HURMALI, BALLI , MEYVELİ KEK (nUnU MaRkA )

>> 3 Aralık 2011 Cumartesi









İstanbul güneşli, açık ve rüzgarsız.
Kışa inat sahiller, cafeler, AVM ler bahar tadında son bir kaç gündür. Hele hele yeni yıl standları nasıl görülmeye değer.....hep sevmişimdir..
Bir sürü ülkenin sıkıntıları içindeki haberlere , kendi şahsi çabalarımızda  eklenirken, bunlar iyi geliyor gören gözlerimize.....

Ben fırsat yaratıp, özlemlerimi, kış gezilerimi  dostlarla buluşmalarımı sürdürüken , sizinde bana eşlik ederek,  memnuniyetlerinizi dile getirmeniz keyif veriyor sağolun ....

Yeni takipçilerim, ziyaretçilerim  olmuş bu arada ve sizler derken , paylaşarak , çoğalıp büyüyoruz masalımda.
Öyleyse sizlere hafta sonu denemeniz için yepyeni bir kek daha sunuyorum.
2-3 yıldır denemelerim vardı taze hurmayla. Bir kısmını çok önceleri sütlü tatlılar bölümünde paylaşmıştım. Ama keklerimin arasında bunların eksikliği görmek benide şaşırttı.
Ben çoğu şeyi var sanıyorum, bugün akşam üzeri şaşkınlıkla kalakaldım !!! O kadar eksik varmış ki, atlaya atlaya  bir hal olmuşum. Arşiv eksiklerle dolu.
Neyse üzülmeyelim , bu ay kısmetse tam zamanı ! Paylaşacağız her  şeyi, tek tek !!
Bu keki  5. kez yapışım, ilk kez yayınlayışım.. Hurma tadını hiç ama, hiç hissetmiyorsunuz, sadece balın meyvelerle karamelize oluşuna şahit olup, tarçınla keyifleniyorsunuz..
E.. daha ne olsun  dimi ama !
Buyrun hepberaber okuyup, merakınızı giderelim, hepinize şimdiden kolay gelsin.


 HURMALI BALLI MEYVELİ KEK   ( nUnU mArKa)

1 iri taze hurma ( trabzon hurması- cennet hurması) blendrdan geçecek !
3 yumurta
1 sb şeker  ( 1 parmak az !)
1 türk kahve fincanı sıvıyağ
1 sb süt ( 1 parmak az ! )
3 sb un ( 1 yk  dolusu ! eksik koyup, kıvamı konrtol edin, su gibi akışkan olmasın ! )
1 elma küp kesilmiş (sevmiyorsanız sadece muz yeterli- iri ve kalın doğrayın )
1 muz küp kesilmiş
limon- mandalina- portakal kabuğu rendesi
tarçın
vanilya
1 pk. kabartma tozu
minik tuz
bal.

YAPILIŞI

-Yumurta ve şeker çok iyi mikserlenir.
-süt ve yağ eklenip , rendelenmiş kabuklar ilave edilir.
-çırpılmış hurma içine konur ve iyice mikserlenir
-un ve tuz elenir, vanilya-kabartma tozu eklenir.
-kıvamı koyu olacak-  normal kek kadar akışkan olmamalı !
-yağlanmış kalıba dökülüp,  üzerine dilimlenmiş meyveler serpilir
- hafif tarçın serpip, üzerine  az az bal gezdirilir
-önce 175* , 30 dakika pişirilip, son 10 dakikada 170*  düşürülür. Toplam 40 dakika  çok yeterlidir.

Gözlemlerim :

-üzeri baldan dolayı karamelize oluyor, tarçından dolayı da  yanık gibi duruyor, ama asla yanmıyor , kurumuyor !!
- bildiğimiz kekler süngerimsi ve bol iri gözenekli olsada, bu tip hamurlar, ekmekimsi havada oluyor.
-hurma ve muz gibi meyveler ,ezilip püre olup, hamura hava aldırmıyor , dolayısı ile daha sıkı  hamurlar oluyor !! ama yine de lezzetleri yerinde, farklı kekler oluyor.
Dilerim deneme şansınız olur, böylelikle  kendi gözlem ve tecrübelerinizi benimlede paylaşabilirsiniz..
Hem kesinlikle inaniyorum ki, pek cok versiyonlarini yakın tarihte bloglarda göreceğiz ,,,

AFİYETLER OLSUN..
güzel bir haftasonu olsun..

67 yorum:

Ferkay 3 Aralık 2011 21:13  

Nunum harika bir kek bayıldım muhteşem görünüyor.
Eline sağlık bitane..
Öpüyorum canım.

Adsız 3 Aralık 2011 21:17  

canım iyi akşamlar senin bu keklerin beni şakınlığa uğratıyor durmadan,
trabzon hurması aklıma gelmezdi
ama üzerindeki ballı meyvelere takıldım.
tarçında ne güzel olmuştur
emeğine sağlık çok beğendim,
iyi pazarlar canım . Neslihan

Unknown 3 Aralık 2011 21:29  

Sultanım akşamın bu saatinde resmen
yutkundum:)))Ellerine,emeğine o güzel
yüreğine sağlık öpüyorum.

Bulbulunyeri 3 Aralık 2011 21:41  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Haklısın,seninle beraber İstanbul turuna katılmayı çok seviyorum.Takipçilerinin hepside aynı mutluluğu paylaşıyor.Merakla devamını bekliyoruz.
Sevgiyle kal.

Adsız 3 Aralık 2011 21:46  

nuraycığım gezmekte hüner ister, bakmak var geçmek var, sen başka gözle bakıp geziyorsun, ben bunu öğrendim senden,
birde sayende çok becerikli çok bilen pişiren bir zatı muhterem olma yolunda gayretteyim :]]]
tabağın süslemen ne güzel olmuş, yeni yıla çok yakışan bir kek ayrıca. yılbaşı keki olsun bana .
eline sağlık güzelim

Ferda

BAL ANNE 3 Aralık 2011 22:05  

en sevdğiğm meyve dir trabzon hurması eminim keki de çokk lezzetlidir
ellerine sağlık .......

LEZZETLİ SOMUNLAR 3 Aralık 2011 22:12  

Nunucum; şifa deposu gibi görünüyor. Kıvam yoğun olunca gözenek az olur, haklısın. Ekmeklerde de böyledir zira:) Ellerine sağlık canım..

bırtutamkekik 3 Aralık 2011 22:42  

ahhh benn hangisinden başlasamm...
:))
hurmalı kekten mi,kan kırmızısı narlardan mıı...
çokk cicilerr amaa nunucum..
bayıldım..
ellerine sağlık kek ve bu muhteşem sunum için..
mutlu pazarlar..
kekiğin..
:)

Adsız 3 Aralık 2011 23:23  

Hem gezerim hem pisiririm hemde yerim diyorsun yani.
Yaraşır efendim yaraşır.
Ama biz ötekini pisiremedik buna da bayıldık .
Değişik olacak hurmali.
Eline saglık nurayim, narların ne kadar güzel canım

Fatoş

anne eli gibi 3 Aralık 2011 23:35  

ballı,hurmalı,meyveli oh oh daha ne olsun,kek değil bomba olmuş :)
ellerine sağlık nefis görünüyor..

Çınar 3 Aralık 2011 23:44  

Bak yine yaptım, bu saatte girdim bloguna. Yine acıktım:)

Sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ 3 Aralık 2011 23:49  

ellerine sağlık canım ) meyve cümbüşü kek olmuş
çok lezzetli görünüyor... birkaç dilim istiyorum())
sevgiler güzel günler:))

Adsız 3 Aralık 2011 23:50  

İçimden o muzları tektek toplamak geldi, ballı ballı ))
Cok güzel nunucugum , demek birde hurmali , aklinla yasa
Olsada yesek demeden gitmeyeyim ))
Cok cok öpücükler //. Gül'den y.

Muhterem'le Afiyetle 4 Aralık 2011 00:35  

İstanbul'da hava Çarşamba gününe kadar böyle güzel olacakmış.
Ne güzel değil mi? insan güneşli hava ile daha bir keyifli oluyor.
Bu arada;
Kek tam bir lezzet bombası olmuş, nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Lezzet Karnavalı 4 Aralık 2011 01:40  

nefis görünüyor,çok besleyici bir kek olmuş,elinize sağlık!
sevgiler..

Erguvan Vakti 4 Aralık 2011 07:35  

Bu ay avm leri,taksimi çok severim,uzun zamandır gidemesem de...
Özgün bir tarif,çok lezzetli görünüyor.
İyi pazarlar:)

Adsız 4 Aralık 2011 07:54  

Evet nunum haklisin, Beyoğlu. Nişantaşı cadde, taksim muhteşem. Olur Aralık'ta .
Resimler ve gezmesi senden artık .
Geziden sonra boyle bir keki yapmakta benden :)
Beklerim canım.
Ellerine saglık cok sık bir kek. Sevgiler canım

Sema N

evcilik 4 Aralık 2011 10:58  

Ellerine sağlık Nunu'cuğum,
sen yaparsında özel olmaz mı?
Müthiş görünüyor..
Kırmızı narcıklar da ayrı güzel görünüyor...
Mutlu bir pazar diliyorum canım,
sevgiler..

dogada.blogspot.ru 4 Aralık 2011 11:14  

mis gibi kokuları aldım buraya getirdi beni sağlık ,lezzet görsellik ne ararsan nunu markada ellerine sağlık nunucum hayırlı pazarlar sevgiler

neslice tarifler 4 Aralık 2011 15:33  

Bu kekten bi dilim yesem 1 ay acıkmam herhalde :)
Bi kekin fotoğrafı da ancak bu kadar güzel olabilir. Elinize sağlık.

lezzet-i mekan 4 Aralık 2011 16:47  

ziyaretiniz, güzel sözleriniz için çok teşekkürler. tek sevemediğim meyvelerdendir şu cennet hurması, sanırım ağızda bıraktığı yapışkanımsı buruk tadından kaynaklanıyor, belki böyle kek ve tatlılarda denemek en azından ondan gelen vitamini bu şekilde almak, benim gibi sevmeyenler için daha iyi olabilir. paylaşım için teşekkürler, iyi akşamlar dilerim sevgiler.

LeylaK 4 Aralık 2011 17:12  

tama kek de muhteşem ama ben şu kek standına ba-yıl-dımmmm. harika bişey o :) tam yılbaşı için. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

Adsız 4 Aralık 2011 17:44  

canım benim gözlerimi alamadım, ne kadar guzel resimler böyle,
hurmalı kek hiç yemedim ilk kez duydum hatta.
resimlere bakmaktanda tarifi unutuum :)
eline sağlık çok guzelmiş canım

Asuman.

Unknown 4 Aralık 2011 18:39  

Biri yapmış hurmalı kurabiye. nunu yapmış hurmalı kek. Ben ne yapacağım şimdi? İçine de doldurmuşsun güzelim meyveleri daha neler neler.Senin bu güzel keklerin beni benden alalı çikolatayı unutur oldum. Sevgilerle...

LEZZETİKRAM 4 Aralık 2011 19:43  

bomba gibi bir kek olmuş NUNU'cum :)ellerine sağlık :)

mutfagabuyrun 4 Aralık 2011 20:01  

resimlere bakarken içim açıldı canım.nasıl güzel görüntüler öyle.kekte başka bir güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım 4 Aralık 2011 20:21  

lezzeti yazıyı okudukca damağıma geldi sanki:) harika bir kek tarifi ellerine sağlık...

kimsiniz 4 Aralık 2011 22:36  

damaklariniz bayram etti demek !! o kadar lezzetli görünüyo ki !!!
ellerine saglik canim...

Adsız 4 Aralık 2011 23:02  

süpersın arkadaşım süper.
bayıldım keke çektiğin o resimlere

gülbin B

bittermutfakta 4 Aralık 2011 23:25  

Hurmalı kurabiyeyi yapıyorum.Ama kekte hurmayı hiç denemedim.Ama hep görüyorum.Çok lezzetli olduğu kesin.Güzel bi tarif.Çok da iştah açıcı duruyor.Ellerinize sağlık..

Unknown 4 Aralık 2011 23:33  

Canim ellerine emeklerine saglik cok güzel görünüyor hayirli huzur dolu bir aksam diliyorum .

Eya 5 Aralık 2011 00:03  

Nunucugum...bu doping kekin icinde elma kaybolur gider, elma sevmeyen ben bile deneyebilirim bu keki...hersey var icinde, hele bal ve muz ...offf...ellerine saglik, svegiler

zehra

yeşim 5 Aralık 2011 00:50  

ellerine sağlık nunum kek enfes görünüyor.
aşure günün mübarek olsun arkadaşım.
hayırlı huzurlu bir hafta diliyorum.öpüyorum çok.sevgilerimle.

zerrin-misss 5 Aralık 2011 08:13  

canım nunum, pek özlemişim seni. Umarım iyisindir.

Ben pek severim bu cennet hurmasını. Hiç kekte düşünmemiştim. Niyeyse. harika olduğuna eminim. Ellerine sağlık.

sıcacık sevgilerimle..

Şehnaz 5 Aralık 2011 09:34  

nunucum bu ne muhteşem bir kek..denenmeli,keki servis için koyduğun kalıp ne kadar hoşve farklı..ellerine sağlık canım..

akdenizkizi.blogspot.com 5 Aralık 2011 10:23  

cennet meyvesine bayılırım bu kekide baştan sevdim....ellerinize sağlık

Tümay Öztürk 5 Aralık 2011 11:08  

Süper bir lezzet ortaya çıktığına eminim!!! Ellerine sağlık not aldıM!:)

Adsız 5 Aralık 2011 11:31  

Merhabalar Sevgili Nunu,

Siz gerçekten çok farklı birisiniz 41 KERE MAŞALLAH diyorum size artık söyleyecek kelime bulamıyorum. Blogunuzu takip etmek çok zevkli lezzetler, geziler inanın bende sizinle birlikte geziyorum. İstanbul çok güzel bir şehir bende çok seviyorum. Kendinize iyi bakın.
Sağlıklı ve mutlu kalın...
Nuray

caferengigül 5 Aralık 2011 13:23  

Çok şık, çok leziz,ellerinize sağlık.

Sevil Şahin 5 Aralık 2011 14:38  

Nunum canım benim yine enfes bir kek ile karşımızdasın bayılıyorum senin bu güzel tatlarına ellerine saglık afiyet bal olsun tadına bakan herkese
sıcacık sevgilerimle

kristalkelebek(aslı) 5 Aralık 2011 14:41  

Nunu marka olur da o kek bayıla bayıla yenmez mi, valla şimdi şuracıkta olsa bal gibi de yerim:)..Ellerine sağlık Nunucum. Hurmayı kekte denemek gerçekten de çok değişik bir fikir. Bu sene nedense daha lezzetli hurma bulup da yiyemedik biz, oysa ne severim.
Kekini süsleyen şirin narlara bayıldım. Nar bereket simgesidir ya hep bereketli olsun mutfağın, evin.
Seni çok seven kelebeğin;)

kalpkurabiye 5 Aralık 2011 15:33  

ablacımmmm ellerine sağlıkkkkk:))
harika bir kek olmuş bu kek:)
bomba olmuş..
lezzet küpü olmuşş:))
bal peteği olmuşş:))

pasta köşesi 5 Aralık 2011 17:56  

tam bir lezzet şöleni harika ki ne harika ellerin dert görmesin...
Sevgiler:)

KİZHATCE 5 Aralık 2011 20:04  

canım benim :)annem aşureyi bugün pişirdi gelde ye :)ankaradaydım dün döndüm erkek kardeşimin bebeği oldu yaşasınnn yine hala oldum:)çok öpüyorum...

Unknown 5 Aralık 2011 23:11  

Valla ben bu keki pişmeden çiğ olarak bile kaşıkla yiyebilirim o kadar söyliyeyim ellerine sağlık arkadaşım

Zeugma 5 Aralık 2011 23:59  

Ne çok severim Trabzon hurmasını sevgili Nunucuğum. Kekin içinde kullanmak müthiş bir fikir. Hem de senin ellerinden ve garantili..
Off..Hemen yarın yapmak istiyorum..
Ellerine sağlık..
Sevgiyle kucaklıyorum...

Baharcicegi 6 Aralık 2011 01:09  

Bu kekin ismi zengin kek olsun icinde yok yok lezzet bombasi olmus, sunum dizayni da nunu marka olmus
Eline saglik canim yemesemde bu nefis keki damagimda tarcin mandalina portakal aromasi var nedense

Bir Dilim Düş 6 Aralık 2011 09:06  

Nuuuunuuummmmmmmm ellerine sağlık valla senin sayende bu hurmayı seveceğim. Sadece bir kere tadına bakmışlığım var. Dur bakalım alıp da bu hafta deneyelim.

Sevgiler,
Evren

pembe kekik 6 Aralık 2011 10:35  

Ben de meyveli kekleri çok seviyorum.Hamurları daha farklı ama çok lezzetli oluyorlar.Çok nefis bir tarif.Ellerine sağlık.Sevgiler.

sarımutfak-hande 6 Aralık 2011 10:47  

kek harika görünüyor narlarına da bayıldım:))
ellerine sağlık nunucum

Pembe Tatlar 6 Aralık 2011 11:49  

Nunumm :))

Ellerine sağlık içinde yok yok yumuşacık ağızda dağılan bir kek olduğundan eminim canım sevgiler:)

zeymurancafe 6 Aralık 2011 14:53  

tam bır enerjı deposun olmus harıka,ellerıne sağlık canım,sevgiler..

Hatice 6 Aralık 2011 15:20  

Nunum lezzet bombası olmuş, harika:)
ah bir de çocuklara yedirebilsem böyle bol malzermeli kekleri:(
ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

made in funda 6 Aralık 2011 18:47  

mmmmmm enfes bir kek olmuş.ellerine sağlık nuraycığım..senin güzel yapamadığın bişey var mı!!!!

Bir Dut Masalı - nUnU 6 Aralık 2011 18:55  

:)))
Var Fundam var ! :((
ben mayalı hamurlarda başarısızım..

validem çok gülüyor :))))
bir sürü şey yapıp, basit birşeyi neden yapamazsın acaba '' der kendiler :)))
BİR GÜN MUTLAKA ..

Arkadaşlar hepinize sevgiler.
TEŞEKKÜRLER...

sare 6 Aralık 2011 21:37  

Meyveli kekleri çok seviyorum, bu da
süper olmuş sevgili NuNu, ellerine sağlık.
Narlar bir harika, Ortaköy'ü de çok özlemişim, teşekkürler.
Sevgiler...

Unknown 7 Aralık 2011 00:10  

Nuraycigim, ellerine saglik... Ben bu hurmaya bayiliyorum... Hele de biraz gecgince ise, yani yumusamissa... Hatta bir de traji komik bir anim vardir bu hurmalarla ilgili... Ama onu, seninle karsilastigimda anlatirim (bakar misin, seninle bulusmaya kesin kararliyim..::))

Ama kekini yapmak hic aklima gelmemisti... Ellerine, fikrine saglik canim benim... Sevgilerimle,

pastaguvercini 7 Aralık 2011 10:36  

woooooowww tam bir bomba bu,sabah bundan 1 dilim yicen,akşama kadar ordan oraya zıplarsın :) ellerine sağlık cnm,bende beklerim

lavantalimon 7 Aralık 2011 10:38  

şeker arkadaşım:) benim kekin kardeşini yapmışsın, afiyetler olsun. ben bu Trabzon hurmasını sevemedim daha doğrusu kivi gibi buda dilimi yara yapıyor:))çokk sevgiler

durutarifler 7 Aralık 2011 16:51  

Nunum ellerine sağlık
Nefis nefis nefis olmuş
Sevgiler

Beyaz Hanımeli 7 Aralık 2011 19:38  

Nefis bir kek, ellerinize sağlık. Şifa olsun, sevgiler.

kimsiniz 7 Aralık 2011 22:52  

canim benim musadenle seni mimledim, gere vaktin olursa bana ugra :)

Unknown 7 Aralık 2011 23:40  

hurmayı sevmem ama tadını hissetmediğimize göre deneyip çayla miğdeye indirmek lazım :)

Nilgün 8 Aralık 2011 09:17  

Besleyici güzel bir kek. Ellerinize sağlık..

Selma Alkan 8 Aralık 2011 20:25  

Sevgili Nuray ablacim ellerinize saglik kekin her turlusu guzel zaten nefiss. Bloguma yapmis oldugunuz yorumunuz'dan dolayi cok tesekkur ederim..Allaha emanet olun ;)

mugehobi2 9 Aralık 2011 10:00  

Enfes görünüyo valla canım istedi şimdi nasıl yapacaz :(
ellerinize saglık hoşçakalın

YeMeK vAkTi 9 Aralık 2011 15:17  

Bu hurmayı eskiden hiç sevmezdim :)Şimdi herşey gibi onuda çok seviyorum:)Ellerine sağlık nunum sana yakışan bir tarif olmuş yine.


Sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP