KAYISILI MARMELATLI MİLFÖYLER ( DANİSH)

>> 29 Mart 2010 Pazartesi



Kayısı gülleri (Tarifi burada )




MİLFÖYDEN KAYISILI RÜZGAR GÜLLERİ (DANİSH)

Dilediğiniz kadar kare milföy hamurları (oda ısında bekletilmiş)
Kayısı marmeladı
Kayısı taneleri ( biraz ılık suda beklemiş ve kurutulup suyu alınmış)
Yumurta sarısı

Yapılışı
Milföyler ilk resimdeki gibi, köşelerden orta noktaya kadar kesilir
Sol uçtan daima orta noktaya kadar yapıştırılır
Yıldız şekli elde edilir
Yumurta sarısı sürülüp
Ortalarına suyu süzülmüş kayısı marmeladı konup
En üzerine kayısı taneleri bütün olarak yerleştirilir
Önceden ısınmış fırında 175* derecede yakmadan ! kurutmadan pişirilir !

Piştikten sonra kenar uçlarına fırçayla kayısı marmeladı sürülür ve
Mutlaka ılık yenmesi gerekir !!!!

Son zamanlarda çok ziyaretçilerim , misafirlerim olmakta, Evde olduğum günlerde de ,Zaman yetersizliği bana pratik çareler düşündürmüyor desem yeridir..
Senede çok azda olsa, böyle durumlarda imdadıma hazır milföyler yetişiyor.
Ailede yabancı gelinler olunca, yıllar önce onların mutfaklarından, kültürlerinden öğrendiğimiz ve çok sevdiğimiz bu lezzetlerden bizlerde payımızı almış oluyoruz.
Sizlerde çok çabuk hazırlanan bu harika kayısılı lezzeti denemediyseniz EĞER ,
ben de seve seve yapın arkadaşlar derim.

HEPİNİZE AFİYETLE , GÜZELLİKLERLE DOLU,YENİ BİR BAHAR HAFTASI GEÇİRMENİZİ DİLER,
SEVGİLERİMİ İLETİRİM.

41 yorum:

Damak Tadı 29 Mart 2010 12:43  

Çok severim canım..))

Narince 29 Mart 2010 12:54  

Bahar gelmiş buralara, kayısılar, rüzgar gülleri...

Adsız 29 Mart 2010 13:01  

oyyyy nunuummmm
bu ne ????
şahane.
NESRİN

Delfina ; 29 Mart 2010 13:18  

üff yine şahane bir fikir,pratik bir öneri.afiyetler olsun misafirlere nunum...

Unknown 29 Mart 2010 13:29  

Ellerine saglik canim benim... Afiyetler olsun, Dedigin gibi su milföy olmasa ne yapardik.... Bizi adeta her zor durumdan tuzlusuyla, tatlisiyla rahatlikla kurtariyor,,,, Sagol MILFÖYYYY... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

Primarima 29 Mart 2010 13:29  

Nunucuğum hani bir önceki yorumumda sen ne tatlısın dedım ya insanlar demesin ki ne biçim yorum atmış.
Sen çok tatlı bir kadınsın neden biliyormusun?Elini attığın herseyi güzelleştiriyorsun.Kurduğun sofralarla karın doyurmakla kalmıyor ruhu,gözü,beyni,kalbi doyuruyorun.
Bir kayısı der geçeriz dimi öyle değil işte yıkayıp da tabaga koymuyorsun sen onlardan sanat eseri gibi bir görüntü yaratıyorsun.
Ellerine sağlık.
Evde seni tanımayan yok eşim annem kardeşim komşum bile tanıyor cunku off nununun keki olucaktı şimdi off nununun reçeli olcaktı demelerimi çok duyuyorlar.
Nunum kendime söz verdim tutucam şimdi yeni evime güzel mutfagıma kavusayım sayfanın ilk yazısından başlayacagım verdıgın o guzel tarifleri yapmaya senin eline su dökemem ama belki agzımız tatlanır işte:)
Sevgiler...

Primarima 29 Mart 2010 13:29  

Nunucuğum hani bir önceki yorumumda sen ne tatlısın dedım ya insanlar demesin ki ne biçim yorum atmış.
Sen çok tatlı bir kadınsın neden biliyormusun?Elini attığın herseyi güzelleştiriyorsun.Kurduğun sofralarla karın doyurmakla kalmıyor ruhu,gözü,beyni,kalbi doyuruyorun.
Bir kayısı der geçeriz dimi öyle değil işte yıkayıp da tabaga koymuyorsun sen onlardan sanat eseri gibi bir görüntü yaratıyorsun.
Ellerine sağlık.
Evde seni tanımayan yok eşim annem kardeşim komşum bile tanıyor cunku off nununun keki olucaktı şimdi off nununun reçeli olcaktı demelerimi çok duyuyorlar.
Nunum kendime söz verdim tutucam şimdi yeni evime güzel mutfagıma kavusayım sayfanın ilk yazısından başlayacagım verdıgın o guzel tarifleri yapmaya senin eline su dökemem ama belki agzımız tatlanır işte:)
Sevgiler...

Federica Simoni 29 Mart 2010 13:35  

wow che meraviglia!! complimenti sono bellissime, oltre che buone!! ciao!

NzlGl 29 Mart 2010 13:42  

Görüntü muhteşem nunucuğum
Her nekadar bende sizin gibi pek kullanmasamda milföy hamurlarını aldığım ilk gün bu güzelliği yapmaya çalışacağım
ellerinize sağlık
iyi haftalar diliyorum

Hülya 29 Mart 2010 13:53  

Kayısı güllerine de milföylere de bayıldım ellerine sağlık Nunu'cuğum

NiLaY 29 Mart 2010 13:59  

canım ya senin elinden resmen sanat eseri çıkıyor :)) ellerine sağlık

Pembe Tatlar 29 Mart 2010 14:22  

Görsel şölen yaşattın canım ellerine emeğine sağlık...

Adsız 29 Mart 2010 14:56  

rüzgar gülüü
rüzgar gülüüü ..Şarkısı bile güzel.

ben bayılırım tatlım milföye.
sen bana yap !
korkmadan ham yapıcammm =)))
ne zarifler. aynı sen gibi kuzenim.
öptüm şeker
FİLİZ

daimamutfak 29 Mart 2010 14:59  

Nunu'cuğum sunuş harıka olmuş..ellerine sağlık..çok zevklisin sevgili nunu..

pembecikolata 29 Mart 2010 15:31  

tek kelime ile harikaaaa....Bayıldım yaaaa:)

sevgi 29 Mart 2010 15:59  

yine döktürmüşsün arkadaşım, ellerine sağlık..

Ordanburdanhayattan 29 Mart 2010 15:59  

nasıl güzellikler bunlar böyle, ellerine sağlık. en basitinden bir milföyü bile bu kadar şık hale sokan kadın, kimleri hayatındaki insanlar ne kadar şanslı olduklarını biliyorlar mı? sevgiler Nunu

Adsız 29 Mart 2010 16:11  

güzel arkadaşım benim :
ben senin içinde buluduğun şu durumlarda, değil bu denli incelik içinde olmak, sanırım bloğa 2 satır bile yazamazdım, nazar değdirmek değil tabii amacım )))
ama gerçektende çok özverilisin.
bunları bizler yaşadık, tattık, ne kadar tatlı bir ev sahiibisin,
bizler yapmalıydık, sen bizi şereflendirdn. teşekkrler gülüm. teşekkürler kalbi güzelim.
allah şifalar versin evladına. iyi olacak inşallah
sevgiler bitanem.

SELMA.

Adsız 29 Mart 2010 16:14  

NE GÜZEL NE GÜZEL ŞEYLER BUNLAR.
AY DAHA NELER GÖRÜCEM DİYE HER GÜN BAKIYORUM. MEST OLUYORUM SANA YAPTIKLARINA MARİFET YÜKLÜ CAN ARKADAŞIM.ELLERİN DERT GÖRMESİN,

hayatım bişeye ihtiyacın varmı ?
akşam üstü uğramak istiyoruz ?

Zeynep.

Saglıklımutfak 29 Mart 2010 16:19  

rüzgar gülü mis gibi kokular getirdi.Çok şık ve güzel. eline sağlık nunu

kelebeklisaniyeler 29 Mart 2010 17:10  

Nunucum sahane ellerine saglik,çok hos görünüyor...sevgilerimle

tadınadoyamadım-dilek 29 Mart 2010 17:14  

Nunucum
Ne süper görüntü o öyle
bayıldım bayıldım:)

ellerine sağlık
sevgiler

Adsız 29 Mart 2010 18:40  

ne güzel şeyler yapıyorsun canım ya eline sağlık
çok şık. milföy çok pratik gerçektende.
banu

Bulbulunyeri 29 Mart 2010 19:19  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü çıkmış ortaya. Güller süper.
Karadut inşallah daha iyidir.
Sevgiyle kal.

Adsız 29 Mart 2010 19:23  

hemen yapmam lazım diyor bir ses durmadan bana !
yaşa nunuş
çay sofrasının gülleri olurlar inanki.
eline sağlık sağolcanım benim.
zeynep günal

Adsız 29 Mart 2010 19:29  

nuraycığım bende görmüş gibiyim tatilde otellerde bunlardan.
çokda severim doğrusu, ama yapılışı bilmiyordum çok kolay pretik milföynüş, canım eline sağlık öpüyorum.
SEMRA.u

Unknown 29 Mart 2010 20:20  

Canım Zerafet Kraliçem harika bir lez
zet ve sunum ellerine o güzel yüreği
ne sağlık kocaman öpüyorum...

Tijen 29 Mart 2010 20:46  

Hey allahım göz açıp kapayana kadar neler yapıyor bu kadın yetişebilene aşkolsun!

lavantalimon 29 Mart 2010 21:54  

çiçeksiz olmazzz asla.. harika olmuş kayısı güllerin nefis olmuşlar ellerien sağlık canım...

Benhurum 29 Mart 2010 22:30  

Kayısının her türlüsüne bayılırım ellerine sağlık nefis görünüyor, fakat iznin ile bu tarifin adına "kayısılı fırılda" demek istiyorum:))
Bu arada inş. herşey yolundadır, Allah sağlık sıhhat ve afiyet nasip etsin, AMİN...

Bir Dut Masalı - nUnU 29 Mart 2010 22:42  

arkadaşlar çok teşekkür ederim her türlü yorum ve maiillerinize !

henüz AMELİYAT SAFHASINA GELEMEDİK.
sıkıntılar aynen devam etmekte :(
bende her şeyin hayırlısını diliyorum sizler gibi .
SAĞOLUN.

Unknown 29 Mart 2010 23:08  

nunucum ellerine sağlık hem lezzet hem görsellik nefis,bu arada karadutuna oğluşuna acil şifalar diliyorum sevgilerimle.

Adsız 29 Mart 2010 23:19  

vallahi rüzgar gülü olmuşlar.
nede güzel yapmışsın nuraycığım.
çok lezzetlidir. kayısıyı nede severim.
ama sen gün kurusu seversin.
delikanlımızı öpüyorum, sabırr canım. sabırla atlatacaksınız inşallah. yeterki sonuç yüz güldürsün . ferah tutmaya çalış içini. dikkat et kendine ve düşüncelerine.
hep yanındayız.
SEMA

Miskokulu Lezzetler 29 Mart 2010 23:31  

Nuray Hanımcığım elinize sağlık.Bahar gelmiş birde yaz gelse de sıkıntıların hepsi geride kalsa. Bloğuma bıraktığınız yorum için çok teşekkür ederim.Oğlunuza da acil şifalar diliyorum.Geçtiğimiz yaz kızım benzer bir sıkıntıyı yaşamıştı sizi çok iyi anlayabiliyorum. Allah başka acılarını göstermesin çocuklarımızın.Sevgiler.

Adsız 29 Mart 2010 23:34  

tatlım mesajını aldım yazdım sana .
sabredeceğiz biraz daha.
en azından bu güzel sayfanda bir nebzede olsa güzellikler yaşıyorsun. bizede yaşatıyorsun. bende milföyleri denemeye çalışsam yaparım galiba.çok hoşuma gitti .
emeklerine sağlık güzel arkadaşım.
iyi geceler.
GÜLBİN BAŞARAN.

Serap'la turuncu lezzetler 30 Mart 2010 01:19  

Muhteşem bir görüntü ellerine sağlık canım..Oğlunada acil şifalar dilerim...sevgiler

Stil Direktoru 30 Mart 2010 01:35  

Ressamsın sen biliyormusun? O kadar keyif alıyorum ki bloguna gelince hep pozitif hep sanat dolu seviyorum seni kadın!

EU MULHER 30 Mart 2010 05:50  

Merhaba sevgili dostum!

Ben kayısı ve pasta çok seviyorum. Ben kayısı bir çiçek denemek isterim.

Öpücük

**********

Hello my dear friend!

I really like apricot and pastry. I would love to try a flower of apricot.

Big kiss

Sevil Şahin 30 Mart 2010 10:57  

canım ablam bu nasıl bir lezzet bu ellerine sağlık afiyet bal olsun..
bir kaç gündür çok yogundum ziyaret edemedim sayfanı kusura bakma nunum
sevgiler

Adsız 30 Mart 2010 10:59  

hayatım sağlam dur,sağlam ol.
seni çok öpüyorum.
bayılarak bu güzelliği not ediyorum.
şahanem benim.
Gülnur.

Hatice 30 Mart 2010 13:38  

ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyorlar, hele kayısı güllere bayıldım, harika bir fikir:)
sevgiler...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP