BÜRÜKSEL LAHANALI ERİŞTELİ ÇORBA ( nUnu mArKa)

>> 21 Aralık 2011 Çarşamba




Zavallı bürüksel lahanalarım... neye niyet ,neye kısmet oldunuz :=)
İki kardeş telefonda valide sultanımızı kritik ediyoruz... Okadar eminimki kendimden, düdüklünün başından ayrılmıyorum ! O sırada rapordaki değerleri soran kardeşime cevap verebilmek için içeriye salona geçiyor , raporu okuyorum 2 dakika sürmüyor bile ,fıslayan düdüklü sesi beni yerime mıhlıyor !!!
-''Gitti ''diyorum,
-''Ne gitti ''diyor kardeşim... Bürükseller gitti ''diyorum :)
-''bürüksele kim gitti ,ne diyorsun anlıyamadım ki ? ''diyor zavallı kardeşceğizim :))))))))
.........  konuşmamız ,hababam sınıfının repliklerine dönüşüyor adeta...


Ve hummalı  bir çorba hikayesidir başlıyor masal mutfağımda .... düdüklünün içine bakıyorum sonuç hüsran, zaten çorba olmuşlar, ama içine  ne katsam derken taze, sebzelerimin olmadığını görüyorum, buzluktan , erişte, mercimek, köz biber- domates çıkartıyorum, soğan- patates ile destekleyip, baharatla lezzet yüklüyorum.  Sonuç o kadar şaşırtıcı ki, iyiki böyle bişey olmuş, iyiki kardeşim aramış diyorum.
İstermisiniz  beraber deneyelim,  ama önce yazalım , sonra hep beraber okuyalım....
Bir çeşit daha katalım hanelerimize de, şu kış günü içimizi ısıtalım.


BÜRÜKSEL LAHANALI ERİŞTELİ ÇORBA ( nUnU mArKa)


350 gr , yıkanmış bürüksel lahanası
1 doğranmış iri havuç
2 közlenmiş kapya biber ( dondurucudan)
1 iri domates ( ben yazdan dondurucuda olanları kullandım)
1 patates
1 iri soğan
1 diş sarımsak
1 yk zeytinyağı
kırmızı pul biber- nane- karabiber- kimyon -tuz ( yarım çay kaşığı hepsinden )
1 fincan erişte
2-3 sb su ( 1 kaç kalıp dondurucudan tavuksuyu kullandım )
1 kahve fincanı haşlanmış yeşil mercimek .


Tüm sebzeler düdüklüde pişer, blendrdan geçer
erişte ve mercimek eklenir (dondurucuda hazırdı) tuzu ve kıvamı ayarlanır.
Mis gibi kaselere servis edilip, tadına şaşkınlıkla hayran olunur :=)
Yani tadı harika bişey oldu desem de , sevenleriniz iyice merak etse :=)


AFİYET OLSUN ÇOK SEVGİLER.

40 yorum:

Unknown 21 Aralık 2011 16:30  

Ahhhh benim Zerafet Sultanım yine beni can evimden vurdun.Muhteşem bir sunum,çorbanda şifa çorbası el
lerine sağlık öpüyorum.

hayat izlerim 21 Aralık 2011 16:34  

Ama pek güzel görünüyor, denemek lazım :)
sevgiler :)

TATESAL 21 Aralık 2011 16:39  

Enfes bir çorba nunucum,her zamanki gibi nadide bir sunum....

Eya 21 Aralık 2011 16:43  

Ah Nunucugum ...sevemedim su brüksel lahanasini sevemedim bir türlü...birde böyle corbada denemeli...ellerine saglik, sevgiler

zehra

tarih84 21 Aralık 2011 17:03  

yarıtıcı fikirler kaos ortamlarında yeşerirmiş:) iki kardeş araya hürrem derken bir çorba hikayesi çıkmış:)) Ellerinize yaratıcılığınıza sağlık.

özlem 21 Aralık 2011 17:05  

sunum süper eminim çorbada muhteşemdir. ellerine sağlık.

Adsız 21 Aralık 2011 17:05  

anacım bu telaşelerin içinde bişey yapmasan zaten şaşardım
ne iyi denk getirmişsin iç malzemeleri nunu .
pes valla

BANU

PAPATYA PRENSES 21 Aralık 2011 17:07  

ay ne güzel bir çorba hikayesi bu böyle:)
brüksel lahanasını pek sevmesemde onca güzel malzemenin arasından enfes bir çrbaya dönüştüğünü sevindim..

ellerine sağlık Nunumm

Şehnaz 21 Aralık 2011 17:08  

NUNUCUM ÇOK ENFES GÖRÜNÜYOR..HİÇ DENEMDİĞİM BRÜKSEL LAHANISINI SANIRIM BU ŞEKİLDE DENEYECEĞİM..ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

Adsız 21 Aralık 2011 17:12  

Her şartta bir macera çıkartan canım nunum benim, seni tebrik ediyorum.. dilim eskiyene dek de tebrik edeceğimi zaten bilenlerdenim. süppersin ötesi yok
eline sağlık canım benim - Asu.

bırtutamkekik 21 Aralık 2011 17:30  

iştee,,,,
hharika bir kurtarma operasyonu:)
miss gibi çorbaya dönüşmüş işte...
sıcacık sıcacık,içmeye doyulurmu...
ellerine sağlık nunucum:)
gönül dolusu mhabbetle..
:)
kekiğin...

evcilik 21 Aralık 2011 17:32  

Erişteli çorbalara ve yemeklere bayılırım,sunumun herzamanki gibi harika...
Denemeliyim mutlaka,
ellerine sağlık canım,
Sevgiler.

mutfakcini 21 Aralık 2011 18:00  

Bayılıyorum şu sunumlarına :) Ellerine sağlık canımmm

Adsız 21 Aralık 2011 18:16  

yine çok güzel bir tabak çok güzel bir resim daha
aştın artık aştın,
bu çorbandan istiyorum nunuşum.

çok sevgiler canım && nesrin

Unknown 21 Aralık 2011 18:26  

lahanalar çorba olmak istemiş nunucuğum. Bu kış aylarında hazır çorba zamanı gelmişken ne yapsınlar başka yemek olup da değil mi ama? Nefis olmuş ellerine sağlık.

Bulbulunyeri 21 Aralık 2011 18:31  

Yerim ben o güzel sunumlu çorbayı. İyi ki kardeşinle konuşmuşsun da bu güzel çorba ortaya çıkmış. İçindekiler en sevdiklerim. Tadının çok güzel olduğundan eminim.Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

NzlGl 21 Aralık 2011 18:37  

Her şerde vardır bir hayır böylesi daha güzel olmuştur.
Elleriniz dert görmesin Nunucuğum, afiyetle....

Ferkay 21 Aralık 2011 20:22  

Canım benim harika bir çorba ve muhteşem bir sunum..
Kocaman öpüyorum Nunum..

Adsız 21 Aralık 2011 20:40  

inanılmaz fotolardan sonra sevmesek ne yazarki nunucum,
valla kafama diker içerim ]]]
ellerine sağlık sihirbazsın sen ]]
iyi akşamlar canım

semra

Unknown 21 Aralık 2011 21:26  

değişik ama güzel olsa gerek ellerine sağlık svegiler

pelince 21 Aralık 2011 22:36  

Nunucum sunum şahane,ama daha güzeli bu hale gelmiş olması.. Gülücükleriniz hiç eksik olmasın:)

Unknown 21 Aralık 2011 22:38  

ben bunu çok sevdim ellerine sağlık en kısa zaman dada deneyeceğim.
sevgiler:)

Unknown 21 Aralık 2011 22:41  

tam kislik bir çorba olmus canim ablma ellerin dert görmezsin

TuruncuTatlar 21 Aralık 2011 23:00  

yani nunucum çorbayı, aşureyi bile gelin kız gibi süsleyip püsleyip sunuyorsunya diyecek birşey bulamıyorum artık:)ellerine sağlık sevgiler..

Elif'in defterinden (mndlna) 21 Aralık 2011 23:36  

Siz yaparsınız da kötü nü olur :) Ellerinize sağlık:D

Pasaklı Kraliçe 21 Aralık 2011 23:49  

çok şeker ve şıksınız.. bir kez de ben yazayım dedim...

Unknown 22 Aralık 2011 02:26  

Ellerine emeklerine saglik arkadasim sifa olsun .hayirli aksamlar öptüm.

Unknown 22 Aralık 2011 08:17  

brüksel lahanasını sevmiyorum ama bence senin yaptığın bu çorba denenmeye değer.. baharatlar mercimek ve erişte içine girince bence tadını anlamadan içerim gibime geliyor :)

Unknown 22 Aralık 2011 12:02  

Ohh afiyet şeker olsun Nunucum..

durutarifler 22 Aralık 2011 14:10  

Nunu'cum neye niyet neye kısmetttt
Ellerine sağlık yine Nunu marka bir şey çıkmış ortaya :))
Sevgilerle

Nehir Butik Pasta 22 Aralık 2011 16:00  

off çorba nefis görünüyor tam şifa deposu ellerine sağlık Nunucum

pembe kekik 22 Aralık 2011 17:55  

Brüksel lahanasını yemek için çok güzel bir tarif olmuş.Bazen doğaçlama yapılan yemekler daha lezzetli oluyor.

ozguluntarifleri 22 Aralık 2011 19:55  

Dunya tatlisi arkadasim ne guzel anlatmissin sunum her zamanki gibi sahane lezzetinin muthis oldugu kesinnn.
Becerikli arkadasim benim ellerine emeklerine saglik.
cokkk optum :-)

sibelyalcincom 22 Aralık 2011 20:39  

Brüksel lahanasıyla farklı bir lezzet olmuştur:)ellerinize sağlık

hdidem95 23 Aralık 2011 12:14  

süper bir lezzet çıkmış nunucum ellerine sağlık afiyetler olsun öptüm kocaman sevgiler

HUYSUZBALIK 23 Aralık 2011 12:49  

İyi ki aramış kardeşin de böylesi güzel bir çorba çıkmış ortaya Nunum. Üzerinin süsü de pek hoş olmuş her zamanki gibi. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Benhurum 23 Aralık 2011 14:31  

Benim de bu türden uyarlamalarım ve kalanları değerlendirme yemeklerim çok olmuştur ve hepsi kendine has özel lezzetler oluşturmuştur. Bu çorba da eminim ki çok leziz olmuştur zira bu çorbada kardeşin ve sevginiz var. Müsadenle ben bu çorbanın adını "Kardeşlik Çorbası" koymak istiyorum :)

Ellerine sağlıklar ve afiyetler olsun...

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Aralık 2011 19:25  

HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
SEVGİLER..

lavantalimon 24 Aralık 2011 00:03  

Klasiğin dışına çıkmışsın güzel fikir olmuş. her zaman yeşil mercimekli erişte yaparız bu tarfi aldım ellerien sağlık:)

Adsız 24 Aralık 2011 16:47  

helal nunum.
süper oldu nefis birde çorbam oldu çeşni olarak
sağolasın canım benim.

öpüyorum
Mine K

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP