MOLLA AŞKİ PARKI- EDİRNEKAPI

>> 20 Temmuz 2013 Cumartesi


3. kez geldiğim , Kariye Müzesi  ile başladı bugünkü gezim, Sonra Tekfur Sarayını inceledik ve yolun sonunda da Molla Aşkı Parkı'na vardık....
Bu postu yaparken , 4-5 kez düşündüm yayınlamayı.. Övgüyü hakeden sadece İSTANBUL Çünkü .
Nedenleri ise aşağıda !


Kaç yıl oldu Ezel dizisini seyredeli.. Orada,Ezel'in Eyşan' ile  ve dizinin Kahramanlarının sessiz sedasız buluşma noktalarıydı !!!!
Ne çok beğenirdim.. Hele karlı bir İstanbul sabahını çekmişlerdi nefesim kesilmişti manzaraya.


Bazen diziyi sadece buradaki buluşma noktaları için bile seyrederdim... 
Sonra da İncir Reçeli Filminde kahvaltı sahnesinde de çok etkilenmiştim...
4 sene geçti, şimdi gelebildim... (!)


İnsanın kurduğu hayallerle, gerçek arasında o denli hassas bir çizgi var ki, gidince anlıyorsunuz !!!


Kabul etmek gerekir nefes kesen bir manzara.. İstanbul bu ! Başka söze gerek var mı ?


Tekfur sarayını izleyip yokuş aşağı inerken,tabelaların eşliğinde  önünüze çıkıyor Molla Aşkı Parkı,  giriyoruz kartallarla bezenmiş iki sütunun arasından mekana doğru..


Ötücü kuşlar, sülünler, kazlar, tavşanlar görüyorum ,çok şekerler ...


Şehir hayatının gürültüsünün ardından bu güzellik ruhlara şifa kaynağı adeta...


Tüm inançların merkezi Güzelim Balat- Fener hemen aşağıda, Karşımda Süleymaniye ' den Galata'ya, Boğaziçi'ne kadar tüm İstanbul emrime gözlerime amade...


İnsan bir yorgunluk kahvesi ya da, bir çaydan başka ne ister ki bu anlarda !

Lakiiinnnnnn.... Her şey burda başlıyor !!!

Hiç bir işletme için olumsuz sözler söylemek istemem, İstanbul da ayakta kalmak zordur, hem emeğe çok da saygım var, ama o kadar bilinçsiz, o kadar insana  misafirlerine değer vermez haldeler ki.. 
Çalışanlar ! işletmeciler hemen durumu belirliyor tarz ve üslublarıyla  :(((((

İstanbul'umu ''Belli Bir Kesim (!) istila etmiş :(  Nereye gitsem Böyle !!!
Çok yazık bu ŞEHRE ÇOK !!

Böyle bir yerde olacaksın fincanlar bir önceden kalan !  ruj izleri ! bardaklar leke içinde gelecek, kahve dökülmüş, çayın yarısı  tabakta yüzüyor olacak , yemekler desen zaten içler acısı :(((((( 
tabak çanak hiç dokunulmasın daha iyi !!  böylesine bir işletmeyi ,midemizi  kaldıracak halde pazarlayacaksın, onca yol gelmiş bizleri kaçıracaksın ! birde para ! alacaksın !!!!!
ARKAMA BAKMAM BİR DAHA !

 Gidin görün ,benim gibi tüm eksikleri yanlışları işletme müdürüne ve elemanlarına tek tek ! söyleyin ! HER YERDE ! Konuşmak lazım, anlatmak lazım, öğretmek lazım, uyandırmak ! lazım !
BU ŞEHRE - MEMLEKETE SAHİP  ÇIKMAK ! lazım .

İşi Bilenlere Bırakmak Lazım !

O sıcakta- o saatler boyu yorgunluğumu elimi dahi sürmediğim çay ve kahve bardaklarında bırakıp, çok ama çok gergin , bir o kadar da kırgın -yorgun bir şekilde evimin yolunu tuttum...

Oysa yıllardır özlemle hayalini kurmuştum  bu mekanın !! Aşka gelip neler neler yazmak isterdim  :(

Nerde bu memleketimin Turizm- Otelcilik mezunu evlatları ?
Nerde memeleketime sahip çıkacak  VATANSEVERLERİ ?
Sessiz KALMAYIN LÜTFEN !
 ÖDEMEDE YAPMAYIN Böyle yerlere !!
*******************************************************************
Bilgi olmadan ahlak da olamaz. 
Cehalet, erdemi içine koyamayacağınız kadar dayanıksız bir kaptır.
Mary Wollstonecraft

*******************************************************************




İŞTE ÇAY İŞTE SERVİSİ, İŞTE HUZUR, İŞTE KEYİF
SİZ BANA GELİN İYİSİ Mİ :))))

İNSANIN EVİ GİBİ YOK ' HAKLISINIZ''


16 yorum:

ADC ŞEKER 20 Temmuz 2013 13:30  

ÇOK YAZIK TEMİZ OLMAMAK KÖTÜ DAVRANMAK SÖYLEMEK LAZIM KESİNLİKLE

kalpkurabiye 20 Temmuz 2013 14:26  

paylaş ablacım paylaş kare kare hasret giderenler var burda:)

TuruncuTatlar 20 Temmuz 2013 14:47  

ne güzel geziyorsun nunucum yine allah ağız tadınızı bozmasın sevgiler..

Lezzet Taneleri 20 Temmuz 2013 15:54  

Fotoğraflar harika çok beğendim...
Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim:-((((
http://lezzettaneleri.blogspot.com/

pelince 20 Temmuz 2013 21:40  

Nunucum seneler var bende o taraflara gitmedim,fotoğraflar manzara şahane .. Ama hizmet anlayışları bu malesef,kimse sesini çıkarmıyor sanırım :( Uyarılarını mutlaka dikkate alacağım canım benim..

Kocaman Öperim.

Mutlu pazarlar.




Unknown 20 Temmuz 2013 23:22  

Sultanım senin o muhteşem masalarını
ve sunumlarını,leziz tariflerini çokk
özledim.İstanbul sayende farklı anlam
kazandı öpüyorum...

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Temmuz 2013 07:10  

Adc şeker
Yok bişey söylediklerinden değil, ama hijyen ve işletme ruhu yok
Böyle bir konum İstanbulda kaç tane ki ? Ruh katamıyorlar.
Zaten şive tamamen Doğu ! Aralarında Türkçe konuşmamaları da cabası :(((



Kalp kurabiye
Anlıyorum özlemini Denizciğim



Turuncu tatlar
İstanbulda yaşamak zor ama gezmekle bitmeyecek tek şehir :))


Döndü
Teşekkür ederim


Pelin
Ah canım biliyorsun işte İstanbul ruhunu öldürenler hep iş başındalar
Çok sevgiler


Derya
:)))
Mutfak sadece biraz doymak için girilen bir mekan deryam bizde
Ama sitemler öyle çoğaldı ki :))
Teşekkür ederim

Ihlamurcum 21 Temmuz 2013 09:35  

Nunucum,sizin kaleminizden İstanbulu okumak çok keyifli. Maalesef çoğu işeltme de sorun aynı. Temizlik yok,lezzet yok.Aslına bakarsanız, resimden kahve sunumu çok hoş.Gerçekten memnuniyet ve memnuniyetsizliğimizi dile getirmeli ve gereken yapılmalı. Bizde turist o yüzden mutsuz oluyor. sevgilerle, bakalım diğer günler nerelerdeyiz?
www.ihlamurcum.com

Narince 21 Temmuz 2013 10:15  

NuNu'm aaaa o dikiş makinalarına bayıldım annemin vardı iki tane o tahta kısmı kırılmış yapan usta da kalmamış maalesef . tüm güzelliklerimizi geçmişe gömme huyumuz yok mu?

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Temmuz 2013 11:32  

Dilo
Katılıyorum ıhlamurum sana, ne kadar çok uygun bir dille talepler anlatılırsa okadar kaliteli hizmet ve servis alınacaktır !!
Ama mutlaka eksikler dile getirilmeli
Çayımı beğenmedin söyleyip geri yollayacaksın para veriyorsun çünkü- temizlikmi yok hemen söyleyip bir saniye bile kalmayacaksın orada ders olsun !
Susmak diye bişey kabul edilemez GÖZ YUMULAMAZ


Narince
Çok haklısın Narinim , zihniyet meselesi
Biz herleyimizi kaybetmeye adeta mahkum bir toplumuz
BİLİNÇ YOK canım

Heyyfi 21 Temmuz 2013 12:24  

Nunu, yine müthiş akıp giden bir yazı olmuş. Bu arada işletmeler ile ilgili sözlerine kesinlikle katılıyorum. O kadar muhteşem yerleri neden böyle işletmelere verirler anlamıyorum. Aslında anlıyorum ama kabul edemiyorum, bu hale gelmiş olmayı ülkeme ve kendime yediremiyorum...

Evdeki çay servisi zaten tam senlik. :) Naif ve huzurlu...

İstanbul Kazan Ben Kepçe 21 Temmuz 2013 13:35  

Fotoğraflar çok güzel..Ancak hizmet anlayışları kötü.. İyi bir hizmet kötü bir yemeği kapatabilir ancak kötü bir hizmet iyi bir yemeği maalesef kapatmıyor.Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

Blogger Bolat 21 Temmuz 2013 18:56  

İşletme ayıp etmiş ilk uğradığımda aynen aktaracağım. Şayet bana da böyle bir durum aksederse artık şikayet etmek gerek belediyeye yapacak başka iş yok!

Bir Dut Masalı - nUnU 22 Temmuz 2013 09:12  

heyyfi
bu devİrde bugünün İstanbulunda olacak işler mi bunlar ! Dünyanın gözbebeği bir kültür mirası şehirde kaçıncı şahit oluşum bunlara..
ne yazık ki tabak çanak kültürü görmemiş insanlar çoğu..
çok içim acıyor bunu yazarken,ama gerçek bu. doğu kültürü çok gerilerde bırakıldı yıllar yılı..
insanlar alışkanlıklarını geride bırakamıyor..

:((((
DENETLEME de yoksa vay halkın sağlığına...Bize ÇOK İŞ DÜŞÜYOR


Büşra
haklısınız..
artık görev zamanı iş bize düşüyor !


A O Bolat

Aylardır nelerle mücadele ettiğimi hayal bile edemezsiniz Bolat ! O derece düştüm bu işlerin peşine yani..

Denetleme amirleri benim sanki :))
ama yılmak yok, lütfen en küçük işletme de olsa gözünüz üzerinizde olsun.
Lekeli bardak, taşmış çay- kahveye dahi hiç affım yok !
ÖNEMSEMİYORLAR BİLE !

Hele bayat çay, şehir suyuna çay, hemen geri yolluyorum !
o çaya bazı yerler 5 lira alıyor, ama klor dolu bir su ile önüme koyuyor !
Yok kabul edemem..
HAK ETMEDİKLERİ PARAYI ALAN BİR MÜESSESE DAHA OLMADI BENDE..

Ama teşekkürle ayrıldığım nice yerlerde var..
Onlarda 4-5* yıldız ne yazık ki :((

deniz 7 Eylül 2013 13:18  

Cok iyi yapiyorsunuz uyarmakla,kirginliginizi belirtmekle tabiiki bu bizim en dogal hakkimiz, degilmi ! Ben de memnun kalmadigim seyleri söylemeye calisirim hep,nasil isletme sahibinin hayali iyi taninmak ve para kazanmaksa bizlerin hayalide özene bezene bazende yorularak gittigimiz yerde en güzel sekilde agirlanmak ,güleryüz-iyi hizmek görmek ve oradan bir daha görüsmek üzere diyerek ayrilabilmektir. Öpüyorum sizi :)

Selcuk Aral 3 Mayıs 2014 12:49  

Söz, bir ay sonra Istanbul'dayim. Ayni yolu takip edip, ayni parka gidecegim. Ciaooo...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP