KARAMELİZE ŞEFTALİLİ ,SAKIZLI MUHALLEBİ ( nUnU )

>> 8 Ağustos 2009 Cumartesi







KARAMELİZE ŞEFTALİLİ SAKIZLI MUHALLEBİ ( Vanilyalıda olur)
( dondurmayı ihmal etmeyiniz :)

Ben yaklaşık 750 gr yağsız süte biraz mısır nişastası , biraz un tadına göre şeker, yarım vanilya çubuk, 3 iri parça çeşme'den aldığım doğal sakız, ekleyip muhallebimi pişirdim. cuplara servis edip soğuttum.
Üzerlerine ise Karamelize( şeker ve tereyağ ile veya BAL yadaPEKMEZ İLE ) ettiğim 3 iri şeftaliyi soğutup ekledim.Karamelize pekmez yoğun bir şekere sahip, muhallebi kısmını çok az şekerle hazırlamanızı ÖNERMELİYİM !!!


Emin olun, son zamanların en yenilesi sütlü tatlısı bu oldu geniş ailemizde !!! Gelen giden tüm dostlara dondurması ( şeftali ve vanilyalı) ile beraber, aynı ikramı paylaşıp durdum bu sıcak yaz günlerinde.
Aynı şekilde vişnelisini de denedim. Onuda ,Tatlı haline getirip misafirlerimize yemek sonrası olarak vişneli dondurma ile sundum.
O kadar beğeni ve övgü aldı ki, ben bu işi dahada ilerletip genişlettim. Farklı tatlılar yarattım.
Ama artık post yayınlayacak vaktim ne yazıkki kalmadı..

Hepsini kısmetse dönüşte yayınlamayı düşünüyorum.( Hatta bir kitap mı yayınlasam :) ??
Güzel yaz masaları, bahçeler, dostlar, geziler, mekanlar, sahiller, ziyaretler hepsi dosyalarda sizlerle buluşmayı bekliyorlar...... ama döndüğümde yaz bitmiş, sonbahar başlamış olacak !!

Son zamanlarda SİZLERDE en az benim kadar yorulup hiç yazmak tan vazgeçmediniz. Yorumlarınıza ilginize hatır maillerinize , çok çok teşekkür ediyorum. NE GÜZELSİNİZ... nede VEFALI ..
Az önce gözüm ziyaretçi sayacıma takıldı. 61.993 gösteriyordu 21. 15 itibari ile.
Başkaları için olmayabilir, Benim için çok ehemmiyetli bu rakam.
sadece 6 haziran 2009 dan bu yana bu kadar tıklanmaktan çok keyif aldım. TANIDIĞIM TANIMADIĞIM BANA HİÇ YAZMASALARDA VARLIKLARINDAN SON DERECE KEYİF ALDIĞIM TÜM BLOGCU ARKADAŞLARIMA ,ZİYARETÇİLERİME , GÖNÜL DOLUSU TEŞEKKÜRLER EDİYORUM. BANA YENİDEN '' BEN İYİKİ BU BLOĞU AÇMIŞIM'' DEDİRTTİNİZ ..

VEE...
ARTIK VEDAYA GELECEĞİM.... SALI SABAHI AYRILIYORUM İSTANBUL'umdan.
VEDA POSTUMU DA YAVAŞ YAVAŞ HAZIR ETMELİYİM.
SEVGİLERİMLE... İYİ PAZARLAR.
HEPİNİZİ GÖNÜL GÖZÜMLE SEVİYORUM.

yeni eklendi !!!

34 yorum:

hepsusluydum 8 Ağustos 2009 21:13  

Nefissss olmuştur; sakızlı olupta çirkin olan bir yiyecek düşünemiyorum, hele arkadaşım gibi becerikli biri yapmışsa( dadından yinmez) Sevgilerimle Zehr@

İyi yolculuklar ve iyi tatiller...

Pembe Tatlar 8 Ağustos 2009 21:22  

Nunucuğum ellerine sağlık nefis bir lezzet mutlaka deneyeceğim...
Sewni takip etmek çok keyfli sayfan çok sıcak paylaşımlar samimi...
Sana mutlu tatiller canım herşey gönlünce olsun...

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Ağustos 2009 21:38  

hep süslüydüm,
zehracığım hakikaten çok hoş oldu..
bir şeyi beğenmek çok göreceli biliyorsun.
ama sütlü tatlı heleki sakızlı tutkunuysak mutlaka denemelerini isterim dostların.
HER ZAMAN İÇTEN VE ZARİFSİN. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM BENİM.


Pembe ttalar,
umuyorum beğeneceksin pembelim, yakın takibine çok teşekkür ederim. her zaman paylaşabilmek üzere..
sevgiler..

lemanice 8 Ağustos 2009 23:19  

ya ne diym bilmem ki senin herzaman ki halin lezzetli.)))))))))canım değerli yorumuna teşekkür ediyorum sayacın bu kadar güzel rakamlarla dolu olması normal değilmi sence:?????????????

Zehra Gürgen 8 Ağustos 2009 23:49  

Nunum iyi tatiller canım :)
Sütlü kuplar harika.Bende kızıma yapacağım hemde aynısından :)

ellerine sağlık canım.İyi ki varsın iyiki Nunucum.

sevgiler

Hayat 9 Ağustos 2009 00:02  

Link konusunda biraz acele etmişim sanırım sevgili Nuray' cığım,
Henüz paylaşımlar kategorize edilip linklere bağlanmamış.
İskender bey, dostluğuna çok önem verdiğim bir şahsiyet..
Normalde kendi bloguma bile yetişemiyorum, artık sesli yazılar düzenleyeceğim sanırım.
Buna rağmen geri çevirmek yerine çorbada tuz olabilirim belki, ne yapabilirsem kabulünüz müdür diye belirtmeyi daha uygun gördüm.

Yazıların ve tariflerin ayrı sıcaklık ve albenide, masalları ben de severim, insanların gönüllerini almakta da çok maharetlisin.
Bu kadar tıklanmana şaşmamalı.. :))

Gönül gözün hep açık olsun, sağlık esenlikle gidip dönünüz dilerim canım.
Sevgiler...

NEFİSE 9 Ağustos 2009 00:18  

Nunucum.. geçen hafta kahvaltıya misafir almıştım.Ah neler hazırlamıştım. Ama telaşla fotoğraflamayı unuttum.Herşey talan edilip yenilip yutulduğu için sofra bozuldu...Ah nasıl hayıflandım bilsen.Kırmızılı bir sofra kurmuştum kalp konseptli...Ama akıllı ben unuttum gitti çekmeyi...

Yaşamın kıyısında 9 Ağustos 2009 00:22  

Çok güzel görülüyorlar canım, deneme yolda.
Demek buralardasın, bende uzaktan kumanda ile güncelliyorsun sanmıştım.
Güle güle git güle güle gel.
İyi tatiller.
(Ben şimiden diyeyimde, benim her zaman durumum belli olmuyor geç kalmış olmayayım)
Sevgilerle öpüldünüz...

Bir Dut Masalı - nUnU 9 Ağustos 2009 00:56  

lemanice,
işte bunlar sizin güzelliğiniz çok teşekkürler lemancığım.


zehra gürgen,
derin çok mutlu olacak desene :))
sende iyiki varsın zehram.


hayat,
iskender beyin paylaşımları bol olsun inş.. yardımlaşmak çok kıymetlidir.
güzel yüreğin nakış gibi işliyor sayfalarımızı hayatcığım.çok teşekkür ederim.


nefise,
:))))
ah canım üzülme.. nasılsa herşey sende ..devamını yine getirisin bizde hayranlıkla takip ederiz.


yaşamın kıyısında,
:(((
sorma nurcuğum bir sürü zincir halinde yaşanmışlıklar oldu :(
artık geride bırakıp derin bir nefes almak isyiyorum..uzuun bir süre yokum canım.. merak etmeyesin.
dönüşte görüşmek üzere...
sevgiler güzellikler diliyorum.

yeşim 9 Ağustos 2009 06:24  

nunucum canımmmm tam benlik olmuş kuplar.eline yüreğine sağlık...yiyenlerede afiyet bal şeker olsun.
iyi tatiller diliyorum.gönlünce keyifli olsun akan zaman...izmirden kucak dolusu sevgiler....

mutfakcini 9 Ağustos 2009 08:44  

Nunucumm ,harika görünüyor.Karmelize tatlara bayılırımmm benn.Yaptıklarının hangisini deneyeceğimi şaşırdım artık.Yap,ye ,gitti benim diyet :) Ellerine sağlık canımm.İyi tatillerr,çok kalma hemen dön :)

evcilik 9 Ağustos 2009 10:18  

görüntü harika,yine herzamankigibi nefis kareler hazırlamışsınız.
ellerinize sağlık.bu arada iyi tatiller diliyor ve biraz bencilce ama tez zamanda dönmenizi bekliyorum..sevgiler.

Esra'nın Mutfağı 9 Ağustos 2009 10:25  

şu an gerçekten tatmak istediğim tek şey bu. karamel ve şeftali fikri harika..

Tijen 9 Ağustos 2009 11:33  

Çoook güzel geçsin yolculuğunuz NuNu'cuğum. Tadınca, sevinçle, huzurla. Bol bol güneşlen, rüzgarlan, beslen, kahkaha at, bahçelere dal, kopardığın limonlarla limonatalar yap...

Ferkay 9 Ağustos 2009 12:08  

Canım benim sen tatillerin en güzelini hakettin. Herşey gönlünce olsun içine sinsin çok güzel bir tatil geçir.
Seni çok seviyorum Nunum..

KİZHATCE 9 Ağustos 2009 12:49  

canım iyi yolcuklar diliyorum,sağlıkla ve mutlulukla dön olurmu...gülen gözlerinle bizler içinde gez ve dönünce bizimle paylaş,kocaman öpüyorum...memleketini özlemedinmi ya bizleri :)sevgiler.....

e.esma.albayrak 9 Ağustos 2009 16:59  

aman amannn
bu nasıl bir sunum böyle yemede yanında yat tabiri cuk diye oturmuş hani
eminim harika olmuştur şeftaliye bayılırım zaten...
ellerinize sağlık sevgiler

pelince 9 Ağustos 2009 17:53  

Nunucum yine şahane bir sunum yapmışsın ellerine sağlık...Tıklanman çok doğal,bu kadar güzel ve sıcak sunumlara bakılmazmı hiç?
Bol bol dinlen eğlen...İyi tatiller diliyorum...
Kocaman Sevgiler...

Ilker Erdem 9 Ağustos 2009 18:20  

Sunumu kadar tadinin da cok guzel olduguna eminim. Cok begendim, denemek istiyorum ama burada sakiz bulmak zor. Sevgiler

pembecikolata 9 Ağustos 2009 20:09  

Bu ne güzelliktir yaa:) Fotoğraflar yeter!

élif(keyf-i mutfak) 9 Ağustos 2009 22:29  

benim için de gez lütfen..harika bir tarifle ara verdiğin için ayrıca teşekkürler..inşallah gönlünce bir tatil geçirirsin..ALLAHa emanet ol:)

Damak Tadı 10 Ağustos 2009 00:39  

Nuray'cığım,gönlünce geçirebileceğin çok güzel bir tatil diliyorum sizlere canım..Güle güle gidip dönün inşallah..

Muhallebiden ziyade, karamelize şeftaliler çok cezbetti beni..Çok şık ve nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım..


Kocamn sevgilerle..

Adsız 10 Ağustos 2009 00:44  

ellerıne saglık.super gorunuyor.

Kirpikteki Gözyaşı 10 Ağustos 2009 11:36  

Nuray Hanım merhaba:) Ne kadar zevklisiniz! Sunumunuza bayıldım:) Lezzeti de harikadır eminim! Ellerinize sağlık!İyi yolculuklar!İyi tatiller!

Cocukla Cocuk 10 Ağustos 2009 12:36  

bayılırım sakızlı muhallebiye ustelik karamelize seftaliyle sunulmuş lezzet tavan yapmıştır eminim...sunum zaten dört dörtlük ellerinize sağlık

Stil Direktoru 10 Ağustos 2009 15:11  

Daha daha katlansın birtanem sıcaklığını bilmeyen mi var, güle güle canım ablam.

Begüm 10 Ağustos 2009 16:57  

Nunucum, muhallebiler süper olmus, hele o karamelize tadina bayiliyorum. Ellerine saglik. Cok cok güzel bir tatil gecirmenizi diliyorum :)

Corteygrif 10 Ağustos 2009 17:30  

Hello friend
nice to meet you.
This desert looks delicious,you make me water in mouth,yummi!
thanks for your comment on

http://beyazmendil.blogspot.com/2009/07/kumas-kolye-modeli.html
happy week
regards from Spain
ROSA

ZencefilliÇörek 10 Ağustos 2009 18:32  

sevgili Nunu'cum senin bu karamelize sosundan ilham alarak birsey denedim. mukemmel oldu.:)) cok tesekkurler, sevgiler ve iyi tatiller canim :)

sarımutfak-hande 11 Ağustos 2009 13:56  

bayıldım bunlara ellerine sağlık cnm

Adsız 12 Ağustos 2009 09:13  

canımcım, bu tarifini hemen denedim, ben hzır paket kullandım sen kızma bana.
ama aklımızı aldı başımızdan söyliyeyim.
şimdi haftasonu yazlıktayız yine ve orada 15 kişilik hazırlıyacağım.
böyle bir tat görmedim uzun süredir. SENİ TEBRİK EDERİM ARKADAŞIM BENİM. ÇOK ÇOK HEMDE.
neslihan.

www.hediyeleradasi.com 12 Ağustos 2009 10:47  

arkadaşlar merhaba, ben yeni katıldım aranıza. Geçenlerde bir sitede görmüştüm blogu ve bugün üye oldum. şeftalili sütlü tatlıyı dün evde yaptım gerçekten çok lezzetli. Mutlaka deneyin bence.

Lezzet Gemisi 12 Ağustos 2009 13:53  

Merhabalar.. Öncelikle ziyaretin ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Küçük hanımdan ancak fırsat bulabildim cevap yazmaya. :))) Huzurlu, sağlıklı ve mutlu günler dileklerimle... Selam ve sevgiler canım.

Adsız 13 Ağustos 2009 07:49  

nuraycığım çok lezzet üstü bişey yakalamışsın bencede. şeftali ve karamel hiç aklıma gelmezdi, meyve kombinin harkulade. diğer meyvelerle bende tarif ettiğin gibi denicem bu hafta sonu.
tekrar eline sağlık çok çok beğendim canım.
SEMRA.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP