EKLER PASTA

>> 5 Mart 2009 Perşembe

çok acil yapıldığı için,çikolata muntazam olamadı :(








EKLER PASTA (profiterol hamuru)

1 sb su
100 gr tereyağ ( ev tereyağım var tuzsuz)
1 sb un
4 yumurta ( 3 iri de yeterli)
1 tutam tuz
1 adet kesme şeker
1 pk. vanilya
çok az limon rendesi ( arzuya bağlı)


ARA SOSU :

2 sb süt.
2 çb şeker
1.çb. un.
2 tk nişasta.
2 yumurta sarısı
*
1 poşet krem şanti
1 çb süt.

ÜZERİNE:

250 GR BİTTER VEYA SÜTLÜ KUVERTÜR (Kahve dünyası kullanıyorum bu aralar)

Hamuru için

sU - YAĞ- ŞEKER- VANİLYA TUZ ŞEKER PİŞİRİLİR. KENDİNİ TOPARLAYINCA TOP HALİNE GELİR. BU HAMUR TOPU SOĞUTULUR.
iÇİNE YUMURTALAR BİRER BİRER YEDİREREK EKLENİR ,MİKSERLENİR.
DÜZGÜN , AKIŞKAN   BİR HAMUR ELDE EDİLİR.
DERİN BİR VAZO İÇİNE SIKMA TORBASI KONUR,UCUNA SIKMA DUYU TAKILIP, HAMUR DÖKÜLÜR.
YAĞLI KAĞIT SERİLMİŞ TEPSİYE DÜZGÜN ARALIKLARLA TOPLAR VEYA EKLER ÇUBUKLARI SIKILIR.
170* ISINMIŞ FIRINDA FIRIN KAPAĞI AÇILMADAN PİŞİRİLİR. (YOKSA SÖNER HAMURLAR)
PİŞİNCE İÇİNDE SOĞUMAYA BIRAKILIR.

ARA SOSU:

SÜT ŞEKER-UN-NİŞASTA PİŞİRİLİR,
DİĞER YANDA KREM ŞANTİ HAZIRLANIP SOĞUTULUR,
VE SOĞUMUŞ ARA KREMANIN İÇİNE EKLENEREK GÜZELCE MİKSERLENİR.
EKLERİN ARASINA SIKILARAK ,SERVİS TABAĞINA DİZİLİR.
ÜZERİNE BENMARİ USULÜ ERİTİLEN ÇİKOLATAYA BATIRILIP SERVİS YAPILIR.

AFİYET OLSUN.

37 yorum:

Adsız 5 Mart 2009 08:21  

Öncelikle kocaman bir günaydın.Enfes olmuşlar.Ellerine sağlık Nunucuğum.

durutarifler 5 Mart 2009 08:42  

En korktuğum tarfilerden biri bu. Eminim bir gün cesaret edip yapacağım. Ellerine sağlık.
Tam da benim istedğim gibi ayrıntılı bir tarif vermişsin.
Sevgiler

birsence 5 Mart 2009 09:32  

nunucum ellerine sağlık...ben bayılırım...hatta dün akşam aldım yedim tatlı krizim tutmuştu:)) nefis görünüyor...öptümmmmm

tatlıhayat 5 Mart 2009 09:58  

Nunucum hımmmmm... nekis görünüyorlar.Ellerine sağlık canım,bu arada pankeklerin içine beşamel soslu tavuk parçalarıda çok yakışıyor,denemeni isterim canım sevgiyle ve sağlıkla kal...

Seda'nın Günlüğü 5 Mart 2009 10:05  

Nunucum ellerine sağlık. Çok zahmetli bir tatlıdır. Seninkiler çok güzel görünüyor. Bu arada uğur böceklerine de bayıldım.
Sevgiler

Unknown 5 Mart 2009 11:20  

Canım mutlu günler ellerine sağlık
harika olmuş her zamanki gibi.Bir tane aldım izninle tatlıya dayanamam malum kocaman sevgiler canım....

Adsız 5 Mart 2009 11:39  

Cok sahane olmus ekler pastalarin, ne güzel de kabarmislar, ellerine saglik canim.

meleginmarifetleri 5 Mart 2009 11:52  

Oyyy oy süper bir görüntü ellerine sağlık nunuş.
Sevgiler.

Unknown 5 Mart 2009 12:09  

NE ZAMAN CESARET EDİP YAPACAĞIM BENDE BİLMİYORUM ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZELLLER:)

egeli 5 Mart 2009 12:09  

GÜNAYDIN CANIM....AHHH NUNUMMMMMM BENİM BÜYÜK OĞULUŞUM BAYILIR BUNLARA....ELİM ALIŞTI SIK SIK YAPIYORUM ,HATTA PİŞİRİP SOĞUDUKTAN SONRA POŞETLEYİP DERİN DONDURUCUYA ATIYORUM ,ÇIKTIĞINDA SANKİ O GÜN YAPMIŞSIN GİBİ,TAVSİYE EDERİM.
ELİNE KOLUNA SAĞLIK CANIM ARKADAŞIM....ÖPTÜM.

AKDENİZ AKŞAMLARI 5 Mart 2009 12:12  

Ellerıne saglık canım.Cok mefıs olmuşlar.Izmırden kucak dolusu sevgıler canım.

neslihan erzincan özgür 5 Mart 2009 12:42  

ellerine sağlık Nunucuğum.çok güzel olmuş.ben de çok severim.afiyet olsun.sevgilerimle...

Adsız 5 Mart 2009 12:51  

ahh yemede yanına yat olmuşlar nunucumm. hepsini aldım bye
gülbin.

Damak Tadı 5 Mart 2009 12:54  

Tıpkı pastanedekiler gibi olmuşlar..Ellerine sağlık tatlım..Ne şanslılar misafirlerin..))



Kocaman sevgilerle..

Pelin 5 Mart 2009 14:58  

Ellerine sağlık Nunucuğum,
Bir tane aldım:)
Sevgiler

Yeliz 5 Mart 2009 15:52  

eklerin tadına doyum olmuyor çok severim eline sağlık.

Hatice 5 Mart 2009 15:53  

büyük küçük herkesin favorisi, ne kadar da lezzetli olmuştur, ellerine sağlık Nunu, sevgiler...

pelince 5 Mart 2009 16:27  

Tatlı krizimin tuttuğu şu dakikalarda harika oldu bu eklerler...Ellerine sağlık....

Hülya 5 Mart 2009 16:52  

Nunu'cuğum,
Ellerine sağlık
Çok güzel görünüyorlar

TAZE NANE 5 Mart 2009 18:22  

O kadar çok severimki.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

HUYSUZBALIK 5 Mart 2009 19:00  

Offf Nunucum son cümleyi unutmuşsun. Sonra da afiyetle bir tabak ekler pasta yenilip kendimizden geçilir demen lazımdı. :) Ne kadar hoşlar. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 5 Mart 2009 19:07  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız 5 Mart 2009 19:08  

MARİFETLİ GÜZEL HATUNCUĞUM,
NASIL SEVERİM BİLİRSİN.
ELİNE SAĞLIK CANIM.
SELMA.

Zehra Gürgen 5 Mart 2009 19:09  

Nunucum ayrıntılı göstermen çok iyi olmuş.
ekler hiç yapmadım hala, hamuru hep beni korkutmuştur.

ellerine sağlık canım
sevgiler

made in funda 5 Mart 2009 20:39  

en sevdiğim pastalardan birdir ekler pasta.ellerine sağlık.bir tanecik hakımı aldım.nefisti..sevgiler nunucuğum...

Adsız 5 Mart 2009 21:25  

nuraycığım ne güzel kabarmışlar, ayrıca çikolatası harika görünüyor üzerinde muntazam olması gerekmez :)
onlar yerinde muntazam hale gelir :))))
eline sağlık canım benim. GÜLDEN.

Esra'nın Mutfağı 5 Mart 2009 21:52  

Bir ekler pasta delisi olarak çok çok çok beğendim. Ellerine sağlık:)

Cocukla Cocuk 5 Mart 2009 23:50  

harika..cok sevindim bu tarife

ebrugzo 6 Mart 2009 00:01  

artık hazır profiterol yapmayacagm bunu deneyecegim bi dahaki sefere eminim çok güzel olmuştur elinize saglık :)

beyaz mendil 6 Mart 2009 02:22  

Çok güzel olmuşlar,ellerinize sağlık.Sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) 6 Mart 2009 03:24  

Şekil şemal değil, tutturmak önemli olan. Harika olmuşlar bence :)

Moonish (moonsun) 6 Mart 2009 03:30  

Nunucum ellerine saglik :)) Afiyet seker olsun :)) Hmmm nefistir simdi onun tadi :))

SOFRAM 6 Mart 2009 09:07  

Sevgili Nunu'cuğum iyi olup böylesi güzellikleri bizlerle paylaşman ne güzel.Ellerine sağlık güzelim, sevdiklerinle hep böyle mutlu ve sağlıklı ol güzel günler paylaş canım...
Sevgilerimle öpüyorum...

Adsız 6 Mart 2009 09:28  

ay benim bahar papatyam neler yaparmışş :)
yerim ayol ben onları kimseye bırakmam =)
ASUMAN.

ZencefilliÇörek 6 Mart 2009 10:30  

ben de güzel bir ekler tarifi arıyordum. ellerine saglık canım..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 18 Mart 2009 09:29  

Of of offf hariha görünüyorlar... Ne zamandır yapmak istiyorum ama bir süre daha dayanmalıyım...

Ellerine sağlık Nunu'cuğum sevgiyle...

neval 2 Eylül 2010 20:09  

bence da pastalarr başlığı çift r yi hakediyor hem de çikolatalısına bir tane daha koyabiliriz

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP