AĞZI AÇIK POĞAÇA

>> 9 Ekim 2008 Perşembe

Peynirli, ağzı açık poğoça ( bayram mönüleri - 1 )



1/2 sb zeytinyağı,
1 sb yoğurt,(lıght)
1 parmak kalınlığında tereyağ,(ev tereyağım vardı )
1 yumurta ( akı içine- sarısı üzerine )
1 pk. kab.tozu,
1 çk tuz (silme),
1/2 çk mahlep !!!,
2.5 sb un.( ben kepekli un veya doğal un kullanırım)
sert beyaz peynir + maydanoz karışımı-( istenirse birazda pul biber )

1- Tüm sıvılar karıştırılıp, diğer un vs. eklenip yumuşak bir hamur elde edilir.
2-tam bir ceviz büyüklüğünde unlanmış zeminde elle açılıp, peyniri konup top yapılır.
3-yuvarlanarak top yapılan hamurun üzerine, bıçakla + işareti yapılıp tepsiye sıralanır,
4-üzerine yumurta sarısı sürülüp, susam ve çörekotu serpilir.
170 derecede ısınmış fırında pişirilir.

NOT: tamamen kendimce geliştirdiğim bir tariftir. yağını az tuttuğum, yoğurdu ve peyniri yağsız tercih ettiğim bir tarif. (lıght)
unu ise kepekli tercih ediyorum.
orjinallerinde, margarin, veya yarı yarıya margarin-sıvı yağ kullanılır.
mahlep de benim tercih ettiğim bir baharat. arzu edilmezse ekten çıkarılır.

AFİYET OLSUN.

21 yorum:

Ferhanca 9 Ekim 2008 09:00  

Poğaçaların çok güzellllllllll
pasatahene işi yapmışsın..
zaten bir çok tarifi kendimiz geliştirip en iyisini bulana kadar denemiyormuyuz. sonuçta en güzel tarifi yakalayınca elimiz hep o tarifmize gidiyor..
afiyetler olsun selamlar, sevgiler.

Unknown 9 Ekim 2008 09:03  

Nunu'cum günaydın bugün izin günüm evdeyim kahvaltıyı hazırlamadan dostlarımı ziyaret edeyim dedim.İyi ki demişim poğoçalar enfes olmuş ellerine sağlık,misss gibi kokusu burnuma geldi ben kahvaltı için bu tabağı alıyorum canım,sevgiler...

Unknown 9 Ekim 2008 09:03  

Nunu'cum günaydın bugün izin günüm evdeyim kahvaltıyı hazırlamadan dostlarımı ziyaret edeyim dedim.İyi ki demişim poğoçalar enfes olmuş ellerine sağlık,misss gibi kokusu burnuma geldi ben kahvaltı için bu tabağı alıyorum canım,sevgiler...

Delfina ; 9 Ekim 2008 09:08  

zeytinyağı apayrı lezzet veriyor...benim hiç böyle tarifim olmadı nunu,hemen senden not alıyorum.kepekli un ile bir kere poğaça yapmıştım çok leziz olmuştu.ellerine ve fikirlerine sağlık nunummmm...

Adsız 9 Ekim 2008 09:17  

Canımcımm,
çok özenli tariflerin olduğunu biliyorum.
şekeri esmer , unu kepekli ve organik,yağların da daima samsundan ve ev yapımı olur.
yada zeytinyağlı olur.
bizde nasipleniriz sayende :=]
bayılıyorum iradene.

sevgiler iyi çalışmalar biricik arkadaşım.

SELMA.

SOFRAMDA BERABER 9 Ekim 2008 09:40  

GÜNAYDIN NUNUCUM!!
SABAH SABAH POĞÇALAR İŞTAHIMI KABARTTI. ÇOK ENFES OLMUŞ YAA, ONLARIN AĞZI AÇIK BENİMKİDE:))
ELLERİNE SAĞLIK HAYATIM..
SEVGİLER...

akasyakokusu 9 Ekim 2008 09:55  

Canım benim günaydın..Çayımız hazırda şöyle değişik bir şey yiyelim derken senin poğaçaları gördüm..
Onunmu ağzı açık benimmi bilemedim..
Ellerine sağlık canım tabağı aldım hemen.

pelince 9 Ekim 2008 10:11  

Ben kahvaltımı etmedim daha ,bunlardan istiyorum:))
Ellerine sağlık...

neslihan erzincan özgür 9 Ekim 2008 10:16  

Günaydın canım,yine ne güzellikler yapmışsın.mis gibi görünüyorlar,ellerine sağlık.sıcak sıcak ne güzel yenir.kepekli un kullanmadım hiç ama denyeceğim.sevgilerimle...

Adsız 9 Ekim 2008 10:27  

işte tam senlik tarifler canım arkadaşım,
buram buram sağlık taşan lezzetler.
hem yedim- hemde hep yaptığım bir tarifinidr.
eline sağlık şahanemmm.

sevgiler- öpücükler GÜLDEN.

Ayşegül'ün tatlı rüyası... 9 Ekim 2008 11:04  

Sevgili Nunu,
Bu mahlepli poğaçaları annnem de yapar. Hele sıcak sıcak olunca yemesi çok güzel olur.
Yiyenler eminim yerken parmaklarını da yemiştir. Eline sağlık:)

zero 9 Ekim 2008 12:53  

Ben böyle az yağlı, ve yağı da sıvıyağ ya da en kötü ihtimalle tereyağı olan, bir de unu kepekli undan olan tariflere bayılıyorum. Aslında sadece kilo korkusundan da değil, seviyorum da böyle lezzetleri. 50 kilo da olsam buğday unundan, çavdar unundan vazgeçemem. (tabi 50 kilo değilim ne yazık ki, ah nerde o günler:)) Ellerine sağlık NuNucum:)

Tijen 9 Ekim 2008 13:03  

Nunuuuu!!!
Ben de isterim poğaçalar. Gerçi şu anda nefis bir ekmek yiyorum, fotoğraflarını siteye koyacağım bir ara, ben yapmadım ama fikir harika.

egeli 9 Ekim 2008 13:21  

NUNUMMMM NELER YAPTIN...GÖNLÜM ACILDI SABAH SABAH VALLAHİ,Kİ DÜNDEN BERİ O LÖSEMİ OLAN ÇOCUĞA TAKILDI KAFAM.....ELLERİNE SAĞLIK CANIM....ÖPTÜM SENİ(AKŞAM ÜZERİ ÇAYLA YİYERSİN SEN ŞİMDİ ONLARI....)

Adsız 9 Ekim 2008 13:22  

ya nunucuğumm..
hakkatende bir başkadır onlar şimdii.
tatmayı ne çok isterdim..
yapmasını sevmem bilirsin :))))
nolur bi geldiğimde yaparmısın güüüllllllüüümmmm :)))

ayşe sema . :)

zarpandit 9 Ekim 2008 13:23  

NUNUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM poğaça harika kuzuya hafif bir poğaça yapayım aslında diyordum denk geldi cok guzel oldu :))))))))

hemde mahlepli denemiş olurum elciklerinden öperimmm :)

cırcırböceğin... :)

Serap'la turuncu lezzetler 9 Ekim 2008 13:34  

mmmmmm poğaçalar şahane görünüyor eminim çok lezzetlide olmuştur canım ellerine sağlık..öpüyorum sevgiler..

Unknown 9 Ekim 2008 14:18  

sevgili nunu;
bu gün evdeyim.
5 çayına beklerim.
nefis kurabiyenin yanında bendede susamlı mahlepli halkalar var.
ama ayıp olmazsa senin şu peynirli puaçalardanda istesem. gelirken getirsen olurmu?
mahlep kullanmaya bayılıyorum.çok yakıştırıyorum tuzlu çöreklere.
eminim en az kurabiyeler kadar muhteşemdir.

ellerine sağlık olsun :))

Bir Dut Masalı - nUnU 9 Ekim 2008 15:09  

Arkadaşlar çok teşekkürler cici yorumlarınıza.
mutlaka yapın bir gün, hele sabah kahvaltılarına çok harika bir arkadaş.

Kilolar mı ??
SİZ HER HALİNİZLE GÜZELSİNİZ :)))
SEVGİLERRRRRRRR...

Damak Tadı 9 Ekim 2008 20:50  

Benim en çok sevdiğim poğaçalar bunlar biliyor musun??Ellerine sağlık bitanem..Şimdi olsaydı çayın yanına eşlik ettirirdim..))


Öpüyorum ve iyi akşamalr diliyorum canım..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP