PANCARLI MAKARNA SALATASI (nUnU)

>> 23 Şubat 2011 Çarşamba




ŞU RENGE BAKARMISINIZ ?? AMA LÜTFEN ! ALICI GÖZLE BAKIN !!
BÖYLE GÜZEL BİR SEBZE, BÖYLE ALBENİSİ OLAN BAŞKA NE OLA Kİ
MEST EDİYOR BENİ BU AHENK..



Köprüyü geçiyorum, trafik malum , birde yağmur eklenince, sıkıntıyı hafifletmek Cd'den taşan müziğe düşüyor, Masal kahramanım hediye etmişti, Yonca Lodi'yi hayranlıkla dinliyorum, tamda köprü ortasında, en sevdiğim dakikalardayım manzara gerçekten harika , doğduğum yere ,kuşbakışı bakıyor olmayı çok seviyorum, bu arada burnuma, yan koltuktaki paketten , sabah yaptığım portakallı keklerin kokuları geliyor , çünkü rotam valide sultanım !
az sonra boğaz yoluna dönüyorum, çiçeksine uğrayıp erengülleri alıyorum renk renk ,bende çok severim !
15 dakika içinde arabayı parkedip, valide sultanımın yanına çıkıyorum. Çiçeklere bayılıyor, portakallı topkeklere de gözleri parlıyor , teşekkürler ediyor sık sık :)
Hafta sonu besin zehirlenmesi geçirmişti, şimdi gayet iyi toparlanıyor şükür ve onu her gün böyle, dönüşte ziyaret ediyorum...
O gün, 1 saat kadar kalabiliyorum , tekrar yoğun trafikle mücadele için kalkıyorum, valide sultanım giderayak '' dolapta bazı şeyler kaldı diyor, ben bu mideyle onları bitiremem, sen al götürde bayatlamasın sebzeler ''diyor, yardımcısı hazırlıyor fazla olanları, gözüme pancarlar takılıyor !! Ne de çok ! çünkü bizler biliriz ki, yer elması ve pancar sevdalısıdır bizim valide sultan. Geçen hafta harika bir prinç salatası yapmış bayılmıştık.... zaten diğer postta da göreceksiniz, ilhamı buradan alıyorum !
Vedalaşıyoruz, elime hoş bir paket veriyor, gelemedim, sen gelmişken vereyim diyor, açıyorum ne güzel bir masa örtüsü böyle diyorum !! sarılıyoruz, zayıf, bitkin haline bakıp üzülerek, çıkıyorum, arabaya bindiğimde, ömrümüz varsa, geçecek yıllara aklımı takıp kendimi şehrin trafiğine teslim ediyorum.

Ertesi gün evdeyim , 2-3 yıldır evin genel işlerini verdiğimiz mimarlık şirketi, elektrik tesisatı ile ilgili işler için çalışacak .. Onlar başlıyadursun, o sırada pancarlar aklıma düşüyor, rengi beni çeşitli rüyalara sürüklüyor ve aklıma birden makarna salatası yapma fikri geliyor !
Mor lahana, kırmızı mini turp, lolorossa, kırmızı soğan , mor turp ve frambuaz ! beni cezbeden renklerdir ! Evet siz bilmezsiniz benim bu renge zaafım var ...
İçerde gürültülü ve hummalı çalışma devam ederken, benim mutfakta ,evde olanlarla lezzet patlamaları çalışmalarım hummalı şekilde devam ediyordu.
3 deneme yapıyorum ve sonunda kararım şöyleydi :

PANCARLI MAKARNA SALATASI ( nUnU mArKa)

-6 adet pancar, (eldiven kullanın ki boyamasın !!! )
(sapları kesilip, yıkanıp haşlanmaya bırakılır. Kaynadıktan sonra, 35 dakika yeterli !! diriliğini kaybetmesine müsade etmeyin !! ( 30 dakikadan sonra sivri bıçak ucuyla kontrol edin !!!)
-2 sb. haşlanmış mini makarna
-tze yeşil soğan
-kırmızı soğan
-dereotu- maydanoz-
-sızma zeytinyağ, limon-tuz-kırmızı biber (az)
Yapılışı
-Haşlanmış, ve kabukları soyulmuş pancarlar küp küp doğranır
-haşlanan makarnaya ilaveye edilir
-elle alttan yukarıya doğru , hafif hafif karıştırılır
-yeşillikler doğranır, kırmızı soğan yarım ay şeklinde kesilip içine ilave edilir
-ayrı bir sos kabında yağ-limon-baharat karışımı hazırlanır,
-kırmızı biber veya diğer baharatların öne geçmesini istemedim
-önemli olan mis gibi toprak kokulu bu besini, öz tadıyla yemek önemli çünkü !!
-diğer denemelerim baharatlıydı, ama bu en sade, EN LEZZET YÜKLÜ OLANDI,
Tabi benim için !
-yoğurt- mayonezli olanları sevemedim ... siz deneyin arzu edersiniz .

SEVENLERİNE demem o ki : Bu hali süpper arkadaşlar..
Ben şimdi diğer postu hazırlamak aynı zamanda kahvaltımıda yapmak üzere müsade istiyorum
HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.


31 yorum:

Leylak Dalı 23 Şubat 2011 18:00  

Yemesen de olur, seyretmek yeter:))

Delfina ; 23 Şubat 2011 18:03  

rengi görünce midem kazındıııı :) tarifi bekliyoruz

Adsız 23 Şubat 2011 18:13  

bu ne güzel bişey nunum ya.
ne şık tabak hazırlamışın
esin

mutfagabuyrun 23 Şubat 2011 18:18  

harika bir renk canım.bakmak bile yeterli bana.tarifi bekliyorum.

mandalincikmazi 23 Şubat 2011 18:23  

Ben de bayılıyorum pancarın rengine
ellerine sağlık canım.
Afiyetler olsun......

caferengigül 23 Şubat 2011 18:30  

aman tanrım, ne güzel bir renk.Çok estetik bir görüntü,ellerinize sağlık.

Adsız 23 Şubat 2011 18:32  

senin renk desene,
bende merak ediyorum yazacaklarını-
öpüyorum canım- SEMRA

ebru 23 Şubat 2011 18:40  

Sevgili Nunu gerçekten muhteşem bir renk cümbüşü. Herkes sevmez ama ben bayılırım pancara. Ellerine sağlık.

eldivenlerim 23 Şubat 2011 18:41  

çok süslü bir salata olmuş bu;) enfes bir görüntü, ellerine sağlık arkadaşım.....

dogada.blogspot.ru 23 Şubat 2011 19:21  

valla benide mest etti bu güzellik nunucum pancar dün almıştım pazardan tarifini bekliyoruz sabırsızlıkla ellerine sağlık bitanem sevgiler

Bulbulunyeri 23 Şubat 2011 19:34  

Canım,
ellerine sağlık. Renklerin dansına bayıldım.Muhteşem bir görüntü olmuş. Sofrada ne güzel bir görüntü yaratır. Merakla bekliyorum tarifini.
Sevgiyle kal.

Adsız 23 Şubat 2011 19:43  

elin değmeye görsün, al make pancar dersin ikisine,
ama senin elinde tablo gibi tabaklara dönüşüyor,
çok severim pancarı hele turşusunu
ellerine sağlık nunuşum.
asuman ö

TuruncuTatlar 23 Şubat 2011 20:17  

bu ne renk böyle nunucum harika görünüyor ellerine sağlık sağlıkla mutlu kal;)

sihirlirloklava 23 Şubat 2011 20:28  

zaten rengine takılıp geldim...harika...ellerine sağlık canım..

kelebeklisaniyeler 23 Şubat 2011 20:33  

Nunucum nasil da harika renk olusturmus ama sende çok güzel süslemisin ben böyle baka kalirim yani:))ellerine saglik canim...öpüyorum seni.

Adsız 23 Şubat 2011 20:33  

hakatten göz alıcı renk ve senin sevdiğin renk hemide ]]]
hadi ama yazıp kaçma
tarifi bekletip meraktan çatlatma ]]
çok güzel olmuş canım ( NESLİ

Adsız 23 Şubat 2011 20:42  

Nunum kek tarifini yazmaya geldimdi, ama gördüğüm şuki
bir pancarı bile saraylı yapmışın,valla helal arkadaşıma.
çok merak ettim bu tadı canım,
iyi akşamlar, ben keki yazayım,

BANU

Aybike Ceylan 23 Şubat 2011 22:02  

Eline saglik Nunu'm,
Tam benlik olmus, harikasin.

Seni hasretle kucakliyorum.

webmaster wordpress vbulletin ve pagerank 23 Şubat 2011 22:15  

Ellerinize ve yüreğinize sağlık gerçekten çok güzel görünüyor.

çeşnici Handan 23 Şubat 2011 22:23  

Renk ve görüntü süper ellerine sağlık.

Damak Tadı 23 Şubat 2011 22:49  

Renk ve görüntü beni de mest etti canım..Ellerine sağlık ve afiyetler olsun sizlere..Öpüyorum kocamanından canım..


Sevgiler..

Unknown 23 Şubat 2011 23:00  

Hem renk, hem sunum, son derece gözalici, hatta kiskirtici... Ellerine, zevkine saglik arkadasim... Sevgilerimle,

Adsız 23 Şubat 2011 23:06  

ne güzel renkler nunucuğum, pembeler yeşiller öyle güzelki,
tadıda mutlak harikadır,
bende pek severim pancarı ve turşusunu, sende seversin canım
güzel ellerine kollarına sağlık, iyi geceler SEMRA Y*

Unknown 23 Şubat 2011 23:40  

Allah her nimete ayrı koku,tat ve renk vermiş şükürler olsun ellerinize sağlık

Unknown 24 Şubat 2011 00:19  

RABBİME ŞÜKÜRLER OLSUN BU NİMETLER İÇİN.HARİKA GÖRÜNÜYOR YE BENİ DİYE BAĞIRIYOR SANKİ....

Unknown 24 Şubat 2011 08:33  

Harika gözüküyor..
Ellerine sağlık..
Çok seviyorum pancar rengini :)
Sırf rengi için alıp, kullanıyorum desem yeridir.:)
Makarnasını hiç denemedim ama ilk fırsatta denicem :)
Afiyetle..

Adsız 24 Şubat 2011 09:02  

günaydın hayatcım
bu şahane bir salata. doyurucuda öğün olur, renkler gerçekten uyum içinde ve sen harika birşey daha keşfetmişsin canım.
yemede yanında yat, eline sağlık nuraycığım, annene geçmiş olsun,
ne çok şey oluyor böyle bu ara [[
çok sevgiler şifalar dilerim
SEMA N

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 24 Şubat 2011 09:32  

Gerçekten harika renkler, ellerine sağlık Nunucuğum, Valide Sultana büyük geçmişler olsun, Allahım sağlıklı hayırlı ömürler versin... Sıcacık sevgiler...

► Hobihane ◄ 24 Şubat 2011 09:59  

ben pancarın turşusuna bayılırım daha önce görmemiştm böle bişi buda süper walla..ellerinize sağlık..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! 24 Şubat 2011 10:01  

besin zehirlenmesi en korktuğum şey insan zor toparlanıyor iyileşse bile duyarlılığı artıyor bir süre bazı şeylere... çok geçmiş olsun! pancar böyle işte mucizevi bir tat, renk ve koku! toprak kokuyor ama pespembe! masun duruyor ama iz bırakıyor ellerde:) ellerinize sağlık!

Adsız 24 Şubat 2011 10:53  

OFF BUNADA AYRI BAYILDIM NUNUŞ
YUKARDAKİDE ÇOK NEFİS GÖRÜNÜOY
SOLACAKSIN MUTFAĞA BİZİ SEN SONUNDA AMA

GÜLBİN.B

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP