MÜRDÜM ERİKLİ TURTA

>> 15 Eylül 2011 Perşembe







MÜRDÜM ERİKLİ TURTA

1 sb un + 2 Yk. kaşık daha !
70 gr tereyağ !
1 küçük yumurta
1 çb şeker
1 pk vanilya
1/2 kab.tozu
1 yk şeker
erik marmeladı veya reçeli Veya bal
14 adet iri seçilmiş mürdüm eriği

Yapılışı

Oda sıcaklığındaki yağ-yumurta şekerle iyice krema haline gelir
içine elenmiş un ve kab.toz. vanilya eklenip sert ! bir hamur elde edilir
Yağlanmış kalıba hamur döşenir,
kenarları iyice yükseltilir !
erikler dörde bölünüp resimdeki gibi dizilir
üzerine 1 yk şeker serpilir
hiç boş yer kalmasın , sık olsun
ısınmış fırında 170* 40 dakika ,suyunu verip çekene dek pişsin ( garantili çok yeterli bir süredir !)
çıkartınca üzerine fırçayla erik reçeli veya yoksa bal sürün parlasın, ekşimsi tadını alıp tatlansın !


Harika bir tart olduğunu söylemeliyim !!
Kıtır bir hamur, bol meyve ağırlıklı lezzet ! eriği hissedip hamuru yok sayacak kadar incecik bir  turta sunuyorum bugün size ! Üzerine krema çok hoş oluyor alışıksanız birde kahve o zaman :=)
kremasız derseniz çayla  neden olmasın ?
Hele ki hafif ekşi seviyorsanız sizin için En İdeal lezzet budur diyecek kadar iddia eder,
VE HEPİNİZE AFİYETLER DİLEYİP KEYFİNİ SÜRÜN DİYE EKLERİM :=)
SEVGİLER...

7 yorum:

Adsız 15 Eylül 2011 14:47  

İnanmıyorum Size maşallah bu ne güzellik en kısa zamanda denemek istiyorum sunum harika ellerinize sağlık.
Çiçekler canlı çiçek mi çok güzel görünüyorlar içim açıldı teşekkürler.
İyi günler diliyorum.
Nuray

Unknown 15 Eylül 2011 14:52  

Sultanım bayılırım ellerine sağlık
öpüyorum.

Unknown 15 Eylül 2011 16:32  

mürdüm erige bayılırım ben ama turtada hiç yemedim.ellerine saglık.

LeylaK 15 Eylül 2011 22:47  

Erikler içinde sevdiğim tek erik mürdüm eriği :) bu tarifi denemeliyim. Ellerine sağlık.Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

ÇiğDem 16 Eylül 2011 01:22  

muhtesem görünüyor ! Almanya da suan mürdüm erigi sezonu oldugundan, bütün pastanelerde ve firinlarda mürdüm erikli pasta vs bulunur ama hic biri senin yaptigin kadar güzel görünmüyor cidden :)
tarifi mutlaka deneyecegim, cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik Nunu :)

Sevil Şahin (birdemliksohbet) 16 Eylül 2011 08:28  

Aman efendim bu ne güzel bir sunum bu ne güğzel bir tart ablacım ellerine sağlık sana ve arkadaşına afiyet bal olsun. Erikler bitmedene yapmalı bu tarttan enfes olmuş..

Hülya 13 Kasım 2011 00:09  

Erikli tartı bir süre önce denedim muhteşem olmuştu..
Arşivimde bulunması amacı ile blogumda paylaştım.
Ellerine sağlık, sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP