtte olabildiğince dolu bir gün geçirmek. Bu sebeple önce Beyoğlunda başlıyoruz gezinmeye, biraz Fransız sokağı (Cezayir sokağı) yapıp (resimler daha sonra ), Saınt Antonıo Kilisesine uğrayıp (resimler daha sonra ), hafif bir öğlen yemeği için benim çok sevdiğim bir mekanı tercih ediyoruz.Burası oğlumun ameliyat ve fizik tedavi dönemi boyunca haftalar , hatta aylar boyunca uğradığım mekanlardan biri.

Alman hastanesinin Otopark çıkışından ! sola dönünce karşınıza çıkan sokak içinde, 2.5 katlı, bir kadın elinin değdiği hemencecik belli olan, buram buram sanat kokulu ufacık bir cafe ! Gide gele sahibi ile de tanışıyoruz , hoş bir hanım, çoğu sanat ve hayat adına , çok cici sohbetler ediyoruz her defasında, dekorasyon tamamen kendine ait, eski 45'likler, Longplayler, eski radyolar, oyuncaklar, 50!lili yıllara ait afişler, tavana elleriyle yaptığı kelebek motifleri !!, yaptığı resimleri, el yapımı fincanları ve çok ilgi çekici aksesuarlarıyla,

gözlerinizin parıldayacağı şirin bir yer.. Kısaca farkı farkedilen benzersiz bir iç dizaynla ,iştahla hafif yemeklerinizi tadabiliyorsunuz.. Zaten sandalyeler ve sizler için seçtiğim köşelerle resimler , çoktan dile gelip sizinle konuşmaya başlamıştır bile .

Ben O öğlen tost ayran-soda tercih ediyorum (malum diyet) arkadaşım kocaman bir hamburger tabağına hemen evet diyor :)
Yemek sonunda adını alan mekanın simgesi içinde hesaplar geliyor, nazar boncuğuda hediye ediliyor :))) Eee okadar çok olay yaşadık ki masal ailesi olarak, onlarda bizi haklı buluyor sohbetler arasında ! :)

Hava güneşli ılık ama, tam dışarıya çıktığımızda, ufaktan yağmur çiseliyor, Hadi diyorum Betüş'e ''doğruca senle kahve içmeye Tarihi Savoy'a (pastane) gidelim '' Yağmur damlacıkları birer birer düşerken, kendimizi değil ama, mis kokan kahve fincanımızı ve sadece gözümle sevebildiğim ekler pastalarını şemsiyemizle korumaya alıyorum..
Bu güzel günü böylece bitirip, sizlere sevgiler sunup diğer postta buluşuncaya kadar hoşçakalın diyorum....

***********

Sevgili Derya'mızın eşi , 3. gün önce beyin kanaması geçirdi biliyorsunuz !
7. ocak / akşam 18. 30 itibari ile kendisiyle tlf. görüştüm. Dr. heyetinden çıkan karar AMELİYAT olmuş .. Halen iç kanama devam ettiğinden , beyin zarında oluşan 3 baloncuk sebebiyle , 10-11 Ocak günü , uzun sürecek kritik bir operasyon geçirecekmiş .
Herkese sevgiler yollayan sevgili
Derya Eşi adına Dualar göndermemizi istiyor !
ŞİFALAR DİLİYORUM ,DUALARIMIZ KALBEN ONLARLA .

37 yorum:

TATESAL 7 Ocak 2011 10:37  

Ohhh sabah sabah içim açıldı canım İstanbul,harika mekan,mis gibi kahve ve ekler pasta,kim dinler diyeti şimdi....sevgiler özel kadın....
kupkekleri unuttum sanma şaheser gibiler canım...sevgi ile...

Adsız 7 Ocak 2011 10:40  

nunuşumm
şahane bir yermiş
çok sağol paylaşım için canım beniM
FERDA

sihirlirloklava 7 Ocak 2011 10:48  

günaydınnnn...gerçekten insana neşe verdiği belli olan tarz bir yer...yolumuz düşerse aklımda olacak...güzel günler....

YeMeK vAkTi 7 Ocak 2011 12:43  

İstanbulda bir güzel İstanbul kadar güzel desene..Sefanız olsun nunucum

Delfina ; 7 Ocak 2011 12:44  

Nunum senin önceki Cihangir postlarından dolayı meraklanmıştım oraya.Gidemediğim nadir yerlerden biriydi,bir gün beraber gidelim canım :)

Sevgiler,

Asis 7 Ocak 2011 13:11  

Çok severim Cihangiri kızkardeşim uzun yıllar orda oturdu ben de Beyoğlundan sonra en çok orda takıldım :)ama bu cafeyi keşfedememişim galiba :( bir sonraki gelişimde mutlaka uğrayacağım..sevgilerimle...

A Seasonal Cook in Turkey 7 Ocak 2011 13:47  

Hi Nuray, I met your brother and sister in law in Assos last weekend and they told me about your wonderful blog! Congratulations on your recent award! I have a blog too ...

Happy New Year to you!

Claudia from Istanbul

Adsız 7 Ocak 2011 14:06  

istanbul aşığı arkadaşım bayıldım ortama ne kadınmış hakkaten
süper yapmış
ASUMAN

Burcu.. 7 Ocak 2011 14:51  

Ne güzel bir gün geçirmişsiniz:) Mekan paylaşımınız için teşekkürler. Gerçekten saibesi çok zevkliymiş :)

Adsız 7 Ocak 2011 15:09  

sende az değilsin yanicim
nasıl keşfettin o cafe bolluğunda oraları, öyle ayrıntılı yerlerki
ama çok farklıymış vede orada olmak varmış
öpüyorum canısı, izinde bakalım nereler olacak sevgiler

banu

Adsız 7 Ocak 2011 15:11  

nunucum istanbul güzel havalar gördü doğru dersin, ama biz olsak yerimizden kalkarmıydık ta oralara gitmek için bilmem ?
ama insan sen olursa gökyüzüne merdiven kurar ( annenin lafı hehhee)
ASU.Ö

Mary Bergfeld 7 Ocak 2011 16:31  

Your photos are really lovely. It looks like you had a great outing. I hope you had a wonderful holiday and that the new year brings you health and happiness. Blessings...Mary

Eya 7 Ocak 2011 16:37  

Hemen ilk Istanbul gezisi icin not alindi Nunucugum...paylasim icin tesekkürler...

zehra

Adsız 7 Ocak 2011 16:39  

alsanda beni gitsek
alsamda seni gitsek
beni fransız sokağına götürsen duacın olsam
=]]]]]] gülden Y.

Sevil Şahin 7 Ocak 2011 17:49  

ablacım sayfana geldim içim açıldı inan canım istemiyor bu soğuk havalarda hiç birşey yazmak mutfaga girmek öyleki artık basit tarifler verir oldum içim kararmış sanırım ama sayfanla içim açıldı inan oh sefam olsun sefan olsun :)
cihangiri ilk rehber ablam ile gezmiştim sonra onun orada bir evi vardı söyle denizi gören
harika bir manzaraya sahipti oradan taşındığından bu yana gitmedim oralara demek senle tekrar o anılara dönmek var mış
canım ablam tekrar teşekkürler içimi açtığın aydınlattığın için
güzel bir hafta sonu olması dilegiyle
sevgiler

OYOSH 7 Ocak 2011 18:01  

Ahhh nasıl özledimmmm...Fırsat yaratamadım ne zamandır gelmek için....Süper kareler eline sağlık...Bu arada Derya'dan son haberler nedir.. yazarsan sevinirim nuray cım..

OYOSH 7 Ocak 2011 18:02  

Ahhh nasıl özledimmmm...Fırsat yaratamadım ne zamandır gelmek için....Süper kareler eline sağlık...Bu arada Derya'dan son haberler nedir.. yazarsan sevinirim nuray cım..

Zehra Gürgen 7 Ocak 2011 19:58  

Nunum bizde bugün İstanbullu arkadaşlarımızla yadettik oraları :)
Bu arada Derya'nın eşini duymamıştım, internete giremediğimden haberim olmadı çok üzüldüm dualarım onlarla..
öpüyorum canım
sevgiler

Unknown 7 Ocak 2011 22:25  

oh ne iyi yapmisiniz. Istanbul@u turist gibi yasayinca guzel degilmi..Gecen sabah erkenden oglumla gittigimiz Beyoglu Goz de isimiz 5 dakikada bitince ise gitmeden kahvalti etmeye vaktimiz kaldi. Galata kulesinin hemen altindaki minik cafelerde. Nasil iyi geldibu kadari bile))
Cok gecmis olsun. Allah acil sifalar versin.

Adsız 7 Ocak 2011 23:18  

nunucum ne güzel yaratııcılık dolu bir mekanmış, insanlar isterse avuç içine bile neler yapar. çok enteresan bir işletme, görmeye değer bence. sizinde sefanız olsun hoşça bir yazı ve resimler olmuş,
sevgiler canım SEMA N

Aybike Ceylan 8 Ocak 2011 01:07  

Harika fotograflar NUNUM, benden haberler cok iyi, cok sukur. Son kontrolum vardi gecen hafta tertemiz. Haber vermek istedim. Opuyorum guzel yanaklarindan.

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Yaşamın kıyısında 8 Ocak 2011 03:15  

Ah güzel İstanbul, ah güzel Cihangir her haliyle güzel herbir yeri.

Derya'nın eşi için çok çok üzüldüm, biliyorsun daha yeni içim yandı bu hastalıktan, Allah şifasını versin sevdiklerini üzmesin, Deryanın güzel yüreğine ferahlıl getirsin. Sanırım bu ara giremez nete haber verirsen sevinirim Nunu'm, canım benim bu arada seni çok özledim.

NzlGl 8 Ocak 2011 09:12  

Şahane bir günü yaşamışsınız bizede yaşattınız nunucuğum
Deryacığım ve eşi dualarımda
inşallah feraha ererler
sevgilerimle

Adsız 8 Ocak 2011 10:54  

kahvede eklerde gözüm kaldı, birde girdiğiniz mekana bakakaldım ne farklı bir dekarasyonmuş gözede ruhada iyi gelmiş belliki.
pekii sırada neresi var nunuş desem ?
iyi tatiller canısı
MİNE.K

tadınadoyamadım-dilek 8 Ocak 2011 13:02  

Paylaşımın için çok teşekkürler Nunucum

Unknown 8 Ocak 2011 15:23  

canım mimlendin sayfama uğrarmısın kolay gelsin

karadenizsofrasi-Balıkesir 8 Ocak 2011 18:20  

istanbul çok güzel ve özel bir şehir,o kadar çok görülmeye değer yerlerinin içinden sizin sayenizde birini daha görmüş olduk, bakırköy ortaokulunda görev yapmıştım 86-88 yıllarında da güzeldi şimdilerde değişimler olsada farklı güzel.
paylaşımın için teşekkürler,
sevgiler

Adsız 8 Ocak 2011 18:23  

nasılda akıcı ve şiir gibi bir yazı yine.
ya bu resimlere ne demelei
çok güzeldi canım benim.
güzel bir hafta sonu dilerim.
selma

Sevgi Küçük 9 Ocak 2011 01:17  

Fotograflara bayıldım. Şu an oralarda olmak isterdim. Zaten içim şişmiş, açılmış olurdum azıcık... :(
Öpüyorum canım benim

atolyenott 9 Ocak 2011 11:08  

bu aralar evde oturduğumdan bir yerlere pek gidemiyorum ama sayenizde gözüm gönlüm açıldı:))kafeye bayıldım,fotoğraflara bakarken, herhalde benim kafem olsa böyle biryer olurdu dedim:))ilk fırsatta gitmeliyim. sevgili deryaya ve eşine de çok çok geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.

lavantalimon 9 Ocak 2011 13:53  

Ah AH benim içibn İstanbul işte budur :))süper bir semt:)
Derya nın eşine şifalar dilerim:))

evatolyesi 9 Ocak 2011 14:10  

İstanbul da bilmediğimiz ne güzel yerler varmış paylaşım için teşekkürler. Derya hanımın eşine de acil şifalar diliyorum

evatolyesi 9 Ocak 2011 14:10  

İstanbul da bilmediğimiz ne güzel yerler varmış paylaşım için teşekkürler. Derya hanımın eşine de acil şifalar diliyorum

Adsız 9 Ocak 2011 14:18  

öyle beğendimki tüm resimleri, çok özel bir şey olmuş bence.
ne zevkli yerler insanlar varmış hakikaten muazzam.
sefayla güzeiim
zeynep Günal

Bir Dut Masalı - nUnU 9 Ocak 2011 20:11  

çok teşekkür ederim şeker yorumlarınıza arkadaşlar.
Cihangire hepiniz davetlisiniz, özellikle kışın değil tabii ama, bahar aylarında çok güzel ve keyiflidir.
sevgiler,
iyi haftalar diliyorum.

dogada.blogspot.ru 9 Ocak 2011 22:21  

nunucum sayende istanbulun harika yerlerini görüyoruz senelerdir istanbulda oturmama rağmen görmediğim ne çok yerler var afiyetler olsun canım seçtiğin mekanlarda çok güzel ve ayrıcalıklı yerler sevgilerimle hayırlı haftalar canım

Unknown 9 Ocak 2011 22:38  

Canim benim, gecen sonbaharda Istanbul`a geldigimde cok istedim Cihangir`de dolasabilmeyi ama firsat bulamamistim, simdi sayende o bölge hakkinda epey fikir sahibi oldum ama merakim daha da artti... Paylasimin icin sagol, varol.... Bu arada sevgili Derya`nin ve ailesinin durumunu yakinen takipte ve duaciyim... Allah yardimcilari olsun insallah.... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP