TAM BUĞDAY UNLU DEREOTLU POĞAÇA

>> 20 Mart 2010 Cumartesi




NE GÜZEELLL BİR MANZARA DEĞİL Mİ ARKADAŞLAR ?



Çarşamba günlerini artık çok çok seviyorum ve şirkete gitmeden önce, mutlaka sabah erkenden , ekolojik pazarıma gitmeye çalışıyorum.
Bu hafta da gözlerim öylesine şenlendi ki ;
neredeyse arpacık soğan uzunluğundaki bebek pırasalar, misss gibi lavanta demeti,körpecik bahçe kıvırcıkları, ve yeşillikler, dalında domatesler beni cezbediverdi.
Bunun yanında hercailere ise hayran oldum, onlarla beraber biraz organik domates kurusu, günkurusu, süt gibi tazecik kabaklar , körpe bebek pazılar, çok sevdiğim narlar ve Tam Buğday Unumla alışverişimi tamamladım. ( gücü! yeten kişilerin mutlaka desteklemesini istiyorum ekolojik pazarları .)


Ertesi gün ise 2. nolu karadutuma(oğlum) kahvaltılık poğaça hazırlamak için mutfaktaydım .

Bir dönem sadece beyaz un ve ekmekten başka tercihi olmayan karadutum, artık herşeyi tahıllı istediğini belirtti bendenize ( tabii bu ricasını emir telakki ederim efendim :)

Şimdi yine Sizi bu güzelliklerle başbaşa bırakıyor, şu güzel bol güneşli İstanbul'umdan sevgiler yolluyorum her birinize.

Cumartesi gününüz , aydın olsun.

TAM BUĞDAY UNLU DEREOTLU POĞAÇA

Buradaki tarife, sadece dereotu ve biraz pul kırmızı biber ekliyoruz.

nUnU derki :
- çok dayanıklı , bekleyebilen bir poğaça olduğunu söyliyemem,
- diğer tariflere nazaran daha sert ! ve nemsiz oluyor !
- verilenden biraz daha fazla un gerekebilir...
Afiyetler olsun.

24 yorum:

Unknown 20 Mart 2010 13:11  

Canım manzaraya bende imrendim bahar gibi poğaçalarda enfes ellerine sağ
lık.Mutlu hafta sonları kucak dolusu
sevgiler...

ebru 20 Mart 2010 14:22  

Sevgili Nunu manzara harika. Hele ki anlatım. okurken kendimden geçtim valla. Ellerine sağlık canım. Poğaçalar harika.

Adsız 20 Mart 2010 14:26  

şimdi şu tabağı alıp kapmak var ya..
neyse
delikanlıya şifa olacağından yapamıyoruz =))))
(( haberler nasıl canım ? esin

Adsız 20 Mart 2010 14:28  

canım ya ne güzel yapıyorsun sen şu pazar işini. ölü toprağı var bende ölü !
poğaçalar yarsın delikanlımıza, sen varken ne ona ne diğerlerine bişeycik olmaz.
tekrar geçmiş olsun bitanem ,ayrıca eline sağlık
FERDA

Pembe Tatlar 20 Mart 2010 15:26  

nunucuğımk manzara benide cezbetti:))
Buradada var canım eşim gidiyor genelde...

Ellerine sağlık canım mutlu hafta sonları...

Unknown 20 Mart 2010 15:29  

ellerine sağlık nunucum senin sağlıklı tariflerin muhteşem ,güzellikler seninle olsun sevgiler

Adsız 20 Mart 2010 15:32  

ne tatlısın canım benim, nede güzel sunmuşsun.
organik beslenmen, desteklemen, senin ne denli duyarlı olduğunu gösteriyor,
işte gençlik sırrını açıklıyorum.
spor- bol gülücükler- sağlık dolu seçimler- boğaz ve çiçekler
nasıl ama =]]]]]]
sevgiler canım arkadaşım.
haberlerin hayırlı ola.
semra.u

nesrin 20 Mart 2010 15:32  

Ben de sizin gibi saglikli ve dogal beslenme fanatigiyim.Hamur islerinizde tam bugday ununu ücte bir oraninda kullanmaniz bence yeterlidir.Daha hafif olur.Saglikli yemenin tadina varirsiniz.Elinize saglik.Berlinden sevgiler...

Adsız 20 Mart 2010 15:45  

canım nunum, şu habere canım sıkılsada, bilirimki sen dimdik göğüslersin. haırlısı olsun yeterki,
hep beraber yardımcı olur, atlatırız allahın izniyle . ferah tut kendini, delikanlıyı üzmeyelim.
şimdi mutlu mesut anneciğinin gözleri önünde dünyanın en şanslı paşası nede olsa o . -)))

bak neler yapmış marifet kraliçemiz yine. ellerine sağlık
hasta olasım gelir valla benimde bunları görmek için.
tekrar geçmişler olsun. hayırlısı canım. NESLİHAN.

Asis 20 Mart 2010 17:38  

Sevgili Nunu eğer TR deyken pazar varsa yakınımda hemen dalarım organik olmasa bile o yeşillikleri bolluğu seyrederim buranın pazarları pek bir küçük öyle bolluk yok yani gözü de doymalı insanın değilmi,poğaçayı denemeli en kısa zamanda..iyi pazarlar diliyorum,sevgilerimle...

Adsız 20 Mart 2010 18:30  

valla nunucum pazar harika- güvenle yetiştirildiklerine çoğunun inanıyorum. destekten yanayım her zaman. çorbada tuz misali bende ayda bir kez gidiyor kulağını çınlatıyorum. masaya koyduklarına bayıldım sende bir başka göründü gözüme -))
poğaçalarda afiyet olsun annesi.
kuvvetlensin dediğin gibi -hayırlısı allahtan artık.
çok sevgiler canım, tatlı paşamı öpüyorum selamlar.
gülbin. B

IŞILCA TATLAR 20 Mart 2010 19:16  

Nuray'cığım,
Kartaldaki organik pazara gittim ama Feneryolu bir türlü kısmet olamadı. Ama inşallah gideceğim oraya da.

Çok sağlıklı enfes poğaçalar olmuş, ellerine sağlık.
Biraz keyifsiz durumlar var galiba.
İnşallah hepsi gerilerde kalmıştır.
Çok çok sevgiler,

MUTFAKISTAN 20 Mart 2010 19:49  

Ozledım nunumu nasılsın canım
Pazardan aldıkların nasılda guzel
hele pogacalar nefıs olmus
Afıyet olsun ...Sevgıler

http://www.lezzetibol.com 20 Mart 2010 20:46  

Bende havalar biraz daha güzelleşsin mutlaka gideceğim canım.
Sağlıklı ve özellikle katkısız ve organik ürünleri tercih etmeliyiz.
Poğoçan harika olmuş canım. Özellikle yanında çay nefis
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Adsız 20 Mart 2010 21:11  

tatlım öncelikle her şeyin hayırlısı..
konuştuğumuz gibi artık ne diyelim.
sen güzelliklerine devam et lütfen, ne bu bloğunu ne de mutfağını bırakma sakın .
bizleride bırakmış olursun ozaman , bak seninle avunuyorum inanki. bir dolu şey öğrenip dua ediyorum sana. hepinize iyi geceler hayırlı yarınlar dilerim canım nuraycığım.

SEVTAP

Sevgi Küçük 20 Mart 2010 23:29  

yaptıklarının manzarası süper hem de nasıl süper!evde eksik malzeme olmasa valla şu saatte yapardım.ama acıktırdın beni alacağım olsun! :D
pazara gelince...ahh ondan güzeli var mı yahu?yurtdışındayken en çok bu manzaraları özledim ben.
sevgiler

Unknown 21 Mart 2010 09:41  

Hep öyledir zaten dutlar ve karadutlar rica eder biz görev ediniriz ellerine sağlık organik pazara gidince insan şaşırıyor resmen hepsinden hepsinden diye
sevgiler

Hülya 21 Mart 2010 13:03  

Okurken enerjine kapılıp gittim ben de Nunu'cuğum.
Sevgiler

Unknown 21 Mart 2010 13:33  

Cok haklisini canim... Harika bir manzara... Afiyetler olsun... Poacalarin icinde ellerine saglik.... Sevgilerimle, güzel bir pazar günü diliyorum...

Adsız 21 Mart 2010 16:39  

canımcım nasılda güzel hemde bu manzara çok haklısın.hasret kaldık eski yetiştiğimiz görüntülerdeki sebzeye meyveye doğrusu. bende gayret ediyorum doğal un kullanmaya, tam alışamadım ama, çok gayretliyim yinede. dilerim beyazlalatılmış undan kurtulurum. ellerine sağlık. güzel fotoları bekliyoruz , hepinize sevgiler tatlım. tatlı B'a çok geçmişler olsun sevgilerimizkle
zeynep günal

Zehra Gürgen 21 Mart 2010 18:10  

Bu güzellere bakıpta hayran olmamak elde mi? çok güzeller çookk..

Tijen 22 Mart 2010 20:50  

NuNu'cuğum,
Biliyor musun ben de geçen hafta dereotlu, tam unlu bir poğaça yaptım. Pek güzeldi. Güzel de bir sepet peyniri rendeledim içine. Hmmm...

Mimosa Café 23 Mart 2010 10:51  

hmm dereotlu poğaçalar nefis. hem de tam buğday unlu. nefis. eline sağlık nunu.

TuruncuTatlar 23 Mart 2010 16:20  

ne kadar sağlıklı bir poğaça yapmışsın nunucum ellerine sağlık sağlıkla kal..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP