CAFE TURING / AYASOFYA KONAKLARI

>> 13 Temmuz 2013 Cumartesi






Masmavi duru bir gökyüzünün altında, bizlere yeniden kazandırılmış bir Osmanlı sokağında olmak, arnavut kaldırımlarında yürüyüp, mis kokulu manolyalarla bezeli evlerin arasından geçmek, Ayasofya' nın büyleyici havasını solumak, 1500 yıllık Bizans sarnıcının yeniden hayat bulduğunu görmek öyle sıradan şeyler olmasa gerek diye düşündüm Cafe Turingin  güzelim bahçesinde soluklanırken .



Her köşesi ayrı ayrı şaşırtıp,  tek tek misafir ediyor Ayasofya Konakları.. Alt tarafı dümdüz- daracık buracık   bir sokak der geçersin, ama üzerinde koca bir dünyayı ağırlayıp yüzlerce anıları da beraberinde uğurluyor . İstanbul'un tek gerçek sokağı burası !
Buraları bizlere kazandıran Turing  Başkanı, Güzel insan Merhum Çelik  Gülersoy'u gelde minnet ve dualarla anma şu mübarek günlerde !



Surlar arkamda, Topkapı Sarayının duvarları onun hizasında, solumda Gülhane Parkı girişi, gözlerimin önü alabildiğine ıhlamur ağaçları, sıra sıra manolyalar, kulağımda kuş sesleriyle tüm yorgunluğumu oturduğum koltuğa bırakıveriyorum..... Etrafım mutlu insanlarla çevrili. 
Çiçekler arasında gölge bir köşede dinlendiriyorum ruhumu .... 


Az şekerli kahvem, buz gibi suyum, çifte kavrulmuş lokumlarım da keyfe keyf ekliyor o dakikalarda....



Aklım beynim, yudum yudum içtiğim kahvemle beraber geçmişi bana fısıldayıp duruyor.  
Zaman yolculuğundayım resmen , 110 yıl öncesini yaşamaya o günlerin seslerine kulak vermeye çalışıyorum..
Osmanlı İstanbul'unu hayal etmem beni hiç zorlamıyor, Meydanda Fayton- at sesleri, sucular, şıracılar, Osmanlı yeniçerileri, saraylar, camiiler, feraceli kadınlar, hamamlar, mabetler, medreseler, nakkaşlar, kazzazlar(ipekçiler) keçeciler, nalbantlar, sedefkarlar, hallaççılar, hasırcılar, hakkaklar (oymacılar)  mişgerler (bakırcılar) çilingeranlar (anahtarcılar) kürkçüler, kuyumcular, hattatlar, halıcılar, çiniciler, camcılar, terziler bir bir  hatırımdan geçip gittiler.....

Ne meslekleri yok etmişiz zamana yenik düşürerek dedim sessizce ...


Hele birde Ayasofya manzaram eşliğinde, en sevdiğim seslerden olan ezan sesleri de öğlen saatlerime eşlik edince işte HUZUR SADECE BU dedim....

Ve rotamı Sultanahmet köftecisi sonrası, Türbe Ziyaretlerine  çevirdim. Türbeleri bitirip bir çay molası verelim mi ??
ÇAYLAR BENDEN HAYDİ BUYRUN :))


12 yorum:

Nilgünden gülücükler - El işi sitesi 13 Temmuz 2013 13:13  

Sizi büyük bir zevkle izliyorum.Teşekkürler:))

Heyyfi 13 Temmuz 2013 21:23  

Nunu'cuğum, nasıl güzel anlatıyorsun...Sanki Osmanlı zamanlarında oralarda dolaşıyor gibi hissettim...
Harikasın...
Sevgiler...

Nehir Butik Pasta 13 Temmuz 2013 22:43  

Nunucum fotoğraflar harika ama ben sana hayran oldum fotoğrafına bakarken maşallah demekten kendimi alamadım çok güzelsin
benim gibi hala istanbula gidememiş birisi için harika anlatıyorsun devamını bekliyorum

Bir Dut Masalı - nUnU 13 Temmuz 2013 22:49  

nilgüncüm
çok teşekkür ederim :)

heyyfi
insan o zamanları iliklerinde hissediyor bu mekanlarda galiba !
çok teşekkür ederim sevgiler

pastaneden
istanbul aşka getiriyor sanırım :))
çok çokk teşekkürler


IŞILCA TATLAR 14 Temmuz 2013 00:59  

Nuraycığım,
Asıl güzel olan, şık olan sensin, senin yüreğin, gören gözlerin. hep söylüyorum.
Ama ne olur bir gün de birlikte gezelim oraları olur mu?
Öyle güzel anlatıyorsun ki insan hemen gidip görmek istiyor.
Ayaklarına, ellerine sağlık güzel arkadaşım.
Çok öpüyorum.

lezaiztarifler 14 Temmuz 2013 01:57  

Ozledigm istanbulun kokusu geldi burnuma :) mekanda anlatn da en az stanbul kadar davetkar... Sevgiler ;)

Seda'nın Günlüğü 14 Temmuz 2013 11:24  

Ahh Nunu'cum öğlen saatlerinde tam da istediğim bir huzuru yaşattın bana, Rabbim cümlemize hep huzur versin inşallah. Yakın zamanda bende uğradığın bu güzel mekanda bulunmayı diliyorum.

Kocaman sevgiler...

PAPATYA PRENSES 14 Temmuz 2013 14:16  

mekan ayrı güzel manzara ayrı güzel. insan dalar gider burda :)

kalpkurabiye 14 Temmuz 2013 14:57  

harika özlemek kalıyor banada ablacım..
harika bir mekan ..
sevgiler..

Unknown 14 Temmuz 2013 19:18  

Sultanım yüreğine sağlık.Bereketli iftarlar,sevgiler...

Ferkay 14 Temmuz 2013 20:03  

Canım Nunum nasılda güzel anlatmışsın
harika mekan, çok güzel görünüyor..
Kocaman öpüyorum...

made in funda 14 Temmuz 2013 21:08  

Demekkı ınsanlar gıttıkçe gençlese de biliyorlarmış!tek kelıme ıle harıkasınnnnnnnnnn!!!!

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP