VİŞNELİ Ve ÇİKOLATA KATLI PASTA (Doğumgünü Pastam )

>> 1 Ağustos 2012 Çarşamba


Bugün 1 Ağustos... Yaza vedanın ilk günü..
Şu an kulaklarımda MAzhar Alanson 'un sarı laleler şarkısı var... Bana her dem iyi gelen şarkı...
Sabah dünkü yağmurdan sonra, serin, güneşli ve bol aydınlık bir günün saatlerini sürdürmekte...ben ise,
tatlı yiyelim tatlı söyliyelim diye, Şu 7 gün - 7 gecelik (!) doğum günlerimin pastalarından başlıyayım istedim..
Bu pastanın çiçeğinden, kelebeğine, papatyasından- gülüne- içinden - dışına dek  her şey naçizane ,bana aittir efendim.. Tamamen amatör ruhla yapılmıştır.. Eğitim ve kurs görmediğimi de belirmiştim.


Pastam'dan hatıralar


VİŞNELİ ÇİKOLATALI PASTA

Klasik pandispnaya hamuru ( 1 gün önceden pişirin mutlaka)

· 4 Adet yumurta
· 4 Türk kahvesi fincanı toz şeker
· 3 Türk kahvesi fincanı un

- 3  Yk kaynar su
- 2  Yk. kakao
· 2 Yk. sıvı yağ
· 3 Yk.· 1 Paket kabartma tozu
· 1 Paket vanilya

Tabanı yağlamak için mutlaka katı yağ !!!!

ÇİKOLATALI GANAJ

500 gr sütlü kuvertür çikolata
1 kutu krema
Krema ısıtılır (kaynatılmaz ! ) içine parçalanmış çikolata eklenip karıştırılır ve ganaj hazırlanır
( 1 gece önceden hazır olsun )

-Yumurta akları ve sarıları cam kasede ayrı çırpılır

-şekerin yarısıyla aklarını-
-diğer yarısıyla da sarılarını çırpın ve sıcak suyu ekleyin
-şeker eriyince yağını ilave edip dikkatlice karıştırın
-un -kakao- ve tozlar eklenip, spatula ile karıştırmaya devam edin 
-kelepçeli taban ! katı yağ ile yağlanıp hamur dökülür ve ısıtılmış 175* fırında pişirilir.
-(benim fırınım 45 dk pişiriyor)
-piştikten sonra dinlendirilip ılıkken ortadan keserek,
Ilık şekerli  vişne suyu  ile fırça yardımı ile nemlendirilir.

eRTESİ GÜN

nemlendirilmiş pandispanyanın aralarına bolca çikolata ganajı sürüp vişne çikolata parçaları serpip
3-4 kat aynı işlem yapılır.
Şeker hamuruyla kaplanıp, çiçekleriyle süslenir
ARTIK SEYRETMEYE HAZIR !!!  :))

AFİYET OLSUN

7 yorum:

Unknown 1 Ağustos 2012 23:22  

Sultanım harikasın maşallah pastaya
bayıldım ellerine,emeğine sağlık öpü
yorum...

Flor de Sal 1 Ağustos 2012 23:22  

I simple think it's lovely!!!!

GÖNÜL 1 Ağustos 2012 23:26  

aaaaaaaaaa ne güzel aynı gün doğmuşuz nice senelere sağlık ve mutlulukla

mosguetravelerMosguetraveler 1 Ağustos 2012 23:39  

ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor.

Pembe Tatlar 2 Ağustos 2012 02:45  

Çokkkk cici olmuş nunummm...

Geçmiş doğum günün kutlu olsun sevdiklerinle ve sevenlerine nice mutlu yıllara :)

Unknown 9 Ağustos 2012 03:12  

galiba bu pastayı diğerlerinden daha çok sevdim:)))

egitimweb 13 Ocak 2021 13:22  

Ellerinize sağlık. güzel bir tarif olmuş. farklılık arayanlara tevsiye edilir. Eğitim Blog
Hidroponik

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP