2012/ SONBAHARA VEDA - MORAL KAHVALTISI

>> 8 Aralık 2012 Cumartesi



Aylardır bir sessizlik gidiyor değil mi masalımda ? Haklısınız !
*
*
Bayramları ne çok severim bilirsiniz, daha  ilk gün keyifle başlamıştık ki, masal kahramanım akşamına ateşlenip hastalandı....
bu neyin nesi salgınsa, 3. gününde de  Karadutlarım ve bayramdan sonraki günde bendeniz nasibimi aldım..
.. 30 yıldır evliyiz  dördümüz birden, böyle hasta olmamıştık..  enfeksiyon  , 2 hafta evimizden ayrılmadı, çok zorlandık ne yalan..

Herkez toparlandı derken ,bu seferde faranjitim  geçmiş , ardından kronik sinüzitimle bir 15 gün daha cebelleşip,  finali yaptım !  ama yine faranjit geri geldi, yine antibiyotikler başlandı..
yılmadım ipi göğüsledim derken,  ardından da 20 'lik dişim 1 saat süren cerrahi yöntemle  alındı !
10 gün konuşamadan, yiyemeden sancılara, iyileşme dönemine sabrederek geldi  geçti...
 ve Bitti şükür ..


Sonbaharın son çeyreğindeydik, bir moral kahvaltısı yapacak, ben son gençlik bağım olan 20'lik dişime veda edecek, aynı zamanda hep beraber sonbaharı da  uğurlayacaktık..

Bu sefer eksiğimiz yoktu..  ilkokuldan beri '' HİÇ '' kopmamış Beylerbeyi'li çocukluk arkadaşları, olarak  hep beraber biraraya gelecektik....


Zaten ne zaman bir şeyler yaşansa , biz daima biraradaydık....
Bu bizi daha çok kenetleyip, birbirimizden  güç almamızı sağlardı ..


 Yağmurlar, soğuklar yeni başlamıştı İstanbul'da.. Öyle kabanlık, paltoluk durumlara sıra gelmemişti, ama belliki eli kulağındaydı...

 Benim için en güzel zamanlar.. rengarenk şapkalarım, eldivenlerim, atkılarım beni beklerdi yani :)
Ben renkleri çook severim !

O sabah  hava kuru, serin ve çok bulutlu bir gündü...
Dışarı bakındım ,sonra  pencereyi açıp yol boyu dizilmiş ağaçların sapsarı, kızıl ve yeşil karışımlı seramonisini keyifle seyre daldım..... sıra sıra rengarenk ağaçları seyretmek gibisi yoktur bu mevsimde.. 
Yerler, dün geceki yağmurdan sonra ,rüzgarın dallarından koparıp, sokaklara savurduğu, sapsarı  yapraklarla bezenmişti.. Çok güzeldi seyretmek..

Ben, hele ki  sabahın erken saatleriyse , her tarafı ıslak yapraklarla kaplanmış , bomboş cadde ve kaldırımları ne çok severim bilemezsiniz..


Yukarıdan bakıldığında, hele ki güneş ve ışıkta yansımışsa, altın gibi parıldayan , yerlere yapıştırılmış stickerlar gibi görünür gözüme ,yani seviyorum işte o an yollarda olup da yürümeyi..

Vaktimde var, üşenmiyorum alıyorum çay fincanımı bahçede şahaser renklerle bezenmiş yaprakların arasında geziniyorum.. Oturuup çardağın altına seyre dalıyorum.
Yaprakların seyreldiği kocaman ağaçların üzerine tünemiş serçeleri hiç uzun uzun seyrettiniz mi ?
:))))  çok keyif aldığım anlardır o dakikalar işte...
Nar ağacımız ve elma ağacı, çok keyifli , dolu dolulardı.. Kıpkırmızı olmuş sarmaşıklar da , o doyumsuz  renkleriyle beni büyülemiş,  dut ağacımın kocaman sarı yaprakları ise,  yerlere çil çil saçılmıştı...incir ağacıda bende burdayım unuttun mu der gibi yapraklarını gösteriyordu sanki :)


Misler gibi karanfil dolu çayımı ve sonbahar keyfimi bitirip, kışa hazırlanan bahçemizden ayırılıp, hazırlanmak için biraz  hızlandım..
Giyinmek, kuaföre gitmek için yarım saat yetti.. Çok kısacık da çene cerrahıma uğramam gerekliydi, herşey zamanında hazırlanıp, iyi organize olup, dakikaları dahi ziyan etmezsek, ne misafir ağırlamakta, ne bir yere yetişmekte zorlanmayacağımı çok olmuştu öğreneli !

Sadece İstanbul da trafik muammasını bunun dışında tutuyorum !


Ve ardarda çalan zillerle tüm kadro eksiksiz toplanmaya başlamış ve masamızın etrafında buluşmuştuk  bile...
Yağmur hiç yağmadı ama fotoğraflar için, gün boyu  ışık da yeterli değildi doğrusu !
Lakin bizim kızların ışıkları göz kamaştırıyordu ne yalan :)))))


Klasik kahvaltımızı yaptık.. Biraz simit, yabanmersinli -portakallı muffinlerle damakları tadlandırıp, fırında ekmek ızgarayla gözleri şenlendirdik..
 çemenli mini ekmek lokmaları, bol yeşillik ve peynir tabağı ile desteklendi soframız..


İçli köfte harclı börek ise  herkezlerden tam not aldı , tarifler gelecek elbette !!


Daha önce  kaşarlı ve salamlı yaptığım ızgara ekmeğimi , bu sefer kocaman bir somon olarak sucuklu- kaşarlı- bol sebzeli olarak sunuyorum sizlere...
tarifi gelecek merak etmeyin !


Kahvaltı sonrası , kahve keyfine gelmişti sıra , badem likörleri eşliğinde , yanında trufflarla ağızlar tadlanmış  ,çok hafif  olan ,kedi dilli pastayla da günün finalini  yapmıştık  :)


hep beraber önce kardeşliğimize, sonra dostluğumuza ve nihayeti bana bolll şanslar diliyerek kadehlerimizi kaldırıp, günü noktalamıştık...

Aaaa ..unutmadan !  birde günün konusu, benim yeşil (!) ojelerimdi :)
Hatta Perihan'' ben oje süremedim telaştan, verirmisin bende süreceğim dedi  :)
sarılar giyince, yeşille kombinlemek fena olmadı ''diye kendine beğenisini de dile getirdi  :)

 Bakın yeşil ojeli eller, nasılda gülümsüyor size !!!


Vee veda saati ....

Akşam çökmeden, karanlığa kalmadan evlerin yolu tutulup, bu sene de 2012 'nin sonbaharına bir arada veda ettik...
Yüzler gülüyor, içler ferah, günümüz  şen... Herkezin mutlu ayrıldığını görmek ne güzel bir şey..

Ne mutlu ki,  6 yaşımızdan beri bizde her zaman, dostluk - kardeşlik kazanmıştır..
Kesintisiz 42 yıllık birlektelik..  Eeen kocamanından nedense,  bir Maşallah Bize ! demek geldi içimden..

Artık şu,   dü-şeş grubu sizden izin isteyip,  bir sonraki postta görüşmek üzere hepinize sevgilerini yollar,
İYİ PAZARLAR DİLERLER EFENDİM :)
GÜNÜNÜZ KEYİFLE DOLSUN .



34 yorum:

fadinin sanati 8 Aralık 2012 23:01  

kocaman maşallah sizlere, Allah saglık ve huzur dolu dostlukların hiç bitmemesi dilegiyle ..kahvaltı süper elinize gönlünüze saglık...sevgiler...

Unknown 8 Aralık 2012 23:09  

Öncelikle çok geçmiş olsun Nunucum. Bu meret gelince gitmiyor malesef.. Bu güzel görsel ziyefet lezzeti için de ayrıca teşekkürler.Hepsi mükemmel bir görüntü sergiliyor, sevgiler,

İki Kum Tanesi 8 Aralık 2012 23:17  

Harikasınız, maşallah gerçekten, bu kadar uzun süre dost kalabilmek nefis bir şey. Tarifleri heyecanla bekleyeceğim. Çok güzel görünüyorlar zira :)

mutfagabuyrun 8 Aralık 2012 23:49  

çok geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.masa ve menü herzamanki gibi harika.akmaya doyamadım.ellerine sağlık.sevgiler.

sihirlirloklava 9 Aralık 2012 00:00  

Merhaba,hastalıklar sıkıntılar bu yılda kalsın,yeni yılda ise hep böyle keyifler yaşa...görüşmek üzere:))

Unknown 9 Aralık 2012 10:17  

Sultanım geçmiş olsun baya badireler
atlatmışsınız,Rabbim sağlığımızı eli
mizden almasın inşallah.Nasıl özlemi
şim senin o naif,muhteşem sofralarını
emeğine o güzel yüreğine sağlık öpüyorum.

kış güneşi 9 Aralık 2012 15:46  

sefanız olsun hanımlar güzel günleriniz olsun neşe içinde sağlıklı

NEŞELİ MUTFAK 9 Aralık 2012 16:27  

Çok geçmişler olsun Nunucuğum.Şimdi iyi olmanıza sevindim.Blog camiasının güzel kadın iyi ki varsın.:))
Yine güzellikler dolu masalar paylaşmışsın bizimle.
Muffinlerin tarifini istiyoruz :))
muccckkk

Özgür Tatlar 9 Aralık 2012 16:27  

gecmis olsun canim,boyle keyifli gunler.

hdidem95 9 Aralık 2012 16:37  

nunucum merhaba herzamanki gibi harika sofra muhteşem lezzetler ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler
hdidem (eski hdidemlelezzetdenizi)
www.hadisofraya.com

NzlGl 9 Aralık 2012 17:06  

Ne mutlu size:)
Hele bu ortamda böyle dostlukların adı bile geçmiyor ki kırk yılı aşan bu dostluğa şapka çıkarıp değil 41 kere 141- 241 kere maşallah olsun diyorum.
Allahım eksiksiz nice güzel yıllar versin sizlere.....
sevgilerimle

Heyyfi 9 Aralık 2012 19:31  

Bu dünyadaki en büyük zenginlik bence. Mutluluğunuz ve dostluğunuz daim olsun.
Sevgilerimle...

BAL ANNE 9 Aralık 2012 19:55  

cokk geçmiş olsun.....dostluklarınız daim olsun....tarifleri en yakın zamanda bekliyorumm....
sevgiler

Baharcicegi 9 Aralık 2012 20:54  

gecmisler olsun Nunucum bir geldimi hersey üstüste geliyor bazen
masa sonbaharin puslu gününü günes gibi aydinlatmis
Dostluk güzel bu fotograftaki gibi

Nuray 9 Aralık 2012 21:22  

Merhabalar Sevgili Nunu,
açıkçası hastalık aklıma gelmedi gezmeye gittiğinizi düşünmüştüm.
Büyük geçmiş olsun.Allah hep sağlıklı olmanızı nasip etsin. 20 Diş ameliyatı evet çok zor bende iki dişimden ameliat olmuştum. Acil şifalar diliyorum. Arkadaşlığınıza ve dostluğunuza maşallah bu zamanda çok zor allah sonuna kadar daim etsin inşallah.
sevgilerimle...
Nuray

reyhan kokulu mutfağım 9 Aralık 2012 21:27  

biraz geç olsada çok geçmiş olsun nunucuğum ve harika bir gün geçirmişsiniz ,dotluğunuza maşallh diyorum :) sofrada mükemmel görünüyor emeklerine sağlık.

sevgilerimle...

Unknown 9 Aralık 2012 22:05  

keşke sizin çocukluk arkadaşınız olsaydım,o ikramlar nasıl sevgiyle hazırlanmış öyle,muhabbetinizi mi kıskandım bilemedim :)
geçmiş olsun,20lik dişin adı öyle acısı yaşlandırır adamı değil mi?
sevgiler...

Unknown 9 Aralık 2012 23:25  

VALLA KOCAMAN BIR BRAVO DİYORUM.BU KADAR UZUN SÜRELİ BİR ARKADAŞLIK BU ZAMANDA BULUNMAZ.SOFRA VE YIYECEKLER BIR HARIKA OLMUŞ ELLERINE SAGLIK.KÖTÜ BIR AY GEÇİRMİŞSİN BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN.

Arzu Göncü Hangül 9 Aralık 2012 23:27  

dost kokulu çoook güzel bir kahvaltı olmuş ..herşey çok güzel görünüyor..Ellerinize sağlık.Bana da beklerim..Sevgiler..

IŞILCA TATLAR 10 Aralık 2012 00:17  

Nuraycığım,

Öncelikle çok geçmiş olsun. Bizim evde pek farklı değil bu aralar.

Tam bir ziyafet sofrası olmuş. Gözlerim bayram etti. Herbiri birbirinden lezzetli görünüyor güzel arkadaşım. Dostlukları anlatmak için bundan güzel fotoğraflar olamaz.

Çok sevgiler,

Adsız 10 Aralık 2012 03:17  

Aman Allahımmm.......

Deniz 10 Aralık 2012 10:23  

Maşallah sizlere :) Ne güzel bir dostluk. Kahvaltı sofrası da muhteşem. Hiçbirşey eksik değil.

Renkli Dünyam 10 Aralık 2012 11:14  

Geçmiş olsun,çok şık bir kahvaltı masasası,sıcacık dostluklar... :) İzlerken büyük keyif aldım. Selamlar.

Yaseminin Mutfağından 10 Aralık 2012 12:29  

Ne güzel bir kahvaltı olmuş.Eline sağlık.

sibelinmutfagi 10 Aralık 2012 16:00  

herşey çok güzel tabi en güzeli dostluklar ekmeğe bayıldım tarifi gelecek diyorsunuz sabırsızlıkla bekliyorum. bu arada çay tepsine ayrıca bayıldım

Unknown 10 Aralık 2012 16:24  

Selam Nunucuğum:)
Ziyaretin beni ne çok mutlu etti biemezsin:) daha sık beklerim...
Arkadaşların ve sana kocaman bir maşaallah tebarekallah diyorum Rabbim ayırmasın nazardan saklasın sizi.
Böyle güzel dostluklar kolay elde edilmiyor. Kahvaltı süper ellerine sağlık herşey nefis görünüyor.
Çiçekli fincanlı pembe köşeye bayıldım gelip kahve içmek istiyorum:))
Sağlıklı günler diliyor ve şimdilik gidiyorum hoş bak kendine:D
Sevgiler

bilge 10 Aralık 2012 20:29  

dönüp dönüp bu güzel dostluğu bir kez daha seyrettim..harikasınız...

Cocukla Cocuk 10 Aralık 2012 22:38  

nunucuğum..iyiki geldin..guzel sofralarını enfes yemeklerini görmeyi ozlemişiz...cok cok gecmiş olsun ayrıca..iyi oldugunuza sevindik...cok cok sevgiler bizden..

birincisin 10 Aralık 2012 23:51  

Çok geçmiş olsun,zor bir dönem olmuş sizin için şimdi daha iyi olduğunuzu umuyorum.Dostluklarınızın uzun yıllar sürmüş olması güzel bir duygu.Masanız,lezzetler harika ceviz reçeli gördüm galiba bayılırım,afiyet olsun:)Selam ve sevgiler:))

Nina 11 Aralık 2012 03:21  

I wish I was there!
Everything looks very attractive and delicious! I LOVE the pink tea set!!!!
XOXO

İhlamurcum 11 Aralık 2012 09:38  

Nunucum,geçmiş olsun.Bu sofra ne böyle,muhteşem.Hepsi çok güzel gözüküyor,hele sucuklu ekmek muhteşem.Geçen sene Derya Baykal bunun benzerini yaptı,bende notumu aldım.Tarifi birde sizden bekliyorum,sevgiyle sağlıkla kalın.
www.ihlamurcum.com

TATESAL 11 Aralık 2012 11:58  

Öncelikle geçmişler olsun hepinize...
Güzel yorumların için çokkk teşekkür ederim....nasıl içten nasıl sıcacık yorunlardı onlar sağol...dostluğunuzu herkes kıskanıyor bin maşallah...sofranın zerafetine diyecek söz bulamıyorum...süper....

Güngör Ekinci Saglik 12 Aralık 2012 19:20  

Sevgili Nunu´cum lutfen su meshur, sahane, enfes, lezzetli, sicak, harika, renkli .... sofralarinin goruntusunu blogdan esirgeme. Gozumuz gonlumuz bayram etsin ve hem de ilham alalim olur mu. optum çok. sevgiler canim.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP