BÖREK SHOW :)

>> 10 Ekim 2008 Cuma

( Bayram mönüleri - 4 ) Börekler.

ıspanaklı-kıymalı karnı yarık böreği,

kıymalı-pazılı karnıyarık börek içi ,

kıymalı-pazılı karnıyarık börek,
4 yufka - 1 sb su-
her yufkaya 2 kaşık sıvıyağ- bir kasede su ve yağ karıştırılıp, her yufkaya yedirilir. benim tüm böreklerim bu sulu -yağ karışımı ile hazırlanır.
istediğiniz şekildede yufkalarınızı katlıyabilirisniz.

patatesli-kıymalı gül börekler,(galiba ramazandan )

pastırmalı -kaşarlı talaş böreği,

pastırmalı- kaşarlı talaş böreği

Peynirli Su böreği

Bu bayramda ilk kez hazır su böreği yufkası kullandım.
gerçekten artık pek elde açmam bundan sonra. gayet başarılı yufkalardı.makine değil elde açılmışlardı çünkü.
paketten 7 adet yufka çıktı. hepsi 4' e bölünmüştü. harika bir kolaylık yani !!

1/2 pk. tereyağ,(erimiş)
1 sb sıvıyağ,( bir parmak eksik )
bir kalıp sert beyaz peynir ve bir demet maydanoz.(kıymalıda yapabilirsiniz)

büyük bir tencerede kaynayan su,
ayrı bir büyük tencerede soğuk su,
temiz kurulama bezleri.

Yapılışı:
1- Tepsinin her bir köşesi bol tereyağ ile yağlanır.
2- her bir yufka önce sıcak suda 5 saniye haşlanıp, kevgirle alınıp soğuk suya atılır. sonra kuru bezlerle suyu çektirilip tepsiye büzgülü şekillerle dizilir. üzerleri yağlanır.
yine yarıya gelince arasına harcı konur işleme devam edilir.
ben ilk tepsiyi ocak üzerinde usulüyle piirdim.
diğer tepsiyi fırında 175 derecede alt- üst pişirdim.
SONUÇ MÜKEMMEL..
DENEMELİSİNİZ...AFİYETLER OLSUN ARKADAŞLAR.

40 yorum:

Adsız 10 Ekim 2008 10:18  

Allahım çöldeyim de hayal mi görüyorum yoksa bu en sevdiğim su böreği mi! :)) Nunucm ellerine sağlık cnm:)çok gzl görünüyorlar.

Sevgiyle.

Adsız 10 Ekim 2008 10:28  

OYY OYYYYYYYY OYYYYYYYY.
BİTTİİĞİM ANLARDAYIM.
DEMİN KADAYIFLA KENDİMDEN GEÇMİŞTİM, BUDA SONUM OLUR HERALDE :=))))

ZEYNEP GÜNAL.

Mehtap 10 Ekim 2008 11:07  

Ellerine sağlık Nunucuğum.Börekler enfes.paylaşımın için teşekkürler.hepsini de deneyeceğim.Çünkü hafta sonu kahvaltılarımıza mutlaka yapmaktayım.Seninkileri deneyeceğim.sevgiler.

Adsız 10 Ekim 2008 11:25  

ah nunucummm sizin orda olmak varmış hatta yan komşu olmak.ama kimse o yan evini vermez herhalde kim böyle becerikli kalbi güzel müthiş komşusunu bıraır ki?:(((
ellerine sağlık canım..su böreği yufkası büyük pratiklik..çok çok öptümm

Unknown 10 Ekim 2008 11:36  

Nunu'cum 41 kere maşallah dünden beri tam bir ziyafet çektim sayende,ellerine sağlık,öptüm...

zero 10 Ekim 2008 11:36  

ben dayanamıcam, yarın mutfaktan çıkmıyorum anlaşılan:) bir yanımda laptop, bir yanımda tencere tava ZERO MUTFAKTA! :)

Adsız 10 Ekim 2008 11:40  

ama bizede günah yahu..
bak bak
yutkun yutkun dur..
iş miş hak getire
ÇA-LI-ŞA-MAZ- OLDUUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

GÜLBİN .B :]]

akasyakokusu 10 Ekim 2008 11:48  

Nunu'cummm gerçekten börek show değil..Böreklerrrr showww olmuş..
Tıpkı serap gibi açım ya çayla hemen midemde buluşturuyorum.
Börek ben mutfakta en büyük favorim inan.
Helede hazır yufka en büyük kolaylık..
Hayalgücünüde ekledinmi işte senin tepsiler gibi börek showlar ortada..
Hımm söyle bakiimm hangi tv kanalındasın artık showunu kaçırmıyım:)))
Ellerine sağlık canımmm..

Adsız 10 Ekim 2008 11:50  

ALLAH REVA GÖRMEDİ KAFAMI MONİTÖRE SOKMAMADA BÖREK RESİMLERİ AÇILMADI ÇOK ŞÜKÜR :)

Adsız 10 Ekim 2008 11:50  

ALLAH REVA GÖRMEDİ KAFAMI MONİTÖRE SOKMAMADA BÖREK RESİMLERİ AÇILMADI ÇOK ŞÜKÜR :)

Bir Dut Masalı - nUnU 10 Ekim 2008 11:55  

ahh canlarımm yaa :)))
öyle ço güldümkii bu sabah..
ömüürsünüz KIZLAR.....
keşke yanımda olsaydınız diye içimden geçiriyorum :)))
sevgiler hepinizeee....

Ferhanca 10 Ekim 2008 12:59  

Afiyetler olsunnnnn:))
şekercim amanın ne bunlar derya kuzuları..

neslihan erzincan özgür 10 Ekim 2008 13:05  

Oyyyyy!!!!Nunucuğum vallahi şov olmuş haketten.ellerine sağlık.börekler şöle bir salınmış podyumda,enfes.her biri ayrı güzel yahu,hangisine baksam şaşırdım.kadayıfı atlamam tabi bu arada,mis gibi..sevgilerimle...

egeli 10 Ekim 2008 14:03  

YOK YOKKKK...KESİN BU GÜN ÖZEL HELİKOPTERİMLE SANA UÇUYORUM ...ÇAYI KOY GELİYORUM(APARTMANININ ÜZERİNE HELİKOPTER PİSTİ VARMI ??)HAZIR SU BÖREĞİ YUFKASINIDA NEREDEN BULDUN ????ÖPTÜMMMMM.....

pelince 10 Ekim 2008 14:29  

Bayramda mideler bayram etmiş,ellerine sağlık..
Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Damak Tadı 10 Ekim 2008 15:08  

Börekler orada yatıyor ben burada yazıyorum.Üstelik öğle yemeği bile yiyemedim..(( Ellerine sağlık canım Nunu'm benim..Çok çokkk öperim o tatlı yanaklarından..41 kere maşallah sana..


Sevgilerle..

NlyStyle 10 Ekim 2008 15:43  

her çeşit böreğe bayılırım ama bunların hepsi muhteşem görünüyor

SOFRAM 10 Ekim 2008 16:19  

Nuray'cığım ne yaptın sen böyle tam bir show olmuş hani, hele o çeşit çeşit börekler, tatlılar mükemmelolmuşlar,bayıldım,ellerine sağlık güzelim, sofraların hep bereketli olsun canım...Öptüm en içten sevgilerimle...

Adsız 10 Ekim 2008 18:22  

showların kadını...
şahanemmmmmmmmm

:=)

BAYILDIMMMM YAHU..

ferda

Adsız 10 Ekim 2008 18:47  

canım benım cok guzel gorunuyor tam so valla ellerıne saglık sevgılerımle..

dogada.blogspot.ru 10 Ekim 2008 22:07  

Sevgili Nunu börek şöleni olmuş hangisine bakayım şaşırdım hepside birbirinden nefis herzamaki gibi harikasın bu su böreğinin yufkası hangi markaydı canısı bende deneyeyim ellerine sağlık çok öpüyorum sevgiler

IŞILCA TATLAR 11 Ekim 2008 00:22  

Nuray'cığım,

Uygun sözcüğü çok iyi bulmuşsun gerçekten de. Daha başka ne denebilirdi ki? Müthiş bir ŞOV!
Hepsi birbirinden güzel ve lezzetli görünüyorlar. Ellerine sağlık canım.

Sevgiler,

özlem 11 Ekim 2008 00:58  

Merhabalar ben özlem blogunuzu ziyaret ettim ve tarifleriniz çok güzel.Böreklerse nefis gözüküyor ellerinize sağlık.Benimde daha çok kişisel bir blogum var henüz yeniyim ama ilerde bende sizin yaptıklarınız gibi leziz görünen tarifler eklemek istiyorum bloguma umarım başarılı olurum.Sizi bloguma ekledim ve sık sık ziyaret edeceğim.Ellerinize sağlık.Kendinize iyi bakın.Sevgilerimle...

Mehtap Pasin Gualano 11 Ekim 2008 00:58  

Su boregi yufkasi diye bir yufka mi var?
hersey harika gozukuyor.. Ellerinize saglik..

NzlGl 11 Ekim 2008 08:52  

Sevgili nunu

Tüm tarifler harika görünüyor ellerinize sağlık

sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 11 Ekim 2008 09:02  

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM ÇOK TEŞEKKÜRLER EDERİM KEYİFLİ YORUMLARINIZA.
HER YORUMDA GÜLÜMSEMEMEK ELDE DEĞİLDİ :))
BU ARADA SU BÖREĞİ HAZIR PAKETLERDE 2 AYRI ÇEŞİTTE SATILIYOR. YUFKALAR BAKLAVA HAMURU GİBİ MAKİNE DEĞİL, TAMAMEN ELDE AÇILMIŞŞ.
HAKİKATEN HOŞ OLDU.
SAYFAMA PAKETİN RESMİNİ KOYACAĞIM . MARKASIYLA BERABER.
7 VE 12 LİK PAKETLER SATILIYOR. BEN 7 LİK KULLANDIM. DİĞER TÜRLÜ ÇOK HAMUR YEMİŞ OLACAKTIK.

Her birinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum , tekrar yorumlarınız için. güzel günler dilerim..

Adsız 11 Ekim 2008 09:52  

Nurişcimm..
vallahi podyum güzeli bunlar..
ben hepsine yıldızlı 10 verdim canım.
senin masalarında olmak dünyanın en ayrıcaklı anlarıdır zaten..ellerin dert görmesin.
öpüyorum güzel arkadaşım.
K.İ.B.

gülden. y

durutarifler 11 Ekim 2008 11:12  

Gerçekten show yapmışsınız. Hepsi birbirinden nefis görünüyor. Yazık bize de değil mi ?. İnsan ısındıra ısındıra yayınlar. Her gün bir tane :)))

Mutfak Havlusu 11 Ekim 2008 11:22  

eee yazık değilmi bize peki bu show yüzümüzü astırıyor bir yandan:)
hepsi nefis duruyor çıtır çıtırlar,ellerine sağlık.

ebrulitatlar 11 Ekim 2008 12:49  

Ay ay bakarken karnım acıktı Nuray'cım. Hepside birbirinden nefis börekler. Yanına birde çay hımm. Ellerine sağlık. Köfte içinse inanırım niye inanmayım. Bizim evdede yemek seçildiği için, daha benimde yapmadığım o kadar çok lezzet varki.Bence bir ilk olsun ve dene derim. Sevgiler canım, selamlar, iyi haftasonları..

Baharcicegi 11 Ekim 2008 13:00  

Börekler birbirinden nefis olmus,burda su böregi yufkasi satilmiyor,olsaydi cok pratik olurdu hazirlamasi,eline saglik canim

Hayatın Ressamı 11 Ekim 2008 13:12  

aman allahım hepside bukadar harika olabilirmi.ben hamur işi börek filan yemem ama bunlardan ısırık almak istedim.ilk yapılan böreği bende milföyle yapmıştım.ellerine sağlık.

Tijen 11 Ekim 2008 16:40  

Tam börek şov olmuş gerçekten Nunu!
Şu anda tokum neyse ki, mırıl mırıl ortalıkta dolaşmayacağım bu manzaralardan sonra.

nurdan 11 Ekim 2008 17:14  

böreklerinizin hepsi de birbirinden lezzetli görünüyor...ellerinize sağlık, çikolata çanakları için beyaz çikolata ve çilek güzel bir fikir gerçekten de..sevgilerimle..

özlem 11 Ekim 2008 18:48  

Ziyaretiniz için teşekkürler Nunu..Çok mutlu oldum yorumunuz için.İnşallah yakında yeni tariflerimle görüşmek üzere gülen yüzünüz hep böyle neşe içinde kalsın öpüyorum sizi..

Unknown 11 Ekim 2008 20:28  

sevgili nunu;
hangisinden alsam kara veremedim.
pastırmalını bi tadına baksam olurmu?
sevgilerrrı

SOFRAOZLEMİ 11 Ekim 2008 20:41  

waww harika bir shov izledim gerçkten..hepsi biribinden nefisti.ellerine sağlık canım

MUTFAKISTAN 11 Ekim 2008 22:38  

nunucugum show yapmissin harika borekler,ellerine saglik canim sevgilerrr

yaban mersini 11 Ekim 2008 22:41  

börekler show yapıyor gerçekten ellerinize sağlk.slmlar

Gökkuşağının Rengi 12 Ekim 2008 17:59  

Aman Allah'ım harika börekler bunlar.Ellerine sağlık canım benim.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP