ERİŞTELİ MERCİMEK ÇORBASI

>> 12 Ekim 2011 Çarşamba



Havalar İstanbul'da öyle güneşli öyle aydınlık ki, iyi geliyor bu ışıklı ,kış sabahları bana . Aldanıverip kendimi bırakmak geliyor içimden sahillere, boğaza, gezinmek istiyorum orada burada .....ama yapmamak gerek henüz diyorum !
Bu ışıklı günler yapacaklarım daha keyifli, işe -güce- koşturmalara daha heveskar ediyor beni, amaaa, dışarısı kış güneşine rağmen gayet soğuk elbette.
Gün bitip akşam olunca ,tüm masal ailesi, ellerimizde kocaman Fincan şeklindeki çorba kaselerimizi alıp, hiç masa başına geçmeden ! hatta bazen her birimiz bir koltukta keyif yapıyoruz....

Evimiz sıcak şükür, öyle polar battaniyelere falan sarınmıyoruz, sarındığımız tek şey ellerimizin arasındaki sıcacık çorba kaseleri oluyor !
Bazen bizi ısıtan tarhana oluyor , bazen kış sebzeleri, ama illa erişteli mercimek çorbam liderlik koltuğunda baş köşeye kuruluyor !!
Çok çeşit yemek yemek akşamları hiç bana göre değil, ama yemek şekline bürünmüş, tek kase çorbalarım favorim işte !
Nasıl yaptığıma gelince :

ERİŞTELİ MERCİMEK ÇORBASI
-2 sb haşlanmış yeşil mercimek ( geceden suya koyun, sabah kaynatın)
-1.5 sb erişte,
-8 sb sıcak su, (ben haşladığım makarna sularını kullanırım genellikle !!! )
-arzu edenler et suyu ve tavuk suyuda kullanabilir, güzel olur !
-2 yk sızma zeytinyağ
-2 iri soğan, 1 diş sarımsak,
-karabiber- kırmızı pul biber- bol kuru nane - tuz
-1 dolu yk. ev salçası (domates)
-un vs kullanmayın lütfen, koyulaşıyor !!

yapılışı: -Soğanları yemeklik doğrayıp, sarımsakla beraber zeytinyağında pembeleştirin
-salçayı ilave edip, sıcak suyu ekleyin,
-içine mercimekleri ve baharatları ekleyip, 10 dakika sonrada erişteleri atın,
-orta kısık ateşte erişteler pişene dek kaynasın
-en son tekrar 1 çay kaşığı kuru nane serpip 2-3 dakika kaynatıp kapatın.
-erişteler şişip genişleyecek,kıvam koyulaşmış olacaktır !
-o kadar güzel bir çorbadır ki, mercimek yemeğini sevmeyen herkesi kendine hayran edecektir ! Örneğin Ben ! :)
-çok seveni olduğunu biliyorum, denemek isteyenlerde kulaklarımı çınlatırlasa çok mutlu olurum...

ÇOK SEVGİLER.

41 yorum:

Unknown 11 Şubat 2011 08:07  

En sevdiğim çorbalardan biridir! ellerine sağlık.. iyi haftasonları :)

Adsız 11 Şubat 2011 08:18  

nunucum hemen yapayım her şey var.
ben senin papağanlı çorba kaseni seveyim emi, ne şirin bişey.
zeynep günal

Aycan 11 Şubat 2011 08:31  

Çok severek yediğim bir çokba, görüntüsüde süper olmuş. Ellerine sağlık.

Sevil Şahin 11 Şubat 2011 08:48  

bu soguk havalarda en çok sevdiğim şeydir fincanda çorba yada sıcacık salep :))
canım ablam ellerine sağlık harika olmuş kokusu bana dek geldi .
Aman hava güneşli deyipte çıkma buz gibi buz donuyorum ben :))

dogada.blogspot.ru 11 Şubat 2011 09:04  

nunucum küçük kızımın en sevdiği çorba hergün olsa bıkmadan yer güzel sunumunla içimizi ısıttın ellerine sağlık sevgiler

Adsız 11 Şubat 2011 09:08  

güzel arkadaşım güzel ellerine sağlık, çok güzel bir çorbadır bu, anneciğimin bize yaptığı hep onun elinden içesimin geldiği bir kış çorbası.
nefis yapmışsın sen ve makarna suyu müthiş bir fikir kutluyorum
öpüyor ve iyi haftasonları diliyorum canım.

NESLİHAN

fiko-yağız mutfakta 11 Şubat 2011 09:37  

ELLERİNE SAĞLIK GERÇEKTEN ÇOK SEVERİM BU ÇORBAYIII SEVGİLERİMLE İYİ HAFTA SONLARI

NzlGl 11 Şubat 2011 09:58  

Nunucuğum
bu çorbayla büyüdüm ben. Tokat'taki halam açılmış kesilmiş kurutulmuş hamurları getirirdi bize annem bunlarla yapardı.
Ben evlendikten bir süre sonra kendim yapmaya başladım hamurları. Kavanozlarda saklıyorum. Geçen hafta vardı bizdede. Ellerine sağlık canım.
Bir süredir bende makarna sularını ve mantı sularını böyle değerlendiriyorum harika oluyor.
sevgilerimle

Miskokulu Lezzetler 11 Şubat 2011 10:05  

İzmir' de bahar gibi güneşli hava soğuk olmasına rağmen pırıl pırıl güneş içimizi ısıtıyor ne güzel.Yeşil mercimeği ve diğer tüm bakliyatları seven bir aileyiz bu çorbada tam bizim aileye göre olmuş. Elleriniz dert görmesin sevgiler bizden....

Unknown 11 Şubat 2011 10:34  

Sultanım günaydın bayılırım bu hari
ka çorbaya eee birde senin ellerin
den olursa tadına doyulmaz öpüyorum

sarımutfak-hande 11 Şubat 2011 10:36  

annemde yapar çok güzel olur ellerine sağlık canım nefis olduğu belli

Şehnaz 11 Şubat 2011 10:38  

nunucum enfes bie çorba..bayılırım..benimde mutfağımda baş köşededir..ellerine sağlık tatlım...

Unknown 11 Şubat 2011 11:01  

ellerine saglık.bakınca bile içim ısındı.

Ferkay 11 Şubat 2011 11:19  

En sevdiğim çorbalardandır, Ardından yemek yada makarna da istemez hepsi birarada.
Çorbanda sunumunda çok güzel ellerine sağlık canım Nunum..
Kocaman öpüyorum.

kristalkelebek(aslı) 11 Şubat 2011 11:37  

Güzel Nunucum en sevdiğim çorbadır, kesinlikle bir numaram, her gün olsa içerim:))..Nefis görünüyor. Sunumda Nunu farkı yine kendini göstermiş:). Ellerine sağlık.
Kocaman öpüyorum..
kelebeğin

Damak Tadı 11 Şubat 2011 11:48  

Çorba tek kelimeyle harika canım..Sunum ise çok hoş olmuş..Afiyet şeker olsun sizlere..

Çocukluğumdan beri akşamları evimizde yemek yenmez canım..Tek yemeğimiz vazgeçilmez kahvaltımız ve varsa zeytinyağlımızdır..


Öpüyorum canım benim..Sevgiler..

lavantalimon 11 Şubat 2011 11:59  

En sık yaptığım çorbalardan elien sağlıkk. tarhana ve tutmaç deriz biz bu çorbaya sofralaırın baş tacıı:)ellerien sağlık afiyetler olsunn:))

umutluhayat 11 Şubat 2011 12:05  

tüm aileyle yapılan mis gibi bir keyif.maşallah size.en sevdiğim çorbalardan birini buldum bugün blogunda canım.ellerine sağlık.sevgiler.

sihirlirloklava 11 Şubat 2011 12:37  

Nunucum ellerine sağlık...bizde de çok yapılır ve severek yenir...Hatta biz içine en son çırpılmış yoğurt ta ekleriz bazen.öyle de çok güzel olur..sevgiler..

Özgen 11 Şubat 2011 13:22  

Merhaba ellerine sağlık en sevdiğim çorbalardan biridir sevgiler...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! 11 Şubat 2011 13:58  

harika oluyor makarna suları ile çorba yapmak kıvamı, tadı enfes oluyor... çorbaya kıvam vermek için atarım bende erişte hem de yemesi ayrı bir keyif oluyor! çorba candır:) ellerinize sağlık!

Adsız 11 Şubat 2011 13:58  

çorbaların hası desene..
o nasıl güzel tabak ve çorbadır nunuş.

bende tarhana dedinde özledim ya ((
sağlıkla sevgilerimle canımcım

gülden Y

kalpkurabiye 11 Şubat 2011 14:43  

Nuray Ablacım ellerine emeklerine sağlık..
çorban nefis görünüyor..
bizdede bir iki gündür bahar havası vardı ama dün ve bugün yine kar var:))

muko 11 Şubat 2011 15:36  

ellerine sağlık canım harika görünüyor

sevgilerimle

Adsız 11 Şubat 2011 15:58  

Hafta sonu anneme yaptıracağım sanırım. Makarna sularını nasıl muhafaza ediyorsunuz, merak ettim.
Semra

Bir Dut Masalı - nUnU 11 Şubat 2011 16:08  

semra
makarna suyunu mümkünse hemen !
değilse soğutup kavanoza doldurup 1-2 gün buzdolabında bekletiyorum.

çok nadir de :
kilitli poşette dondurucuda bekletiyorum..
AFİYET OLSUN..

Adsız 11 Şubat 2011 17:44  

mutfaklarında sultanısın sen nunum
makarna suyu demek hmm.
duymuştum ama denemedim yemedim hiç. fakat çok beğendim çorbanı bilesin, ellerine kollarına bir kez daha sağlık arkadaşım, öpüyor ve salamlar iletiyorum masal dünyana / selma

Unknown 11 Şubat 2011 19:05  

ERZURUM ÇORBASI DA DENİLİYOR ÇOK SIK YAPARIZ ELLERİNE SAĞLIK.
SEVGİLERİMLE..

sibelyalcincom 11 Şubat 2011 21:12  

Çorbayı çok severiz o yüzden çeşit çeşit çorbalar kışın evimizde pişer bu çorbada sevdiğimiz lezzetlerden
ellerinize sağlık:)))

Bulbulunyeri 11 Şubat 2011 21:59  

Canım,
ellerine sağlık. Harika görünüyor. Bu havada içimi ısıttı.
Bizdede çok yapılır. Sadece içine çok az bulgurda koyuyoruz.
Sevgiyle kal.

susamcorekotuFeriha 11 Şubat 2011 22:19  

sıcaklığı içi lezzet dolu çorba kaselerinize ve aile bireylerinin sıcak ilişkisine borçlusunuz demek
eviniz eliniz gönlünüz hep sıcacık olsun:)) sevgiler

Adsız 11 Şubat 2011 23:02  

yöre çorbaları en gerçek çorbalar bencede nunucum buda öyle tabii
herkese afiyet şeker olsun canım
eline sağlık
BANU

Unknown 11 Şubat 2011 23:45  

Ohhh afiyet, sifa olsun güzel arkadasim... Bu soguk günlerde ne de güzel isitir insanin icini... Lezzeti de sahane bir corbadir, ben de SIK SIK yaparim.... Ama makarna suyunu denememistim dogrusu, iyi fikir... Sagolasin canim benim...

Baharcicegi 12 Şubat 2011 00:18  

benimde cok sevdigim corbadir yapinca biraz fazla yapiyorum iki gün yesem bikmam okadar yani....böyle fincanda cok cici olmus sunum

Safran 12 Şubat 2011 08:18  

Nunu bizde bu corba her hafta piser, bayilirim, dur iyi aklima getirdin bu aksama yapayim... :)) sevgiler...

HUYSUZBALIK 12 Şubat 2011 17:57  

En sevdiğim çorbadır ama eşim nefret ettiği için o yokken yapıp içiyorum ben de :) Ellerine sağlık Nunum fincanda sunum süper olmuş. Sevgiler...

ebru 12 Şubat 2011 18:28  

Sevgili Nunu bu çorba bizim evde de çok sevilir. Çocukların makarnalı çorbasıdır. Ellerine sağlık.

Adsız 12 Şubat 2011 19:18  

bu çorba için savaş veriyorum evde yapınca,
bitmesin yarına da kalsın diye diye ))) bayılırız nunumm bizde hastasıyız ))))
Mine K.

Bir Dut Masalı - nUnU 12 Şubat 2011 20:48  

Çok teşekkürler yorumlarınıza..
Beğenmenize çok mutlu oldum arkadaşlar.

Delfina ; 12 Şubat 2011 21:56  

Bu da çok sağlıklı bir seçimmiş Nunum,hem akşamları hafif kalmak hem de günlerin verdiği huzurla sıcacık olmak.Masal ailesinin huzuru sonsuz olsun,evlerinden bereket,sağlık,mutluluk eksik olmasın...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP