İNCİRLİ TURTA

>> 28 Eylül 2011 Çarşamba



GÖZÜNÜZ KAPALI BU TARİFİ YAPINIZ !!! Pişman olmayacak ,ÇOK SEVECEKSİNİZ !


1-BURADA

2-BURADA

3 Reçel

4-                            İNCİRLİ TURTA

1 yumurta
75 gr tereyağ
1 çb şeker (2 tatlı kaşığı azalttım ! incirler çok tatlıydı ! )
2 sb un
1 pk vanilya
1/2  pk kab. tozu
taze yıkanmış ,kurulanmış ,olgun ama sert incir (Ben Assos'ta bahçeden topladım)
incir reçeli (veya bal)

ÖN HAZIRLIK

-Fırın 175* ısıtılır
-incirler önceden yıkanıp kurulanır !!!
- dörde bölünüp bekletilir
-1 çay tabağında, incir reçelinin suyu veya bal hazır bulundurulur
-tereyağ ve yumurta oda sıcaklığında olmalıdır.
-turta kalıbı önceden yağlanmalıdır.

YAPILIŞI

Yumurta- yağ - şeker- vanilya beraber iyice karışıp,şeker eritilir !
-un ve kab tozu ilave edilip hamur pürüzsüz yoğurulur ve
-yağlanmış orta boy turta kalıbına döşenir, kenarları yükseltilir !!
-incirler resimdeki gibi sık aralıklarla dizilir- boşluk kalmasın
-ısınmış fırında 175* yaklaşık 30 dakika pişirilir.
-çıkartınca ortasında hafif bir sulanma olacak, sonra donup  şekere dönüşüyor !
-turta ılıkken ,incir reçelinin  suyunu veya balı , fırçayla hamura sürünüz.
-İncirler kendinden ballı olduğundan gerek yok derim , ama parlak ve daha tatlı olsun derseniz, siz bilirsiniz.


HARİKA BİR LEZZET SİZİ BEKLİYOR...
AFİYET OLSUN ..

28 yorum:

Unknown 28 Eylül 2011 08:29  

offf offf,nefisss,

nasıl bir görüntüdür böyle sevgili nunu,ellerine sağlık,
güzel bir gün seninle olsun,

sevgilerimle...

dogada.blogspot.ru 28 Eylül 2011 08:39  

incir dedinmi akan sular durur hiç dayanamadığım meyve nunucum yine döktürmüşsün bunları yiyip nasıl bu kadar zarif kalabiliyorsun

Lezzet Karnavalı 28 Eylül 2011 09:09  

hmm nefis nefis ellerine sağlık! o incirlerin piştikten sonraki görüntüsü beni benden aldı:))

Adsız 28 Eylül 2011 09:33  

aklımı aldın sabah sabah
( hala varsa çıkınca uğrıcam ciddiyim :) )

esin ..

Esma 28 Eylül 2011 09:40  

canım incirleri dizdikten sonra,fırına vermeden önce üzerine birşey atıyor muyuz?
şeker gibi çok parlak durmuş..Çok iştah açıcı duruyor.:-)))))
Eline sağlık

Adsız 28 Eylül 2011 09:50  

canım günaydınlar, hayran oldum o incirlere, asostan sanırım, burda böyle incir nerdee
eline sağlık nefis olmuş

SEMRA

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Eylül 2011 09:51  

esma,

hayır fırın öncesi bişey sürmüyoruz ,
dediğim gibi şekerini- suyuu salıp kendinden parlıyor !
çıkartınca o suyu ! incirlere sürmeniz de yeterli !!
hamura sürmeyin ! boya olur

afiyet olsun.

sevginin mutfak günlüğü 28 Eylül 2011 09:57  

Nefis görünüyor,sabah sabah insanın iştahını kabartıyor:)) ellerinize sağlık.

birdysevda 28 Eylül 2011 10:08  

harika görünüyor,ne kadar lezzetli olduğunu düşünemiyorum.Ah bir de bahçemizdeki incir verseydi ne olurdu sanki hemen ben de denerdim :(

Unknown 28 Eylül 2011 10:18  

kimbilir ne lezzetlidir.ellerine saglık.

Adsız 28 Eylül 2011 11:41  

şahane nunum şahane yapmışsın
vallahi yapasım geldi
eline sağlık güzelciğim

banu

Adsız 28 Eylül 2011 13:59  

Ellerinize sağlık sevgili Nunu,
ne canlı renk çok beğendim çok yapılan herşey bu kadar lezzetli ve güzel görünür mü? allah nazardan saklasın sizi kocaman maşallah size...
Sevgi ve selamlarımla...
Nuray

Hayatın Tatları 28 Eylül 2011 15:09  

bu ne muhteşem bir görüntü :) bayıldım walla. denemem lazım. ellerine sağlık

buzlubadem 28 Eylül 2011 16:33  

Kabukları yerken sert gelmesin diye özel bir cins mi kullanmak lazım inciri? Mesela siyah incir galiba bunlar, öyle mi?

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Eylül 2011 16:42  

medura:
ne cins olursa olsun kabuğu hissetmezsiniz,
ben tüm cinsleri denedim, sadece keyif dolu bir incir tadıyla başbaşa kalıyorsunuz !!
:=)

afiyetler olsun !

durutarifler 28 Eylül 2011 16:47  

Kim pişman olabilir ki bu görüntüye ve bu tada .
Ellerine ve o güzel anlatımına sağlık arkadaşım

IŞILCA TATLAR 28 Eylül 2011 16:50  

Nuraycığım,
Benim vefakar, tatlı arkadaşım. Ziyaretin ve güzel sözlerin için sağol.
Tarta diyecek söz bulamazken anıların beni de çok eskilere götürdü. İncir olmasa da kayısı ağaçlarıyla yaşamışımdır böylesine güzel hikayeleri ben de. Yooo, inciri sevmediğimden değil. Ben yeşil veya Bardacık incirlerinin hastasıyımdır.
Tart enfes görünüyor. Ellerine sağlık canım.
Çok öpüyor sevgilerimi gönderiyorum.

Unknown 28 Eylül 2011 16:50  

Çok düzel görünüyor. Doğal bir afrodizyak tatlı olmuş. Eline sağlık,

boncuk mutfakta 28 Eylül 2011 17:22  

Ne güzel yazmışsın canım zevkle okudum.
Ah o incir ah en sevdiğim ve en özlediğim meyve.Bir İzmirli olarak sevmemem mümkün mü?

kiraze :) 28 Eylül 2011 19:26  

aman allahim bu harika bir tarif bayildim ekrana bakarken dogrusu ellerine saglik canim :)

Unknown 28 Eylül 2011 20:28  

İncırli turta hıc denemedim ama buradan bakınca enfes bır görüntü var.Ellerıne saglık.

Unknown 28 Eylül 2011 21:36  

Canim benim... Ben bittim bu turtaya... Mutfagimda Türkiye`mden gelen biraz sertcene incirlerim var, ne zaman olgunlasirlar diye bekliyordum, dur ben bi gayret yarin tarifini deneyeyim... Nasil da balli balli duruyor.... Ellerine saglik... Öpüyorum sevgilerimle,

Cocukla Cocuk 29 Eylül 2011 23:19  

ne güzel anlatmışsın Nunu'cum :) inciri kim sevmez turta harika görünüyor, bir dilim aldım kaçtım:))

Cocukla Cocuk 29 Eylül 2011 23:19  

ne güzel anlatmışsın Nunu'cum :) inciri kim sevmez turta harika görünüyor, bir dilim aldım kaçtım:))

Esma 29 Eylül 2011 23:24  

Denedim,çok lezzetli oldu,teşekkürler paylaşımınız için.....
Esma

HADİYE 30 Eylül 2011 14:41  

Merhaba,

Görüntüden ağzım sulandı.Canım istedi.Bende inciri çok sevenlerdenim. Hafta sonu fırsat bulsamda yapsam.
Ellerinize sağlık.

Sevgiler*

sare 30 Eylül 2011 15:00  

Doğduğumuz ve büyüdüğümüz ev ne kadar kıymetli oluyor. Her noktasında tatlı acı izlerimiz var. Çok güzel yazmışsınız.
Assos'dan incir, sevgili nunu'nun marifetli elleri ve yüreği o tart ne kadar güzel olmuştur kimbilir.
Ellerinize sağlık.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP