AYÇEKİRDEKLİ SAKIZLI LORLU KURABİYE

>> 4 Ekim 2011 Salı





Orjinali susamlıdır malumunuz..
Bir dalgınlık yapıyor, elimin alışkın olduğu susamı kullanıyorum, oysa sadece ayçekirdekli olacaktı
farkettiğimde ise :) birde üşenmeden ayçekirdeği kullanıyorum..
Buda böyle oldu işte. ama kavrulmuş  ayçekirdeği harika bişey !!!!

SAKIZLI LORLU AYÇEKİRDEKLİ KURABİYE

2 yumurta- birinin akı ayrılacak

250 gr. tatlı ,yağlı lor peyniri (çökelek değil !! )


 4/3  sb. şeker

4/1 sb. zeytinyağı, (peynirinde  yağı var )

3 iri diş dövülmüş , damla sakızı, ( aktarlarda ve kuru yemişçilerde bulunur )

1/2 pk. kabartma tozu,

2 sb. elenmiş un, 2.5 sb da olabiliyor,

tuzsuz ayçekirdeği içi



Yapılışı 


* Yumurta-şeker-yağ-lor-  iyice karışıp eritilir,

*içine dövülüp un haline getirilen damla sakızı ilave edilir,un ve kab.tozu elenerek eklenir.

*ele yapışmayan bir kıvama gelince hazırdır.

*ayırdığınız yumrt. akı çırpılır.


* diğer tabağa ayçekirdeği  konulur,

*hamurdan kopartılan parçalar yuvarlanıp fazla bastırılmadan yuvarlanıp yumurta akına, daha sonrada ayçekirdeğine  batırılıp tepsiye dizilir


*175 derecede yarım saat kadar üzeri kızıl renk alana kadar pişirilir.açık renkte fırından çıkarmayınız, biraz kızarmalı. (içindeki peynirden dolayı geç pişecektir)

*dışının bu kadar kızardığına bakmayınız, sert gibi zannedebilirsiniz, 1-2 saat içinde ipek yumuşaklığına erişiyorlar. (piştikten sonra )


Pişerken fırından taşan ve eve yayılan o damla sakızı kokusu inanın ÖMRE BEDELLLLLL....

AFİYETLER OLSUN.

25 yorum:

NzlGl 4 Ekim 2011 08:55  

Ahh bilmezmiyim o şahane kokuyu ve bu güzel tarifi

ayda en az iki üç kere yapıyor bol bol kulaklarınızı çınlatıyorum sevgili nunucum:))))

hatta geçen gün yapıp kızımın çalışma arkadaşlarına gönderdim. Anne 5-6 tane yeter gerisi bize kalsın desede ben bir tepsiyi gönderdim:)))) Kızım bir saat sonra telefon açıp 'anne bir tane bile yiyimedim beş dakikada bitti' deyince kıyamayıp akşama ona da yaptım:)))))

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Ekim 2011 09:10  

nzlgl

sorma nazlı !
yani elden gelse ben her hafta yapacağım,
ama inan bu sene 2.kez oda, annem için yaptım !!
nolcak bu bizim sevdamız bilmiyorum :))
ama ben son 2.5 kg vermek için çalışmalara başladım, tatilin borçları :)
sonrası allah kerim :=)

Unknown 4 Ekim 2011 09:43  

Ben de 2 kilo almisim... Hemen vermeliyim ama bu güzellikleri ne yapacagiz, yok sayamayiz degil mi..::)) En iyisi hem yiyelim, hem kosalim..::)) Ellerine saglik canim benim...

akdenizkizi.blogspot.com 4 Ekim 2011 09:47  

afiyet şeker olsun.....kısmetinde susamda varmış güzel olmuş...ellerinize sağlık....

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Ekim 2011 09:53  

münster
:)
evet haklısın filizciciğim..
ama ben 3 ay tatil hakkı deyip,
9 ay korumayı tercih ediyorum.
ama öutlaka alınan verilecek !!
:)
iyi yöntem aslında :=)))))


akdeniz kızı

:) çok doğru !!
susamla karışık bişey oldu !

PAPATYA PRENSES 4 Ekim 2011 09:57  

Ayçekirdekli kurabiyeleri çok seviyorum ama hep tuzlusunu yaptım bugüne kadar.

Tatlısını da denemek şart oldu demek ki:)

Ellerine sağlık Nunucumm!

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Ekim 2011 10:00  

papatyam
:=)
ben ayçekirdeğinin kendisini tercih ediyorum ama,hasret rğzgarları esiyor hep :(

birde ekmekte bayılıyorum!!
sahi neden yayınlamıyorum ekmeklerimi :) ?

sarımutfak-hande 4 Ekim 2011 10:24  

nefis olduğu görüntüsünden belli o masadaki herşey harika görünüyor canım ellerin dert görmesin

Şehnaz 4 Ekim 2011 10:25  

nunucum ben bu kurabiyeyi ayvalıkta yemiştim..ve allahım bunu yapmalıyım çok güzel diye düşünürken sen yapıp karşıma çıkarıverdin..tarifi alıyorum..ellerine sağlık diyorum..

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Ekim 2011 10:31  

sarı mutfak hande

çok teşekkürler handecim.


şehnaz
o kadar haklısın ki
yapınca anlıyacaksın nasıl şahane olduğunu..

kalpkurabiye 4 Ekim 2011 10:50  

ablacım ellerine kollarına sağlık maşallahh kurabiyelerin pek bereketli olmuşlar:)
çekirdekli kurabiyeleri bende hep tuzlu olur sanırdım:)
bunu deneyeceğim:))

Erguvan Vakti 4 Ekim 2011 10:55  

Hem damla sakızının müthiş aroması,hem lor,dayanılır gibi değil,ellerine sağlık:)

muhabbetsofrasi 4 Ekim 2011 11:01  

harika gözüküyor elinize sağlık

fincanlara da bayıldım
maşaAllah diyim nazarım değmesin :)
güle güle iyi günlerde kullanın

Unknown 4 Ekim 2011 11:17  

Sultanım sen ve Valide Sultan yapar
sınızda kötü bir lezzet çıkarmı or
taya harikasınız maşallah.Kurabiye
ler harika ellerine sağlık öpüyorum

Adsız 4 Ekim 2011 11:19  

güzel arkadaşım
sende yıllar önce yediğim en güzel kurabiyyedi
hala burnumda o balkonda yerken kokusu
ellerine sağlık
sofrada içimi yakıyor nunum

Nesrin

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Ekim 2011 11:28  

kalp kurabiye
denizcim sana bayılıyoruuumm :=)

erguvan vakti
doğru söze ne diyebilirim ? :=)

muhabbet sofrası
çok teşekkürler, değmez değmez :=)

derya
o senin ve kurabiyenin güzelliği deryam.

nesrin
hatırlıyorum arkadaşım o yazı
çeşme sonrasıydı
ve bir dolu sakızzzz :)))

Lezzet Karnavalı 4 Ekim 2011 13:10  

hmm nefis görünüyor,ellerinize sağlık! damla sakızı da çok severim,eminim tadı nefis olmuştur:)

Delfina ; 4 Ekim 2011 13:11  

Nunum sen bize geldiğinde yapmıştın ve nefis ötesi bu kurabiyelere ailece bayılmıştık.Bu şekli vermeyi deneyerek ve acilen damla sakızı alarak en kısa zamanda ben de yapayım...

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Ekim 2011 15:05  

lezzet karnavalı,
çok güzeeldir çok :=)))


delfina,,

yap arzum,
ben YASAKLIYIM ! :=)
2 tanesi benim için olsun, aklım kalır yoksa :=)))))

ıhlamurcum 4 Ekim 2011 22:04  

Sofranıza bayıldım, ne kadar şık ve zarif. Sunumda müthiş, ellerinize sağlık

Şehnaz 6 Ekim 2011 20:28  

nunucum kaç gündür tatlı lor bulmaya çalışıyorum ama bizim buralada yok,bilmiyorum normal lor peyniriyle yapılırmı,sana sormak istedim

Bir Dut Masalı - nUnU 6 Ekim 2011 23:03  

ıhlamurcum .
çok teşekkür ederim.


şehnaz

maalesef canım, tuzludur onlar,tuzsuzu olsa bile,
tatlı lorun yerini tutmaz !!!sert sert ağıza gelir :(
ne yapabiliriz acaba * ?

sare 8 Ekim 2011 15:23  

NuNucum, nasıl mis gibi kokmuştur evin içi, ellerine sağlı. Çok severim.
İyi bir hafta sonu geçeirmeni dilerim sevdiklerinizle.

evcilik 8 Ekim 2011 17:19  

Nunu'cuğum,bayılıyorum senin bu lorlu ve sakızlı kurabiyelerine daha önce denemiştim ve tüm eahalisi byıla bayıla tüketmişti,nezamandır aklımda değildi,yarına ilk işim bunlardan yapmak...
ellerine sağlık tekrardan ve bol bol sevgiler...

zeymurancafe 18 Ekim 2011 10:16  

harıka bır göruntu ellerıne sağlık canım

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP