SAKIZLI LORLU KURABİYE / Bir dut masalının varoluşuna sebep KURABİYE BUDUR EFENDİM !!!

>> 13 Eylül 2008 Cumartesi

Sakızlı Lorlu Kurabiye


MalzemeleR
2 yumurta- birinin akı ayrılacak
250 gr. tatlı lor.(ege, manyas loru ) kadıköy yakasındaki her semt pazarı ve sabit pazarlarda bulunur .
1 sb. şeker ( bir parmak az koydum )
4/1 sb. zeytinyağı,
3 iri diş damla sakızı, ( aktarlarda ve kuru yemişçilerde bulunur )
1/2 pk. kabartma tozu,
2 sb. elenmiş un, 2.5 sb da olabiliyor,
yarım paket susam.

Yapılışı
* Yumurta-şeker-yağ-lor- elle iyice karışıp eritilir,
*içine dövülüp un haline getirilen damla sakızı ilave edilir,un ve kab.tozu elenerek eklenir.
*ele yapışmayan bir kıvama gelince hazırdır.
*ayırdığınız yumrt. akı çırpılır. diğer tabağa susam konulur,
*hamurdan kopartılan parçalar yuvarlanıp fazla bastırılmadan yuvarlanıp yumurta akına, daha sonrada susama batırılıp tepsiye dizilir.( ben çok severim, ama siz daha az bulayabilirsiniz )
*175 derecede yarım saat kadar üzeri kızıl renk alana kadar pişirilir.açık renkte fırından çıkarmayınız, biraz kızarmalı.
*dışının bu kadar kızardığına bakmayınız,sert gibi zannedebilirsiniz, 1-2 saat içinde ipek yumuşaklığına erişiyorlar. (piştikten sonra )


VEdee ,,, Pişerken fırından taşan ve eve yayılan o damla sakızı kokusu inanın ÖMRE BEDELLLLLL....

http://sibelinkahvesi.blogspot.com/2005/08/sakzl-lorlu-kurabiye.html
(ben Çok Sevgili Sibel'in tarifine göre yaptım. limon ve karbonat yerine kabartma tozu kullanarak )

* Sakızlar; çeşme - sakız adasına ait orjinal damla sakızlarıdır.

LÜTFEN YAPINIZ. ÇOK KEYİFLE KENDİNİ YEDİREN BİR TARİFTİR.
AFİYETLE ,HAYRLI RAMAZANLAR HEPİNİZE...

66 yorum:

Delfina ; 14 Eylül 2008 00:33  

hem sakızlı hem lorlu muuu , o la laaa :))

ellerine sağlık nunucum benimmm :)

banu kırmızıgül 14 Eylül 2008 00:33  

canım goruntu nefıs ellerıne saglık hayırlı ramazanlar..

Mehtap 14 Eylül 2008 00:51  

gerçekten de harika görünüyor,Sunumda çok hoş.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 00:52  

İşitme kaybı.
sorma canımm :)
bende kaç yıl önce ilk okuduğumda hayran olmuştum.biliyormusun işte bu tariftir sobe-de bahsettiğim.bir dut masalını bu tarife borçluyum.
birde haşmet babaoğluna tabii :)))
SEVGİLER CNMM.



KİBELE'NİN MUTFAĞI
banucuğum teşekkürler cnmm..
sizlere de hayrlı ramazanlar.

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 01:10  

MEHTAPcığım,

tekrar hoşgeldin cnm.
gerçekten bambaşka bu tatlı lorla yapılıp içine sakız eklenen kurabiye .birde içinde zeytinyağı yani çok sağlıklı. çokkk :))
tşkrlrr. svglr

Saliha 14 Eylül 2008 06:26  

mmmmmmm.çeşmeden alddıgım sakız macunuyla deneyeyım ben dimi ama?:)

İlker Ergin 14 Eylül 2008 09:10  

Canım eminim nefis olmuştur.ellerine sağlık.Çok çok öpüyorum.Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 09:27  

salihacımm
ben yıllaaaaaar önce muhallebi vs denemiştim, kesinlikle o kokuyu vermiyor canım.
mideye şifadır sakız macunu. o şekilde tüketmen daha yerinde.
çok svglr cnm



İlkercim tattırıcam canım :)))
teşekkür ederim :)) svglr

pelince 14 Eylül 2008 10:36  

Nunu o kadar güzellerki,hele damla sakızı kokusu dayanılmazdır tahmin ediyorum...
Ellerine sağlık...

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 10:49  

PELİNciğim
aynen dediğin gibi tatlım.
hele o farklı tadı- sakızla birleşince başka bişey çıkıyor lezzet olarak.

tşkrlrr svglrr

hepsusluydum 14 Eylül 2008 11:44  

Sadece mımmmmmm diyorum...:))

Adsız 14 Eylül 2008 12:50  

maşallah arkadaşım öyle bir anlatmışsınki yapmamak mümkün değilmutlaka denicem ramazandan sonra ellerine sağlık kokusu aldım sanki inan..

Begüm 14 Eylül 2008 13:47  

Harika olmustur kesin kurabiyeler. Ellerine saglik canim. Malesef yapamicam ben. Bizim buralarda damla sakizi yooook :( Türkiyeden tüm baharatlari aldim, bir damla sakizi getirmeye unuttum. Birdahaki gidisimde alip deneyecegim kesinlikle...

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 14:38  

HEP SÜSLÜYDÜM,
Zehracığımm, en doğru tınıyı sen çıkartıyorsun :))))))))))



NAZAR DEĞMESİN 07
ahh o kokusuu..
ahh o tadıı yokmu, o tadı ?????




BEGÜMcüğüm
canım gelenler olursa size haberleşelim,ben yollayabilirim sana tatlım.
üzülme.... svglrrrr

Adsız 14 Eylül 2008 14:44  

hayatcccımmmm..şekercccim..


A- önce kurabiyeyimi ????
B- yoksa şahane olan servis tabağını ve örtünü mü ??????
C- yoksa hepsini bir aradamı yemeliyim ??????

:=|))))))

GÜLBİN.B

Ferhanca 14 Eylül 2008 16:16  

nuraycım, ellerine sağlık.kokusun nefisd,r ..zaten damla zakızı, karanfil, tarçın kokularını çok severim missler gibi..

şekercim denenriz yaparız kolayda görünüyor..
canım çok öptüm, sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 16:29  

GÜLBİN :))

A- TABİİKİ -A-
B- ÖRTÜ VALİDE SULTANIMDAN OLMAZ ,
C- HEPSİ BİRDEN DOKUNUR ANNEM SANA :))))



FERHANcığım,
hem nasıll, hem nasıll.... ahh ahh

kelebeklisaniyeler 14 Eylül 2008 17:27  

Canim ellerine saglik,kurbisler sahane gorunuyorlar,denemek lazim kim nasil lezzetlidir,afiyet bal seker olsun,sevgilerimle.

egeli 14 Eylül 2008 18:11  

ALLAH DERİM VALLAHİ,KOKUSU BURNUMA GELDİ,NUNU'CUM MAŞALLAH,HASTALIK MASTALIK DİNLEMİYON VİRA YAZIYON,ALLAH BU GÜNLERİMİZİ ARATMASIN CANIM SEN YAZ SÜREKLİ.NUNU'CUM DAMLA SAKIZI YERİNE ,ÇEŞMEDEN ALDIĞIM SAKIZ MACUNU KOYSAM NASIL OLUR SENCE ????OLUR DERSEN KOYARIM....SEN. ÖPTÜM CANIM.

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 19:30  

HURİYEciğim
bir bilebilseydinn...
nasıl süt süt,
nasıl mis gibi sakız kokuyorlar canım, umarım deneme şansın olur.



EGELİM,
:) Vallahi bende her seferinde ALLLAAHHH DİYORUMM :)))
Daha iyiiyim şükür,ama dinlenme sürem uzun :((
canım benim araman -sorman-
ve maillerin için canı yürekten teşekkür ediyorum.
VAROLASIN ....

*SALİHA ya da (düğme bay) söyledim. damla sakızı yoksa ,ne yazıkki sakız macunu işe yaramıyor. aç karna sabahları bir tatlı kaşığı kadar yemelisin. mide dostu çünkü.
bende seni sevgiyle öpüyorum cnm

Zeynep B. 14 Eylül 2008 22:04  

ben ancak iade-i ziyarete gelebildim. uzun süredir yokum ortalıklarda. biraz ara dedim, iyice stopladık sanırım. şimdi tekrar yine yeniden başlasak mı acaba diyorum kendi kendime... yoksa bırak ucunu gitsin mi...
ama sana bu yeni heyecanının hiç dinmemesini diliyorum...

Unknown 14 Eylül 2008 23:08  

nunu'cugum kurabiylerin pek nefis gorunuyor lezzetininde oyle olduguna eminim.damla sakizli olan herseye bayilirim:)
ellerine saglik canim.
kuca dolusu selam ve sevgilerr.

Unknown 14 Eylül 2008 23:09  

kurabiyeler nefis olmuş canım ellerin dert görmesin sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 23:17  

ZEYNEPciğim
HOŞGELDİN CNM
SAKIN SAKIN EMEKLERİ HEBA ETMEYİNÇ
çok mutlu olurdum siz ilk blogcularla..
en azından size vefalarımızı ödemeliyiz.
güzelce sayfanızı güncelleyin,bizde size buradaki tümm arkadaşlarımla ziyarete gelelimm. OLUR değilmi ..
MİSAFİR KABUL EDERSİNİZ BİZİ ???
tşkr ediyorum. her şey güzel olacak... siz yaparsınız bunu..
SVGLR HAYRLI RAMAZANLAR...

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 23:20  

ÖZGÜLcüğm
keşke ikram etme şansım olsa..
ama sizde sakızlı ne güzellikler var işte böyle..
tüm EGELİLERE SELAM OLSUN... SVGLR



DÜŞLERİMİN İNCİSİ :
çok tşkr ederimm svglrrrrr

Adsız 14 Eylül 2008 23:23  

arkadaşım yormuyormusun kendini böyle ama..
ne konuşmuştukk..
sakızlıda buram buram hani bu arada :0)))
çok şık...

FERDA.

Feyza Fidan 14 Eylül 2008 23:28  

Nunumm çok ama çok nefasetli bir kurabiye bu..Ama manyas loru ile çeşme sakızlarını nerden bulacağız :))
Ellerine sağlık canımcım, çok öpüyorum seni..

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Eylül 2008 23:47  

FERDAcığım
canımm sağol beni düşünüyorsunn.
gayet basit ve yorucu değildi emin ol.hatta kokusu şifa oldu :)
yemeside :)) svglr cnm



FEYZAcığım

tekrar merhaba..
hemen siteme ekledim sen sorunca,
iyiki hatırlattın canım.
lor: semt pazarlarında- sabit pazarlarda vede kadıköy çarşısında boll bool var. tazeliğine dikkat ediniz lütfen. beyaz olacak. sararmış olmasın.

damla sakızı ise aktarların hepsinde ve kuruyemişçilerde bulunuyor.
ama ben size bunu yakında tattıracağım söz..
svglrr

Betül İnce 15 Eylül 2008 00:08  

Çok çok geçmiş olsun, umarım şimdi herşey yolundadır. Kurabiye de çok güzel, ellerinize sağlık.

Sevgilerimle.

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 00:13  

Canım betülümm
seninde yüreğine sağlık biricik arkadaşım, can dostum.

sizlerede allah acil şifalar nasip etsin inşallah. güzel ve aydınlık günlere bir an önce ermen dileklerimle arkadaşımm..
sevgiyle sardım sarıldım tatlım..

Muhabbet Çiçeği 15 Eylül 2008 00:34  

Merhabalar, iadeyi ziyarete geldim. İyi ki de geldim dedim sonra. Bu ne güzel bir kurabiye.1 tane alabilirmiyim :) Mutlaka deneyeceğim. Damla sakızı olan tadları çok seviyorum. Ellerinize sağlık. Bundan sonra sık paylaşımlar diliyorum. Sevgiyle kalın.

dogada.blogspot.ru 15 Eylül 2008 00:54  

Damla sakızı girerde güzel olmazmı kokusunu hissettim sanki mis gibi olmuşlar ellerine sağlık canım sevgiler

Hayatın Ressamı 15 Eylül 2008 00:57  

çok geçmiş olsun rahatsızlığını yeni öğrendim allah acil şifalar versin.sakızın kokusu burnuma kadar geldi..

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 01:15  

MUHABBET ÇİÇEĞİ
ne güzel gelmişsiniz böyle,
hoşgeldiniz :)
siz kurabiyeyi ala durun, bende size hemen bir çay hazırlıyayımm.
çk svglrrrrrr




GÜL'ÜN MUTFAĞI,

dimi ama gülcüğüm, miss gibi inanırmısın.. ne güzel bişeydir şu damla sakızı ..
teşekkürler cnm...



SİHİRLİ ELLER,
canım benimm varolasın..
daha iyiyim bu günlerde şükür,
kurabiyelerden almazmıydın ?? :)
çk sevglr güzellikler cnm.

Pelin 15 Eylül 2008 07:49  

Nunucuğum,
Davetini gördüm hemen geldim.
Çayın hala sıcaksa bir tane kurabiye alayım canım. Ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız 15 Eylül 2008 08:16  

nunuşum slm..
daha iyi olmana sevindim.
zaten buram buram sakız kokusu tüm istanbulu sardı :=)))
az önce kumrular komşu camımdan güzel güzel bakıyordu bizim cama doğru.
aklıma geldin. okadar seversinki ,aklıma kumrularla ilgii anlattığın bir kahvaltı geldi. hep öyle yapardın zaten.
iyileşince yine öyle bir gün yaşamayı isterim.
ellerine sağlık arkadaşım.yemiş olduğum bu lezzetini hiç unutamadımdı.

iyi haftalar dilerim.
NESRİN.

NzlGl 15 Eylül 2008 08:39  

Sevgili nunu

tarifi aynımı bilemem ama lorlu kurabiyelerden tatma fırsatım oldu gerçekten çok güzellerdi. Herkesin mutlaka denemesi fikrinde sizinle hemfikirim

Mutlaka sizin yaptığınız çok güzel olmuştur ellerinize sağlık

En kısa zamanda deneyeceğim

sevgilerimle

Unknown 15 Eylül 2008 08:53  

guzel bayan merhaba:)gorusmek uzere...

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 09:33  

PELİNciğimmmm,
hoşgeldin ne güzelki , bugün sende varsın demek soframda ,
mutlu olurumm.. svglrrr cnm



NESRİNciğim,
kumrulara bayılırım ,nede olsa bizi temesil ediyor :))))))))))))


NZLGLcüğüm,
ne mutlu tadabilmişsiniz,herşeyin tadı ayrı güzeldir gerçekten,
çok şükürr ki yaşayabiliyoruz bu güzelliklerii, SVGLRR


GÜLENAY,
Hoşgeldin canımm..çok naziksin tşkrlr. daima beklerimm
svglrr istanbuldan.

Adsız 15 Eylül 2008 09:47  

nuraycığım
geçen yaz yine bir ege dönüşüydü sizin.
şahane bir ayvalık sofrası kurmuştun bize o doyulmaz balkonunda.
ayvalık loru- simitler-karadut reçelin- böğürtlen ve hiç unutamadığım frambuaz reçellerin,
ayvalık zeytinleri ve üzerine sızma zeytinyağın,
zeytinyağlı böreğin- biberler-çanakkale domateslerin onu hiç unutamıyorum.
vede bu miss kokulu SAKIZLI LORLU KURABİYENİ yapmıştın.
UNUTAMADIMMMMMMMMM ONUDA.
harika becerin vardır her konuda.
sen masaların sofraların kraliçesisin..ÜZERİNE DAHA tanımadım. mAŞALLAHH SANA CNM
iyiki varsın hayatımızda.

MİNE.E

Adsız 15 Eylül 2008 10:29  

canım nunucummm evet kurabiye budur nefis oluyor nefis..ellerine sağlım canım benim...hayırlı ramazanlar..

Adsız 15 Eylül 2008 10:47  

Sevgili Dut Misali yorumun için teşekkür ederim her zaman beklerim. Ayrıca ilk gelişimde tarif olarak blogunun varoluş sebebini paylaşmak da yarıca bir keyifdi. Sevgiler dilerim.

akasyakokusu 15 Eylül 2008 12:20  

Canım canım neler gördüm öylee:))
Vay canına bana kalmamış..Sona kalan dona kalırmış oda ben tabikii:))
Canım elceğizlerine sağlık nefis olmuşlar kurbişlerin.Yesem yesem doymam inan:)
Canım sana serin sevgiler gönderdiğim cumartesi gecesinden beri midemden yandım tutuştum ve dün o ağrılarla 5 kg fasulye,dolam ve sivri biberler boğuştum.Kışlık kurutmak için balkona serdim biberleride ipe cizdim.
Ehhh gördümki yokluğumda bana kurabiye kalmamış olsun sen bana yeniden yaparsın dimi:)
Yaparsın bilirim canım çok öpüyorum sevgiler kocaman.

neslihan erzincan özgür 15 Eylül 2008 12:44  

Sevgili Nunu harika görünüyor ve tadı da harikadır eminim,sakızlı herşeye bayılırım,ellerine sağlık canım.çok öpüyorum.sevgilerimle...

Damak Tadı 15 Eylül 2008 13:33  

Nunu'm,
Kimbilir pişerken nasıl güzel kokular salmıştır mutfağına canım..))Ellerine sağlık canım..İftardan sonra çay yanında keyifli olduğuna eminim..))

Öpüyorum yanaklarından ve sevgilerimi gönderiyorum canım benim..Allah sakınıp korusun seni ve aileni..

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 14:19  

MİNEciğim

benim bahçe kompleksli balkoncuğumda sizler olunca her şey güzel oluyorr tatlımm. çk tşkr ederimm



YOSUNBUKACIMMMMM :)))
SÜPPERSİNNNNNN !!!!


CRAFT WOMEN,
Sizlerin güzellikleri asıl en büyük KEYİF benim için.
çkkk tşkrlrr cnm.

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 14:21  

AKASYA KOKUSU,
Nuraycığımm SEN YETERKİ İSTEEE...
:))))) LAFI OLMAZ TŞKRLR CNM.



NESLİHANcığım,
çok çok haklısın.. :))
tşkrlr cnm benimm..

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 14:24  

DAMAK TADI
GÜLÜÜMMMM,
Tattıracağım canım sana.
O GÜZELİM DUALARINA AİLEM VE BEN ÖZELLİKLER TEŞEKKÜR EDİYORUZ.
CANIMSIN GÜL. VAROL DAİMA.

şeker pasta 15 Eylül 2008 15:12  

of sakızın kokusu buraya kadar geldi.
Ellerine sağlık

Baharcicegi 15 Eylül 2008 15:32  

Mis gibi damla sakiz aromasi kokusunu aldimda geldim,birde lorlu yemede yaninda yat,ben yaninda yatmadan iftardan sonra cayla yemek icin alayim kaldiysa bu nefis kurbisler,ellerinize saglik

Sevil Şahin 15 Eylül 2008 17:38  

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;16.09.2008 Tarihleri arasındaBAŞLAYAN EN GUZEL PASTA 2 YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL PASTA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL PASTA YARIŞMASI 2" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.TARİFİ OLMAYAN PASTALAR YAYINLAMAYACAKTIR.SAYFANIZDA BENİM SİTEMDE YARIŞMAYA KATILDIGINIZI YAZIN Kİ ARKADAŞLARINIZ SİZE OY VEREBİLSİNLER
BU YARIŞMADA BİRİNCİ OLAN ARKADAŞIMIZ 6-19 EKİM TARİHLERİNDE PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNDE YANİ 27. Cİ EV SAHİBESİ OLARAK SEZONU AÇACAKTIR. SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 18:41  

ŞEKER PASTA,
HEMEN BİR TANE AL ŞEKERCİM,
BBAK KALMIYACAK SONRA :))



BAHAR ÇİÇEĞİ,
çiçeğim vallahi iyi yaptın, kapanın elinde kalıyor yoksa :)))



SEVİL,ciğimm kolaylıklar diliyorum cnm... tlkkrlr.

zero 15 Eylül 2008 19:07  

Ayvalık'ın incisi Güler Pastanesi'nin sakızlı kurabiyesi, sonra Sevgili Sibel'in sitesinde tarifini verdiği lorlu kurabiye, şimdi bu kurabiyelerin resimden taşan leziz görüntüsü... Biliyorum hepsi birbirine ilham verdi ama ben ne zaman bu şahane kurabiyelerin resmini görsem ya da bir yerlerden kokusunu duysam, kendimden geçerim. O çok sevdiğim lezzetin mekanı, güzel Ayvalık'ıma giderim. Ellerine sağlık NuNucum. Sunumunun, daha doğrusu tabağının kibarlığına da bayıldım doğrusu:)

Haftasonu kahveci ziyaretinizle ilgili yorumunu okuyunca da çok mutlu oldum gerçekten. Ne güzel... Birbirimizin hayatlarına böyle tanımadan da olsa güzel dokunuşlarda bulunabiliyoruz:)

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 19:21  

ZEROcuğum
yerden ğöğee haklısın,ayvalık sadece bilenlerin bildiği şaheserlendendir.
GÜLER PASTANESİ İSE TARTIŞILMAZZZZZ
peynir tatlısı-tuzlusu-sakızlı dondurma ahh ahhh hepsii ... eşsizdir.

fAZIL BEYİN KAHVESİDE ÖYLE :)))) TŞKRLR.

Tabağım ve ben seni öpüyoruz zerocuğumm. svglr

Adsız 15 Eylül 2008 19:28  

çok hoşş hoşş.
buramm buramm.
tabakta tabak hanii yaaa.. DEHŞET BİŞİ :)))


:))) BANUCUKUN..

Adsız 15 Eylül 2008 21:39  

nurayımm,
bende unutamam bu kurabiyeni.derler ya hani : kurabiye gibi diye, okadar enfes kokan bişeydi.
tekrar eellerine sağlık şekrim.

sakızlarda ne büyükkmüş :))

NESLİHAN.

MUTFAKISTAN 15 Eylül 2008 21:55  

ne guzel ellerine saglik canim misss gibi kokusunu aldim,bu hafta yalikavak pazarindan aldigim lor ile sakizim var tarifini aldim sevgiler

Bir Dilim Düş 15 Eylül 2008 22:02  

Nunucuğum ellerine sağlık canımm benim ayyy ne kaar da değişik ve hoş bir tariftir bu böyle ellerine sağlık canıımmm. Hazır İstanbul'dayken gelsem de kapını tıklatsam bana da ikram eder misin??

Sevgiler,
Evren

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2008 22:27  

BANUcuğumm çok tşkr ederiz tabağımla beraber...


NESLİHANcığım,yunan sakız adasından sakızlar.orjinaldir.
bende seviyorum bu lezzete. mis gibi taze süt kokusuna bayılıyorum.. lordan kaynaklanıyor tabii.
tşkr ederim cnm.


MUTFAKİSTAN.
FİLİZciğim ne mutlu size tadabileceksiniz.
hamuru 2 ye bölüm kalanı buzlupa atabilirsiniz. yıllardır öyle yapıyorum ben. aslını kaybetmiyor kesinlikle.
afiyetler olsun şimdiden..
svglrrrrrrrr....


BİR DİLİM DÜŞ:
Evrenciğim elbette cnmm. memnun olurum haberleşelim lütfen memnuniyetle..
sakızlı kahvede var-sakızlı lokumda, beraber katibim türküsü söyleriz :))))))

çk svglrr tatlım..

fatosun mutfagından... 16 Eylül 2008 01:17  

valla öyle güzel anlatmışsınızki sakız kokusunu hissettim...ellerinize sağlık sevgiler

Unknown 16 Eylül 2008 03:25  

egenin lorunu ve damla sakızını bir arada düşünemiyorum doğrusu..nasıl bir lezzet çıkar ortaya..
gelirken tulum felan hallettik..loru unutmuşum.buradan aldırdım eşime..tadına bir baktım..sıradan bir puacaya iç olabildi ancak.
denemeye değer tariflerden galiba...sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Eylül 2008 07:43  

FATOŞUN MUTFAĞINDAN
CANIM HOŞGELDİN,
çok haklısınız,ozaman en doğrusu bir tane alıp tadınıda denemek,beğenirseniz tabakla beraber hepsini alabilirsiniz :))
svglrrrr cnm



GÖNÜLDEN ELE DÖKÜLENLER
TATLI LOR kurabiyede tazecik süt tadı bırakıyor,sakızla olan nefaseti ancak tadınca anlaşılıyor :)
vede zeytinyağlı tabii :)))
hadi bir tane alın fikrinizi soonra paylaşalım.
çk svglrrr

Aybike Ceylan 17 Eylül 2008 23:35  

Nunu'cugum,
Damla sakizini cok severim cok, Turkiye'den gelen bir arkadasim damla sakizli kahve getirdi bize, daha tadmadik ama guzeldir senin kurabiyelerinm gibi. Anneme soyleyeyim de bari damla sakizi da getisin:)) ellerine saglik arkadsim, nefisler...

Bir Dut Masalı - nUnU 17 Eylül 2008 23:57  

evet evet güzel aybikeciğim,
2 yıl önce ilk izmir-çeşmede çıktı sakızlı kahve. biz severiz. gelirken 30-40 tane alırız eşe dosta , kendimize .. dağıttık bilirler zaten.
sakızı anneciğine söyle ,
inşallah hasret giderirken miss gibi bir sakızlı kurabiyede benden yersiniz..kulaklarım sevgiyle çınlar..
çok svglr canımm..

Ebruli 19 Eylül 2008 14:43  

Geçen sene İzmir'de gittiğim bir misafirlikte "lorlu kurabiye" yemiştim. Onun tadını hiç bir zaman unutamam. Ama sanırım bir de damla sakızlı olursa düşünemiyorum bu lezzet ikilisini...

Ellerine sağlık NuNucuğum...

Bir Dut Masalı - nUnU 5 Ekim 2008 09:50  

çok haklısın ebrulim,
harika bir şey bu..
afiyetler olsun
svglrrrrrrrrrrr..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP