ASUDEDİR GÖNLÜM

>> 6 Mart 2010 Cumartesi



portakal reçelli, çikolatalı cupcake (TARİFİ)
arpa şehriyeli, tavuk etli ,mevsim salata


Her zaman söylemişimdir ve söylerim de :
'' eğer gerçek sevgi varsa, Dostluk her zaman kaldığı yerden devam eder ''

18-19 yıl önce ilkokul sıralarında okul hayatlarının ilk günlerini yaşayan çocuklarımız sayesinde, tanışmıştık Çok sevgili arkadaşım Asuman ile. Yaprak rengi hüzünlü gözleri,doğal sarışınlığı,ismi gibi sakinliği, zarifliği ve nezaketiyle hemen gönlümün sarayındaki dost- arkadaş katına yerleşivermişti ta ilk günden.

5 yıl sonra da Antalya'ya yerleşmişler ve ayrı kalmıştık. Ama her tatil zamanında mutlaka araşır, Antalya'ya her gittiğimde ise mutlaka uğrardım bu sevgili yüreğe.

Yıllar birbirini kovaladı, ilkokul- lise- üniversite derken askerlik çağlarıda geldi geçti oğullarımızın. 2009 yazında bizleri mutlu eden bir haber geldi, ''tekrar İstanbul'a dönüyoruz'' dedi, Sevgili oğlu Bora' da Askerliğini yapacaktı bu arada.
Şükür taşındılar, hemde bir adım yamacıma yerleştiler, ne kadar mutlu olduk.
Zaten çok eski İstanbul'lular. Buralar da ,oturdukları yerde onlara ait sayılır dı.

Başladık sohbete.
'' Asucum ne güzel evin var, bahçene bayıldım, hele çardağına hayran oldum, havalar ısınınca otururuz değil mi ? ''
'' aa.. söylediği şeye bak ! tabiiki, Bora'da döner, senin karadutların gelir, hem sen ne istersen onu yaparız. Ahh.. Kar yağınca görmeliydin buraları ; Biliyormusun ? Ne çok özlemişim üşümeyi, karın yağışını -serinliği- yağmuru- caddeyi- boğazı- pazarları- ve her şeyi ....... '' dedi
''Özlenmez mi Asu'cum, Şehr-i İstanbul bura, uğruna nelerden vazgeçilmiş.
''haklısın '' dedi.... her zaman gözlerinde hep bir hüzün vardı, bakışlarıı öyleydi , ama o gün çok mutluydu, anlattıkça anlattı .

Bir süredir de Rahatsızdı sevgili arkadaşım , ziyaretimin amacı onu çok özlemekle hasret gidermekle beraber, geçmiş olsun da demekti.

Baharı hazır yaşamaya başlamışken, güzelim papatyalar, frezyalar ve mimozalar da odanın içinde mis gibi kokularıyla bize eşlik etti.
Hem 8 mart dünya kadınlar günüde gelmişti, mimozasız olmazdı bu arada :)

Gitmeden önce telefonda 'Bişey yapmayacaksın ' talimatımı vermiştim, çünkü ben hafif bir salata ve Antalya'lıya yaraşır cinsinden portakallı cupcakeler yapmıştım Asucuğuma.
Kahvelerimizi içtik, çayımızın yanına da sadece salatamızı aldık !
Sohbete de öyle dalmışız ki doyamadık, yeri geldi ben ona, yeri geldi O bana kıyamadı, ülkenin gidişatı bir asker kızı olarak onu, bir asker gelini olarakda beni öfkelendiriyordu, coştukda coştuk !!
Kahve molası verdiğimizde , gözüm tepsideki güzelim başak motifli örtüye takıldı, belliki annesinden kalmaydı ve ben buna bayıldım,
hararetle atıldım '' asucum, ne güzel bunları kullanman, lütfen geleneklerimizi yaşatalım, genç kızlarımıza hatırlatalım, güzellikle ısrar edelim ,bunlar çok kıymetli değerler, herşeyi bahanelerimizle zamana uydurmayalım , bırakmayalım özümüzü, unutturmayalım ananelerimizi ''
gözleri parladı, uzunca baktı bana, '' haklısın canım, çok da haklısın ''dedi güldü.

Ah birde şu akşam inivermeseydi daha neler neler konuşacaktık.... Ama olsun du, zaten artık bir adım öteyiz birbirimize.Yine devam ederiz, HEP ETMEDİK Mİ ?


Ne güzel tüm sevdiklerim yanıbaşıma yerleşiyor, yine çoğalıyorum.
Çünkü çok seviyorum eski dostlarımı, eski anılarımızı, unutulmaz dünlerimizi.
Onca yılın ve herşeyin tadı damağımdayken Vedalaşıyoruz,

O kadar sıkı sarılıyoruz ki....Keşke gitmesem..
Gözlerim biraz arkada, yemyeşil çimenlerin ortasındaki çardağa baka baka ayrılıyorum.. Nasılsa altında sözleşmemişmiydik ?......

SEVDİKLERİNİZ ÇOK OLSUN. İYİ HAFTA SONLARI ARKADAŞLAR.

ASUDE : farsça , rahat- sakin - sessiz- dingin- huzurlu demek.

13 yorum:

Bulbulunyeri 6 Mart 2010 11:48  

Canım,
yazını okurken şimdi uzaklarda oturan çoook sevgili dostumu hatırladım. Eski günlerimizi ve nasıl özlediğimi.
Keşke benim de sevgili dostum İstanbul'dan, Anakra'ya yanıbaşıma gelse. Ama İstanbul sevdasına tutulan başka hiç bir yerde mutlu olamaz derler. Ama biliyorum ki, aramızda ayrılık olsa bile kalbimizle birbirimizi seviyoruz.
Dostunla hiç ayrılmaman dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Unknown 6 Mart 2010 12:12  

Nuraycığım böyle gerçek dostlara sa
hip olduğun için çok şanslısın.Rab
bim daim etsin ağız tadınızı hiç bozmasın.Cupcake enfes ellerine sağ
lık her zamanki asil zerafet.Harika
sın zerafet kraliçem.Mutlu hafta sonları kocaman öpüyorum...

Adsız 6 Mart 2010 12:24  

örnek arkadaşım benim.
o keke ve tüllere bayıldım
esin.

ANNEMİNELİ 6 Mart 2010 14:11  

Dostluk için yazılan bütün yazıları severim ve desteklerim.Paylaşıma teşekkürlerr.Sevgilerrrrrr.....

Adsız 6 Mart 2010 16:44  

ah ne mutlu canımcım size.
ne güzel bir temel böyle.
şimdiki velilerde bir alem.
yoksa bizmi eski model kaldık bilmemki. geçmiş olsun adaşım arkadaşına ,
yardım meleğimizsin bizim
iyi pazarlar nunucum.
ASUMAN.V

Unknown 6 Mart 2010 17:10  

ne kadar güzel dostluk böyle birşey zaten 20 sene de geçse kaldığı yerden devam eder Allah muhabbetinizi artırsın

Adsız 6 Mart 2010 20:29  

ne zarifsin canımcım benim.
sema.n

Adsız 6 Mart 2010 22:19  

ne güzel ne temiz ve ne özemli hislerin vardır nuraycığım, sen ne çok şanssın benim içinde, etrafındaki herkesçede.
şifası çok olsun asuman hanımın.
herkese koşan güleryüzlü arkadaşım benim. dost yüzlü nunum. çok çok sevgiler canım.
SEVTAP

Miskokulu Lezzetler 6 Mart 2010 23:57  

Bunca yıl gerçek dost kalmak ne kadar güzel. Bende ilk önce resimdeki örtüye takıldım. Elişlerimiz ne kadar güzel aslında .Sevgiler.Mine

Yaşamın kıyısında 7 Mart 2010 00:14  

Arkadaşın Asude Hn.geçmiş olsun canımcım.
Yine çok güzel postlar hazırlamışsın okumaya seyretmeye doyamadım.
Senin sayfanı bir okuyup geçme imkanım olmadığından biriktiriyorum seni içinde bula bula okumak bana zevk veriyor. Okurken seni yaşıyorum pamuk şekerim.
Çok yoğunsun bu aralar biliyorum Mayıs diyorum gelsinde Özgürlük parkına gidelim pazarımızı gezelim doya doya kalan sözlerimize devam edelim.
Özlem dolu sevgiler...

Adsız 7 Mart 2010 08:03  

ne güzel bir yazı, ne güzel bir arkadaş ziyareti, bu masalı her haliyle çok sevmekteyim, insanlarıyla, yaşamlarıyla dedimya her haliyle, ne güzel konulara parmak baıyorsun bayılıyorum bu yönlerine de,

sevgiler sevgili arkadaşım.
SEMRA.

Adsız 7 Mart 2010 08:19  

canım benim çok teşekkür ederim yazdıkların için
ne mutlu bana ki senin gibi bir dostum arkadaşım var

ne mutlu bize ki zaman içinde kaybolan en güzel şeye sahibiz.

havalar ısınsın bahar çiçekleri bahçeyi sarsın seninle çardakta hemen ilk çayımızı
içeceğiz inşallah

herşey için çok teşekkürler arkadaşım
seni seviyorum

asuman özkan

Çınar 7 Mart 2010 11:56  

Asude bir gün yaşamışsınız eski ama eskimeyen bir dost Asudeyle. Araya yıllar yıllar da girse, kaldığı yerden başlaması dostlukların ne güzeldir.

Sayfan bizi( beni Ve eşimi) mestetti yine:))

Sevgiler canım

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP