PORTAKAL ŞEKERLEMELİ - KAYISILI MUHTEŞEM KEK :)

>> 18 Aralık 2011 Pazar







PORTAKAL ŞEKERLEMELİ- KAYISILI MUHTEŞEM !KEK ( nUnU mArKa)


3 yumurta
1 sb şeker ( 1 parmak az)
1 küçük çay bardağı sıvıyağ
1 sb süt
2.5 yk dolusu kakao
1 pk. vanilya
1 pk. kab. tozu.
minicik tuz
1/2 çk. tarçın
1/2 çk. karanfil tozu
1/2 çk. zencefil tozu
6 çubuk çikolatalı portakal şekeri
6 adet dilimlenmiş hurma (medine)
8 adet suda beklemiş doğranmış sarı kayısı
1 yk. kuru üzüm
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
arzu ederseniz biraz ceviz ( hamurun en üstüne !)
2.5 sb un ( önce 2 koyun, kıvama gelinceye gelinceye dek kaşıkla ekleyin )
süslemesi için kiraz şekeri- incir şekeri- pudra şekeri


ÖN HAZIRLIK


-fırını 175* ısıtıyoruz
-kek kalıbını yağlayıp hazır bekletiyoruz
-yumurta ve süt oda sıcaklığında olmalıdır
-hurmalar- kayısılar- üzümler 20 dak.ılık suda bekletilip, kurutulur
-tüm kuru meyveler doğranıp dilimlenir
-portakal kabuğu rendelenir
-baharatlar vanilya ile beraber karıştırılıp ,hazır bekletilir


YAPILIŞI


-yumurta ve şekeri kar gibi olana dek çırpıyoruz
- süt ve sıvıyağ ekliyoruz
- 2 sb unu ,2 kez eleyip, kakao ile birlikte karıştırıyoruz
- sonra baharatları ve kabartma tozunu katıp mikserliyoruz
- bu anda dikkat edeceksiniz kıvama, gerek varsa unu azar azar eklerseniz
- yağlanmış kalıba boşaltıyor ve
- en son tüm kuru meyveleri ekleyip, yavaşça ,bir kez karıştırıyoruz
- ki dibe çok inmesinler !
- 175* de, yaklaşık 30-35 dk pişiriyoruz (siz fırınınızın pişirme süresini bilirsiniz ! )
AFİYETLER OLSUN.. BU KEK MUHTEŞEM ! VE HARİKA BİŞEY OLDU.




nUnU mArKa İFTİHARLA SUNAR    :=)))

Hem gülüyorum , hem yazıyorum.. Evet slogan bumudur  Vallahi  Budur !!!
'' MUHTEŞEM KEK ''
Sanırım bu sezon dizisine çokda uygun bir kek, hele içindekiler tastamam uygun !!! :=) Padişahlara , Sultanlara layık !!!!
ve TABİİ SİZLERE !

Dün yaptım bu keki. Hep beraber ailecek sakin bir cumartesi çayımıza eşlik etti. İçi full kalori patlaması adeta.. Lakin ne sevildi  ne sevildi ! İpek gibi yumuşacık, nemli nemli dokusu, baharatların  mistik havası,  meyvelerin harmanlanışı, heleki portakalların baskın aroması- MUH-TE-ŞEM-Dİ,
Ama ben sadece ,sıcacık fincan fincan karanfilli çaylarım ve kekimle, masal evimde olmanın, olanca gücümle dinlenmenin tadını çıkarmak istedim ailemle birlikte..
Kalori hesaplarımın şimdilik farkında olmak istemiyorum !!!!
Eğer her şey yolunda giderse Valide Sultanım iyileşme dönemini geçirirken bende sakin ve sukünetle kendimi şımartmak istiyorum..

Özlemişim evimi, fincanlarımı, kışlık kitaplarımı, henüz alıpta giyemediğim yeni giysilerimi, şapkalarımı, köpeğimizi, kuaförümü , yarım kalan yeni yıl hazırlıklarımı, komşularımı, arkadaşlarımı, helede bir köşede boynu bükük  ! heyecanla yapılmayı bekleyen yeni yıl listelerimi  (!) görünce , hastanenin telaşlı günleri ve oradakiler aklıma geldi ve içim cızz etti birdenbire...
Az kalsın hepsi hayal olup, kimbilir hangi raflarda tozlanacaktı bu yazılan güzelliklerle dolu hayaller  :( ...........
......................
Neyse neyse , içim sızlaya sızlaya olsa da, umutsuzluk yok ! Dik durmak yaraşır bana !
Moralleri bozmak  O da yok... YASAK BU SAYFADA.
Geldi geçti ,öyle kabul ettik .
Biraz demorolizeyim evet kabul ediyorum, hafiften eski hastalığım da nüksetti, en çok buna  bozuğum  çünkü ....çokça da düşünceliyim ! ataklarım sebebiyle doktorum kortizole başlamalısınız , nöron düzenleyicilerde gerekli diyor ...başka da bişey demiyor !!!
Bense  verilen uzun süreli çok çok kısıtlı (!) diyete ve diğer yapabileceklerimde  ısrarlıyım.
Ama kendisi her ikisinde ISRARLI  :(
....
..................??? bilemiyorum.

Neyse...
 en son ne  demiştik, yeni yıl geliyor ya , bu enerji dolu ayda,  herkes işi gücü bırakacak, Onu ! Bunu ! İZLEMEYİ BIRAKACAK ! :=)) beni izlemeye devam edecek :=)))))

Ahh ne cesaret.. ne megalomanlıktır bu böyle Dimi  ? ... :)

Olsun seviyorum sizi ben...
Seviyorum masalımı,
Biliyorum beklentilerinizi..
Biliyorum masala olan sevginizi !!!
BİZ BERABER  MUTLUYUZ ÇÜNKÜ.. SİZLER OLMADAN  NE MANASI VAR Kİ ?
Ya Ben Olmasam ? :=) Kanbersiz Düğün OLUR MU ? :=)

O SEBEPLE Kİ..... HEPBERABER YOLA DEVAM EFENDİM..
İYİ HAFTALAR OLSUN HEPİMİZE, BEREKETLE, SAĞLIKLA ,SEVDİKLERİMİZLE...

Şimdi sizleri ziyeret edeyim ... bakalım neler  yapıyormuşsunuz ? :=) Haydi hasret giderelim .

61 yorum:

Herdemlezzet ~Arzu~ 18 Aralık 2011 22:10  

hımhımhımmm...ellerinize sağlık nefis görünüyor...:))

Unknown 18 Aralık 2011 22:35  

Kek çok guzel olmuş hemde çok vitaminli,ellerıne saglık nefiss nefisss

Unknown 18 Aralık 2011 22:39  

Ahhhh Sultanım senin bu muhteşem sunumların içimi eritiyor:)))Nasıl bir zerafettir anlatamam ellerine,eme
ğine,o güzel yüreğine sağlık öpüyorum.

Adsız 18 Aralık 2011 22:44  

oğğğf oğğf
ANACIM HER DEM Bİ BAŞKASIN AMA YAUFF

banu :=))))

ölüyom bunlara ya. eriyoomm.

hanife 18 Aralık 2011 23:00  

Nunucum bizde seni çok seviyoruz pozitifliğini,sıcaklığını,heyecanını,gayretini,tatlı dilini,güler yüzünü ve tabikide muhteşem tariflerini..

Unknown 18 Aralık 2011 23:01  

kek gene her zamanki gibi çok güzel görünüyor
sevgiler:)

Adsız 18 Aralık 2011 23:42  

aMA NUNUM çok rica edicem kek deme buna.
sanat eseri denen bir tabir buna çok yaraşacaktır.
lütfen kek demeyi herkes bıraksın.
saygıyla eğilicem bu eserin önünde.
süppersin nunum.
esin

pembe kekik 19 Aralık 2011 00:45  

Dokusu çok güzel görünüyor.Üzerindeki incir ve kiraz şekerlemeleri yılbaşı temasına çok uygun.Ellerine sağlık.

mavii 19 Aralık 2011 01:48  

keki bilmem ama fotograflar tema sayfaya yagan kalpler harika cnm elerine saglık:) eminim tadıda nefistir

Erguvan Vakti 19 Aralık 2011 08:03  

Geçsin o günler,bir daha gelmesin.
Sinirler yıpranmasın,masal devam etsin.Birbirinden güzel kek ve pasta tarifleri,günübirlik gezi haberleri bekliyoruz daha...
Sevgiler:))

ZUHAL 19 Aralık 2011 08:48  

Ne kadar güzel sunumlarınız var.Bakmaya doyamıyorum....

SEVALCE LEZZETLER 19 Aralık 2011 09:18  

İyi haftalar,mutlu yıllar olsun hepimize.
Malzemeler muhteşem olunca kek de muhteşem olur tabii ki:)
Ayrıca görüntü de muhteşem olmuş.
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

Adsız 19 Aralık 2011 09:20  

Günaydın arkadaşım, insan ne desin bilemiyor çünkü donup kalıyor benim gibi.
kek harika, ama nasıl kestin ya canım sen bunu.
ben büfeye koyar ışığı aşar yılbaşına kadar saklardım.
bayıldım renklere, içindekilere.
emeğine sağlık nunuşum

Fatoş

Adsız 19 Aralık 2011 09:42  

nuraycığım doğru düşünüyorsun her zamanki gibi, fazla zorlamadan yaşamak gerek. fazla üstüste herşey senin hayatında.
ama bu hayat zorlukları seni yinede yıldırmıyor işte kanıtın.
hayat sana yakışıyor,
O TABAĞA BAYILDIM, AMA BURDAN DEĞİL sanırım. kek ise şaşkınlık uyandıyor sahiden. elden çıkma değil sanki, ama senin elnin değdiği zaten öyle belliki
annene selamlar, hafta içi aruyacağız canım. öpüyorum sizileri

Selma

mutfagabuyrun 19 Aralık 2011 10:07  

herzamankı gibi yine döktürmüşsün cnaım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 19 Aralık 2011 10:27  

Gerçekten muhteşem görünüyor, haftasonu bende bir kek hamuru ile üç çeşit yaptım, ama 18 aylık yiğenim de yiyebilsin diye fazla taneli kuruyemiş vb kullanmadım, Sade, portakal şekerlemeli ve vişneli yaptım. Ama Nunu markalı keklerin hepsine bayılıyorum... Ellerine sağlık sıcacık sevgiler. Valide Sultana acil şifalar versin Allah'ım inşallah...

Adsız 19 Aralık 2011 10:42  

güzel arkadaşım herşey geçer şu hayatta ne kalmışki sonsuza dek, sabırla olur yine. senin hamurun böyle çünkü. çok geçmiş olsun ikinizede. zor dönem !

sunuşun harika, kitaplardaki gibi albenili.
ellerine sağlık, doyamadım bakmaya inan / Gülden Y

kimsiniz 19 Aralık 2011 10:54  

gerçekten muhtesem olmus, tadi hayal edebiliyorum, denemem lazim insallah.. ellesrine saglik canim :)

ayriyeten, Rabbim yardimcin olsun canim, sabir versin hepimize, saglik sihhat versin, umitsiz birakmasin bizi... Hakkimizda hayirlisini nasip etsin..

hayirli günler canim...

Adsız 19 Aralık 2011 11:02  

Ellerine saglik canim benim...
Harika bir görüntü:-)

Bulbulunyeri 19 Aralık 2011 14:09  

Canım,
bizde seni çok seviyoruz.Dinginliğini, neşeni, her daim umut taşımanı, sevgi dolu olmanı, becerikliliğini.... BU liste daha uzar gider.
Nunu artık gerçek bir marka . Muhteşem kek tam adına layık olmuş.
Ellerine sağlık.
Evine dönmene ve istediklerine kavuşmana çok sevindim. Umutsuzluk elbette yok. Valide sultanımda inşaAllah en kısa zamanda tamamen iyileşecek.
Lütfen bu arada kendine iyi bak. Hastalığının tekrarlamasına izin verme.
sevgiyle kal.

Çınar 19 Aralık 2011 14:57  

Çok güzell! Hemen yapsam olur muu? Yılbaşını beklemesem:))

Sevgiler

minemutfakta 19 Aralık 2011 15:09  

ne güzel öyle sunumuna bayıldım. elllerinize sağlık

Unknown 19 Aralık 2011 15:40  

hmm cok lezziz gözüküyor... ellerine saglik...

yemekheyecani

Elif'in defterinden (mndlna) 19 Aralık 2011 16:35  

Her zaman ki gibi harika :)

Çekilişe beklerim :)

http://elifindefterinden.com/2011/12/19/hediyelerim-varrrrrr/

Unknown 19 Aralık 2011 16:47  

off offf bu ne güzel bir görüntü böyle muhteşem ellerinize sağlık.sevgiler.

Adsız 19 Aralık 2011 17:08  

seni sevmeyen ölsün canım benim ]]]
sen bitanemzisin, neler alıyoruz senden biliyorsun farkındasın, amacına ulaşıyor herşey.

bak şu sayfaya yıldırım çarpmışa döndüm şaşırdım muazzam bir süsleme. harika bir stilin var. topla hadi şu markalarını tek tek bir yere. çok bekledin haksızlık ettin kendine. artık bir kitabı hakediyorsun acilen ve aciliyeten.
nolur yap.
şahasersin arkadaşım gurur duyuyorum seninle.
çok iyi ol nolur. savaş ve yen.
seni sevgiyle kucaklıyorum nuraycığım.

Asuman

pasta köşesi 19 Aralık 2011 17:46  

Kek güzel,fotoğraflar muhteşem,içten bir yazı...Başkada birşeye gerek var mı yok tabiki ellerine sağlık...

Unknown 19 Aralık 2011 19:16  

Canim benim.... Zaman zaman hayatimizin bir döneminde hepimiz böyle üzücü, SIKINTILI günler geciriyoruz... Hayatimizin gercegi hastaliklarla hepimiz bogusuyoruz.. Ama her SIKINTIYA, her üzüntüye ragmen, yasam devam ediyor, bu akista da ne mutlu senin gibi iyimser olup, olaylara pozitif bakabilene... Her yeni dogan günesin sana daha fazla güzellikler getirmesini dileyerek, bu harika PASTAAAA icin ellerine saglik diyorum... Sevgilerimle....

karadenizsofrasi-Balıkesir 19 Aralık 2011 19:16  

Ellerine sağlık canım,öyle güzel ve akıcı anlatıyorsun ki bir çırpıda okumaya çalışıyorum,biliyorsun takipteyim,hep de olucam,masalının hep sürmesi dileğimle sağlıklı güzel günler diliyorum.

Adsız 19 Aralık 2011 21:15  

canım kıyamam sana.
belliki moralin eksik. illa çaresi olan ne varsa peşinden gider , ipin ucunu hiç bırakmazsın. o aydınlık yüzün ve unutulmaz gülüşün hepimizi tekrar tekrar ısıtır,mutlu eder.
kendine zaman tanı haksızlık etme. bunu yaşam boyu taşıyacaksın artık, sen bilinçli birisin.tek başına herşeyi hallettin yine halledersin. yeterki başını eğme nuraycığım.
bak ne güzel yazmışlar, şanslısın seven çok insan var ne mutluluk.
ve kekine gelince
allahaşkına hangi rezervin böyle çalışıyor şu sırrıını desene bana -) YOK BÖYLE GÜZELLİK YA.
Çok selamlar sevgiler nurayım.
NESLİHAN

sibelyalcincom 19 Aralık 2011 21:47  

herşeyiyle yılbaşı için mükemmel bir tarif olmuş:)

anne eli gibi 20 Aralık 2011 00:18  

kek sahiden muhteşem olmuş ellerine sağlık nunu,ve tabiki geçmiş olsun,herşey gönlünce olsun..

akdenizkizi.blogspot.com 20 Aralık 2011 11:10  

kırmızı yeşil süslemeler ile tam bir baştan çıkarıcı yeni yıl keki olmuş...bütün bir yeni yılda agız tadında günler dilerim şimdiden...sevgiler

sarımutfak-hande 20 Aralık 2011 11:51  

ohhh tam yılbaşı keki olmuş:)))
ellerine sağlık canım

aslı 20 Aralık 2011 12:29  

İçindeki malzemelerden, tadının harika olduğu belli. Ama görüntüsü çok görkemli. Şimdiden yılbaşı sofrasının yıldızı olmuş bile. Ellerinize, emeğinize sağlık sağlık:)

Hatice 20 Aralık 2011 12:30  

Nunucum çok geçmiş olsun, tedavi sürecinde sana kolaylıklar ve şifalar diliyorum, iyi haberlerini bekliyoruz...
kek harika olmuş, bol malzemeli, ellerine sağlık canım, sevgiler...

Hatice 20 Aralık 2011 12:30  

Nunucum çok geçmiş olsun, tedavi sürecinde sana kolaylıklar ve şifalar diliyorum, iyi haberlerini bekliyoruz...
kek harika olmuş, bol malzemeli, ellerine sağlık canım, sevgiler...

Unknown 20 Aralık 2011 12:58  

ellerinize saglik mutlu haftalar sevgiler :)

Aycan 20 Aralık 2011 13:49  

Nefis bir kek.Ağzımın suyu aktı valla.Ellerine sağlık canım benim.

Öpüyorum çok.

Nilambara 20 Aralık 2011 14:20  

Nunu'cuğum özlemle öpüyorum, yakında buluşmak umuduyla sevgilerimle :)

Adsız 20 Aralık 2011 14:44  

sen ne yaparsında olmaz nunum

nedense zor yorum bıraktım çok çok öpüyorum canım.
d.

Unknown 20 Aralık 2011 15:30  

iNŞALLAH. YENİ YILDA SAĞLIK MUTLULUK VE TÜM İSTEKLERİNİZİN GERÇEKLEŞMESİNİ DİLERİM. ZATEN HER SIKINTIYA KARŞI HEPİMİZİN MORALİNİ BOZMADAN DİMDİK DURMASI GEREKMİYOR MU? BAŞARILAR DİLERİM .. VE KEK HARİKA.. TAM BENLİK. ELLERİNİZE SAĞLIK

Tümay Öztürk 20 Aralık 2011 15:40  

Oyyy oyyy oyyyy nefis bir görüntü ve de okuduğum kadarı ile de nefis bir tat! Ellerine sağlık:)

sevil şahin 20 Aralık 2011 16:32  

ah kıymama ben sana nunucum bizde seni seviyoruz ama lütfen senin sağlığın daha önemli biliyorsun. Sen iyi olursan daha çok beraber oluruz değil mi lütfen dikkat et ve dr. ne diyorsa uygula
acil şifalar diliyorum sana canım benim gerçekten muhteşem bir kek olmuş ellerine sağlık ee tabi ki böyle muhteşem olacak sevgini katıyorsun içine de ondan şekerim
bak tekrar rica ediyorum dikkat et kendine
öperim sevgiler

Adsız 20 Aralık 2011 16:53  

güzel arkadaşım haklısın, can bu emanet taşınıyor, keyfi kaçıyor insanın bu kadar üstüste hastalıklardan, ama bak sıraya koymaya başladın bile, annen toparlasın, sen daha iyi olursun bakda gör. herşey karışmış birazda ondan sıkıldın. ama bak affetmedi melun hastalığın. yakaladı zaafını.
hadi bırakma kendini, benim kendi şen, gönlü şen boğazlı martım.
kekide unuttum sanmayasın, buda kekse bende amerikanın özgürlük heykeliyim :]]]]]
sen nasıl bir kadınsın ya.
of of **

zeynep günal

lavantalimon 20 Aralık 2011 17:45  

Öncelikle toptan geçmişler olsun Allah iyilik versin. kendine dikkat et arkadaşım bu güzelikler senin elinden çıkıyor valla nefis olmuş:) iyi günlerde yemek nasip olsun:)

made in funda 20 Aralık 2011 18:41  

nunu ne güzel yazmışsın canım yaaa.resmen yaşama sevinci aşılıyosun.bunun için çook çok teşekkeür ederim sana..muhteşem kekini en münasip zamanda denemek isterim.kıskandım sizi o yüzden hemen tatmalıyım byu lezzeti....

LeylaK 20 Aralık 2011 19:10  

vayy anasını nunuuu çıldırmışsın sen bu ne ? muhteşem birşey ne ararsan var tam bir bomba ve muhteşem fotoğraflanmış bayıldım.... not ettim. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

Adsız 20 Aralık 2011 19:17  

zaten zamansız öleceğimi biliyorum :=)
bir kaç kere daha bu sayfana gireyim hakkını herkes helal etsin :=)

öldürdün beni anam / SEMRA M

ihlamurcum 20 Aralık 2011 21:42  

Gerçekten yok yok keki olmuş, süperrrrrr.Elinize sağlık

bırtutamkekik 21 Aralık 2011 02:28  

nunucum...
harika bir kek olmuş buyine..
artık bir kek uzmanı gözüyle bakıyorum sana...
aklımı başımdan aldın yineee:))
ellerine sağlık masal perim benimm...
gönülden muhabbetle..
kekiğin...
:)

özlem 21 Aralık 2011 09:45  

nefis görünüyor valla. 1 dilim aldım ellerine sağlık

yeşim 21 Aralık 2011 10:04  

sunuma bayıldım çok güzel olmuş nunuşum.içim kıpır kıpır oldu.hele o şekerlemeler yok mu?
ah özledim yemeyi.şekerleme -kek- bol kremalı pastalar...şeker hastalığımı yoksa şükür hastalığımı bilemiyorum Rabbim bunlarla sınasın napalım...yiyin yerimede afiyet şifalar olsun.kendine sağlığına dikkat et arkadaşım Allaha emanet ol.öpüyorum tatlı yanaktan sevgilerimle.

Oglak Kizlari 21 Aralık 2011 10:27  

Tabaklara bayıldım, bende isterim.

Ellerinize sağlık.
Geçmiş olsun.

Bitmiş anne Çiğdem

Unknown 21 Aralık 2011 12:45  

Lezzeyi görüntüsünden belli.
Muhteşem görünüyor muhteşem..
Ellerine sağlık.

caferengigül 21 Aralık 2011 13:56  

Kek gerçekten MUHTEŞEM.Başka söze gerek yok.Sayfanızdan takip ettiğim kadarıyla size umutsuzluk zaten yakışmaz.Rahatsızlığınız umarım en kısa sürede geçer.Sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Aralık 2011 17:40  

çok teşekkür ederim,
motivasyon yüklü yorumlarınıza,
harikasınız..

sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler 22 Aralık 2011 02:46  

Ellerinize saglik, kek nefis gozukuyor en kisa zamanda deneyecegim..Harika sayfaniz var, hersey gonlunuzce olsun..

ozguluntarifleri 22 Aralık 2011 20:04  

Dunya tatlisi Nunum o pozitif gulen yuzun tatli dilin sicakligin yemeklerine bloguna yansiyor gulen yuzun hic bir zaman solmasin tatli arkadasim seni seviyorm.İyiki seni tanimisim iyiki varsin cokk optum.

lezzettabağı 23 Aralık 2011 14:10  

Merhabalar, nefis bir görüntü var bu sayfada öyle eften püften değil insanda ne halsizlik ne yorgunluk bırakır. hani yiyene enerji veren mutlulukla uçuran bir lezzet. tabi bunda sizin güzel yürğinizden dökülen sözler ve o sözlerin sahibinden gelen bir lezzet oluşu. her daim mutlu sağlıklı olalım hepimiz yorgunluklar hastalıklar gelip geçici olsun sadece hafiften esen bir rüzgar gibi mesela kıtrıp devirmesin.. kacaman sevgilerbıraklıyorum..

Benhurum 23 Aralık 2011 14:27  

Sevgili Nunucum bu kek tam benlik, bol baharat eşliğinde;) Ellerine sağlıklar yiyeynlere de afiyet şekerler olsun...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP