PERA PALACE

>> 20 Ocak 2011 Perşembe

2.5 senedir süren restorasyon bitmiş, 1 eylül 2010 da açılmıştı Tarihi Pera Palas. Nicedir ,ama nicedir aklımdaydı Pera'ya gitmek ve tam zamanı deyip, şu izin döneminde bir kaç arkadaşıma teklif ediyorum bu heyecan dolu geziyi. O kadar çok talep var ki, sadece 3 arkadaş günü tutturabiliyoruz ve yola koyuluyoruz. Hava nefis denecek kadar güzel, derken varıyoruz Tepebaşına, Meşrutiyet caddesinde yer alan Tarihi Pera Palasa ! ...

Otelin önünde hemen sizi kapıda karşılayıp, içeriye bir görevli eşliğinde alınıyorsunuz !! Ben özellikle Atatürk'ün müze odasını ve Agatha Christine'nin odasını görmeyi istiyorum , Fakat saat 10- 12 /15-17 arasında ziyaret saatleri deniyor ,
normaldir deyip kısa bir süre düşünüp ; '' peki diyorum arkadaşlarıma, o zaman haydi bir asmalımescit -beyoğlu yapıp, balık yiyelim ,hemde vakit geçsin'' !!! Çok iyi geliyor bu sözlerim onların kulaklarına, Odakuleden kestirmeden çıkıp, asmalımescit ve Beyoğluna vuruyoruz kendimizi...

Beyoğlu kalabalıkça, öğlen yemek saati olduğundan telaşlı koşuşturmacalar var kaldırımlarda, hoş bizde yemek saati ve balıklar burnumuzda tüte tüte kendimizi tanıdık bir Rum meyhanesine atıveriyoruz ! Mekan Oldukça kalabalık, sirtakiler, bazukalar, çalan müziklerle Buram buram Ege kokuyor dakikalar boyu... Öyle keyifliyiz ki, balıklar gelince, kadehleri baş başa veriyoruz arkadaşlarımla !!

Yemek bitiyor, saate göz atıyoruz ziyaret saati gelmiş, hemen çok yakın olan Pera Palas'a gerisin geri dönüyoruz

oteller sokağından geçip

Pera müzesinin önünde duruyoruz , Ama Frida & Diego sergisini önceden gördüğümüzden pas geçiyoruz, tek amacımız bir an önce Pera ziyaretini bitirmek ve ardından da çay saatine dek olabildiğince herşeyi görebilmek.

Atatürk'ün odasını ziyaret için bir görevli bize eşlik ediyor. Çok şanslıyız sadece 3 kişiyiz !!! O adar rahat gezip, resimler çekiyorum ki, yinede bazı ayrıntıları neredeyse atlıyorum !! Uzun uzun geziyoruz Ata'nın odasını, her şeye her ayrıntıya takılıp kalıyoruz, Bu nasıl bir zerafet diyoruz aynı anlarda , nasıl bir şık adam ? !! O kadar naif eşyaları var ki, Ona yakın olmak öyle kolay ki o anda, Doyamıyorum !! hatta doyamıyoruz .
Ben burada 2 resim veriyorum
, ama hemen Bu özel 101 nO'LU oda için özel bir post yapmayı hayal ediyorum !! (resimler mevcut )

Zaman hızla geçiyor, bir kat aşağı iniyoruz, burada eskiden sirkeci garında karşılanan Orient expresinin Pera misafirleri ,gördüğünüz Orjinal Taht-ı Revan la alınıp otele kadar taşınırmış !!!

Sola bakınca İlk asansörü görüyoruz !! İlk elektrikli bina , ilk sıcak suyu olan bina ve ilk elektrikli asansör Pera Palas'ta kullanılmış !! Hayranlıkla binip inceliyoruz !

411 nolu oda Agatha Christie'nin kaldığı ve Orient express'de cinayet romanınına ilham olan odası !

Agatha Restaurant !

Toplantı ve balo salonu,

Orjinal tarihi asansör

asansör katı merdivenleri,

Unutulmayacak ,Kubbeli Salon !!

kubbeli salonun, çay köşeleri,

pera palas patisseire

unutulmaz çay saati

ve gümüş takımlar, nadide porselenler eşliğinde ikram edilen 5 çayımız.

Kubbeli salonun sağ köşesinde kalan Orient bar

Orjinal orient treni ve agatha restauranttan bir bölüm,

ve nihayetinde çıkışta sizi kapıda karşılayan, orjinal hava alanı transferinde yolculara eşlik eden araçlar. Harikaydılar.

İstanbul’un en ihtişamlı yapılarından biri olarak açıldığında, birçok ilkleri barındırıyordu; İstanbul’da Osmanlı sarayları dışında elektriğin verildiği, ilk elektrikli asansörün ve ilk akar sıcak suyun bulunduğu binaydı. Türkiye’nin Avrupa standartlarındaki ilk oteli olarak bilinen Pera Palace Hotel, kuruluşundan itibaren tarihi olaylara tanıklık ederek kent kültürünün önemli simgelerinden biri haline geldi.

Pera Palace, 1917 yılından itibaren Mustafa Kemal Atatürk’ü de ağırladı. Cephe dönüşlerinde adeta evi gibi kullandığı, ülke için önemli kararlar aldığı ve üst düzey misafirlerini ağırladığı 101 numaralı odası, doğumunun 100. yılı olan 1981’de Ata’nın şahsi eşyalarının da sergilendiği bir müze oda haline getirildi. Bu niteliği nedeniyle, Pera Palace bir ‘müze-otel’ konumundadır. Atatürk’ün en sevdiği renk olan gündoğumu rengi, ‘şafak’ pembesiyle yenilenen 101 numaralı müze oda, Pera Palace Hotel’in yenilenerek açılışından itibaren müzayedelerden temin edilen yerli ve yabancı nadide Atatürk kitapları, dönemin dergileri, imzalı fotoğraf ve kartpostallar, madalyalarla daha da zenginleştiriliyor.

I. Dünya Savaşı, İstanbul’un işgali, Kurtuluş Savaşı, Cumhuriyet’in ilanı ve II. Dünya Savaşı gibi birçok tarihi olayın sessiz ve vakur tanığı olan Pera Palace Hotel’in üst kullanım hakları 2006 yılından bu yana Beşiktaş Turizm Yatırımları A.Ş.’ye ait.

Ünlü konuklar
Pera Palace Hotel’in ünlü konukları arasında Mustafa Kemal Atatürk, İsmet İnönü, Kral VIII. Edward, Kraliçe II. Elizabeth, Avusturya-Macaristan İmparatoru Franz Joseph, Şah Rıza Pehlevi, Yugoslavya Devlet Başkanı Tito, General Franz von Papen, Zsa Zsa Gabor, Greta Garbo, Sarah Bernhardt, Alfred Hitchcock, Pierre Loti, Jacqueline Kennedy, Ernest Hemingway, Ninette de Valois, Mata Hari, Cicero, Mikis Theodorakis gibi isimler yer alıyor.

Pera Palace Hotel’in en ünlü müdavimlerinden biri de Agatha Christie. Dünyaca ünlü polisiye roman yazarının hayatında kimsenin bilmediği kayıp 11 günün sırrının; 1934 yılında yayımlanan ‘Doğu Ekspresi’nde Cinayet’ romanı için ilham aldığı Pera Palace Hotel’de olduğu söylenir.

Saat 15:00′dan 18:00′a kadar süren piyano eşliğindeki Çay Saatine mutlaka gitmenizi öneririm, atmosfer sizi alıyor 20. yüzyıl başlarının İstanbul’una götürüyor.

Bu harikalığı bizlere yeniden yaşatan Kalkavan Ailesine Minnetle Teşekkür ederiz.

HEPİNİZE SEVGİLER...

Not:
Frida- Diego resim sergisi Tam 10- İndirimli 5 lira
Perada ziyaretler ,geziler Ücretsiz !
Sadece yemek-çay servisi ücrete tabi !