2009 / İFTAR SOFRAMIZ- 3 - HEPİNİZE GÜZEL BİR BAYRAM DİLİYORUM

>> 18 Eylül 2009 Cuma



şeftalili karamelize,milföy
3 yk şeker tavada eritilip karamelize edilir-1 çk tereyağ ile, sonra soğutulup kare milföylerin ortasına konur.her iki yanından kapatılıp kürdanla tutturulur. 175* derecede pişirilip soğuyunca kürdanları çıkartınız ve üzerine pudra şekeri serpip ılık servis ediniz . AFİYET OLSUN.
muz pudingli, beyaz çikolatalı, bisküvili pasta
elmalı, kereviz salatası
kuş üzümlü,yoğurtlu , semizotu salatası
soya filizli mevsim salatası
közlenmiş kırmızı biber

etli taze fasulye
gerdan etli düğün çorbası (valide sultan usulü)
Mutlaka ramazan ve bayramlarımızın tek vazgeçilmezi çorbasıdır taa çocukluğumuzdan beri......
300 gr düdüklüde haşlanmış, kemiklerinden ayrılmış gerdan eti, 2 yumurta, 4 yk un, etlerin pişirildiği etsuyu, 1 diş sarımsak,tuz, az karabiber, 1 yk sıvı yağ, 5 yk yoğurt,
- Un tencerede kokusu çıkacak kadar sarartılır, diğer bir kasede,yumurta,yoğurt çırpılıp et suyuna ilave edilip, beraber karıştırılır. Yavaş yavaş una ilave edilip topaklanmamasına dikkat edilir. Kaynama noktasında didiklenen etler konup, sarımsak rendelenir,ağır ateşte -15 dk kaynatılır. En son tuz konur. Kıvamı yoğun olursa da, sıcak su ilave edilir..Servis anında azıcık tereyağ içine kırmızı biber eklenip renk alınca çorba üzerine servis yapılır
( Biz terbiyesini yapmayınız ) AFİYETLER OLSUN.

şehriyeli pilav
pastırmalı patatesli börek
biberiyeli,kinzili (kişniş) ,sebzeli piliç bonfile (valide sultan usulü)
fırın tepsisine iri bir diş sarımsak tanesi iyice sürülür, üzerine önce kemiksiz piliç bonfileler dizilir, taze biberiyeler ,taze kekik dalı,serpilir,sonra dilimlenmiş kabaklar,patatesler,bezelyeler ve domatesler dilimlenir. 2 sb sıcak su içine tuz, 2 yk sıvıyağ,karabiber, kekik,azıcık kimyon ve bir tutamcık kişniş (kinzi)serpilir,karıştırılıp tüm tepsiye dökülür. ( az gelirse arada su ilavesi yapılır) . AFİYETLER OLSUN.

iftariyelikler
Özel yumurtalı pide


Ramazan ayının son iftar sofrasınıda sizlerle paylaşıyor,özellikle valide sultanımın evimizde vazgeçilmez olan bazı bayram tariflerini sunuyorum. Bayram sonrasıda başka tarifleri yayınlıyabilirim inşallah...

HEPİNİZE SEVDİKLERİNİZLE SAĞLIK, HUZUR, KEYİF DOLU NİCE BAYRAMLAR DİLİYORUM... BAYRAMLARINIZ ÇOK OLSUN...

OLUMLU DÜŞÜNÜN,
OLUMLU YAŞAYIN,
VE OLUMLU HİSSEDİN ,
HAYATA NE VERİRSENİZ ,ONU ALIRSINIZ !!
HERŞEYDEN ÖNCE HAYATA NE VERDİĞİNİZE BAKIN,
SİZ NE İSENİZ ! ÇEVRENİZDE ÖYLEDİR !!!!!!! sevgilerimle..

80 yorum:

Adsız 18 Eylül 2009 11:18  

canım günaydın, ne muhteşem hazırlıklar..ellerine sağlık allah kabul etsin.
kereviz ve milföye bayıldım..
SELMA.

Leylak Dalı 18 Eylül 2009 12:23  

Ellerinize sağlık. Benden de size en güzel bayram dilekleri, sevgiyle kalın...

TATESAL 18 Eylül 2009 12:28  

Süper lezzetler ve süper bir sofra...Ellerine sağlık canım...HAYIRLI BAYRAMLAR!!!

Unknown 18 Eylül 2009 12:35  

Canım sanada hayırlı bayramlar masan her zamanki gibi şaheser.Kucak dolusu sevgiler öpüyo
rum...

e.esma.albayrak 18 Eylül 2009 12:53  

maşallah bol çeşitli bir iftar olmuş afiyetler olsun...
sizlerede hayırlı bayramlar...

hanife 18 Eylül 2009 13:07  

ne kadar hoş bir masa eline sağlık seninde bayramın kutlu olsun

fiko-yağız mutfakta 18 Eylül 2009 13:18  

ellerine sağlık hepsi birbirinden güzel yiyecekler sevgilerimle bayram heyecanını çocuk gibi yaşamak ümidiyle iyi bayramlar

fiko-yağız mutfakta 18 Eylül 2009 13:24  

ellerine sağlık her zamanki gibi enfes lezzetler bayram heyecanını çocuk gibi yaşamak ümidiyle iyi bayramlar

fiko-yağız mutfakta 18 Eylül 2009 13:24  

ellerine sağlık her zamanki gibi enfes lezzetler bayram heyecanını çocuk gibi yaşamak ümidiyle iyi bayramlar

ARZU - ENGÜZELTATLAR 18 Eylül 2009 13:51  

Ellerinize sağlık. Hayırlı bayramlar diliyorum. Sevgiler...

Adsız 18 Eylül 2009 13:54  

şahane görünüyor masan canım.allah kabul etsin.
neslihan

Limonlu Kek 18 Eylül 2009 14:16  

Her zamankinden daha güzel, mutlu, umutlu, , sevdiklerinle geçireceğin, hayırlı bir bayram diliyorum. Sevgiler...

Hatice 18 Eylül 2009 15:31  

Nunucuğum yine çok zarif bir sofra, ellerine emeklerine sağlık...

Sevdiklerinle sağlıklı, keyifli, güzel bir bayram geçirmen dileğiyle...

sevgiler..

Adsız 18 Eylül 2009 15:46  

ellerinize sağlık. iyi bayramlar.

Zehra Gürgen 18 Eylül 2009 16:13  

Nunum hafif ve farklı tadlar yine sofranı süslemiş.Bayılıyorum sofralarına :)
İyiki geldin :))

Şeker gibi tatlı arkadaşım bayramın kutlu olsun :))


sevgiler

Unknown 18 Eylül 2009 16:17  

çok şık ve bereketli bir masa olmuş.şimdiden iyi bayramlar.

karin 18 Eylül 2009 16:46  

hayirli bayramlar, pilic bonfile tarifi sitenizdemi yoksa gelecekmi?
cok tesekkurler

Adsız 18 Eylül 2009 17:24  

tatlı arkadaşımın şeker masası işte bu
gönlüne emeğine sağlık,
güzel bir bayram olsun temenni ederim.
geçmiş olsun canım.
zeynep günal

PAPATYA PRENSES 18 Eylül 2009 17:48  

Lokumlarda aklım kaldı:) Bu ara lokuma takmış vaziyetteyim zaten.

Ellerine sağlık Nunucumm,herşey enfes.

hayırlı ve huzurlu bayramlar..

NzlGl 18 Eylül 2009 18:00  

Sevgili nunucuğum,
iftar sofralarınız herzaman ki gibi 'nunu zerafetiyle, sevgisiyle ve inceliğiyle' donatılmış.
Elleriniz dert görmesin.
Ailenizle beraber geçireceğiniz sağlık , mutluluk ve neşe dolu bir bayram olmasını dilerim.
Sevgilerimle.......

Nazlı Gül

Narince 18 Eylül 2009 18:55  

Ne güzel bir sofra daha. Bloggera ulaşmada sorunlar yaşıyorum. Ulaşamazsam, bayramın kutlu olsun NuNu.

Adsız 18 Eylül 2009 20:34  

nunucum benim, milföyün tarifini bir ara yazabilrmisin ( acil değil fırsatın olursa tatlım)
bayıldım ben hazılığına.
hep hayranım sana.öpüyorum canım.
gülden y

élif(keyf-i mutfak) 18 Eylül 2009 21:24  

sofra harika..yiyenleri düşünemiyorum..iyi bayramlar canım.

Ballı Cimcime 18 Eylül 2009 23:58  

Sayende bir şeyler öğreniyoruz canım, Maşallah emeklerine, hepsi birbirinden nefis gözüküyor, ellerine sağlık.. Ailenle neşe dolu bir bayram diliyorum, sevgiler:))

hayat 19 Eylül 2009 00:55  

Nunucuğum, iftar sofranız harika görünüyor.Ellerine ağlık.Afiyetler olsun.
Canım bayramınızı kutluyor ve sevgilerimi gönderiyorum...

Zerrin Pasta Evi 19 Eylül 2009 09:28  

İyi Bayramlar Nuray'cığım.

Sevgiler...

hepsusluydum 19 Eylül 2009 10:26  

Nunucuğum sana ve ailene sağlıklı ve huzurlu bayramlar diliyorum.Sevilerimle Zehr@

Adsız 19 Eylül 2009 13:03  

HAYIRLI HABERLERLE, HAYIRLI SAĞLIKLI NİCE BAYRAMLAR YAŞA HAYATIM.
HEPİMİZDEN SEVGİLER- esin.

Adsız 19 Eylül 2009 13:04  

biliyormusun,yemek dergilerini bir kenara attım, tek izlediğim sizin sayfanız şıklığınız özeniniz. öğreneceğim çok güzel şeyler var daha. teşekkürler iyi bayramlar
aysel batur.

Leylak Dalı 19 Eylül 2009 13:05  

Nunucum, az evvel tarifinle incir reçelini yaptım. Seninki kadar güzel oldu mu bilemem ama ama seni gıyaben de olsa tanımış olmanın güzelliği yeter bana. Bayramın kutlu olsun canım, sevdiklerinle nice bayramlara...

Adsız 19 Eylül 2009 13:23  

canımcım ramazan bayramınız mübarek olsun, akşam gidiyorum,bu arada masan ne kadar güzel öyle, çok beğendim.
tüm aileye sevgiler iletirim asu .


(acil şifalar-dualar

Hansa 19 Eylül 2009 20:43  

çok şık bir sofra elinize sağlık bütün menüde çok hoş gözüküyor.
neşe içinde geçirilmiş huzurlu bayramlar diliyorum.
sevgiler.

evcilik 19 Eylül 2009 20:52  

çok zarif ve bir o kadar da içaçıcı bir sofra olmuş,ellerinize sağlık..Yemekleri saymama gerek yok sanırım ama sunumları da ayrı bir harika olmuş..özellikle pilavın içinde bulunduğu tabaklara bayıldım..
en güzel bayram dileğini söylemişsiniz zaten,bayramlarınız çok olsun...
sevgiyle güzel bayramlar diliyorum.
selamlar,İjlal.

IŞILCA TATLAR 19 Eylül 2009 23:22  

Nuray'cığım,

Ben de senin bayramını kutluyor, sağlık, mutluluk ve neşe ile geçireceğin nice bayramlar diliyorum.

Çok sevgiler,

Aysel 19 Eylül 2009 23:50  

Şeker tadında mutlu bayramlar, Ellerine, emeklerine sağlık... Şeftali milföye bayıldım... Sevgiler...

şeker pasta 20 Eylül 2009 00:55  

Neşeli 'şeker gibi' bir bayram dileğiyle... Mutlu Bayramlar...

Tuba 20 Eylül 2009 07:14  

Mutlu Bayramlar Nuray'cim. Cok sevgiler..

Adsız 20 Eylül 2009 11:40  

canım arkadaşım hepimizden kucak dolusu sevgilerle ramazan bayramınızı ailecek kutlar geçmiş olsun dileklerimizi iletiriz canım.
SEVTAP.M

Hayat 20 Eylül 2009 13:48  

Bayramını sevgiyle kutlar, seni milyar, yok yok google (Bir sayısının yanında 100 tane sıfır var) kez tebrik ederim.
Hârika bi şeysin.. :))

Melis 20 Eylül 2009 19:22  

Sofraniz super gozukuyor.
Iyi bayramlar!

Adsız 20 Eylül 2009 20:11  

bayramın şen, yüreğin huzur olsun sevgili arkadaşım..
güzel nice bayramlara.
NESRİN.ENGİN.

Adsız 20 Eylül 2009 21:49  

canım nunum öncelikle bayramını kutlamak tatlı yanaklarından öpmek isterim, neler olduğunu, ve şu anki durumu öğrendiğimde şaşkınlığımı gizleyemedim, uzun zaman oldu,keşke böyle bayramlaşmasaydık,
inşallah hayır dolu
daha huzur dolu haberlerle karşılaşmak dileğimle çok sevgiler yolluyorum canım sizlere :((
iyi akşamlar.
BANU.

aysegul 20 Eylül 2009 22:53  

Ben geldimmmm güzel Nuray ablam,güzel ve iyi bayramlar dilemeye geldim işte.Offf yaaa çok şekersin ama,bloğun ağzımı sulandırıyor yaa :D
(Üff yaa kendi bloğum açılmıyor)
Sevgilerrr

Güngör Ekinci Saglik 20 Eylül 2009 22:53  

Mübarek ramazan bayramınızı en içten dileklerimle kutluyor, sağlıklı, huzurlu, mutlu nice nice bayramlar diliyorum.
Sevgilerimle.

Adsız 20 Eylül 2009 23:04  

HERŞEYİN EN İYİSİNİ DİLİYOR, BAYARMINI KUTLUYORUM SEVGİLİ NUNUCUĞUM..
filiz.

WarhaWk - Cenk 21 Eylül 2009 00:14  

Tekrar Hoşgeldiniz Sevgili Nuray Abla.Bir ara tatile gitmiş ve bloğunuzu kitlemiştiniz.Yorumunuzla tekrar açtığınızı görerek çok mutlu oldum.Toplumca geçtiğimiz bu süreçte;sizin gibi pozitif ve iyilik timsali insanlara o kadar çok ihtiyaç var ki !!Size,
ailenize ve tüm sevdiklerinize başta sağlık,huzur ve mutluluklar dilerim.
Saygı,Sevgi,Esenlikler...
Cenk

Baharcicegi 21 Eylül 2009 00:32  

keyifli mutlu dolu dolu bir bayram dilerim canim

KİZHATCE 21 Eylül 2009 09:14  

SANA VE AİLENE SENİN GİBİ ŞEKER BİR BAYRAM GEÇİRMEYİ DİLİYORUM,KOCAMAN ÖPÜYORUM....

Tijen 21 Eylül 2009 16:15  

Bütün bunları sen mi yaptın NuNu'cuğum? Benim biyonik kadınım, hangi ara yapıyor, herşeye nasıl yetişiyorsun sen?

Adsız 21 Eylül 2009 18:07  

sevgili nunucuğum, herşeyden evvel bende bayramınızı kutluyor, bu güzel masayı hayranlıkla takdirlerimi bildiyorum.. ne ince bir çziginiz,ne ince bir anlayışınız var, nice bayramlara..
elçin.

Mine 21 Eylül 2009 19:49  

Sevgili Nunu, Blogunu sessizce takip edenlerdenim. Bir ara blogunu kapattin zannedip, uzulmustum. Iyi ki geri geldin, herkesin yuzunu guldurdun. Seftalili milfoyler harika gorunuyor. Elmalisina, bence cok daha iyi ve lezzetli bir alternatif. Tatlilari ancak uzaktan takdir eden biri olarak ben corbaya odaklandim. Dugun corbasinin tarifini verebilir misin?

Adsız 22 Eylül 2009 00:25  

Bayramin kutlu olsun. Tüm sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlara insallah.

Adsız 22 Eylül 2009 08:08  

tatlı arkadaşıma sevgi ve özlem dolu öpücükler yolluyorum.
iyi bayramlar canım..
masaya bittim.
SEMRA.M

NiNo 22 Eylül 2009 14:29  

canim benim bayramini kutluyorum guzel yuzunden opucukler aliyorum eh bide bu harika sofradaki muhtesem mamalari benim icinde ye diim bari :) benim gelmem zor :D

Yelda 22 Eylül 2009 14:49  

Süper bir İftar hazırlığı olmuş
Gerdan etli çorbayı annemde çok yapar ellerine sağlık hepsi çok güzel

Bayramın son günü ama gelen gidenden anca fırsat bulabildim
İyi bayrammlar sanada
herşey gönlünce olsun
Sevgiler

TAZE NANE 22 Eylül 2009 15:03  

Canım belki blogun güncellendi ama bloggerdaki sorun yüzünden gelemedim. Ancak google önbellekten geldim.


Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir.
Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir.
Bayramlar,milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği,
bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir.
Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun!

Aybike Ceylan 23 Eylül 2009 02:43  

Canim Nunum,
Hersey, her zaman ki gibi HARIKA. Ellerine saglik, ahh o pide yok mu ah...

Opuyorum, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız 23 Eylül 2009 10:08  

nunucum günlerdir sayfana giremedim canım, nevar bööyleki sayfa açılmıyor. tam bayram zamanı tariflerini alamadım..
ancak bayramını kutlayacağım..sevgi tüm güzekllik seninle olsun.
yeşilbahçe.aysun

Stil Direktoru 23 Eylül 2009 11:21  

Ellerine sağlık Nunum balım. Geçmiş bayramın kutlu olsun canım.Bizde dün döndük tatilden. sevgiler

NEŞELİ GÜNLER 23 Eylül 2009 12:16  

huzur dolu bir bayram diliyorum .iyi bayramlar.

TAZE NANE 23 Eylül 2009 13:16  

Harika yiyicekler görüyorum orada. Hepsi birbirinden güzel.
Canım sorunun tamamen türk telekom kaynaklı olduğunu öğrendim. Ttnetin yetersizliği desem yeridir.
Sevgiler.

Seda 23 Eylül 2009 20:01  

Nunucum şahane bir sofra ellerine emeğine sağlık...geçmiş bayramın kutlu olsun nice bayramlara inşallah sevdiklerinle hep birlikte sevgiler...

Adsız 24 Eylül 2009 07:57  

canımmm nunucum bloğu yeniden açmana inan çok ama çok sevindim

inşallah sıkıntıların bir nebzede olsa azalmıştır,seni yeniden görmek çok güzel.

bloğun varmı diye sormuştun henüz yok.herşey hazır ama yoğun iş temposundan bir türlü fırsat bulamıyorum.
en büyük keyfim yemek yapmak ve yaptıklarımı dostlara ikram etmek.
aslında bana tek yemek konusunda yardımcı olmuyorsun, pozitif enerjinle'de bana çok şeyler öğretiyorsun...kendine çok iyi davran görüşmek dileğiyle

GÜLAY ÇETİNKAYA

aslı'nın mutfağı 24 Eylül 2009 10:14  

Nunu'cum ellerine kollarına sağlık, tam bayramlık bir sofra olmuş, döktürmüşsün. Şeftalili milföye de soya filizli salataya da bayıldım.. Düğün çorbasını da çok merak ettim doğrusu :)

fatostuncay 24 Eylül 2009 12:25  

muhteşemmm olmuş hayatım..
yok yok maşallah..
yiyenlere de afiyet olsun..
gecmiş bayramın kutlu olsun..
sevgilerimi yolluyorum:)

Esra 24 Eylül 2009 13:00  

Geçmiş bayramınız mübarek olsun masa ve menüler çok güzel ellerine sağlık...

cansudere 24 Eylül 2009 19:58  

masa gerçekten çok şık olmuş ellerinize saglık sevgiler...

made in funda 24 Eylül 2009 21:37  

geçmiş bayramın kutlu olsun canım.masa çok şık..afiyetler olsun...

Unknown 25 Eylül 2009 00:39  

Herşey nefisss görünüyor.
Umarım güzel bir bayram geçirmişsinizdir.
sevgiler bendenn..

asmira 25 Eylül 2009 03:56  

sofranın zerafetine bayıldım.ellerinize sağlık.

müjde 25 Eylül 2009 08:09  

Nunucuğum geçmiş bayramın kutlu olsun.Sevdiklerinle beraber nice bayramlara erişmeniz dileğiyle...

Şehnaz 25 Eylül 2009 08:46  

canım herzamanki gibi sashane bir sofra ve menü.ellerine sağlık.sevgiler

Unknown 25 Eylül 2009 12:14  

Canım harika bir masa ellerine emeğine sağlık.Muhteşemsin kocaman
öpüyorum..

mutfaktakizaman 25 Eylül 2009 14:03  

merhaba..

ellerine saglik canim yaa sahane olmuss:))

pelince 25 Eylül 2009 14:40  

Nunucum şükür açabildim bloğunu,bayram mesajını aldım ama blogger sorunundan siteni açamadım bir türlü...
Sofra enfes,elmalı kerevizi denemedim..ilk fırsatta yapıcam...
ellerine sağlık..

geçmiş bayramın kutlu olsun...

kocaman sevgiler...

ipek 25 Eylül 2009 16:52  

Nunucum bu nasıl güzel bir sofra olmuş. Ellerine sağlık. Bu arada geçmiş bayramın kutlu olsun.

Şehnaz 25 Eylül 2009 17:44  

CANIM HEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZEL AMA ŞEFTALİLİ MİLFÖYLERE BAYILDIM.TARİFİNİ YAYINLAMANI BEKLİYORUM....

kristalkelebek(aslı) 25 Eylül 2009 17:50  

Nunucum masana, yemeklerine bayıldım (özellikle tatlılara:)). Ellerine sağlık canım.
Ben bayramda şehir dışındaydım, internete de giremedim, yazamadım sizlere..Geçmiş bayramın kutlu olsun canım:)).
Yazının sonundaki önerilerin çok hoşuma gitti, ben de dediklerine aynen katılıyorum.
Çok çok öptüm, sevgiler...
aslı

Unknown 25 Eylül 2009 17:58  

Masallardaki sofralara benziyor ne kadar guzel bir sofra bu boyle...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP