PORTAKALLI KREP

>> 19 Şubat 2011 Cumartesi







Mis gibi portakal kokuları ile güne başlamak istermisiniz ??
Ben inanıyorum ki hayır bile diyemezsiniz... demezler !
Ben diyemem mesela !!!! Birazda üzerine erimiş krem çikolata !!!!! aman aman aman .. YANSIN DÜNYA !!! ))))
Geçen hafta enfes portakallar gördüm organik pazarımda, hemen reçellik ayırdım 4-5 adetini, kimilerini hazırlık esnasında ,her zaman iri iri doğrar bırakırımki, tatlı- pasta- kek- krepte böyle kullanayım diye..
Tüm ev halkının en mutlu anlarıdır portakal reçelinin piştiği gün !! Masal evimize Yaydığı koku, verdiği mutluluk, damaklarda kalan eşsiz haz neyle ölçülür...
Portakal suyum olmadan kahvaltımda olmaz !! Keklere ,kurabiyelere, girmezse oda olmaz ! Limon ,portakal ve vişne ..... şunlara bakarmısınız ! bu üçgene bayılıyorum.. Hatta öyleki kozmetik ürünlerim ve parfümlerim de bile onlarsız olmazsa OLMAZ ! ah neler diyorum ben ! :)
Haydi portakal severler, limon severler yaklaşın masala doğru.. Herşey elinizin altında
ve sadece 15 dakikada tabağınızda !!!!!

Hem limonlusunuda yaptım , O da daha sonra .

MİS GİBİ KAHVALTI SABAHLARI DİLİYORUM SEVDİKLERİNİZLE..
ÇOKDA GÜZEL BİR AFTASONU ELBETTE.. BENİMDE HAFTASONU PROGRAMIM GÜZEL VE YOĞUN !
SEVGİYLE .

PORTAKALLI KREP
1 sb süt
1 iri yumurta
1 sb un
çok az tuz
1/2 çay kaşığı şeker
yarım portakal kabuğu (veya daha az , belki acı gelir size ! )
3 yk portakal suyu
portakal reçeli (gözünüz kapalı yapın efendim ! )

-Portakal kabuğu hariç, (en son koyacağız süte)
-Tüm malzeme blendrdan geçirilip pürüzsüz hale getirilir
-En son !!!! portakal kabuğu eklenir kaşıkla karışır .
-1 çay kaşığı sıvı yağ konan teflonda , arkalı önlü açık renkte pişirilir
-sıcak veya soğukken, arasına portakal reçeli konur
-misler gibi afiyetle kahvaltıda yenir :)

60 yorum:

Adsız 19 Şubat 2011 09:40  

yaktın beni şimdi cayır cayır

BANU

neval 19 Şubat 2011 09:58  

tarifi okuyunca farz oldu yapmak artık.

Adsız 19 Şubat 2011 10:03  

hiç tadım tuzum yok bu sabah nedense ,havadanmı ne .
ama hemen mutfağa koşucam nunucum
ben biliyorum tadımın nasıl yerine geleceğini,eline sağlık çok güzelmiş
FERDA

Unknown 19 Şubat 2011 10:08  

Sultanım harikasın ahhh olsada ye
sem ellerine sağlık.Mutlu hafta son
ları öpüyorum.

Rakunt ideas 19 Şubat 2011 10:45  

Ellerine sağlık canım krep her türlüsü tercihimdir:)

hayat 19 Şubat 2011 10:48  

Nunum, diyet gitti:) muhteşem görünüyorlar. Eline emeğine sağlık.
Güzel bir hafta sonu diliyorum canım. Sevgilerimle...

Gülcan 19 Şubat 2011 11:31  

MİS GİBİ KOKULARI BURALARA KADAR GELDİ ELLERİNİZE SAĞLIK. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR . İYİ HAFTASONLARI.

KİZHATCE 19 Şubat 2011 11:44  

kahvaltıyı yapmıştım ama sayende yine acıktım :)
neşeli geçecek bir hafta sonu diliyorum

Unknown 19 Şubat 2011 12:03  

Portakalın kokusunu çok severim kekte kurabiye de bayılırım krep ise haftasonları olmazsa olmazlardan ikisi bir arada süper ellerinize sağlık

Baharcicegi 19 Şubat 2011 12:18  

mis gibi portakalin kokusu beni buraya getidi tabikide hayir demem hele cikolata girince isin icine olay bitmistir benim icin , incecik kreplerin hepsini lüpletirdim
hafta sonun yogunmus bu demek oluyorki nunu gezmelere gidecek ve bize bol resimler cekecek
bol gezmeli sicacik bir hafta sonu diliyorum kocaman öpüyorum

lavantalimon 19 Şubat 2011 12:28  

Krepi portakal reçeli ile çok severim:))elleriene sağlık

Esma 19 Şubat 2011 12:28  

portakallı krep deneyeceğim,ksndi tavama biraz da keten tohumu koyabilirim :-)))
Ellerine sağlık güzelim
Esma

fatosun mutfagından... 19 Şubat 2011 12:38  

bugün bnde pekmezli krep yaptım kızlarıma..çok seviyorlae bunu da denemeliyim..paylaşım için teşekkürler nunu:))

Bulbulunyeri 19 Şubat 2011 13:12  

Canım,
ellerine sağlık. Sofraya oturmadan önce o miss kokuyla aileyi önce mest ettin. O muhteşem koku eşliğinde bu nefis tatları yemek, beraberce zevkle sohbet etmek, hafta sonunu seviyorum. Bu güzellikleri ailenle yaşamak ayrı mutluluk. Her hafta sonu masalına yeni mutluluklar eklemen dileğiyle,
Sevgiyle kal.

aslan 19 Şubat 2011 13:31  

Ellerinize sağlık, güzel gözüktüğü kadar leziz gözüküyor.

İyi hafta sonları dilerim.

Dostlukla...

Adsız 19 Şubat 2011 13:57  

tabağı alıp kaçasım var nunuuuuuu..
sende kaçıyorsun demek,
hadi biraz dağıtın şu hüzünleri,
öpüyoruz canım

Asuman Ö.

neslihan erzincan özgür 19 Şubat 2011 14:58  

şahane görünüyor canım,nefis:) ellerine sağlık.sevgilerimle...

Unknown 19 Şubat 2011 15:00  

portakalada kokusuna da hayır diyemeyenlerdenim bende.ellerine saglık.

NzlGl 19 Şubat 2011 15:24  

Ahh nunucuğum

o portakal nasıl bir meyvedir ki soyarken bile taaa nerelerden duyulur kokusu.....
Birde kreple buluşunca vallahi HARİKA
ellerinize sağlık canım
iyi haftasonları dileğiyle, sevgiler

Adsız 19 Şubat 2011 15:58  

çok haklısın kimse hayır demez bencede,
senin narların portakalın ananasın vede elman çok meşhurdur
özledik o kahvaltaları
hadi birgün yapalım.
bu krep olağanüstü bir lezzet yaratmış yine afiyet olsun mis arkadaşıma / gülden Y

kalpkurabiye 19 Şubat 2011 17:45  

ablacımm hayali bir pek güzel geldi bana..
ellerine emeklerine sağlık..
yapmalı üstüne birde yemeli mi??
ahh ahh:)
mutlu haftasonları diliyorum ablacımm..
portakallı:)

tarih84 19 Şubat 2011 18:48  

çok nefisss görünüyor.

aklıma takılanlar: portakal kabuğunu içine rendeliyor muyuz?
reçel dilimleri gördüm onlar kabuğuyla mı reçel yapılıyor, dilim dilim yoksa dilim portakal tavada çevrilip hafif öldükten sonra krep arasına eklenip üzerine reçel mi ekleniyor?

portakal reçelini bende severim ama evde turunç-portakal küp küp doğranarak yapılıyor da pek reçel çeşitleri kültürüm yok.

bu tarife bayıldım yapmak istiyorum. baya enteresanmış.

arasına krema koyup sarılıp biraz dolapta bekletilip misafire de güzel sunum yapılabilir.

ellerinize sağlık doğrusu:)

Adsız 19 Şubat 2011 19:49  

yarabbim bin sene yaşasam aklıma bile gelmezdi. ben de mest oldum nunum ya.
hastayım portakala helede senin reçeline =]]
bitirdin beni akşam akşam.
ama sabaha süpriz var sayende =]]]
hepimize mutlu pazarlar,
bu arada aileye geçmiş olsun canım [[[[[[ çok aradım ulaşamadık.

selma

tadınadoyamadım-dilek 19 Şubat 2011 20:16  

Canım Nunucum
Ne güzel fikir bu böyle
Ellerine sağlık
Mutlu pazarlar

Yeşim 19 Şubat 2011 20:24  

Ama bu çok güzelllll:)
ellerinize sağlık.

Adsız 19 Şubat 2011 20:48  

krep krep olalı böyle nunu görmedi vesselam.
zatı şahaneleri olmuş eline sağlık can nunu

Limon çiçekleri 19 Şubat 2011 21:23  

Aman aman sabahlar olmasın!Nasıl bir güzelliktir böyle sanki kokusunu aldım gibi geldi.ellerinize sağlık!

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Şubat 2011 21:24  

TARİH 84 :

- EVET .portakal kabuğu blendrdan sonra , en son konuyor hamura !!!

- Portakal reçeli tarifi yine sayfamda kırmızı ile belirttiğim yerde !

-reçel yaparken dilim yapmak- kısacası ebatları seçeneğinize, keyfinize kalmış !!! İstediğiniz boyda yapın, sonra karar verirsiniz yerken hangisi daha uygun diye .

-krepler arasına herşey konulup,
çay yanında servis ediliyor zaten.
sizde deneyin lütfen.
AFİYET OLSUN Çok sevgiler.

Unknown 19 Şubat 2011 21:52  

NEFİS CANIM YA PORTAKAL HARİKA BİR MEYVE ZATEN KOKUSUNDAN TADINA KADAR.
SEVGİYLE CANIM

TuruncuTatlar 19 Şubat 2011 22:43  

yine farklı yine rengaren nunucum ellerine sağlık sağlıkla kal...

Mutfak Havlusu 19 Şubat 2011 22:53  

ne güzel anlatmışsın mutfağa gidip annemin portakal reçelinden mi yesem bu saatte?
:)
ellerine sağlık harika görünüyorlar.

dogada.blogspot.ru 20 Şubat 2011 11:29  

krepe bayılırım helede böyle mis gibi portakal kokularıyla hiç dayanamama canım ellerine sağlık güzel bir pazar günü dileklerimle sevgiler

Esma 20 Şubat 2011 11:51  

Evet güzel bir krep oldu.Portakal tadı hoş ve hafif bir aroma vardı.
Teşekkürler.
Esma
Sevgi ve sağlık dolu günler.

mutfakcini 20 Şubat 2011 12:08  

Tablo gibi.Bazen yemeğe odaklanamıyorum biliyomusun,genel güzelliğe bakmaktan :) Ellerine sağlık canım.Şahane..

Adsız 20 Şubat 2011 13:39  

canım arkadaşım iyi pazarlar,
haftaya kardeşim geldiğinde yazdım not aldığım bu tarifini derhal yapacağım, sadece iyi reçellik portakal almak lazım çarşamba organik pazarınızdan.eline sağlık hoş olaccak hepimize.
Nesrin

Zencefil ve Tarçın 20 Şubat 2011 14:47  

Portakallı tarifler bayılırım. Nefis bir krep olmuş, sevgiler...

HUYSUZBALIK 20 Şubat 2011 16:59  

Bir de portakal çiçeği kokusu olacak o müthiş görünen krepleri yerken. O zaman cennete zannedebilirim kendimi :) Ellerine sağlık Nunucum. Sevgiler...

Adsız 21 Şubat 2011 07:52  

günaydın nunucuğum,
önce kocaman teşekkürlerimi ileteyim, bir hazinem oldu tarif defterimde, ben aynı dediğin gibi yaptım ve çay sofrasının yıldızı oldu, sadece az geldi krep sayısı, tembellik etttim.
Ama çok beğenildi, verdiğin krema harika bişey bambaşka bir hale büründü krepler bu lezzetle,
çok teşekkürler arkadaşım.
haftan hayırlı sağlıklı olsun.
ferda

Unknown 21 Şubat 2011 12:45  

ellerine saglik cnm ne kadarda lezzetli duruyor :)

Hayatın Tatları 21 Şubat 2011 16:42  

krep e ailecek bayılıyoruz. Portakal reçelini deneyim en kısa zamanda da krep ini deniycem inşallah canım. ellerine sağlık

Bir Dilim Düş 21 Şubat 2011 17:20  

Nunucuğum missssss gibi portakal kokuları buraya kadar geldi; gerçi burada her dakika çok şanslıyız ki o güzel kokuyu alabiliyoruz. Tarif harika ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Unknown 21 Şubat 2011 18:22  

Biliyorum, yine gec kaldim ama.... amasi fena.... Bu ne sahane bir lezzettir... Bu ne zarif bir sunumdur.... Ellerine saglik canim benim... O ne sifali bir meyvedir... Herseye yakisiyor mübarek.... Sevgilerimle, afiyetler olsun...

LEZZETİKRAM 21 Şubat 2011 18:32  

oohh mis gibi kokmuştur ellerinize sağlık

Esma 21 Şubat 2011 19:32  

Reçeli yaptım efendim.Gerçekten de nefis bir reçel oldu.Sabah kahvaltıya yeni reçelden yenecek
Ellerinize ve emeğinize sağlık.
Portakalın kabukları da buzlukta:-)))))
Teşekkürler ve tatlı günler
Esma

kelebeklisaniyeler 21 Şubat 2011 20:30  

Nefis krepler portakal esliginde hiç yok demen yani ellerine saglik nunucum...hele kalpli pastana bayildim sahane ötesi,öpüyorum seni.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! 21 Şubat 2011 22:34  

çok harika duruyor! çok severim portakal reçelini - ara ara taneleri gün ortasında tatlı niyetine yerim hatta...

sibelyalcincom 21 Şubat 2011 22:48  

Kokusu buralara kadar geldi:)))ellerinize sağlık

Aybike Ceylan 22 Şubat 2011 00:40  

Canim ellerine saglik. COk opuyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

SEDA 22 Şubat 2011 12:36  

Kek, kurabiye... her türlü tatlı hamur işine katıyorum ben de portakal kabuğunu. O mis gibi kokusu ve kattığı lezzete bayılıyorum. Krepler de nefis olmuştur. Ellerine sağlık.

Sevgiler

yemekbiraşk 22 Şubat 2011 12:46  

nefis olmuş krepler.. portakal reçeli pişerken eve verdiği koku ise muhteşem oluyor:)
sevgilerimle

Bulbulunyeri 22 Şubat 2011 14:23  

Tatlım,
merhaba nasılsın demek istedim.
Sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU 22 Şubat 2011 15:14  

bülbülün yeri
canım çok teşekkür ederim alakana varolasın.
Gayet iyiyim,
sadece yoğunluk var şirkette...

HEPİNİZE GÜZEL YORUMLARINIZA TEŞEKKÜR EDERİM,
HER ZAMANKİ GİBİ HARİKASINIZ :)
SEVGİLER.

Damak Tadı 22 Şubat 2011 17:25  

Çok güzel görünüyor Nuray'cığım ellerine sağlık..Senin kreplerin tadını bildiğimden iç geçirdim ekran karşısında..Öpüyorum kocaman ve sevgilerimi gönderiyorum canım benim..

Sevil Şahin 22 Şubat 2011 17:50  

hımm şahane olmuş ablacım kokusu bana dek geldi ellerine sağlık
afiyet bal olsun
sevgiler

Asis 22 Şubat 2011 20:13  

Sevgili Nunu bugün bir dilek tutsaymışım olacakmış yani :)çalışırken akşama krep yapsam içide sebzeli olsa diye plan yapmıştım.Senin krep kreplerin şahı olmuş yani nefis gözüküyor eline sağlık,sevgilerimle...

ozguluntarifleri 22 Şubat 2011 21:57  

Sahane olmus Nunum ellerine saglik misler gibi portakal kokusu damakta biraktigi aromasi birde cikolatayla birlesince ooofff yemede yaninda yat degilmi canim:))
herzamanki gibi muhtesemsin canim.
sevgilerimi biraktim:)

yeşim 23 Şubat 2011 08:03  

mükemmel tarif... şık sunum... pişiren eller becerikli ...kaleme alan gönül güzeller güzeli...harikasın sen canım benim maşallah 41 kere...kucak dolusu öpücükler sana meltem kokulu kokulu...

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Şubat 2011 18:56  

Çokkk teşekkürler
:)
harikasınız !

Zehra Gürgen 23 Şubat 2011 19:54  

nunum portakalı kim sevmez? hele reçeli sen yapmışsan eminim tam kıvamında olmuştur. Bizim bahçede sıkmalık portakal var az kalmış toplayıp pazar sabahına portakallı krep yapsam bizim kız sever mi acaba?

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP