ÇEK KAYIKÇI KÜREKLERİ GEZDİR SEVEN YÜREKLERİ / 2 - ORTAKÖY- BOĞAZİÇİ SEVDASI

>> 3 Aralık 2011 Cumartesi


İSTANBUL'U SEVMEZSE, GÖNÜL AŞKI NE ANLAR ! ?

    
   ORTAKÖY


İnanıyorum ki şu dünyada ; Boğaziçinin, İstanbul'un üzerine yazılmış şiirler, şarkılar ve tek bir şehir sevdası dahi yoktur !!!
Hiç bir asır, hiç bir dönem bu sevgiyi azaltamamıştır !!! Bilakis katlanarak artmaktadır gün be gün...
Hele hele sakın ola ki Yok Paris'miş, yok Roma'ymış ! kıyaslanmasın bile !! Eline su dökemezler 'O'' Yaban eller !


İstanbul'sa mevzuu bahis, birde boğaziçi ise ;
erken başlamak lazım güne, mümkünse sabahtan ! Gün ağarmış, insanları uyanmış, martılar denizdeki yerini almış,  ocakta çaylar demini almış olmalıdır..
Çay dediğin tazecik ! tavşan kanı, imrendirir gören her insanı,
gözlemeler çıtır çıtır, olmazsa olmaz  İstanbul simitinin susamları....

Ya gün , kahvesiz olur mu hiç, 11- 11.30 suları....
heleki birde dostların doğum günleriyse, mekan pek meşhurdur turtalı çileğiyle ...


Sohbet denize dost, maviye dost, martılara dost uzayıp gider.....
Oturmak da bir yere kadar... tadında bırakılır buluşma anları ,artık  gelmiştir veda zamanı ..
Dışarı çıkmalı  ve İÇİMİZE  yine en kocamanından, bir İSTANBUL ÇEKMENİN  ZAMANI ,


Kimbilir ,nice buluşmalara , kavuşmalara ve yine bir o kadar da nice  ayrılıklara, vedalara şahit, Ortaköy meydanındayız, öyle ya, ne gözyaşları döküldü bu denize, kah sevinirken, kah üzülürken....
kıyı boyunca yürüyüp, o güzelim iyot kokusunu hissetmek, martıların sesine karışan , dalgaları seyretmek,  karşımızda sevdiceğim Beylerbeyi'm, sarayım, boğaziçi köprümün  inci gerdanlığıma asılı kalmak..
 ömrüme kaç dakika daha  paha biçilmez değerlerinden  katmaktaydı tüm asaletiyle..


Ya bu şehirhatlarına ne demeli.. Bir İstanbul klasiği tamda karşımızdaydı...
Daha doğar doğmaz başlamıştık  seyrüseferlerimize...
Denizin dibindeki lkokulumuzdan seslenmiştik, ''kaptan amca düdük çal, çalmazsan yolda kal '' demeye..Tonlarca boğaziçili şahitti ,bunu söylemeye...Kaptan amcalar çalmadan geçmez, bu gelenek ise hiç bitmezdi......

Tatlı çocukluk anılarımdan  sıyrılıp, biraz da sahilden ara sokaklara yöneliyoruz,
ahh ! diyorum ;  benim biricigim, tane tane narlarım...kışımın OLMAZSA  OLMAZLARI !
rengine ,nefasetine kurban...hadi gel, benimle gelde hatıra ol, mahsun kalmasın tezgahlar..



kaftanlarla bezeli, yastıklar,  doyamadığım laleli tablolar, tüm Osmanlı desenlerine sahip dükkandaki raflar, hepsi ama hepsi gözlerimden hafızama , yarışırcasına şenlik yaşatıyorlar..
ne kadar mutlu oluyorum...


Renklerin enerjisi çok albenili, her bir sokak bana Fas'ı hatırlatıyor burada..
o renk cümbüşünden gözlerimi alamıyorum, an be an  enerjim artıyor,


Bu kadar renk skalasında , kendimi bir yere koyvermemek için zor tutuyorum..


baykuş ve kedisever dostlarımı da hiçmi hiç unutmuyorum !! :=))


İlla kumpir diyor dostlar !! yemeden gitmeyiz diye tutturuyorlar..
Ben geri çeviriyorum, onlar ise çoktan çalakaşık yemeye  devam ediyorlar :=))


asıl yenecek şeyi biliyorum ama, zaman bana  kusura bakma , bu iş bugünlük olmaz diyor..


gözlerim şu renklere asılmış, adeta şekerden yapılmış bu mekanların arasından geçip,


hediyelik dükkanlara  gözucuyla selam edip, keşke biraz daha vaktim olsaydı deyip, doğruca işimin yolunu tutuyorum....


TÜM İSTANBULSEVERLERE, SEVGİLERİMLE..

32 yorum:

CANBOGAZDAN 3 Aralık 2011 00:18  

ne guzel fotograflar, ne hos bir yazi... zevkle okudum... sevgiler :)

Adsız 3 Aralık 2011 00:23  

Cok güzel olmuş Buda ..
Valla iyi geldi, narları cok sevdim
Banu

Unknown 3 Aralık 2011 00:27  

Ah!Nunu,
resmen dolaştım İstanbulda?kahvaltımı yapıp,keyif kahvemi yudumladım,stresimi attım,kırmızı narlardan uzanıp aldım senden hatıra kalacaklar,
yüreğine sağlık en güzel masal sahibesi yüreğine,
güzel,keyifli bir haftasonu diliyorum.

sevgilerimle şeri:)

Delfina ; 3 Aralık 2011 00:42  

bayıldım ortaköy'ün masalsı anlatımına, kış güneşli romantik fotolara...

PAPATYA PRENSES 3 Aralık 2011 00:58  

İstanbul bir aşkdır. herkes anlayamaz..

Bir zamanlar huzur,mutluluk dolduran yerler şimdi içimi hüzün dolduruyor.Bu yüzdendir kendimi İstanbula teslim edemeyişim. Ama senin bu güzel yazılarınla üzerimden atıyorum o hüzünlü ve kötü duyguları..

Sağolasın Nunummm..

bittermutfakta 3 Aralık 2011 00:59  

o kahvaltının,o çilekli turtanın, o manzaranın ,balıkların güzelliğine bakakaldım.Bikaç gündür sizin yayınladığınız bu fotoğrafları görünce aklıma tabiki şu dizeler geliyor mırıldanarak fotoğraflara bakıyorum:)..

Şimdi istanbul’da olmak vardı anasını satayım
Püfür püfür bir vapurun yan tarafında
Şuanda istanbul’da olmak vardı anasını satayım
Yeni cami de mısır atmak kuşlara
Köprüde balık ekmek yemek
Dolmuşa hadi gidelim demek
Ver elini yenikapı ver elini bebek,tarabya
Şuanda oralarda olmak vardı ya
Şimdi istanbul’da olmak vardı anasını satayım
Boğazda köhne bir iskelenin yamacında..

MERVE 3 Aralık 2011 01:11  

var mı İstanbul gibi memleket ya! dünyanın en şanslı kullarıyız biz , ennn...

dogada.blogspot.ru 3 Aralık 2011 10:21  

güzel bakan gözlerinle çektiğin resimlerle harika görüntüler yakalamışsın nunum istanbulun en güzel yerlerini gezdik sayende öpüyorum nunucum

Adsız 3 Aralık 2011 10:25  

şu karelere bakınca, kış değilde yazdan bahardan kalma gibi hissedip ısınıverdim benim güzel nunum.
emeklerine ayaklarına kalbine sağlık.
camiyi tadilatamı almışlar bilmiyordum.

nesrin

neslice tarifler 3 Aralık 2011 11:29  

Öyle güzel anlatıyorsunuzki üzüleceğimi bile bile her defasında yazınızı okuyorum. O sokaklar, mekanlar aynı fakat hikayeleri hep farklı. Sizin renk cümbüşü dediğiniz yerlerde benim gözlerimi yaşartan hatıralarım var. Ama İstanbul'un hatrına ağlamıyorum.

ASLI 3 Aralık 2011 12:26  

Muhte$em fotograflar ve muhte$em istanbul...Cok özledim cok

Esma 3 Aralık 2011 14:02  

Ben de içime İstanbul çekmek istiyorum ama çekemiyorum burdannnnnnnn :-((((((
Esma

MUTFAKISTAN 3 Aralık 2011 14:31  

Istanbulu cok seviyorum
Sen bizi ne guzel gezdiriyorsun
oralarda hissettim
Bu hafta bende soooyle bir turlayim ozendim nunum
Sevgiler

Adsız 3 Aralık 2011 14:46  

Hava öyle guzelki, yarın boğaz. Turuna karar verdim, önce Rumeli'de senin yerde kahvaltı - sonra ortaköy de kahve. Evdede balık ))))
Begendinmi ))))))))

Senin narlara bittim, bende alayım gidince.İyi pazarlar iyi yolculuklar nunucugum /. Asuman

Şehnaz 3 Aralık 2011 14:57  

ah nunucum bu güzel istanbul resimleri ile bizleri bugünde oralarda gezdiriri oldun..balıklar,turta eşliğinde kahveler enfes...

NzlGl 3 Aralık 2011 15:11  

Ohhh Ortaköy havası ne iyi geldi bana:)))
teşekkürler Nunucum:))
çook sevgiler

mandalincikmazi 3 Aralık 2011 15:37  

Ah ah ne güzel anlatmış resimlemişsin canım
şimdi oralarda olmak vardı nasılda güzel görünüyor her şey...
Teşekkürler.

Adsız 3 Aralık 2011 16:46  

nuraycım bencede yaza bahara gerek yok, boğaz her mevsim yaşanılacak bir cennet eşşis köşe
çok teşekkür ederim canım bu anltımına resimlerine, narları güle güle kullan, iyi yolculuklar bol bol cubuk al , bende istiyorum Çinden. iyi bak kendine öpüyorum seni

Semra Y

karin 3 Aralık 2011 17:37  

resimler , anlatim her sey cok guzel, denizin kokusu taa buralara geldi, ve eskiden aa yok sokakdan yenirmi dedigimiz midyeciye takildi. ozledigim yemeklerden biri midye tava taratorlu sandwich, halen eskisi gibi yapiyorlarmi yoksa odami zamanla degisti??
sevgiler, istanbul yazilarinizi , resimlerinizi bekliyorum :)

lavantalimon 3 Aralık 2011 17:52  

seviyorum İSTANBUL u :) birde böyle gezmesini bilen olunca zevkle izliyoruz seni:))

Nilgün Torunoğlu 3 Aralık 2011 18:32  

Ne mutlu size ki İstanbul'da yaşamakla kalmıyor,İstanbul'u yaşıyorsunuz! Güzel anların tanığı güzel fotoğraflar için teşekkürler...

Adsız 3 Aralık 2011 18:49  

Eğlen güzelim gunünü. Gün. Et, .:-)))
Karaları ben bağlarım la la la...
Biz takip ederiz seni çatlaya patlaya hemde :-)))
Öptüm sekerim
Mine K

Unknown 3 Aralık 2011 18:55  

Fotograflar o kadar guzel ki , Istanbul'u ne kadar ozledigimi farkettim:(

Sevgiler

Dilekhaniminmutfagi 3 Aralık 2011 19:52  

Üstadın dediği gibi "güzel gören güzel düşünür güzel düşünen hayatından lezzet alır",güzellikleri ifadeniz süper,resimleriniz süper,ayrıca ziyaretiniz ve güzel yorumlarınız için teşekkürler selametle kalın:))

Bir Dut Masalı - nUnU 3 Aralık 2011 20:40  

çok teşekkür ederim katılımlarınıza, takibinize,

Çok sevgiler..

Muhterem'le Afiyetle 4 Aralık 2011 00:31  

Ne güzel resimler çekmiş, ne hoş ayrıntılar yakalamışsın.
Kızım da Ortaköy'ü çok sever, sık sık orada ki cafelere uğrar.
Kumpir ise ikimizin de en sevdiği sokak yiyeceklerinden birisidir.
Güzel bir hafta sonu geçirmeni diliyorum.

Unknown 4 Aralık 2011 13:23  

Ohhh mis gibi boğaz havası aldım, içim açıldı...

romantikbutik 5 Aralık 2011 10:59  

çok güzel bir paylaşım olmuş ,teşekkürler ,İstanbul gerçekten çok özel bir şehir...

Selma Alkan 8 Aralık 2011 20:23  

hmmm harika sanki sizinle berbaber o Istanbulu tekrar gezmis oldum..Deniz zaten bana hep huzur vermistir, yazilariniz'da uzerine bal seker oldu..sevgiler

Baharcicegi 9 Aralık 2011 00:16  

ISLAK KEKI SENDE GÖRÜNCE HEMEN DENEMISTIM NEFIS BIR KEK OLDU; FAVORI KEKLERIM ARASINDA
TARIF ICIN TESEKKÜRLER CANIM

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP