KOMŞULARIMLA YILIN İLK KAR KEYFİ SOFRASI

>> 21 Aralık 2012 Cuma


İstanbul'a kar gelmeden Türkiye'ye kış gelmiyor  !!! 
Daha sabahın 6.30 'uğunda Tv den izlediklerimiz gösteriyordu ki, Çilenin tümü sanki bu cağnım şehre yükleniyor gibiydi her seferinde :(
*
*
Sabah gözümüzü bir açtık ki, bağ bahçe  pamuk tarlası olmuş !! :)
O arada bende ki çocuk sevincini de görmeliydiniz.. Karla kaplı çam ağaçları, damları kapatmış beyaz örtü, arabaların üzerindeki kar kalınlığı kalbimin atışlarını hızlandırmaya yetmişti bile ..

Gel gör ki , ya bahçedeki kediler, ağaçlardaki kuşlar, sokaklardaki köpekler ne olacaktı ?
yüreğime, aklıma kor gibi düşüverdiler ..
Aman malumunuz  bugün 21 aralık ! Kozmik patlamalar olmadan, dünya yok olmadan ! :)  neme lazım minnoşları doyurmak lazım gelirdi :)
Bir sevap bir sevaptı nede olsa öteki aleme gitmeden :)))


Masal ailem henüz kahvaltı masasındayken, elde kalan yemlerle kuşları, kedileri arayıp, bulabildiklerimle  onları bir güzel doyurdum..  Mutlu mesut yalanıp -miyavlanmalarına gülümseyip, resimleri de çektim, gönül rahatlığıyla hafifleyerek, etrafın manzarasını seyrettim.
Soğuk gerçekten keskindi ve fazla duramayacak kadar üşüdüğümü korkarak hissedince hızlıca eve giriverdim.
Çayın kokusu nasıl davetkardı, aldım elime  aylık bir dergi, kahvaltı faslıma arkadaş ettim,  karanfilli çayımı da masaya koyup, mutfak penceresine yerleştim.
Kar durmaksızın yağıyordu ! Saatlerce seyretsem, yazsam çizsem bıkmam !

Camın önüne dizdiğim ekmek ve kalan simitlere martılar birer birer konmaya başlamıştı.. Kocaman kanatları, turuncu perdeli ayakları,  uzun güçlü gagalarıyla seyirleri ne hoştu sabah sabah.  Onlar gidince o güzelim,narin  kumrular, serçelerde kalan son kırıntıları almaya geldiler.
O sırada camdan komşumu gördüm, aynı anda kar keyfi yaptığımızı anlayınca, pencereyi açıp sabah sohbetine başladık.. Baktık sohbet tatlı, ama soğuk caydırıcıydı, ''hadi öğleden sonra çayları bende içelim, devamı da o zaman gelsin  '' dedik :)

Bir kaç komşumu daha aradım, ne mutlu ki bana, onlarda seve seve dediler ...

Kar ise aralıksız ,gün boyu , yağdı da yağdı.. Etraf açık-  panaroma geniş olunca, karın yağışını seyretmek çok güzel olur bizim evimizden..


Hem bir şeyler hazırlıyor, hemde nadir olarak açtığım Tv 'den çok sevdiğim sanatçı  Çelik'i konuk olduğu programda ,o güzelim nostaljik şarkılarına eşlik ediyordum...
Hele ki ' kızımız olacaktı, hercai ve dilberim ' nede güzel gitmişti  o sabah saatlerinde...özlemişim !


Kulaklarımda nağmeler, dilimin ucunda sözler, müziğin tüm ruhumu sarmalaması, kar tanelerinin usul usul yağışıyla bu sessiz ve bembeyaz sabahta  harika bir armoni oluşturmuştu bana göre...


Hazırlıklarımı  seri  halde iki saatte bitirmiştim , kestaneli çikolatalı cupcakler, çam formunda portakallı yaban mersinli kek,  çikolata bantlı pasta, kısır,  muzlu tartöletler  , süslenmiş yerlerini almıştı bile..
(tariflerin tamamı katagorilerde var ! )

Kışa çikolata tadı ne çok yakışıyor :) Sanki hangi mevsime yakışmıyor ki !!


Dünden hazır olan yaprak sarmaları , bol keçi peynirli nunu'şun poğaçaları masada yerini alıp, misafirlerini bekliyorlardı artık .
tariflerin tamamı mevcut !


Bende hazırdım, hanımlar bilir,bu senenin favorisi danteller  ,bende kar rengi ,sırtı dantelli bir kazak, siyah kadife pantalonum, topladığım saçlarım ve makyajsız natür bir fon oluşturmuştum :)
 Sıcacık evim , yeşil-kırmızı yeni yıl konseptli hazırlanmış masam ,  30 yılımızı birlikte hiç ayrılmadan geçirdiğimiz can komşularım ise,  birer birer zilimi çalıp, gelmeye başlamışlardı...

Güler yüzleriyle girerken şıklıkları, kışa inat seçtikleri renklerle de ışıl ışıllardı.

Hele gelirken her birinin ellerinin, nefis lezzetlerle dolu olması soframızın bereketini nasılda bin kat artırmıştı..


Herşeyden önce; her birinin yeri ayrıdır..

 30 yıl önce, ilk kapılarını açtığım ve ilk kapımızı açtığımız yegane insanlardı..
İyi günü- kötü günü paylaşmış olmak- acıları- kederleri beraber dindirmek-  çocuklarımızı büyütürken birbirimize her daim destek olmakla geçmişti o kocaman 30 yıl !!!



Herbiri komşu annelerdi  öyle öğretmiştim ,çocuklarımın komşu anneleri ! Halada öyleler.

Ellerinde, evlerinde, sofralarında geçen güzelliklerle ve binbir anılarla dolu 30 yıl..

Bir ara tek tek  onları seyrettim.. Akıllı, okuyan, düşünen, üreten kadınlardı !
Hiç değişmemiş olduklarını, ilk gün nasıl tanıdımsa yüzlerini, kalplerini, kilolarını bile aynı görmek beni gülümsetip, duygulandırdı..
*
Karın soğuğu ne denli kuvvetliyse dışarlarda,
İçerdeki sıcaklık inanın camları bize açtıracak kadar yoğundu ! :)

Allah bana eksikliklerini HİÇ GÖSTERMESİN.
Hayatımın en değerli başucu insanlarıdır  Onlar !

Aramızda olamayan , o gün  önemli mazaretleri olan diğer komşularıma da kalben sevgilerimle selam olsun..

HEPİNİZE SEVGİLERİMLE...

48 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com 21 Aralık 2012 15:55  

haberlerde "balkanlardan gelen soğuk hava dalgası" vardı bilirsiniz...şimdi istanbulda kar deyince ankara da kar ı bekler olduk...karı eritecek sıcaklıkta güzel , sıcacık bir sofra olmuş ellerinize sağlık

Unknown 21 Aralık 2012 16:00  

Ne güzel bir sofra olmuş hepsi ayrı ayrı çok hoş ne güzel .Bu zamanda komşuluk olayını bu kadar güzel yapabildiğiniz için çok şanslısınız.
Sofra harika
sevgiler derya:)

ayamaya 21 Aralık 2012 17:11  

O ortamda olmak isterdim, bir tabak dolusu kurabiyeyle gelmek...
Okurken bile ne kadar duygulandım, böyle komşular iyi ki varlar :)

durutarifler 21 Aralık 2012 17:20  

Nunu'cum yıl sonuya acayip iş temposu var. Yorum bırakan arkadaşlara utancımdan uğruyorum valla :)Ne olur kusuruma bakma
Yeşil çam ağacı tabağın kırmızısı bende de var.Zevkle kullanıyorum
Sofranız nefis görünüyor arkadaşım
Sevgiler

EBRUCA RENKLER 21 Aralık 2012 17:41  

maşallah diyorum günümüzde kapıların sınırlı açıldığı komşulukları gördükçe bu haberiniz benimde içimi ısıttı gerçekten.

reyhan kokulu mutfağım 21 Aralık 2012 17:41  

bu karlı kış gününde ne güzel komşularla keyif yapmak :) allah bizlere de böyle seneler süren, vefalı komşular nasip etsin inşallh nunucuğum.

sevgilerimle...

kış güneşi 21 Aralık 2012 17:54  

ufak bir yılbaşı partisi olmuş herşey kırmızı ayol sefanız olsun

Unknown 21 Aralık 2012 18:34  

Amin. Allah sevdiklerimizin yokluğunu göstermesin... Ne keyifli bir masa. Bizde bugün böyle bir mecliste sohbet ve keyifteydik.Kıskandım şimdi seni keşke bende fotoğraflasaymışım:))))

Özgür Tatlar 21 Aralık 2012 19:36  

gercekten manzara cok hos ama sofra daha hoooos.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 21 Aralık 2012 21:59  

Şahane çok beğendim hepsini, her zaman olduğu gibi:)
Sevgiler ...

fadinin sanati 21 Aralık 2012 22:38  

merhaba ...ne güzel karlı bir istanbul gününden içimizi ısıtacak güzel yazınızla yüzümüzü gülümsettiniz... son cümlelerinize kocaman BİR AMİN DİYORUM EVET ALLAH AYIRMASIN bu güzel dostlukları sevgiyle kalın....

*mehtap 21 Aralık 2012 22:51  

tüm komşulara selamlar gönderiyorum...Bu arada masadaki lezzetler harika,afiyetler olsun...

Heyyfi 21 Aralık 2012 23:33  

Sevgili Nunu, o kadar büyük bir keyifle okudum ki.
Nasılda yürekten sıcacık yazmışsın. Sanki sizinle birlikte o masada bende vardım. Allah dostluğunuzu daim etsin. Ağzınızın tadı, sofranızın bereketi hiç eksilmesin.
Sevgilerimle...

Baharcicegi 22 Aralık 2012 00:55  

2 saatte müziginde ruhunu sarmasiyla neler neler yapmissin nunum, masa konseptine bayildim

Ev alma komsu al sözü bana hep dost,arkadas,sirdasi cagristirir
Simdiden yeni yilini kutlar saglikli huzurlu yeni bir yil dilerim canim

Arzu Göncü Hangül 22 Aralık 2012 01:18  

Sofralarınızın güzelliği ve dostluklarınız daim olsun..Sevgiler..

dogada.blogspot.ru 22 Aralık 2012 09:18  

güzeller güzeli arkadaşım seninle herşey güzel karın keyfide başka güzel ne şanslı komşuların var her zaman göz kamaştırıyorsun yine muhteşem bir masa ellerine sağlık

evcilik 22 Aralık 2012 10:47  

İşte tamda böyle bir komşu istiyorum bennnn....

NzlGl 22 Aralık 2012 11:51  

Komşu sırasında akrabadan yakın. Ne güzel ki hepiniz bu ilişkiye hem güzel hem olumlu katkılarda bulunmuşsunuz. Bu günlere gelmişsiniz:)
Allah bundan sonra da böyle devam ettirsin, eksiksiz nice güzel yıllarda birlikte olmanızı dilerim.
sevgilerimle nunucuğum:))))

Zeytinyağlı dolmalarda aklım kaldı:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ferkay 22 Aralık 2012 14:47  

Ne güzel hala komşularla bu ilişkileri sürdürebilmek, kendi çocukluğum geldi aklıma bizimde komşu annemiz vardı..
Tabi herzamanki gibi masa harika mamalarda öyle ellerine sağlık Nunum..

Birkaselezzet blogspot.com 22 Aralık 2012 14:53  

ne mutlu sana tatlım.
muhabbetiniz bir ömür sürsün:)

anne eli gibi 22 Aralık 2012 17:15  

pek güzel bir sofra olmuş,her şey nefis görünüyor.tabi size de afiyet olmuş :)

Mehmet Osman Çağlar 22 Aralık 2012 18:04  

Buralara kar yağmadığı için biraz kıskanarak, ancak her zaman olduğu gibi içim ısınarak okudum, baktım...
Teşekkürler Nuray hanım.

Beyaz 22 Aralık 2012 19:14  

Muhteşem gözüküyor masanız maşallah. Bende çok bekledim kar yağsın diye ama yağdığı gün eridi, dualarım devam etmektei tabi ki dışarda çalışanlara Rabbimden kolaylık dileyerek

Unknown 22 Aralık 2012 20:40  

Komşun olasım,yamacında durasım geldi bak yine :)
Ne tatlı insansın.
Sofran,yazıların,kalbin,yüzün hep ışıl ışıl.
MaşAllah,berakAllah..
Muhabbetle Nunucum:)

maviye iz süren 22 Aralık 2012 20:41  

Harika bir sofra olmuş,muhabbetiniz daim olsun:)

Unknown 22 Aralık 2012 21:07  

Sultanım her zamanki gibi ne kadar zarif bir mase ve enfes bir menü elle
rine sağlık öpüyorum...

Cocukla Cocuk 22 Aralık 2012 23:36  

Nunucum iyi komşu gibisi var mı? benim de hala eski komşularım yeni komşularım diye çok severek gorustugum o kadar dostum var ki..Allah bozmasın..sevgiler bizden

Sulemmutfak 23 Aralık 2012 05:22  

Kanada da bu komsuluk olayi yok malesef. Turk kulturunun en guzel ve en ozledigim tarafidir. Cooook sanslisiniz. Keske bana komsu olsaydiniz.

MAZES 23 Aralık 2012 20:33  

kimse bozmasın böyle komşuluğu,amin.

Bulbulunyeri 23 Aralık 2012 21:20  

Canım,
seni okumayı seviyorum. Satırlarını okurken, kuşları, kedileri besleyen,Çelik'i dinlerken koşuşturan NUnu'mu (bu arada şarkı da söyleyen)hayal edebiliyorum.
Giydiğin kıyafeti gözümde canlandırıyorum, o güzel masayı hazırlayışını, konuklarını bekleyişini ve sohbetiniizin nasıl da güzel olduğunu sanki biliyorum. Anlayacağın anına dahil olmayı seviyorum.
Her şey çok güzel ve ince ince düşünülmüş.
Ellerine ve emeğine sağlık.
Sevgiyle kal.

AsOrTiK 24 Aralık 2012 00:12  

ahh nUnU'cum ne güzel karşılamışsın karın gelişini ve ne güzel hazırlıklar yapıp 30 yıllık dostlarını ağırlamışsın. imrendim...
harikasın sen, harika...
sevgilerimle

Gülsüm Güven Tuncer 24 Aralık 2012 11:45  

Ah nUnU 1998 yılına kadar bu tür sofralar eksik olmazdı evimden. Sonra kent değiştirip tüm arkadaşlarıma veda etmek zorunda kaldım. Onlar hep benim dostlarım olarak kaldılar. İletişimi hiç kesmedik ama aynı sofrada bir araya gelmek hayal oldu. Bir daha yeni dostluklar kurmak için çaba da göstermedim. Öyle özlemişim ki o günleri. Senin sofran iyi geldi bana. Eskiyi yad ettim.

Narince 24 Aralık 2012 13:38  

O ne güzel sofradıırr, ellerine sağlık nUnU'M.

Renkli Dünyam 24 Aralık 2012 14:04  

Bu soğuk kış günlerinde hayvanlara karşı duyarlılığınız beni oldukça etkiledi,masadaki sunumlarınız her zamanki gibi başarılı,seçimleriniz çok zevkli.Sevgilerimle.

neseersoy 24 Aralık 2012 15:00  

Nunum ne güzel de yazmışsın ne güzel de fotoğraflamışsın hem içim hem ruhum açıldı:-)) Aşurem için yazdıklarına çok teşekkürker umuyorum daha sık buralarda olacağım:-))Masan bir harika , sunumlar nefis , tabaklara diyecek söz bulamıyorum , ellerine sağlık , mutlu - sağlıklı- sevecen yep yeni bir yıl diliyorum . Kocaman öpüyorum , Neşe.

KİZHATCE 24 Aralık 2012 19:12  

mmmm bende alman pastası ve unlu börek yapıp sana çaya geleceğim :)öpüyorum nunucuğum :)

İhlamurcum 24 Aralık 2012 19:13  

Yine bir Nunu klasiği...şıklık,zerafet ve güzel yazı.Herşey mükemmel.
www.ihlamurcum.com

Deniz 25 Aralık 2012 09:32  

Allah bozmasın, ne kadar güzel komşularınız var demek ki yıllarca sürmüş dostluğunuz.
Sofranız harika, cıvıl cıvıl.
Elleriniz dert görmesin.

TATESAL 25 Aralık 2012 09:45  

Daha nice yıllara nunucum,nice 30 yıllara diyelim....hep aynı komşularla olmak süper birşey...masa ve mamalar enfes,afiyet şifa olsun sizlere....kar berekettir ama trafik alt üst olmasa değil mi?

lovehouse 25 Aralık 2012 11:29  

Masa düzenine, kullandığınız malzemeye, emek ve sevgiyle yapılan pasta böreklere heleki 30 yıllık dostlarınıza...imrenmemek elde değil, maşallah 41 kere :)
Sevgiler...Ferda :)

Meral 25 Aralık 2012 19:32  

ne sanslisiniz bu devirde boyle komsuluklar bulmak cok zor artik. oyle guzel anlatmissiniz ki sofrada ben de olmak istedim :)mutlu yillar diliyorum sevgilerimle :)

MAZES 26 Aralık 2012 08:04  

günaydın canım....

Unknown 26 Aralık 2012 08:56  

NUNUCUN İYİ DİLEKLERİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM SEVGİLER:)

Unknown 27 Aralık 2012 16:35  

Hepsi birbirinden güzel olmuş elinize sağlık.Bende sizi bloğuma beklerim.Selamlarımla...
http://jakopapaganbakimi.blogspot.com

hdidem95 28 Aralık 2012 23:29  

nefis görünüyor her zamanki gibi nunucum ellerine sağlık afiyet olsun canım sevgiler
www.hadisofraya.com

sibelinmutfagi 29 Aralık 2012 15:46  

kar ve komşu vede birlikte içilen çoy her zaman çok keyifli olur

LeylaK 29 Aralık 2012 19:54  

Çile, ama güzel çile kar :)
Hepsi nefis görünüyor nUnU ama ben pastaya bayıldım........

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP