BABI-I HAYAT MASALI...

>> 7 Aralık 2012 Cuma

Resimler bana aittir

Bi şehir ol.
Mesela, İSTANBUL gibi..
De ki; Boğazım kuruyana kadar seveceğim seni.

- Elif Şafak-


Ah benim Canımın ,ruhumun ilacı İstanbul..
Ah benim dertlerimin kederlerimin gün ışığı İstanbul'um...
Sen her derde deva -her şeye şifa kaynağımsın...
Çok sevinirsem senin koluna girer, çok kederliyken alır yanlızlığımı sana sığınırım..
Sen ki bana kol kanat gerer, içime sinen siyahı bir örtü gibi çeker alırsın üzerimden.. ,
Senki en unutulmaz anılarımın en değer verdiğim günlerin biricik sığınasın..
Ve ben sende bulduklarımla, sende yaşadıklarımla ,
pürü pak bir insan olarak senin yollarında,
 ayak izlerimi hep sana armağan etmeye son güne kadar yeminliyim....
Benim ellerimi hiç bırakma.. Ben sana mühürlüyüm !
Bir Dut masalı



Dört kafadardan sevgilerr...  :)
Bir çok nedenler ve sebeplerle  dolu ! uzuuun aradan sonra ,
HEPİNİZE MERHABA...
**************************************************************************


Her çarşamba buluşma günümüz biz İlkokul arkadaşlarının..
Bugün 2 eksikle, yağan yağmurların, dondurucu soğukların ardından ,yaradan bir süpriz yapıyor ve sıcacık , güneşli , tek bir pusun bile olmadığı bir günün sabahında , ilk durağı , panoramasına aşık olduğum  Eminönü Kat-4 oluyor !


Sabah kahvelerini burada içiyor, güneşin altında O Nefes kesen manzaranın huzurunda boyun eğiyoruz binbir güzelliklerle boğaziçi manzarasına.
Arkamız o en sevdiğim sarayburnu, diğer yanımız Sirkeci ve Yenicamii manzaralı !!!! Söylenecek bir şey yok .....burası SEYİR TERASI çünkü !!
İstanbul Her şeyi söylüyor O anlarda !


Programı yine ben yapıyorum, kızlar tek satır bilmiyor ne yapacağımızı :) nerelere gideceğimizi !
Herşeyleri bana emanet...
Oysa olağanüstü bir mekanda yemek yiyecek, Mısır çarşısını gezip bir dolu alışveriş yapacak, ayaklarımıza kara sular inince bir çay molası verip, Yenicamii önünde pozlar verip, dönüşte közlenmiş kestaneler alıp vapurda yiyecektik...
:)  veee  Öylede Oldu..
Sohbet bir yana, gözlerdeki ziyafet diğer yana.. Doyamıyoruz.. Ammavelakin öyle acıkıyoriz ki, kalkıp yola koyuluyoruz..
İstikamet Mısır Çarşısı.


Bu kalabalığı aşıp, envayi çeşit baharatlar, lokum çeşitleri alıp,
gümüşçülerden de yeni ciciler alarak, doğru Babı-ı Hayat'ın kapısına varıyoruz...

Başlıyoruz merdivenleri çıkmaya,
bitsin istemiyoruz bile çünkü, Buram buram Kütahya, İznik Çinileri ile bezeli basamakları akşama kadar inip çıkabilirdik :)


Bana neler hissettirdiğini tahmin edemezsiniz bu mekanların.. Ben Hangi Osmanlı sarayından geldimse ! Hangi devirde yaşadımsa hep evim yerim gibi hissederim oldum olası buraları (!)


Ve merdivenler biriyor, artık BAB-I HAYAT'tayız . Anlamı  Hayat kapısı demek.
Mısır çarşısından girip ilk soldan dönünce Haseki Kapısının hemen sağında kalıyor..
Sahibi Metin Öztütüncü Beyefendiyi tüm Kalbimle alkışlıyorum..


2007 de harabe olarak alınan  bu mekan Mısır çarşısı içinde yer alıyor.

Mısır Çarşısı ,Yeni Cami'nin külliyesi olarak yapılmış. Burada alt kattaki çarşı içi dükkânlar ahır olarak kullanılıyormuş. Yapı 1664 yılında inşa edilmiş. Cumhuriyet dönemi öncesine kadar bu şekilde kullanılmış.. Bulunduğumuz Sultan Hamam Girişi (Haseki Kapısı) ve arka taraftaki Balık Pazarı Kapısı seyislerin konakladığı yer olarak biliniyor.
Osmanlı yapısı olarak 6 kubbeden oluşuyor. Mimar-ı Hassa Mustafa Ağa'nın eseri.


İç mekan 13 ayda restore edilip, gördüğünüz şahaserlere dönüşmüş..
2007 yılında depo olarak kullanılan mekân revize edilerek bir restorana dönüştürülüyor. 1 milyon liralık bir bütçe ile yaklaşık 13 ay süren restorasyonda Topkapı Sarayı'nı restore eden ekipten istifade edilmiş.
Tarihi dokuya zarar verilmeden ve aslına sadık kalınarak restorasyon tamamlanmış..
Hayran kaldık !


Burada görülen motifler Osmanlı'daki bezeme sanatına özgü. Bu da içinde Rumi ve Çintemani olarak ikiye ayrılıyor.
Ocaklı Sofa'da bulunan motiflerin hepsi Rumi motif.
Çifte Kasırlar'da Çintemani motifler var.
Salonlar da bunlar ayrı ayrı sergilenmiş . Muazzam göz dolduran Çiniler  ise İznik ve Kütahya Çinileri."


 Bab-ı Hayat içinde 4 oda var ve hepsine bir isim konmuş. Topkapı Sarayı'ndan isimler almış.
 Ocaklı Sofa, Kubbealtı, Çifte Kasırlar ve ana giriş bölümü Altın Yol.
 Tabii ki bunların hepsinin tarihte bir anlamı var.

Ocaklı Sofa :yemek yapılan yer olarak geçiyor.
Altın Yol: ,padişahların savaşa gidip geldikleri yol olarak biliniyor.
Çifte Kasırlar:  tarih kitaplarında halk ile padişah arasındaki mahkeme alanında yer alan, camlı bölme olarak geçiyor. 


WC  Deyip geçmeyin :))  Varmı böylesi ?  :))))


Bir Osmanlı Mutfağı ki, nereleri gezmiş görmüş, yemiş içmiş olan bendeniz bile, Böyle  zengin bir menüyü Çırağan sarayında bile görmedim !!
Yemesem de O yemek isimlerini zikretmek bile ömre bedel !!!!
Tavuk severlere: tatlı-ekşi karışımı, Ballı Mahmudiye
Kuzu eti sevenlere, yine tatlı ekşi meyveli, Terkip-i Çeşidiyye
Patlıcan severler de, içine kuzu eti sarılmış  Barbarosiye yesin :)
Benim gibi ölene dek tutkunu olduğu  Hünkar beğendi de tek favorisi olsun  :)
Sakızlı sütlaçı- Gaziantep'ten gelen baklavaları ise mutlaka yemenizi öneriyorum !!


ve ardında misss gibi bir türk kahvesi, ya da çay da yarenlik etsin...


NE ÇOK MUTLUYUM DEĞİL Mİ ! ?  :)))


Bu kadar güzel saatler sonrasın da da bu mutlu, mesud kızlar hepinize sevgiler yollayıp, seve seve  poz versin....


 dönüş yolunda ise ,şahane bir Galata -Karaköy panaroması ile Masal da burda bitsin...
:))))))))))))))

İstanbul'a,
Özümüze,
Türk Mutfağımıza ,
canı gönülden SAHİP ÇIKMAYI LÜTFEN İHMAL ETMEYİN...
Dünya bize böylesine hayranken ! Ne olur şu Amerikan- Fransız cafelerine de rağmet etmeyin !
Türk'ün Malı Yerli Malı !!



Hepinize sevgiler..

22 yorum:

NzlGl 7 Aralık 2012 12:24  

Ahh Nunucuğum
sizin gözünüzden görmeliki insan bu güzellikleri içine sindirsin.
Yoksa ben başka bir istanbul'damı yaşıyorum diyorum bazen:))))))))))))

Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz, yine ruhumuza , gönlümüze, gözümüze ışık geldi.....

Unknown 7 Aralık 2012 12:26  

Sultanım hayırlı cumalar dilerim.Ne
kadar güzel anlatmışsın duygularını
her zaman ki gibi.İstanbulda sana aşık eminim:)))Rabbim ayırmasın bu
dört güzel kadını öpüyorum...

Güngör Ekinci Saglik 7 Aralık 2012 12:38  

Canım istanbulum burnumda tutuyordu inanki, özlem giderdim sayende, teşekkürler Nunu'cum.sevgiler selamlar akdenizin diğer ucundan...

Adsız 7 Aralık 2012 12:43  

Merhaba Nunu, iyi ki varsın, iyi ki sen böylesin de bu güzellikleri senin gözünden görebiliyoruz.Allah senden razı olsun.
Doğrusu İstanbul da senden razı olmalı, onun en güzel hallerini, en güzel yerlerini bizlere gösterdiğin için.
Hayatın, zorlukları aşabilecek güç ve kuvvetle, sağlıkla, keyifle sürsün.
Sevgilerimle.

Asis 7 Aralık 2012 12:47  

Dünyanın en cennet denilen yerine de gitsem, İstanbul'a gitmek kadar beni mutlu etmiyor inan. Mekan not edildi mutlak gidilecek :) Keyfiniz bol olsun Nunu'cum.

butterfly 7 Aralık 2012 13:26  

Nunucum senin yazılarınla, fotoğraflarınla gezip görmek ne çok mutlu ediyor beni:). Sayende gidip görmüş gibi oluyoruz.
Harika bir gün geçirmişsiniz, daha nice böyle keyifli günleriniz olsun...
Sevgilerimle...
kelebeğin;)
http://www.kristalkelebek.com

Unknown 7 Aralık 2012 13:42  

sevgili nunu,
gözüm gönlüm açıldı,
güzel gönlüne,baktığı her yeri güzelleştiren gözlerine sağlık.

hayat kapın,her daim gönlünün istediği gibi açılsın,

keyifler daim olsun,


sevgilerimle,

şeri...

TATESAL 7 Aralık 2012 13:52  

Güzeller güzeli Haseki sultanım,canımın cananı sultanım...sen zaten saraylara layık bir hanımefendisin,resimler şahane,kızlar ala....sevgiler...

birdysevda 7 Aralık 2012 14:14  

Nunu yine çok keyif alarak okuduğum bir yazı olmuş ;) İstanbul'u hemen yakınında yaşadığı halde senede bir iki defa ziyaret edebilen bir ben olarak çok seviyorum.

EBRUCA RENKLER 7 Aralık 2012 14:52  

çok hoş istanbulda olmak vardı.

Unknown 7 Aralık 2012 15:07  

Gercekten cok guzel cok etkilendim tatihi mekandan..

Bulbulunyeri 7 Aralık 2012 16:39  

Canım,
bir döndün, pir döndün. İstanbul da senin ayak izlerini takip ederek gezmek(sanal) çok hoş.Fotoğraflara bayıldım. Özellikle WC. süper. Paylaştığın kareler için teşekkürler.
O güzel yüzlü, neşeli arkadaşlarına da kucak dolusu sevgiler.
Sevgiyle kal.

Özgür Tatlar 7 Aralık 2012 17:42  

istanbul insani fotografci da yapar,sair de yazar da.hosgeldin.

Dostbahcesindenlezzetler 7 Aralık 2012 18:46  

Mutlugunuz ve arkadasliginiz daim olsun, uzun zamandir gormeyince ozlemisiz bizlerle paylastigin istanbulun guzelliklerini:)) tesekkurler bu guzel yayin icin.Mutlu hafta sonu olsun:)

NEŞELİ MUTFAK 7 Aralık 2012 20:00  

Nunucuğum bende merak ediyordum nerelerde acaba diye.İnşallah sıkıntılı bir durum yoktur.
Bu arada manzaralar süper .Dörtlü kızlar daha güzel:)

sevgiler
Mutluluğunuz daim olsun

Şehnaz 8 Aralık 2012 07:58  

nunucum senin uslubunla sevdiğim istanbulu başka bir güzellikte görmeye başladım..tam sana yakışan harika bir anlatımla giriş yapmışsın...çok sevgiler..

Heyyfi 8 Aralık 2012 10:20  

Nunu'cuğum, yine ne de güzel anlatmışsın İstanbul'a olan aşkını. İstanbul'u senden dinlemek başka keyif veriyor insana.
Mutluluğun ve uzun yıllara dayalı dostlukların ne güzel. Sizlere hep mutluluklar ve keyifler dilerim canım.
Sevgilerimle...

Unknown 8 Aralık 2012 13:06  

Nunu cuğum her bir satırı ve fotoğrafı ayrı ayrı okudum,seyrettim.mest oldum.dostluğunuza söyleyecek sözüm yok...mutluluğunuz daim olsun...yazıların karelerin eksik olmasın.öpüyorum....

çeşnici Handan 8 Aralık 2012 22:03  

İstanbul'u senin kaleminden, objektifinden, senin gözünden görmek bana her zaman ayrı bir keyif veriyor yine çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler canım.

Mehmet Osman Çağlar 15 Aralık 2012 19:00  

Yine kaliteli bir post,
yine İstanbul manzaraları,
yine beni kıskandırmaya devam.:)

Siz bunu hep yapıyorsunuz sevgili Nuray hanım... iyi ki varsınız!

Aileye ve size çok güzel günler, aylar ve uzun yıllar dilerim.

Emel Yılmaz Akan 19 Ocak 2013 18:44  

Sevgili Nunu bu mekan annem ve ablamla Eminönüne ne zamn gitsek ugradığımız çinilerle bezeli buram buram tarih kokan bir yerdir...Keza yemekleride bir harikadır...Ayrıca o kadar güzel anlatıyorsunuz ki insan bir anda gidiveriyor anı yaşıyormuşcasına yüreğinize sağlık...

MerveLi Tatlar 8 Mart 2013 09:37  

bursa istanbul arası yolculuk yapıgımızda mutlaka gıdıcem eşimle hayran kaldım. ama bıdahaki gittiğinizde söylerseniz o ambiansa reklamlı american servisler hiç uymamsı butun dekoru mahvedıyor sizcede öyle değilmi?

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP