AYÇEKİRDEKLİ- KREMALI TAVUKLU BÖREK

>> 11 Ocak 2012 Çarşamba






Herkese sevgilerimle merhabalar...

Nasıl bir sulukar - yağmur karışımı var bugün İstanbul'umda bilemezsiniz .Kar geliyor sanırım :)

Dün küçük karadutumla Nişantaşı'ndaydık.. O'nun hem gözlük reçetesini alacak , hemde göz doktoruyla yıllık rutin kontrollerini yapmak için buluşacaktık... Hemde ben nihayet  1 ay sonra ilk kez hayata karışacaktım.


Önce onun seçtiği bir mekanda karşılıklı bir öğlen Yemeği yedik,


Sonrada kahvelerimizi içmek için ,  benim müdavimi olduğum bir başka mekana geçtik ,  kolkola anne- oğul city's de biraz alışveriş yaptık,  ışıl ışıl caddeleri , mekanları , mağazaları dolaştık,  oldum olası çok severim zaten Nişantaşını.. dinlenmek için de bir çay molası verdik.

Tam dönmeye çalıştığımız sırada , ne olduysa o zaman oldu.. Arabaya gidene dek  Her santiminde ıslandığımız fena bir sulusepkene tutulduk... Şükür korunaklı giyinmişiz... Yoksa denize atlamış kadar olurduk ! Şu an hala da devam tabii....

Sabah  kahvaltıda, dün benim sevdiğim mekanda (!) çektiğimiz resimlere göz atıp, oğlumcanımla  birbirimize iltifatlar yağdırdık :)))
face sayfamızda Onun resimlerini albüm yapıp paylaştım ailemizle, bir resminin altına da aynen şu yazıyı yazdım,
'' ballı karadutum, tiramisum, zencefilli tarçınlı kekim, çilekli dondurmam, karanfilli çayım, su böreğim, salepim, simitim, karamelim, sevdiceğim, oğlumcanımmmmmmmm ''' :) ......

okuyunca dehşetle gözlerini açıp bir güldü bir güldü ki... kapanış cümlesi ''' vay vay vay işte benim blogcu anne nunum bu '' :=)))))) hahahahhahahahhahaaaaaaa....
canımmm yavrumdur O benim Canım !
hepsinin ömrü bahar tazeliğinde geçsin diliyorum .. hepsinin !
******
Dün ve bugünün özetinden sonra şimdi bu çok özel  böreği anlatmak istiyorum size.
Tam 15 yıl öncesiydi yine bu ballı karadutumun kolej günlerinde tanıştığım velilerle , ilk buluşmamızda, sevgili Belgin arkadaşımızın sofrasındaki unutulmaz bir lezzetti kendileri.
Aslı milföyleydi ! Milföy hamuruyla oluyordu, ama ben ağır buluyorum ! okadar hamur yemek istemiyorum  mesela ! dolayısı ile yufkaya uyarladım ve sonuç Mükemmeldi !
Belgin bir Fransa tatilinde, çok ünlü bir restaurantta bu böreği tadıyor, şefi çağırıp beğenilerini ilettikten sonra, rica ediyor iç malzemesinin ne olduğunu soruyor, tarifi alıp Türkiye'ye geliyor. İlk kezde  bize yapıyor. Hiç unutamıyorum bu lezzeti.
Bende çok ama çok severek yıllardır yapıyorum bu güzel, bu hoş böreği, ama niceee tarifim gibi resimlenemeden tükendiğinden,   kısmet bugüne imiş diyorum.
En azından bir kere denemenizi öneriyor, farklı lezzetlere açık olan arkadaşlarımı yapmaya davet ediyorum.
Hepinize sevdiklerinizle beraber geçireceğiniz nice güzel lezzet dolu sofralar, haftalar diliyorum...

AY ÇEKİRDEKLİ - KREMALI TAVUKLU BÖREK

ÖN HAZIRLIKLAR

Yufkalar gül böreği için üst üste hazırlanır
yağ ve su sos olarak hazırlanır
ayçekirdekleri teflon tavada kavrulup soğutulur !
fırın 180* ısıtılır
tepsiye fırın kağıdı serilip hazır bekletilir

Malzemeler
3 yufka
2 tam , haşlanmış tavuk göğsü
1 demek doğranmış taze yeşil soğan
biraz maydanoz ( aslı dereotu fakat emin olun böyle hoş ! )
1 kutu 200 gr krema
tuz- karabiber
1 yumurta sarısı
yapılışı


- Teflon tavanıza kremayı koyun
-Tam kaynama noktasında tavukları içine atıp, tuz ve karabiber ekleyin
- Hepsini yavaş yavaş harmanlayın
- Bir süre sonra tüm krema tavuğa geçmiş olacak, çekecek !
- En son yeşilliklerin tamamını ekleyip karıştırıp kapatalım ki renkleri ölmesin !
- Sonra yağ ve su ile üçgen kesilmiş yufkaları ıslatıp
- Uzun köşesine harçtan bolca koyup Gül börek şeklinde saralım
- üzerine fırçayla yumurta sarısı sürüp ayçekirdekleri serpelim
( Benim fikrimdi )
- ve fırında kızarana pişirip hafif sıcakken !! servis yapalım .

Çok farklı ve hoş bir  lezzet sizi bekliyor arkadaşlar , bana güvenin !!
:)

AFİYETLER OLSUN.

37 yorum:

ihlamurcum 11 Ocak 2012 10:35  

Dünyadaki en güzel sevgi, herhalde evlat sevgisi.Allah bizlere onları bağışlasın.Demek ki tüm anneler çocuklarını bir garip seviyor, sır ben zannederdim, rahatladım.
Bu arada börek muhteşem, tüm malzemelr var, ben bunu bu akşamüzeri deniyorum.sevgilerle

pembe kekik 11 Ocak 2012 10:44  

Krema tavuk göğsünün kuruluğunu almıştır.Tahmin edebiliyorum lezzetini.İlk fırsatta deneyeceğim bu tarifi.Ellerine sağlık NuNu;)

NzlGl 11 Ocak 2012 11:13  

Aman nazar değmesin bu güzel ana-oğul serüvenine:)))
Ahh ne güzel olur yavrularla yapılan geziler, sohbetler, yemekler:)))

O güzel dua içinde kocaman bir AMİN diyorum....

Börek tarifi hemen alındı. En kısa zamanda yapılacak hiç kuşku duyulmasın:)))
sevgilerimle

Adsız 11 Ocak 2012 11:26  

Severim yavrunu sevmelerini canım benim.
ikinizide öpüyorum, bebekliği çocukluğu afacanlığı hiç unutulmaz minnoşunun )))))
ikinizide ama üçünüzü de çok seviyorum
börekde öyle bir tabakda sunulmuşki içi ayrı diışı ayrı olmuş hakkaten
şahanedir bu böreğin kefilim yasın arkadaşlar

sevgiler bitanem.

Semra

Unknown 11 Ocak 2012 12:07  

Sultanım sana güvenim sonsuz börek
harika her zamanki gibi ellerine
sağlık öpüyorum.

GÖZDE HOBİLER 11 Ocak 2012 12:41  

Merhabalar
Çok güzel gözüküyor.Deneyeceğim.Ellerinize sağlık.
SEVGİLER

durutarifler 11 Ocak 2012 12:53  

Böreğin içine de dışına da bayıldımmmmm
Nunu'cum ellerine emeğine sağlık
Sevgiler

Adsız 11 Ocak 2012 12:54  

canım benim beğenerek yaptığım senden öğrendiğim bu börek baştacım benimde. ben biliyormusun 2 bağ soğan koyuyorum
bilmem denedinmi.

çok teşekkürler, artık seven bilen çok olacak sayende.
bende hafta sonu misafirlere yapayım iyi hatırlattın, tüm yiyeceklere afiyet olsun nurayım.
iyi bak kendine tatlı oğlunu öpüyorum nesrin

Adsız 11 Ocak 2012 12:56  

güzel insanlar
evladını allah bağışlasın
börek çok şaşırtıcı denenecek merak çok
resim süper

sevgi

müjde 11 Ocak 2012 13:31  

Kesinlikle denemeye değer.Ellerine sağlık Nunum...

Ya Sonra 11 Ocak 2012 14:13  

enfes görünüyor,
uzun zamandır tavuk yemeyen birine işkence oldu şimdi bu görsel şölen...

sevgilerle

bırtutamkekik 11 Ocak 2012 14:23  

hatayımızın tadı tuzu herşeyi değil mi nunucum kuzucuklarımız...
onlar katıyor tüm değer ve anlamı hayatlarımıza:)
yüreğine sağlık blogcu anne nunumm:)
börecğinin tadını hayal ettim de nasıl muhteşem bişi olmuştur o öyle..
not alındı bile...
altında nunu marka imzası ile...
:)
sımsıkı sardım seni nucucum...
kekiğin...
:)

MUTFAKISTAN 11 Ocak 2012 16:36  

NE GUZEL GORUNUYOR NUNUM SALATA GIBI BILE TUKETILEBILIR IC HARCI
BOREK EMINIM COK LEZZETLIDIR DENEYECEGIM.ELLERINE SAGLIK
ANA OGUL NISANTASI KEYFINIZ SUPER
BIZDE ANA KIZ GITMEK ISTIYORUZ BU HAFTA ORANIN HAVASI BASKA COK SEVERIM
SEVGILER

Dostbahcesindenlezzetler 11 Ocak 2012 17:44  

Elinize saglik..Ailenizle hep guzel gunler olsun, agiz tadiniz bozulmasin

Ferkay 11 Ocak 2012 18:42  

Nunum harika böreğin ve harika anlatımınla masal dünyasına geldim.
Kendimden geçtiim..
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

Canan Demirbağ 11 Ocak 2012 19:16  

Çok güzel gözüküyor,ellerinize sağlık..

Birkaselezzet blogspot.com 11 Ocak 2012 20:29  

görüntüler süper ne denir buna:))
very beautiful:)))
bana da beklerim:))

Eya 11 Ocak 2012 20:42  

Gercekten nefis bir börek bu Nunucugum..paylasimin icin tesekkürler....sevgiler

zehra

Adsız 11 Ocak 2012 21:27  

Cok güzel bir gün geçiriyor masal üyeleri doysunlar bakalım anali oğullu. Güzel telaşlar bunlar çünkü.

Eline saglık hayatım yemedim ama cok ilgimi çekti hemen yapıcım bende. Tadını merak etmedim desem yalan.
Eline saglık tabak harikaymış nunum ))
Banu

Unknown 12 Ocak 2012 00:29  

Ben bu börege bayildim... Kilo aldirmaz degil bu tarif nunucum..::)) Hayir, yapmam sart gibi görünüyor midemin su anki isyanina karsi...::) Ellerine saglik... Afiyetler olsun.. Sevgilerimle,

Unknown 12 Ocak 2012 12:55  

tahmin edebiliyorum tadını mükemmeldir kesin ay çok canım çekti:)ellerine sağlık.

yeni anne olmuş bir evlat sahibi olarak bu nasıl bir sevgidir diyorum her geçen gün artan içimi coşturan bir aşk resmen:)

sevgiler.

Çınar 12 Ocak 2012 12:59  

Börek harika görünüyor tabii ki her zamanki gibi. Listeme alındı. (böyle dediğime bakma, ben değişik yemek tatlı pasta yapacaksam açıyorum blogunu ve genelde de Merih' le birlikte seçiyoruz daha önce denemediğim bir tarifi ve yapıyorum. Yani liste yine senin blogun olmakta:))):)

Ee böyle şahane bir yemek blogu sahibi de oğluna ancak böyle methiyeler dizer :)))

Sevgiler

Adsız 12 Ocak 2012 14:43  

sefanız olsun arkadaşım, günler azaldı bencede hem koşturun hemde bol bol tadını çıkarın.
öperim delikanlımı gelcem görmeye güzel kibar oğlumu
böreğine şaşırdım kremalı olması çok enteresan geldi.
hani yapmamak olmaz, değişik şeyler hep sende nasılsa,
çok memnun oluyorum böyle güzel bir tarife rastlayınca

elelrine sağlık diyorum kocaman öpüyorum ikinizide.

Fatoş

ARZU - ENGÜZELTATLAR 12 Ocak 2012 15:34  

Ellerinize sağlık. Sevgiler...

IŞILCA TATLAR 13 Ocak 2012 00:03  

Nuray'cığım,
Yenmez mi bu börek. Hmm nefis görünüyor vallahi. Gecenin bu saati artık iyiden iyiye acıkmaya başlamışken bu ziyaretler bana pahalıya patlıyor ama nefis bir börek bu.
Kremanın girdiği her yemek farklı bir boyutta.
Ellerine sağlık güzel arkadaşım.
Çok öpüyorum.

Adsız 13 Ocak 2012 07:46  

oo bu bomba bir tarif,
bende yemedim, denk gelemedik demek, ama çok güzel anlattığından herşey her tarif tıpatıp oluyor.
hemencecik yarına aile günümüze yapacağım.
oğluşuna başarılar diliyorum hayırlısı olsun
güzel bir yolculuk güzel bir serüven olsun.
hepinizi öpüyorum tatlım
selamlar

FERDA

Şirince Tatlar 13 Ocak 2012 10:59  

şimdi gittiğiniz mekan hoş ve lezzetli bir yere benziyor sevdim sanki..böreği de çok beğendim ay çekirdeği fikri çok hoş olmuş..tavuklu olması da lezzetini katlamıştır eminim elinize sağlık:))

hdidem95 13 Ocak 2012 15:11  

notu alınmıştır kesinlikle denenir ellerine sağlık nunucum ayrıca allah uzun ömür versin tüm yavrularımıza öptüm kocaman sevgiler

Adsız 13 Ocak 2012 18:03  

Ohhh canim gezmeniz afiyet seker olsun:))bu arada borek superrrr. Metrobus icinde ancak bu kadar yazabiliyorum:))). Sevgilerimle neseersoy

lavantalimon 13 Ocak 2012 18:15  

Börek şahane görünüyor deneyeceğim :) afiyetler olsun becerikli anne:)

Baharcicegi 13 Ocak 2012 19:31  

Börekte tavugu denememistim kremayla enfes lezzetli olmustur eline saglik Nunucum

Banu 13 Ocak 2012 21:28  

Nunucum yutkundum:)) ellerine sağlık şimdi çayımın yanında nasılda nefiss giderdi:( sevgilerimle:)

dogada.blogspot.ru 14 Ocak 2012 10:25  

Tavuğu hamur işlerine çok yakıştırıyorum nunucum çabuk pişmeside ayrıca kolaylık tarifi senin marifetli ellerinden olunca mutlaka güzeldir deneyeceğim ve sonucu yazarım nunucum sevgiler

Girls On Blog 14 Ocak 2012 22:51  

Sizi uzaktan tanıyorum ama inanın zerafetinizi gözümde canlandırabiliyorum:) Evlatlarınız da çok şanslı siz de...maşallah diyorum kocaman!:)
Klasik börek harçlarına alternatif aradıgım bugünlerde bu nefis tarif de bonus oldu:)
Mutlaka yapıcam...Beyaz Evimizdeki konuklarımıza ikram için sürekli değişik tarif arayışındayım bu ara..kucak dolusu sevgiler Ağva'dan:)

Asis 14 Ocak 2012 23:13  

Eminim çok lezzetlidir amaaa,biiir burda öyle yufka yok :( ikiii benim birkaç kilo vermem lazım nasıl olacak bilmiyorum ama :)durum vaziyet budur yani..Çook sevgilerimle..

MAVİANNE 14 Ocak 2012 23:14  

fotoğraflar harikaaaaa
çok lezzetli görünüyor börek de
ellerine sağlık

sare 15 Ocak 2012 23:09  

NuNucum, ne büyük keyiftir delikanlının koluna girip sevilenleri yapmak beraberce...
Kremalı tavuklu içi kesinlile süper, not aldım ve deneyeceğim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP