ÇİKOLATALI, BÖĞÜRTLENLİ ISLAK KEK (nUnU mARkA )

>> 11 Ekim 2008 Cumartesi




Bu tarifi sevgili neslihanın çikolata fabrikası'na ve yaman etkinlikler'den sevgili ayşenin düzenlediği İKİSİ BİR ARADA : ÇİKOLATA VE MEYVE ETKİNLİĞİNE yolluyorum.
kolaylıklar diliyorum başarılı arkadaşlarımıza...


BÖĞÜRTLENLİ,ÇİKOLATALI ISLAK KEK  (nUnU mArKa)


3 orta boy yumurta,
1.5 sb şeker,
1.5 sb süt,
1/2 sb sıvıyağ,
2.5 sb un, bazen 3 sb kadar olabiliyor ! sanırım yumurta büyüklüğüyle ilgili !
2 yk damla çikolata,
10 adet yuvarlak sütlü madlen (bayramdan kalan :)
2.5 yk tepeleme kakao,
1 pk vanilya,
1 pk kab. tozu,
1 yk portakal rendesi,
25 adet böğürtlen ( benimkiler yazdan buzluğa atılanlardan dı)


-Sırasıyla yumurtalar-şeker- kar gibi olana dek çırpılır,
-süt ve yağ eklenir tekrar karıştırılır, *(bu karışımdan 1 sb ayrılır) daha sonra çiğ olmayan pişmiş bir sos tarifi daha verebilirm.
-un, kakao,damla ve madlen çikolatalar ve 15 adet böğürtlen kalan sıvının içine eklenip,vanilya ve kabartma tozu eklenip , yağlanmış kek kalıbına ;tercihen düz borcamlara dökülür.
-ısıtılmış fırında 170 derecede 30 dakika kadar yaklaşık piirilir.
-ilk sıcağı çıkınca çok ılınmadan dilimlenip, bardağa ayırdığınız sıvı keke yedirilir.
-üzerine kalan böğürtlenler eklenip servis yapılır.


Not : buda benim geliştirip kendime göre uyguladığım bir tariftir.


AFİYET OLSUN..

35 yorum:

Unknown 12 Ekim 2008 01:21  

canim afroditim:)
cikolatali bogurtlenli islak kekin harika gorunuyor gece gece bakmasi cok zor oluyor yaaa agzimi sapirdatarak bakiyorum:))))
ellerine kollarina saglik canimcigim.
guzel yorumlarin icinde ayrica tesekkur ederim.
Candan arkadasim benim cok opuyor kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

Blogen Ust@ 12 Ekim 2008 02:49  

Sevgili Nunu Usta,
Seyahatteydim döndüm... Tekim ama tükkanda, biraz önce bakkaldan AYSTİİ siparişi verdim, yorgunum, Cevher'de yok, kek, çörek senden ;) Bekliyorumm..
Bu arada Kek'in 10+10 numara olmuş, gözümden kaçmadı... Çaldım bi dilim :))

Adsız 12 Ekim 2008 08:53  

Nunucum,
Başarılar diliyorum sana:) çok güzel olmuş ellerine sağlık,bu kekin başka bi tarifle fındıklısını da ben yaptım,vişnelide çok güzel oluyor hepsi yakışıyor.Ellerine sağlık cnm,öpücükler.

Sevgiyle.

ROSA E OLIVIER 12 Ekim 2008 09:35  

Good!

This is the end, beautiful friend
this is the end, my only friend, the end
...
I'll never look into your eyes again...

Jim Morrison (The Doors)

Thanks

Olivier

Adsız 12 Ekim 2008 10:33  

nunucuuuumm neler yapmışsın böyle harika olmuş ellerine sağlık canımmm bir dilim almamak olmaz değil mi?:)

Adsız 12 Ekim 2008 10:39  

Nunucum ya bu çok baştan çıkarıcı bir lezzet olmuş buna kek üstü desen daha doğru

bu arada börek showda süper


ellerine sağlık
sevgiler

Adsız 12 Ekim 2008 11:23  

canım benım nefıss ellerıne saglık denıyecegım ve cok denıyegım arkadas tarıflerı var sevgıler..

Delfina ; 12 Ekim 2008 11:58  

Süsleme ve sunumuna bayılıyorum nunucum yaa,bu nasıl lezizdir böyle kimbilir :)

sevgiler,iyi pazarlar...

akasyakokusu 12 Ekim 2008 13:04  

Canımmm banada kaldımııı..
Nasılda kaçırıyordum bu nefis kekiii:))
Ellerine sağlık canım..Bizdede bayramdan kalmalar çokkkk:)
Sevgiler sana hürmetlerde anneye.......

Unknown 12 Ekim 2008 13:52  

Kek biraz ıslatıldımı daha bir lezzetli oluyor birde çikolata böğürtlen eklemişsin harika olmuştur eminim sevgiler

elma şekeri 12 Ekim 2008 14:34  

ellerine,emegine saglik nefis görünüyor...
Sevgilerimle......

Muhabbet Çiçeği 12 Ekim 2008 15:44  

Ben hemen mutfağa gidiyorum :))))))))))))
Ellerine sağlık. Ben çikolatalı şeylere dayanamıyorum yaaa hemen yapmam lazım. Sevgiyle kal canım.

kelebeklisaniyeler 12 Ekim 2008 16:17  

Off off sahane,muhtesem...ellerine saglik canim,bu kadar mi güzel olur,harikasin...çok canim çekti çokkkk:))öpüyorum seni...

Sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler 12 Ekim 2008 16:19  

Sevgili Nunu kekin çok leziz olduğunu görüntüsü anlatıyor zaten ellerine sağlık..öpüyorum sevgiler

Unknown 12 Ekim 2008 16:53  

Nunu'cum iyi pazarlar dilerim.Kek ve sunumu her zaman ki gibi muhteşem ellerine ve emeğine sağlık.
Bir kaç gündür bloğuma uğramıyorsun bilmeden yanlış bir şey söyleyim kırdımmı acaba dedim,bilerek hiçbir dostumu kıramam,her zaman beklerim.
sevgiler...

Gökkuşağının Rengi 12 Ekim 2008 17:58  

En sevdiğim kek türü.Ellerine sağlık canım.

gülriz 12 Ekim 2008 18:29  

Ama bir kek, hem böğürtlenli hem de çikolatalı olur mu? Buna can dayanır mı?

ebrulitatlar 12 Ekim 2008 19:33  

Kek çok leziz görünüyor Nunu'cum. Hem çikolata, hem böğürtlen off. süper olmuştur. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

Feyza Fidan 12 Ekim 2008 19:57  

Nunucum muhteşem bir görüntüsü var kekin,tek kelimeyle enfes..Olsada yesem şimdi :)
Ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler..

Damak Tadı 12 Ekim 2008 21:00  

Kekden kalmışsa hemen sepeti koluma takıp geliyorum canım..Bayılıyorum senin yaptıklarına bilesin..))Ellerine sağlık canım benim..


Kocaman sevgilerle..

dogada.blogspot.ru 12 Ekim 2008 23:44  

Canım bu nefis kekten ayırmışındır arkadaşına geç kalmışım herhalde çokta severim yumuşacık olmuştur etkinlikte göz kamaştıracaksın sevgiler nunucum.
Ayrıca içten yorumun için çokkkkkkkkkk teşekkürler

Yaşamın kıyısında 12 Ekim 2008 23:48  

Kekler çok güzel görülüyor da benim aslında aşağıdaki böreklere takıldı gözlerim.
Çünkü börek çok severim.
Su böreği için aldığın yufkanın markasını mahsuru yoksa öğrenmek isterim.
Ellerine sağlık, bunların hepisini çok güzel yaptığını tahmin ediyorum.
Sevgiler...

hepsusluydum 13 Ekim 2008 00:48  

Çayın yanına bu pastadan getirmeyi sakın unutma Nunucum:)))

Bir Dut Masalı - nUnU 13 Ekim 2008 07:57  

Özgülün tarifleri,
afroditin seni sevgiyle öpüyor canımmmm... tşkrlrr.


Blogen usta :)
hoşgeldiniz... notum beni çok mutlu ettii :)) tşkrlr.


Butterfly,
karinciğim sen yaparsın güzel olmazmı hiç :))


Rosa e olivier
:)
tahanks


Yosunbukacığımmm,
dilediğin kadar alabilirsin elbette cnm.


Yeşimciğim,
böreklerim ve kekim sana çok tşkr ediyorlar :)))


Banu Gökşin,
canım haklısın çok var haiikikatende ...


İİşitme kaybı,
DELFİNAm.. çok harika olduu gerçektende :))) tşkrlr cnm.

Akasya Kokusu,
a... kalmazmıı daima dilim hakkın saklı akasyam :))

Düşlerimin incisi,
çok haklısın ,çok lezzetli oluyor ozaman incim.

Elma şekeri,
çk tşkrlr cnm.


Muhabbet çiçeği, :)))
bizede bir dilim ayır emi ???


HURİYEciğim
güzel kelebeğim, keşke uzakta olmasan........


Serapla turuncu lezzetler,
beğenmene sevindim canım... tşkrlr.


DERYA cığımm.
bunuda nerden çıkardın :)))
ahh ihmal etmişim senii :)))
asla kırılmak söz konusu olmaz. hemen geliyorumm cnmm :))



Gökkuşağının rengi,
hemen bir dilim alınız :)))


Gülriz :))
ahh canımm nede haklısın :))


Ebruli tatlar,
çok mutlu ettin benii sağoll canımmmmm..


Feyzacığım
mutlaka tatıracağım bir gün canım.. tşkrlrr..


Damak tadı,
GÜLüm tak sepeti koluna ,
ama benim YOLUMA :)))))))
DAİMAAAAAAAA...:))) tşkrlr cnmmmmmmm...


Gülün mutfağı,
mis kokulumm, ayırmazmıym...elbette
vallahi hasta bir arkadaşıma yapmıştım, okadar özenmeden ve el çabukluğu ile oldukii, etkinliğe eminim layık değildir !!!
ama sana çok tkr ediyorummm svglr.


YAŞAMIN KIYISINDA,
NURcuğum canım ,tüm börekler sana feda.. :))
su böreğini sayfama koyacağımm.çok soran arkadaşlar oldu. haber vereceğim..
sevgiler


Hep süslüydüm :))
lafımı olur zehracığımm...
başımla beraber.......... elbet.

SOFRAM 13 Ekim 2008 08:24  

Günaydın Nuray'cığım, kekin pek güzel olmuş, böğürtlenle de ne nefis olmuştur, ben de vişnelisini yapıyorum, inan kremalı pastalardan daha çok seviyorum ben böyle meyveli kekleri, ellerine sağlık güzelim, afiyet şeker ve güzel bir hafta olsun, sevgilerimle, öptüm canım...
Samsun'dan selamlar...

Adsız 13 Ekim 2008 08:57  

offffffffff...

sanat eseri gibii yahuu.. :))
selma.

IŞILCA TATLAR 13 Ekim 2008 09:20  

Nuray'cığım,

Çok güzel olmuştur kekin eminim.Ellerine sağlık.
Benim de bir zamanlar çok sık yaptığım ve severek yediğimiz bir tarifti. Ancak, şu kuş gribi olayı çıktığından beri (sosundaki çiğ yumurtalar nedeniyle) yapmaz oldum.Her ne kadar yumurtaları güvenli yerlerden alıyor olsam da yine de içime sinmiyor çiğ yumurta ile yapılan tarifleri uygulamak. Oysa nasıl da güzel oluyor değil mi?
Tekrar ellerine sağlık, yiyenlere de afiyet olsun canım.

Sevgilerimle,

NzlGl 13 Ekim 2008 09:27  

Günaydın nunu

iyi haftalar diliyorum.
Tarif süper elinize sağlık

sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 13 Ekim 2008 09:31  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız 13 Ekim 2008 09:32  

günaydınn nunucuğummm.
oo kadar cazibeli duruyorkii
yine harikasın arkadaşım.
iyi çalışmalar, bereketli bir hafta diliyorum.

FERDA.

zarpandit 13 Ekim 2008 10:25  

ayyyy ne guzel keke olmus nunummmm:))

bol çikolata artı bol böğürtlen ne guzel oluyor yerken bile kekte dusunemiyorum :)

ayyy canım cekti :)

öpüldün cırcırböceğin:))

Bir Dut Masalı - nUnU 13 Ekim 2008 10:36  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız 13 Ekim 2008 10:38  

canım ablamlarla lor-ve zeytinyağlarını, tabiikide zeytinlerini yolladım ayvalıktan

ıslak kekine bayıldım nuraycığım.
çok marifetlerin vardır senin maşallah.
29 ekimde döneceğiz inşallah. cumhuriyete caddede
yürüyüşe götürcen bizi dimi :-]
hepimiz selamlarla öpüyoruz.

ayşesema- ayvalık

neslihan erzincan özgür 13 Ekim 2008 12:10  

Canım Nunucuğum,harika bir kek olmuş,ellerine sağlık canım,çok teşekkür ediyorum katılımın için.öpüyorum.sevgilerimle...

Adsız 13 Ekim 2008 15:01  

yukarda menemen, burada enfes bir kekk.
kek ötesi gerçektende.
elinize sağlllık.
çok sevgiler.

seferhisar
aysel batur

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP