VER ELİNİ SULTANAHMET, AL ELİMİ İSTANBUL

>> 4 Mayıs 2012 Cuma

Sultanahmet Camii
Ayasofya Camii
Topkapı Sarayı girişi
Alman Çeşmesi
hASEKİ hÜRREM SULTAN çeşmesi ve Hamamı

                                         III . Ahmet Sebili -Çeşmesi
Saray Burnu





Bir günü güzel yapan nedir ?

Bir günü anlamlı kılan , o yaşadığınız anı ömürlük donduran, o günü her fırsatta size anımsatan nedir diye hiç düşünürmüsünüz ?
Hatta çok keyifli bir gündü, harika bir gün geçirdik, bugünü hiç unutmayacağım, bugün bana çok iyi geldi vb.... cümleleri ne çok kurmuşluğumuz vardır...

Ben bu cümleleri, dün ( 3 mayıs) fazlasıyla beraber kurdum, yaşadım, yaşattım !
Biraz mola dedim yaşadıklarımıza, yine perdelerimi sonuna kadar açıp, başımı dışarılara çıkarttım....
Sabah çok erken  başladım güne,  kendime sarılar seçtim  en sevdiğimden, birde bu yılın trend rengi olanından, çantası, fuları, ayakkabısı, bluzu ile sapsarı bezendim.....
sonra kuaför aldı sırayı , ardından çok hafif bir sabah makyajı ile yetindim, oda yolda taxi içinde yapıldı desem !! :=)))
saat  08.45, trafik çok yoğun, biz şöförle telaşlıyız , o sırada bir kaç telefonda alıyorum arkadaşlarım iskelede olduklarını söylüyorlar ! hedef  09.15 vapuruna yetişmek... Bütün telaşım bu çünkü ;
TÜM GÜN SULTANAHMET'te olacağız çocukluk arkadaşlarımla...
ve nihayet yetiştip  , iskeleye varıyorum.
İskelede kucaklaşıyoruz 4 kız :=) herkes çok hoş, güle oynaya  yerimize oturuyoruz,
birazdan vapurda sıkı bir kilo muhabbeti ve kritikler başlıyor :=)))  Gönül '' adımsayar taşıyorum üzerimde, haftalardır spor , diyet yapıyorum, ama hala  tık yok  kilomda '' diyor  gülüşüyoruz, Perihan ve Belgin hep 36-38 beden olduklarından Onları atlıyoruz  :=) kızlar, 4 kg fazlam olsada (!) beni çok iyi gördüklerini söylüyorlar :) yolculuk sonunda, 
'' bu sarılar sana ne çok yakışmış '' diyor hemen resimlerimi çekiyorlar galataya, sultanahmet'e doğru kare kare...
Sık Sık GÜLÜMSÜYORUZ OBJEKTİFLERE ...

iSTANBUL'um bugün kimseleri oturtmaz evinde o denli güzel.. yaprak kımıldamazken, tatlı bir serinlik yayılıyor boğaz esintisinden.... Tarihi yarımada, Vapurlar, martılar, galatam, Karaköy şahaser bir bütünlük içinde....
Turistler, insanlar, koşuşturanlar, satıcılar tam bir Eminönü klasiği yaşatıyorlar...
Burnumda iyot,  gözlerimde İstanbul , seyrede seyrede ilerliyoruz.

Tranvayla kısa sürede Sultanahmet'e varıp, aylardır süren, yol- yapım mezbelesinden
:( kendimizi kurtaramadan ,Topkapı sarayına giriyoruz...
Saat 10.30 ! ilk kez görmüş gibi , büyülenmiş bir halde saatlerce geziyoruz, 
ve nihayet  dışarı çıkıyoruz, biraz sarayburnunda oksijen çekiyoruz içimize, 3 saattir dolanmaktan artık  açlık sinyalleri de başlıyor ve sarayın içindeki restauranta giriyoruz..
Sonra Harem ve hazine dairesi için kaldığımız yerden devam ediyoruz ve hüzün  ve  gurur dolu , bu eşsiz geçmişi sonlandırıyoruz.

  Saat 5 gibi herkes ciddi bir yorgunlukla sarsılırken , onları yakınımızdaki Yeşil Ev'e davet edip, çay saati diyorum  !
Çok sevdiğim senede en az 1-2  kez geldiğim bir butik otel burası..
Hayranı olduğum cam serası, beni büyüleyen duvar süslemeleri, mevsim çiçekleri, laleler, menekşeler ve mor salkımlar, meyve ağaçları ile bezeli şahane bahçesi ile mükemmel lezzetteki çaylarımızı gözlere seyir, ruhlara dinginlikle yudumlayıp yorgunluk attığımız bu saatler,yinede bizi istemeye istemeye de olsa yeniden dönüş için rotayı vapur iskelesine çevirttiyordu......

Bu kadar deniz yolculuğu, Böylesine bir Yaşanası şehir, manzara, dünyanın gözbebeği Sultanahmet, ayasofya, Topkapı sarayı, saray burnu, at meydanı, Alman çeşmesi, dikilitaş, yeşil ev, muhteşem galata kulesi ve çevresi ile geçen bir güne sizce ne ad verilirdi ???

Ben dua edip ''ÇOK ŞÜKÜR YARABBİM , GÖRÜYORUM, HİSSEDİYORUM, YAŞIYABİLİYORUM '' demekle yetindim !!!!!

iSTANBUL'u  HİÇ yanlız bırakmayın.. ÇOK SEVGİLERİMLE.....

tOPKAPI sARAYI İLE geri geleceğim....

25 yorum:

Nilgün Torunoğlu 4 Mayıs 2012 09:59  

Nasıl da içimi açtı bu görüntüler... Zaman tünelinde gibiyim şu an. Beni çekip almasınlar. Birkaç yıl önce eşim Kuruçeşme'de Sayın Korutürk'ün doğduğu evde konakladığımız 3 günlük bir tatil organize etmişti. Yeşil Sera -yada çok benzeyen bir yerde- kahvaltı etmiştik.Seni orada görünce anımsadım. Hep söylüyorum ya İstanbul sen anlatınca daha güzel! Sevgiler kucak kucak...

Bulbulunyeri 4 Mayıs 2012 10:29  

Canım,
günü ne güzel özetlemişsin. Çok şükür yaşıyorum (herkes yaşadığının çok da farkında değil) görüyorum ve hissediyorum.
Anı yaşamanın mutluluğuna ermek ne güzel bir bilgelik.
Sarılar içinde, gülen yüzünle nasıl da yaşam dolusun. Hiç eksilmesin.
İstanbul da olmak bir ayrıcalık.Güzelliklerin şehrini senin fotoğraflarınla seyretmekte bizim için ayrıcalık.
Yaşadıklarına bizleri de ortak ettiğin için teşekkürler.
Sevgiyle kal.

zeynep 4 Mayıs 2012 11:29  

Çok sevdiğim yerleri gezmişsiniz , fotoğraflara baktıkça ben de gelmiş kadar oldum .
Kıyafetin çok yakışmış canım , mutlu bir gün diliyorum , sevgiler.

Adsız 4 Mayıs 2012 11:56  

al gözüm seyreyle bu olsa gerek işte,
muhteşem karelermiş nunum.
yeşileve hasta oldum
birde senin son resminde başına taktığın olay varya )))))
*10 numarasın bebemmmmm

)))))) nesli ))))))

Unknown 4 Mayıs 2012 13:27  

Sultanım yine muhteşem kareler ve sayende bende gezdim:)))Genç kız gi
bisin 41 kere maşallah öpüyor ve hayırlı cumalar diliyorum.

Adsız 4 Mayıs 2012 15:02  

BENİM CAN ARKADAŞIMA BU İSTANBUL ÇOK ,AMA PEK ÇOK YAKIŞIYOR
MUHTEŞEMSİN HAYATIM,
RESİMLERDE ÖYLE / semra

irem 4 Mayıs 2012 23:19  

Yine harika bir tanıtmışsın!! Yeşil Ev'i gidilecek yerlere ekledim hemen. Bahar geldi ya İstanbul'un trafigi bile çekilebiliyor :)

Dostbahcesindenlezzetler 5 Mayıs 2012 04:04  

Istanbul ahh Istanbul...Resimler harika sizlerde oyle..paylasim icin tesekkurler..sevgiler

Unknown 5 Mayıs 2012 12:58  

İstanbul u seyretmekten,yazdıklarını okumaktan çok keyif aldım...Görüp,hissedip yaşadığım için ben de şükrettim...kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

Adsız 5 Mayıs 2012 13:23  

inanki bayıla bayıla baktım ve hayran oldum oralara,
hele yeşillikler beni benden aldı
varolsaın nuraycığım.
ne güzel olmuş bu gezi.
at beni cebine nolur
=]] fatoş

sare 6 Mayıs 2012 00:43  

Nasıl bir şehir burası...İstanbul'u özlüyorum.
Çok güzel fotoğraflar...Teşekkürler.
Sevgiler.

Blogger Bolat 6 Mayıs 2012 15:14  

Ne güzel bir gezi olmuş Yeşil ev de çok güzel görünüyor, TURİNG sağolsun :)

made in funda 6 Mayıs 2012 18:35  

ne güzel kadınsın...resimlere de sana da bayıldım...sevgiler canım..

Adsız 6 Mayıs 2012 20:15  

nunummmm
ne güzel yazmışsın canım
resimler yeşil ev ve tabii sultanahmet meydanı olağanüstü
demek o yol çalışmaları bitmemmiş çok ayıp gerçekten,
ayağı kırılır insanın yürürken yazık, birde dünyanın gözbebeği olan şahane bir yer :(

ama sen anlatınca unuttuk dertleri
sağolasın canım emeğine sağlık

Zeynep günal

çeşnici Handan 6 Mayıs 2012 22:34  

Sayende bir İstanbul turu yaptık insanın yaşadığı şehri günlük koşturmalardan dolayı unutması pas geçmesi çok kötü iyi ki böyle bir gün prgramlamışsın sayende biz de seninle güzel şehri gezdik dolaştık. Teşekkürler.

Adsız 6 Mayıs 2012 23:55  

İstanbul harika bir şehir. İstanbul'da yaşamak bir ayrıcalık. Böyle arada gezi kaçamakları yapmak hele bir de arkadaşlarla birlikte bu tadı tatmak gibisi olmasa gerek. Bu arada tarihi İstanbul görüntüleri haricinde yeşil eve de bayıldım. Bir gün oraya gitme planlarını kurmaya başladım bile :)

Adsız 7 Mayıs 2012 00:28  

ne desen, ne desek az
bu şehir alır çeker kendine insanı
çok güzel dile getirmişin tebrik ederim bu yönünü
resimler mekan müthiş bayıldım bende herkes kadar

sanada çok =]]]]

FERDA

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) 7 Mayıs 2012 10:45  

o yeşil sandalyeli yere bayıldım tam olarak adres verebilir misin ?

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Mayıs 2012 16:50  

şantiyenin gülü

internetten kolaylıkla bulabilir ! telefonlada bilgi alabilirsiniz.

sarayın hemen ön tarafı zaten.

made in funda 7 Mayıs 2012 21:43  

sevgili Nunu nolur sen de özletme kendini emi?

Bir Dilim Düş 8 Mayıs 2012 12:14  

Ohhhh Nunu'mmmmmm sayende yine hasret giderdim canım memleketimle :)))

Sevgiler,
Evren

Mehmet Osman Çağlar 8 Mayıs 2012 19:27  

Gençliği ve talebeliği İstanbul'da geçmiş birisi olarak, size özel teşekkürlerimi gönderiyorum.

Sayfamda isteğe bağlı bir ödül var, isterseniz alabilirsiniz.

Sevgilerimle...

gUnLuGuM-gOkCe 9 Mayıs 2012 12:42  

aynı zamanlarda istanbuldaymışız sanırım. çok güzel fotoğraflamışsınız her zamanki gibi
bu arada bende bir ödülünüz var dilediğiniz zaman alabilirsiniz sevgiler...

pelince 9 Mayıs 2012 14:23  

Her karesi yine çok güzel.. Muhşemem bir gezi ve sohbet olmuş.. Sarılar da çok yakışmış nunum..
Çok öpüyorum..

Fiona loves beautiful things 14 Mayıs 2012 01:22  

great pictures!
i was in istanbul in january and i really miss it

kisses from france
xoxo

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP