PORTAKAL PELTELİ TOPKEKLER

>> 24 Şubat 2011 Perşembe






Benim çocukluğumda, çeşit çeşit şerbetli el açması tatlıların yanında ki, valide sultan haza ustasıdır !! bir okdar da çeşit çeşit yaptığı, vişne, üzüm ve portakal çeşitlerinin olduğu meyve pelteleriyle geçmiştir.. güzelim şerbetleride atlamak istem hiç, onlarda sonra yaza, valide sultandan yerini alacak kısmetse..
Şimdilerde çeşitli adlarla sos olarak geçsede aslında bunlar meyve pelteleridir !! Pelte nişasta ve şeker karışımıdır.
Tarihe bakıyorum çok enteresan yine 24 şubat :) !!!

Ben de 2 sene önce bugün ,portakal peltesini , daha sulu bırakarak, keklerimde , tatlılarımda kullanmaya başladım, çevremdeki tepkiler öylesine güzeldi ki, sonrasında malum bloğuma taşıdım ,bunada nuNu mArKa adını verip, sizlerle tanıştırdım..
Eş değerde sizler tarafından da O kadar beğenildi ki, bugün google'dan bakıldığından Binlerce ! tarifi okuyabiliyorsunuz !!!!

Ben sizlerden hep rica ediyorum ! etmekten vazgeçmiyorum da, diyorum ki, doğal ve zamanında olan meyveleri ve sularını tercih edin. Biraz düşünüp zaman ayırırsanız kendi özel tariflerinizi doğal halde yapabilirsiniz. Katkısız unlar, poşete, pakete girmemiş ürünler kullanabilirsiniz !!! Arkalarını okuyun , hatta BÜYÜTEÇ alın Kırtasiyelerden :) Lazım olabilir. Okudukça o maddeleri anlarsanız ne ala, Farmakoloji ile yakınsınız demektir, Eğer hala kutu kutu , poşet poşet alıp kullanıyor ve hala Anlamıyorsanız , o zaman ailenize, evlatlarınıza iyi bir hekim arayın hemen !!!
Tabiiki hiç arzu etmem kimsenin üzülmesini..
Bunları neden hatırlatıyorum :
Bilinçli olmaya yine ,yeniden davet etmek için sizleri. Herşeyi evden-elden yapmak ÇOK MÜMKÜN,yada almamak en mümkünü .
YEterki İsteyelim - LÜTFEN !

PORTAKAL PELTELİ TOPKEKLER
2 iri yumurta
1 sb şeker
1 sb süt
1/2 sb sıvıyağ

1.5- 2 sb elenmiş un ( göz kararı koydum ,daha fazlada olabilir )
1 çk. portakal kabuğu rendesi
3 yk portakal suyu
1 pk vanilya ( vanilya çubukları kullanıyorum ! )
1 pk kab. tozu (1 çk. karbonat kullandım)
portakal reçeli
Portakal Pelteli Sos

-2sb portakal suyu (hazır ALMAYIN !! tad bozulur !)
-1 tatlı kaşığı nişasta
-2 tatlı kaşığı un
-2 yk. şeker
-damla çikolata
-biraz portakal kabuğu
-hepsi bir arada karıştırılıp, kısık ateşte pişirilip, soğutulur.
-Kıvam koyu olursa ki ,ılık halde tam belli belli olur, portakal suyu ile inceltin.
Yapılışı
-Kek malzemeleri oda sıcaklığında olsun !!!!
-Hepsini sırasıyla çırpıp kalıplara bölelim
-üzerlerine portakal reçelinden mini dilimler yerleştirip dibe doğru kaşıkla itelim -en son damla çikolataları serpip 175* ısıda pişirelim ( altın sarısı olsun !! )
-tamamen soğuyunca kağıtlarından çıkarıp, portakal sosu ile servis edelim..
İnanılmaz güzeldir !!!!
not:
ben karbonat kullanıyorum- unlarım katkısız organik- yumurtam çiftlikten- keçi sütü kullanıyorum - çoğunlukla meyveler buradaki gibi organik -rafine ürün poşet-paket-konserve kullanmam !
hazır hiç bir içecek almam, zaten sevmem !
Yani bu böyle sıralanaıp gider, zaten fast-food ASLA yemem bilinir !
Bakın ben yıllar yılı yapıyorsam, SİZLERDE yapabilirsiniz. Zamanla yarışmak market raflarını eve doldurmakmıdır bir kez daha düşünelim lütfen.

Nişastanızı bile doğal temin edebilirsiniz, biraz araştırın, memleketleri olan dostlarınız seve seve gönüllü olur !
LÜTFEN BİLİNÇ ÇITAMIZI YÜKSELTELİM. TÜRK KADININA GELİŞMİŞLİK, DONANIMLI BİLGİ ÇOK YAKIŞIYOR.

HEM MUTFAKTAN SİZ SORUMLUSUNUZ !! NE YERSENİZ OSUNUZ ! HAZIR ÇORBAYI BİLE BALLANDIRIP ! BLOGDA TARİF DİYE VEREBİLENLER VAR :(
HERŞEYİ KABULLENMEYELİM. HER TEKLİFİ DE BLOGLARDA GÖKLERE ÇIKARMAYALIM !! O KADAR DA DEĞİL AMA.....
ÇOK SEVGİLER...


42 yorum:

MÜJDE 25 Şubat 2011 09:02  

Hayırlı cumalar, ellerinize,emeğinize sağlık. Çok şık ve leziz görünüyorlar.

Saglıklımutfak 25 Şubat 2011 09:47  

Nunum sana katılıyorum . Mevsime özel sebze ve meyvelerle kışlık ve yazlık ürünler hazırlayabilir bunları gayet rahat saklayabiliriz. Bende çok zorda kalmadıkça hazırları kullanmayanlardanım. Dün ki pancarlı pirinç salatana bayılmıştım fakat yorum yazmak nasip olmadı.Bunlarda gerçekten nefis gözüküyor. Ellerine sağlık canım. Hayırlı cumalar. .

Adsız 25 Şubat 2011 09:51  

günaydın canım,
özenine hayran olmamak ne mümkün,
ellerine sağlık süppermiş
nesrin

YeMeK vAkTi 25 Şubat 2011 10:09  

Nunucum ne kadar haklısın...Bende çoğu hazır ürünü kaldırdım mutfağımdan ancak hep arkasına sığındığımız vakitsizlikten bazen arada sıradada olsa kullanıyoruz şte:((

Çok nefis görünüyor kekçiklerim ellerine sağlık zarifim:)

Narince 25 Şubat 2011 10:20  

Evet nUnU'm. Burada sağlıklı yemek diye tutturuluyor ama, etkinliklerde yer alıp reklamları da yapılıyor bir yandan. Bir tanesi yarışma düzenleyecek yakında, hazır çorbalar, bulyonlar üreten. Kabul etmedim. Bu ürünleri kullanmam, evime girmez, kimseye de öneremem dedim. Amann içim bir rahat bir rahat!

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Şubat 2011 10:27  

narinim,
hilalcim,
aylincim
ÇOK HAKLISINIZ !!

en güvendiğim arkadaşlarımı dahi etkinlikte görünce !! sessiz kalmayı tercih ediyorum.
BİLİYORSUNUZ 2 YILDIR etkinlik tekliflerini geri çeviriyorum,
ne -kim olduğuna bakmaksızın !!!

Önceden etkinlikmi vardı ???
UCUZ REKLAMIN KOLAY YOLU BLOGGERLAR ARTIK :(((((

ANLATAMADIK DOSTLARA.

mutfagabuyrun 25 Şubat 2011 10:28  

haklısın arkadaşım.bende çok hazır kullanmamaya çalışıyorum.zaten sağlık olarakta dışarı yiyeceklerini pek bünyem kabul etmıyor.iyikide etmiyor.ellerine sağlık canım.kekde çok güzel olmuş.hayırlı cumalar diliyorum.

çeşnici Handan 25 Şubat 2011 10:34  

Ne kadar doğru herşeyi evde yapmak doğalını kullanmak. Ellerine sağlık çok güzeller ve tabi ki yine sunum bir numara. Sevgilerimle.

Bulbulunyeri 25 Şubat 2011 10:36  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar. Peltenin görüntüsüne bayıldım. Beni en çok mutfaktaki portakalın kokusu cezbediyor. Evdeki miss koku bana mutluluğu, huzuru hatırlatır.
Tatlım, dediklerinin hepsine katılıyorum. Büyük kızım akdeniz ateşi hastası olduğu için hazır gıdalar çok zararlı ve azami özani göstermeye çalışıyoruz. Tek tük konserve (bezelye ve meksika fasulyesi)kullanmanın dışında pek kullanmasam da yazdıklarından sonra kendimi kötü hissettim. Aileme çeşit olsun diye haksızlık mı yapıyorum diye.
Sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Şubat 2011 10:41  

birgülcüğüm,
geçmiş olsun evladına.
bende elbette senede 2-3 kez kullanıyorum, kimseyi öldürmez elbette.
ama her çekmecesi paket dolu mutfaklar çok üzücü.
aç poşeti dök sütü hop ppuding..
aç poşeti karıştır hop kek olsun !
...vs vs vs..
ANNELERİMİZ POŞETMİ AÇTI BİZE ??
Yani kendimize sevdiklerimize değer vermiyoruz BİZ !!
Kızıyor dostlar bana farkındayım,
HAKLI OLDUĞUMU BİLDİKLERİ HALDE :(

Adsız 25 Şubat 2011 10:45  

harika bir kek bu nunucum,
kaşık kaşık yerim ben o portakalı
emeğine sağlık,
yazılanlar çok doğru helal olsun diyorum sağduyuyla yapana.
sevgiler canım
ferda

Unknown 25 Şubat 2011 12:02  

Sultanım hayırlı cumalar her zaman
ki gibi muhteşemmmm:))Ellerine,yüre
ğine sağlık öpüyorum.

Unknown 25 Şubat 2011 12:24  

Ben de yazdan dolabımı doldururum kışın kullanmak üzere hazır gıda hemen hiç almam ama bazen çok darda olunca kural çok nadir de olsa bozuluyor ellerinize sağlık nefis olmuşlar mis gibi kokuyorlar

Miskokulu Lezzetler 25 Şubat 2011 12:38  

Her satırına katılıyorum üstelik içlerinde bilmediğimiz neler var neler hangimiz farmakoloji biliyoruz bilenlerde içindeki saklananları ne kadar biliyor.Sonra kalp hastalıkları , kanser tavan yapıyor yapar tabii... Bu güzel lezzetler hazır portakal suyu ile olur mu tadı bile acı geliyor ellerinize kaleminize sağlık sevgiler...

Gülcan 25 Şubat 2011 13:58  

harika görünüyorlar enfes olmuşlar ellerinize sağlık. sevgiler.

Banu 25 Şubat 2011 14:09  

Hayırlı cumalar canım:) Size gelince içim kıpır ediyor bahar gibi tarifler için ellerine sağlık rengarek sunumlar için de güzel yüreğine sağlık... sevgilerimle öptüm...

Adsız 25 Şubat 2011 14:54  

can arkadaşım
ben önce senin gönlünden öperim
doğrusu bu tabii işin
ama daha nasıl anlatacaksın bu aleme,
baygınlık geldi etkinlik yayınlayandan poz poz gerilenlerden
sen yolu aydınlatmaya devam et, kaçan kaçar,
kalanlar burdayız nunum benim

semra

Adsız 25 Şubat 2011 14:55  

ay keki es geçtim sinirden
mis gibi nunum mis gibi,
sayfan bloğun sen gibi
ellerine sağlık zarif arkadaşım
semra

KİZHATCE 25 Şubat 2011 15:06  

hepsini yiyesim geldi,offf olmazki buna bana yapılmaz ki:)

Sütüme Sarelleme Karışma!!! 25 Şubat 2011 15:20  

bir minnacık topkek sen nelere kadirsin! Harika olmuş bu bilgilendirme harika... elimizden geldiğince denemek gerek çok haklısınız,ama ben evden getirsem de diğer pek çok çalışan insan dışarıdan yiyor, acaba neler neler yiyor... Benim şahane bir alerjim var, katkı md.li ürün yersem cildim kabarıyor! Eğer dışarıdan sipariş verecek olursam ve eğer domates salçası, konserve malzeme varsa üründe bir kaç saate anlıyorum, bir daha da o restorana gitmekten mecburen vazgeçiyorum:) portakal peltede aklım kaldı bu arada...

MUTFAKISTAN 25 Şubat 2011 17:12  

HAKLISIN NUNUCUGUM COK DIKKAT ETMELIYIZ ARADA KACIYOR ELBETTE
BEN BULYON YADA HAZIR CORBA HIC KULLANMADIM AMA PUDINGLER DOLU EVDE
ARTIK COK ETMELIYIZ COCUKLAR ICIN
KEK SAHANE OLMUS AFIYET OLSUN CANIM
SEVGILER

Adsız 25 Şubat 2011 18:16  

öyle bir görüntüsü varki insana çocuğunu düşürür dedi ablamda görünce hhhaaaaaahahaa
çok güldüm ona.
eline sağlık canım, hem dediklerin doğru, paket arkasına kim bakıyor,
alıp yapıyoruz vallahi
Çok düşündüm dediklerini, yerden göğe haklısın bilinç şart
sağol duyarlı arkadaşım.
SEMA N

Unknown 25 Şubat 2011 20:27  

hmm nefis olmuş ellerine sağlık canım.

kalpkurabiye 25 Şubat 2011 23:26  

ablacımm ne kadar da haklısınn çok doğru söyledin..
artık bilinçlenmeli hayatımızın kalitesini artırmalıyız..
bu bizim zararımıza değil kârımıza hatta geleceğimizin kârına...
portakallı topkekler nefis görünüyor ellerine sağlık olsun ablacım..

kelebeklisaniyeler 26 Şubat 2011 00:29  

Nunucum canim ablam sana katiliyorum her kelimene...Portakalli top kekler muhtesem gözüküyor su an olsa hiç yok demem öpüyorum seni.

Stil Direktoru 26 Şubat 2011 02:23  

Cansın sen can ne güzel yazmış melek ya!

Adsız 26 Şubat 2011 09:06  

imrenmemek ne mümkün ola
şahane görünüyor,portakal soslu çok güzel çok
bizde paketlerden çok uzağız arkadaşım,malum sağlık kisvesi hassas konu, sağol duyarlılık için
iyi tatiller ailene tatlım

gülden Y

evcilik 26 Şubat 2011 10:40  

süpersin Nunu,
bayılıyorum senin bahar renklerine ve birde miss gibi portakal kokan bu kekçiklerine.....
ellerine sağlık şeker,
sevgiyle kal emi....

dogada.blogspot.ru 26 Şubat 2011 21:59  

NUNUCUM BİZ ALIŞMIŞIZ EVDE YAPILANIN SAĞLIKLI VE TEMİZ OLDUĞU İÇİN ÇOCUKLARIMIZA VE SEVDİKLERİMİZEDE BU ALIŞKANLIĞI VERMEK İSTİYORUZ BENDE DIŞARIDA SATILANI ÇOK MECBUR KALMADIKÇA ALMAMAYA ÖZEN GÖSTERİYORUM MUFFİNLER HARİKA BENDE YAPMIŞTIM ÇOK LEZZET VERİYOR ÜZERİNDEKİ PORTAKAL SOSU ELLERİNE SAĞLIK CANIM

PANCARIM BİTMİŞTİ PAZARDAN ÖZELLİKLE ALDIM HARİKA SALATALARINDAN YAPMAK İÇİN
SEVGİLER HAYIRLI PAZARLAR CANIM

Miva 27 Şubat 2011 04:00  

HOLA
MEGUSTAN MUCHO TUS MESAS, MUY ELEGANTES!!!
FELIZ DOMINGO
UN SALUDO
MIVA

keskinli 27 Şubat 2011 11:29  

haklsin sana katiliyorum zamaninda ve mevsiminde kulanmak lazim herseyi
pelteyle sunmak hic aklima gelmezdi
ellerine saglik sevgiler...

Mutfak Havlusu 27 Şubat 2011 22:32  

Anneme okutmalıyım yazını!
Annemde senin gibi ki bende elimden geldiğince dikkat ediyorum(sosis ve salam yememek,hazır meyve suyu içmemek,mayonez ketçap yememek,fast fooda hayır demek vs vs).Seni çok iyi anlıyorum çok haklısın,herşeyi hazır tüketmeye merak ve bunun için uğraşıpta hızlılıktan bahsetmede ne yazık ki şehir insanın handikapı!
Halbuki günümüz insanlarının bazılarının beğenmediği tarzdaki köylerin güzide hanımlarının yaptıklarını duydukça kendimden utanıyorum kimi zaman:(
neyse sözü çok uzattım,özürler..
Ellerine sağlık bu ferah kekler için!

bilge 27 Şubat 2011 22:57  

size yürekten katılıyorum..Çocukken bizim evde bulgurumuz bile buğdaydan kaynatılır..değirmenlere gönderilirdi reçellerimiz salçalarımız unumuz eriştemiz hep naturel ev yapımıydı şimdi bende aynısını yapıyorum..çok güzel bir konuya değinmişsiniz kutluyorum sizi..sevgiler..

Adsız 28 Şubat 2011 01:17  

Yazdiklariniza yerden göge kadar katiliyorum. Yalniz tarifte portakallarin ilacsiz oldugu takdirde kabugunun rendelenmesi gerektigini siz yine de belirtin. Mesela: 1 corba kasigi organik portakal kabugu rendesi gibi...
Kolay gelsin, tarif icin tesekkürler. Sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Şubat 2011 07:21  

adsız

son-2-3 yıldır !!
her fırsatta !!
zaten organik-sebze ve tüm gıdadan bahsediyorum !
aldığım tüm gıdanın organik olduğunu nedenleriyle belirtiyorum.
benim sayfamdaki herşey yetiştirme sebze-meyve ve hayvansal üründür.
TAKİPÇİLERİM ÇOK İYİ BİLİYOR !

ARTIK DİĞER KADINLARIMIZDA BİLİNÇLENSE NE İYİ OLUR !!
HERŞEY MODA DERGİSİ,
HER ŞEY OKUNAN KİTAP, SEYREDİLEN DİZİ , MAGAZİN, SİNEMA DEĞİL !!
DAHA KENDİLERİNİ GELİŞTİREN ALANLARA KAYSALAR NE KADAR YAKIŞIR ! YANİ TAŞIN ALTINA BİRAZDA ONLAR ELLERİNİ KOYSUNLAR İSTİYORUM.
BEN YAZMAKTAN DA ,ZATEN BIKMIYORUM.
AMA BİLİP YAPMAYANLARA ÇOK İÇERLİYORUM..
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ OLMAK, TALEP ETMEK DEMEK ,
ÜLKEMİZE VE GELECEK NESİLLERE YAPACAĞIMIZ EN KALİTELİ YAPTIRIM -YATIRIM DEMEK.

SEVGİLER, TEŞEKKÜRLER.

Bir Dilim Düş 28 Şubat 2011 08:09  

Nunucuğum nasıl da haklısın hala içerikleri okumadan sırf pratik diye hazır gıdalardan alan ve bunları çocuklarına yediren o kadar çok insan var ki:((( Gerçekten sadece biraz dikkat ve özenle çözülebilecek bir durum ama...:(

Sevgiler,
Evren

Sevil Şahin 28 Şubat 2011 11:52  

Nunum canım benim sana katılıyorum en güzeli evde dogal yapılanı :)
hele yapan sen oldumu yemeye doyulmaz canımbenim ellerine sağlık
afiyet bal olsun
sevgiler

Mimosa Café 28 Şubat 2011 15:32  

ay yerim bu pelteli topkekleri ben :) portakalı keke pastaya çok yakıştırıyorum. ayrıca sözlerine çok katılıyorum nunucum. bir kere tekne yolculuğuna çıkmıştık arkadaşlar hazır çorba almıştı. onu yaptık. resmen midem hasta oldu bütün gün o çorbayı yedim diye. dayanamıyorum yapay lezzetlere.
eline sağlık şekerim. öptüm seni.

HUYSUZBALIK 28 Şubat 2011 21:45  

Zaman zaman ben de tembellikten hazıra kaçabiliyorum Nunum ama o kadar haklısın ki yazdıklarında. Biliyoruz zararlarını hazır gıdaların. Ama işte tembellik :( Ellerine sağlık bu arada portakal kokusu buraya kadar geldi keklerden. Sevgiler :)

Unknown 1 Mart 2011 15:27  

NUNUCUM ÇOK DOĞRU SÖLÜYORSUN AMA MALESEF ZAMAN ZAMAN TEMBELLİKTEN HAZIRA KAÇABİLİYORUZ EN KÖTÜSÜDE DİKKATSİZ OLUŞUMUZ BUNDAN SONRA DAHA TEMKİNLİ VE DAHA DİKKATLİ OLUCAM ..
SEVGİLER CANIM...

Esma 1 Mart 2011 17:35  

Çak haklısınız canım, kadına gelişmişlik tabiiki yakışır,biz iyi,olumlu ve sağlıklı her yönde kendimizi geliştirelim ki çocuklaımız da o şekilde büyüsün gelişsin ve sağlam adımlarının üzerlerin de dursunlar.Herşeyin başı sağlık diye düşünürüm ben.Onun için sağlıklı olan herşeyi yaparım.Hiç tembel değilim bu konuda imkanlar elverdiği ölçüde.
Sevgiyle kalın
Esma

Tuba 2 Mart 2011 08:30  

Blogun yine civil civil arkadasim, renkler super, tarifler harika..ellerine saglik..cok sevgiler..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP