ERİKLİ KARAMELİZE KREP ( nUnU mArKa )

>> 8 Ağustos 2009 Cumartesi









KARAMELİZE ERİKLİ KREP

10 ADET KREP İÇİN:
1.5 sb süt - 1 çay fincanı un - 1 iri yumurta - minicik tuz - bir tutam şeker
Hepsi karıştırılıp pürüzsüz hale gelinceye kadar çırpılır ( tercihen makinelerle )
Küçük teflona 1 çay kaşığı sıvı yağ koyup, krepler tek tek hazırlanıp, soğumaya bırakılır.

KARAMELİZE ERİK :
- yarım kilo temizlenmiş mürdüm veye İtalyan eriği ( ben hep italyan kullanırım)
- 3 dolu yk bal veya pekmez ( pekmez kullanırım)
- Teflon tavanıza önce bal- veya pekmezi koyup, kısık ateşte karamelize edin.Yanmamasına çok dikkat etmek gerekir.
- İçine meyveleri atıp, 4-5 dakika beraber harmanlayıp soğumaya bırakın. (suyunu salacaktır meyveler )
- Kreplerin arasına veya üzerine sosuyla beraber dilediğiniz gibi servis yapın, MEYVE KARAMELİZENİZ MUTLAKA SOĞUK OLSUN !!! (Dolapta bekletiniz)


Ben genellikle balık sofralarımızda yaz aylarında yer veririm bu yarattığım tatlıya.
Helede elde kalan pekmez ve bal ,kenarda kalan meyvelerde varsa, değerlenmek adına tükenmiş de oluyor. Ve mutlaka meyvelere uygun dondurmalarla beraber deneyin....
Ayrıca konuklarınıza çay sofralarınıza NunU MARKA bir alternatifiniz de olur !!
NE DERSİNİZ ??

ÇOKKK SEVECEKSİNİZ ,AFİYETLER OLSUN...

8 yorum:

Zehra Gürgen 8 Ağustos 2009 09:48  

İşte bir Nunu marka daha!
Hqrikq meyveli krepe bayılırım.Derin hanıma bir kahvaltı alternaifi daha çıktı :)
ellerine sağlık canım

sevgiyle öpüyorum..

ebru 8 Ağustos 2009 10:06  

Nunum ellerine sağlık hayatım.Pek lezzetli ve hoş görünüyorlar.Krep tarifini pazar kahvaltısına deneyeceğim.Her pazar ne yiycez sorusu oluyor bizim evde.Öpüyorum canım seni.

PAPATYA PRENSES 8 Ağustos 2009 10:24  

hoş bir görüntü,insanın iştahını açıyor:)

ellerine sağlık nunucum..

Pembe Tatlar 8 Ağustos 2009 10:41  

Vay canım marka oldun artık:))
Ellerine sağlık normalde eriği pek sevmem ama mürdüm eriğini yerim kreplede nefis olacağından eminim ellerine sağlık canım mutlu hafta sonları..

NzlGl 8 Ağustos 2009 10:56  

Nunucuğum
lütfen krepleri birkaç tane fazla yapın ben sadece onları yiyeyim:))))
Meyveleride yanında alayım

off çok zahmetli oldum:)))
iyi hafta sonları dileklerimle
sevgiler

hanife 8 Ağustos 2009 10:57  

nunucum ciddi ciddi marka oldun ,eline sağlık her zamanki muhteşem

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Ağustos 2009 11:10  

Nazlıcığım,
ben arkadaşlarıma hep derim Kİ :''
MİSAFİR BULDUĞUNU DEĞİL !!
UMDUĞUNU YİYECEK ''
:)))))
VAlla haklısın.. nasıl istersen öyle ikram ederim..svglr cnm.


Hanifeciğim,
beğenmene sevindim canım. teşekkürler..

Adsız 13 Ağustos 2009 08:01  

bunuda çok sevdim,eriklerin verdiği renk mesela çok farklı..
ekşidir azıcık sanırım..çok severimmmmmmmm...... SEMRA.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP