DÜNYA KÜLTÜR MİRASI - ZEYREK

>> 18 Ağustos 2013 Pazar




Eski İmaret Camii (Pantepoptes Kilisesi)


Eski İmaret Camii (Pantepoptes Kilisesi)

 Bozdoğan kemerleri



Bu sokaklarda dolaşmak- çok ama çok eski bir semti tanımak- mahalle kültürünü görmek,

eski İstanbul - eski Osmanlı mimarisini buralarda yakinen gözlemleyip -görsellemek büyük ayrıcalık !


Yokuş yukarı adımladıkça Çırçır mahallesine  geliyorum...
Eczane ,fırın, terzi ,bakkal- çeşme herşey var bu mahallede..
tıpkı kendi çocukluğumun Boğaziçi kokan sokaklarındayım şimdi....
..................................



Çırçır Spor  Kulübü

Semte adını veren mahallenin spor kulübü bile o denli ünlü ki ! :)))


Eski ,sadık ,kadim dostlar gibi kolkola girmiş, sırt sırta yaslanmış bu güzelim konaklar,,,


Ya şu gözümün bile bakmaya doyamadığı tarihi eserlere bu hainliği yapan ellere ne demeli şimdi ? :(  Semt sakinleri ciddi bir eğitime muhtaç görünüyor !



Arada muhteşem sabrı ve dayanma gücüyle dimdik kalan eski evler görüyorum,
ne kıymetli benim için...
Aslında ben buraya eklemiyorum ama bir o kadar da virane, ve çok ama çokça sefil :/ hayatlarda var sokak aralarında........  :/
.................................



Ya da kurtarılan evler de bir o kadar mutlu etti beni. Kimbilir, içindeki hayatlar da mutludur belki....


Semtin tamamı Sit ! Dünya Mirası kapsamında...Koruma altında yani,,



Bu güzel evler de , kuaförde sırasını bekleyen hanımlar gibiler adeta! :))
Yenilenince, eminim hayat katacaklardır sokaklarına..






ZEYREK

Osmanlı kent dokusunu günümüze taşıyan, en önemli mahallelerden olan ve UNESCO tarafından tüm insanlığa ait değerli anılar taşıdığı için "Dünya Kültür Mirası" olarak belirlenen Zeyrek, ahşap cumbalı ve söveli evleriyle biliniyor. 
Zeyrek semti 19. yüzyılın ilk yarısında yapılan ahşap sıra evleriyle, "serçeden başka kuş, Zeyrek'ten başka yokuş bilmez" deyişini yaratan kıvrımlı dar sokakları, dik yokuşları, hatta merdivenli iniş-çıkışları ile ünlüdür.
Bitişik nizam mimari ile kıvrımlı sokaklardan oluşan Zeyrek, Süleymaniye ile birlikte Osmanlı kent dokusunu günümüze taşıdığı için tarihsel olduğu kadar mimari açıdan da önem taşıyor.
 ---------------------------------------------------
Ve benim çok ilgimi çeken, hele ki son yıllardaki biraz daha yenilenen -  temizlenen çehresiyle adını ünvanını yüksek sesle söylenir hale getiren bir semttir Zeyrek..
Üzüntüm kimsenin buralara adım atmaması, bana bir bakışları vardı ki semt halkının, sanırsınız Marstan gelmiş bir başka canlı gibi hissettim kendimi !
Eminim buraları bileniniz pek azdır.
Bende şehrimin bu en özel ve farklı bölgesine hareket getirmek için kolları sıvıyorum...

Unkapanı'nı bilmeyen yoktur, solda hemen İMÇ, ya da SSK kurumu ,bir de Unkapanı Köprüsü gelir. Oysa sağını bir bilseniz, neler var neler ..ahh bilseniz !
 Gelin Eminönü'ne, binin bir otobüse, sadece bir durak sonra Unkapanı'nda inin..
Biraz yukarı doğru yürüyünce solunuzdaki yokuşu takip edip çıkınız...Yokuşun sağı Zeyrekhane, solu ise Zeyrek  semti ,At Pazarı , Kebapçılar ve Şaşırtıcı Kadınlar pazarıdır...
Şaşırtıcı çünkü, Nedenlerini tek tek göreceğiz !!!!
:))))

Burada Hepsini Görebilirsiniz

Zeyrek, Pantokrator SarnıcıAt Pazarı Meydanı
Mehmet Emin Tokadi TürbesiFatih Külliyesi
Eski İmaret Camii (Pantepoptes Kilisesi)Kumrulu Mescit
Zeyrek Kilise Camii (Pantokrator Kilisesi)*Nişancı Mehmet Paşa Camii
Zeyrekhane Üçbaş Camii
Kadınlar PazarıÇukurbostan (Aspar Sarnıcı)
Gazanfer Ağa MedresesiYavuz Sultan Selim Camii ve Türbesi
Bozdoğan Su Kemeri (Valens Su Kemeri)Ali Naki Sarnıcı
Fatih İtfaiyesi Darüşşafaka Lisesi
Fatih Belediyesi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bunun devamı emin olun çok hoş görsellerle bezeli ve sanırım oldukça keyifli !!
 Benim için öyle en azından,,
ZEYREK CAMİİlLERİNDE BEKLİYORUM SİZİ.

5 yorum:

Zeugma 18 Ağustos 2013 19:03  

Zeyrek'le ilgili hiç bilgim yoktu desem yeridir. Çok beğendim ve de bilgilendim Nunucum..
Zeyrek Camii'ne gelsem ben de :))
Kadınlar Pazarı'na çıkıp birlikte şaşırsak :))))
Bekliyorum merakla ;)

Başak 18 Ağustos 2013 20:41  

Ne güzel evler, kuaförde sıra bekleyenlere benzetme de çok hoş:)

Bir Dut Masalı - nUnU 18 Ağustos 2013 21:20  

Zeugmacığım

Bir insanı şaşırtabilecek neler var hayret edersin!!!
:))))

Başak
:)))

benim buraya koymakla bitiremeyeceğim niceleriyle dolu sokakları....

ilhan 18 Ağustos 2013 22:32  

Ne kadar güzel bir paylaşım.At pazarı, kadınlar pazarı diye duyarız da nerede olduğunu sizden öğreniyorum. İlk fırsatta gezeceğim. Teşekkürler bu güzel paylaşım için.

Begonvilli Ev 23 Ağustos 2013 09:29  

Yeni bir kente gitmek kısmet olunca ilk işim böyle yerleri araştırıp oralarda uzunca zaman geçirmek olur. Çoktandır da bunu yapamamıştım. Harika paylaşımınız sayesinde neredeyse gidip görmenin keyfini yaşadım.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP