Mantar Sote

>> 7 Temmuz 2008 Pazartesi



Bir paket kültür mantarı (600 gr)
2 rendelenmiş domates veya kabuksuz küp doğranmış,
1 iri diş sarımsak
10 adet arpacık soğanı,( veya 2 kuru soğan ,piyazlık)
arzuya göre tuz,karabiber,çok az kırmızı biber, 2 çarliston.
2 yk sıvıyağ.


yıkanarak,ayıklanan mantarlar süzdürülüp,,ortadan ikiye kesilir ,
soğanlar kısık ateşte, 2 yk yağ ile pembeleşir,sarımsak ilave edilir,
domatesleri ekleyip, suyunu toparlayınca ,içine mantarları atalım,
hep beraber harmanlayıp soteleyelim.(MANTAR SU SALACAKTIR)
baharatları ve 1.sb suyu ekleyip kısık ateşte pişirelim,
(mantar su gövdeli olduğu için ,ara ara kontrol ediniz),
AFİYET OLSUN.

57 yorum:

Adsız 7 Temmuz 2008 10:52  

KEŞKE EŞİMDE BENİM GİBİ BİR MANTAR DELİSİ OLSA VELAKİN AĞZINA BİLE SÜRMÜYOR ADAM !! KOKUSU GELDİ SANKİ BURNUMA SENİN SOTENİN ; AYRICA AŞAĞIDAKİ İRMİK TATLININ SUNUMUNA BAYILDIMMMM...İLK FIRSATTA BENDE MUFFİN KALIBINDA DENİYECEĞİM :)

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 11:38  

SEVGİLİ PASTARDİA :)
vallahi aynen katılıyorumm, mantar canavarıyımm bende,allahtan evde pek sevilip tercih ediliyorr,
eşiniz adına üzüldüm,yapacak bişi yok demek :((
sizde ona şirin irmik çiçekleri açtırıverirsiniz dimii. ne güzel olurr :=))))))))

çok tşkrlrr svglr

Serap'la turuncu lezzetler 7 Temmuz 2008 13:44  

mmm bayılırım mantara ama eşim yüzünden sık yapamıyorum nasıl canım istedi şimdi:) ellerine sağlık canım süper olmuş..güzel bir hafta dilerim sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 14:00  

serapcımm çok tşkrlrrr,çok naziksinn..
ama ben çok üzülmeye başladım doğrusu..demek ki şu mantarcıklar eşlerin aralarını açıyorlar :)))
halbuki ne kadar minik ve şekerler dimii :)))
siz kendinizi mahrum etmeyin, olmazsa ben derhal ikram edebilirirm :)
almanyaya hasret dolu sevgiler.

Hülya 7 Temmuz 2008 15:24  

Neden eşler ve çocuklar mantar sevmiyor.
Ben de bayılıyorum mantara ama evde sadece ben yiyorum.
Ellerine sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 15:39  

vallahi hülyacığımm çok haklısında,
durum gitgide vahimleşiyor baksanızaa :))))
yanlızlar rıhtımında gibiyizz :))
eşler-çocuklar bir yana, bizler diğer yana..
çk svglrrrr..........

Semra Altay 7 Temmuz 2008 18:14  

Merhaba,
Bıraktığınız güzel yorum için teşekkür ederim.
Bende yorumunuz sayesinde sitenizi tanımış oldum.
Sizin tariflerinizde harika.
Görüşmek dileğiyle,
Sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 18:21  

merhaba SEMRANIN MUTFAĞI:)
BENDE ÇK TŞKR EDERİM NAZİK İLGİNİZE
GÖRÜŞMEK ÜZERE SVGLRR...

zarpandit 7 Temmuz 2008 21:11  

nunuuuuuuummmm :)

şöyle suyuna bana bana yiyesim geldi mantarlarııı :)

ay cok guzel asagıdaki irmik tatlısını isterim ama yanına:)

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 21:16  

:))))))))))))
gökcecim,bencede hakkını vermiş olursun mantarların, bonuss olarakda irmiklerin hazır canımmmm :)
çk tşkrlrrr :) svglrrrrr..

Ferhanca 7 Temmuz 2008 22:02  

Nuraycım ellerine sağlık afiyetler olsun..
Bende mantarı çok severim..Ocağın üzerinde pişirp yemesinide severim mantarlı her şey olabilir..
servis tabağın çok hoş puantiyeli güle güle kullan ..
selamlar sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 22:17  

ferhan canım sağolasınnn,
mantar çok farklı aroması olan bir sebze,hele ağızda gıcır gıcır etmesi yokmuu, bende çok keyif alıyorum yemesinden ve hazırlamasından...
servis tabağıma gelince her ikimizde sana özel teşekkürlerimizi iletiyoruz :===)))
svglrrrrrrrr..

Damak Tadı 7 Temmuz 2008 22:26  

Nuray'cığım,bizde mantar sevenlerdeniz ve sık sık yapıp afiyetle yeriz..Sende çok nefis hazırlamışsın o narin ellerinle canım,ellerine sağlık..
Eğer kızartma seviyorsan,mantarları yumurtaya ve galeta ununa bulayıp kızartmanı öneririm..Yanıan yeşili bol salata ile çok nefis oluyor..

Sevgilerimi gönderiyorum..

Adsız 7 Temmuz 2008 22:28  

canım yaa..,valla şurdan içine ekmek attırıp yiyesimiz geldii, ne kadar canlıı duruyorlar,
fakat mantarın rengine bayıldım...
bilmesem hazır olan hiç bir şey almadığını konserve dicemm, ama hastalık derecesinde almassssın sen asla...
ŞU SUNUMLARINA ,SERVİS TAKIMLARINA BAYILIYORUMM,HER SEFERİNDE BİR İCAT ÇIKARTIYORSUN HELAL SANA ARKADAŞIMMM :-)
ŞU MİSAFİRLERİ HALLET TATİL ÖNCESİ GÖRÜŞELİMM EMİİ.
BYEEE NESSS..E

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 22:33  

SEVGİLİ DAMAK TADIMM :)
ÖNERİNİ HİÇ DENEMEDİM,EN AZINDAN 3-4 ADETİNİ SENİ ANMAK İÇİN DENEYİP İLK FIRSATTA GERİ DÖNECEĞİMM. TŞK EDERİM.
NARİN ELLERİM SANA SEVGİYLE EL SALLIYORLAR :))))))
ÇK SVGLRR.

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 22:37  

nesslicimm, çok şekersinn yinee,,
senin bu iştahı kapamak mümkün değil biliyorum, o yüzden yarasınn dicemm sana :====))))
mantarları yıkar yıkamaz süzdürüp domateslerin içine bırakıyorum, hakkaten hiç karardıklarını görmedim.suyun fazlası da katiyen iyi görüntüyü bozuyor,suyu salçayı veya domatesi ayırıyor birbirinden..
Konservemi ?? oda nee ??? :))

öpüyorumm senii.. svglr.

Unknown 7 Temmuz 2008 23:22  

Canım iyi akşamlar ve iyi haftalar ellerine sağlık mantar sote enfes kiraz domateslerde süper durmuş öpüyorum

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Temmuz 2008 23:31  

çok tşkrler derya hn.
güzel bir görüntü oluştu dimii :=)))

çk svglrrr istanbuldan Bursa ya.

Adsız 8 Temmuz 2008 07:47  

güzel arkadaşım eline-koluna sağlık,
Vallahi fotoğraf çekimlerin, kompozisyonun şahaserrrr....
okuldada aynydın zaten.herşeyi düzenli ve muntazam isterdin,
gördüklerim beni çok mutlu ediyor.
gelipte bir tabak yemeliyim derhal.. evdemisiiinnnnnn ???

çok çok öptümmm
gülbin.

SOFRAM 8 Temmuz 2008 07:54  

Merhabalar canım, güzel yorumunuz için teşekkürler, bu gönül köprüsü çocuklarımız için çok iyi oldu, çok şeyler öğrendiler karşılıklı olarak, inşallah bu tip etkinlikler uzun yıllar sürer...
Canım harika bir mantar sote olmuş, ailecek çok severiz mantar soteyi ve mantarla yapılan herşeyi, çocuklar özellikle mantar soteyi makarnayla birlikte çok severler, ellerine sağlık güzelim, çok ta güzel bir sunum yapmışsın...
Görüşmek üzere sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 08:00  

Gülbincimm şeker kutum benim :)
çok tatlısın çokk.. :)
araya eski anıları daima sıkıştırıveriyorsun... :) tşkrlr.
bu aralar yurt dışı rezervasyonlar
çok yoğun,dolayısıyle evde değilim gündüzleri, ama olduğum yerlerde görüşebiliriz :)
söz.. mantarıda kapıp getircem senin için..

öpüyorumm bende. svglr

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 08:04  

ÇOK SEVGİLİ SOFRAM
belirttiğim gibi harika bir organizasyona el atmışsınız,bu köprüleri hiç bir el bozamaz.adı üstünde GÖNÜL KÖPRÜLERİçünkü .tebrikler.
ve ayrıca mantar sever bir AİLE bulduğuma vallahi sevindim, baksanıza herkes inim inim inliyorr :))))))))))
afiyet olsun evlatlarınızı sevgiyle öperim, tşkrlr..

Adsız 8 Temmuz 2008 08:10  

arkadaşıııımm..
vallahi bende gülbine katılıyorum,
resimleme tekniğini bende çok seviyorum.
ZEYNEL ABİDİN den dersmi aldın yoksa..
ellerine sağlık ipekböceğimm, güzel kumrum...işlerini bitir görüşelim .okkk

hoşçakal
NESRİN.

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 08:30  

nesrincim
zeynel abidin photo shop larıyla ünlüdür canımcımm.
ama ben çok naturelimm.
yemeklerimde öyle,allah vergisi gün ışığında çekinip duruyoruz iştee :)))))))))))))))))))
ENDAMIMIZ YETERRRRRR :)
Megalomanlık had safhalara ulaştı , görüyorsun dimii ??? :))

not : araşırız ok.

İlker Ergin 8 Temmuz 2008 08:49  

Merhaba,nefis görünüyor.Elerinize sağlık.
Bu arada 12 Temmuz Cumartesi günü Kızıltoprak Bake Shop'taki blog buluşmamıza davet etmek isterim sizi.Katılırsanız çok memnun oluruz.Eğer düşünürseniz Ayrıntılar blogumda.Görüşmek dileğiyle.Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 09:08  

sevgili İLKERCİĞİM,
öncelikle hayrlı olsun,her şey çok güzel olacak inşş...
tam bana haber ulaştırdığınızda bende ,sizlere cevap yollamıştım,çok tesadüf oldu :)))
ORADA olmaktan büyük keyif alacağımı düşünüyorum..
yorumunuz içinde çok tşkr ediyorum, kolaylıklar dilerimm.

Ferkay 8 Temmuz 2008 09:13  

Öncelikle aramıza hoşgeldiniz ben tatilde idim o yüzden yeni gördüm logunuzu sote harika olmuş bizde çok severiz ailecek mantarı ellerinize sağlık canım.

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 09:49  

sevgili feray hn. hoşbuldukk,sizde tatildeymişsiniz hoşgeldiniz. ziyaretinize tşkr ederim.
yorumunuzla mutlu ettiniz,her zaman beklerim.
Manisaya svglr.

yaban mersini 8 Temmuz 2008 11:00  

tam bir mantar delisiyimdir ben..resmi görünce akşam yemeğine karar vermiş oldum.ellerine sağlık.slmlar

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 11:14  

:)))))))) Çokda iyi bir kara vermişsiniz sevgili DİYALOG YEMEKLERİİ..KUTLARIMMM :))
afiyet ve sevgiyleeee... :-)

meleginmarifetleri 8 Temmuz 2008 12:53  

Süper olmuş bence ellerine sağlık..
Sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 13:14  

sevgili MELEK,
çok teşekkürlerr,
bendende EGE ye sevgiler..

egeli 8 Temmuz 2008 14:10  

NUNU'CUM ELLERİNE SAĞLIK CANIM...SEVGİLER

akasyakokusu 8 Temmuz 2008 14:54  

Adaşımm merhabaa..
Nefis görünüyor ay bu matarlar..Ellerine sağlık burda mantar bulmakta zorlansamda arada nadirende olsa bende yapıyorum..Mantar olsun ne olursa olsun..Bilirmisin hele kanlıcamı adı kırmızı olanı..
Tekrar ellerine sağlık kocaman sevgiler.

Tijen 8 Temmuz 2008 15:39  

Nunu,
Gözüm yan tarafa takıldı da, çok alemsin, yemek siteleri sıralanıyor, araya birileri girmiş, Tarkan ve Çağla Şikel! Gülümsedim. Bu durumda biz de ünlülerle aynı sınıfa girmiş olduk, fena mı yani? (Bir şey önerebilir miyim? Şu kelime doğrulamayı kaldırsana ne olur, her seferinde gözleri kısıp doğru okumaya çalışmaktan canım çıkıyor, biliyorum, yalnız da değilim.)

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 19:17  

:=)))))))
şu an akşam 19.15. ama ben sabahlara gülücemm sizeee :)))))
çünkü biride çıksa nedir bu çağla ve TARKAN dese diye bekliyordumm :)
bir tek SİZ dedinizz :) YAŞAYINN ÇOK HEMDEEE :))

ŞU KELİME DOĞRULAMAYI Bİ ÖĞRENEYİMM, KALDIRICAMM SÖZZ ..BENDE YILGINIMMM O İŞTEN :)))))

VEE BEN HALAA GÜLÜYORUMM...
TARKANA VE ÇAĞLAYA BA-YI-LI-YO-RUUMMM... :))
İSTEDİMKİ YANI BAŞIMDA OLSUNLAR..
SİZİ SEVGİYLE KUCAKLIYORUMMMM :)

:=))))) :=)))))) :=))))))

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 19:27  

sevgili egelimm, teşekkürler bendenn.. :))
egeye selam ola.. (az kaldı)gelmeme inşş ..:))

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 19:36  

sevgili akasya kokusu, merhabalar..
sevdiğin bir şeyi bulamamak zorr maaleseff :((
yurt dışı olsa anlıyacağım ,ama bazı yörelerimizde olmuyor her şey haklısın bu konuda..
kırmızı mantarın adını bilemiyorum. sadece KIRMIZI MANTAR olarak tüketiyorum,apartman görevlimiz kütahyalı sağolsun onlar getirir bizede..adını öğrenirsem söylemeye öalışırım.
BENCE BUNU TİJEN HN( mutfakta zen ) BİLEBİLİR. DANIŞALIMMI :))))

yorumun için çok tşkrlrr adaşşş. :)

Nilgün 8 Temmuz 2008 19:51  

Canim merhaba ne desem her evin sorunu neredeyse ayni cümbür cemaat seven yok bizdede ...Bende cok sevenlerdenim ve bol bol hazirlarim...Ellerine saglik canim nefis olmus....


SEVGILER

Bir Dut Masalı - nUnU 8 Temmuz 2008 20:12  

sevgili NİLGÜN(NİLHANIM),
Bugün resmen bir mantar dosyası açmış olduk :)
ne yazık ki arkadaşlar çok mağdurlar bu konuda :(((

Allahtan hanımlar çok azimli,vazgeçmiyorlar, bende bu yanlarına bayıldımm HEPİNİZİN..

HAYATINIZIN TADLARI ÇOK OLSUN...
İSTANBULDAN SVGLRR..

Adsız 9 Temmuz 2008 13:20  

Sevgili Nunu aramıza hoşgeldin. Dut masalı ve sana kazandırdıklarını okudum, ne güzel ve ne şanslısın. Allah mutluluğunuzu daim etsin, sevgiler...

Nukhet 9 Temmuz 2008 14:52  

Sevgili Nunu

Iadeyi ziyarete geldim. Guzel sozleriniz icin cok tesekkurler. Bu arada dutu da cok severim. Yeni pasta var benim sayfanda haberiniz ola. Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 9 Temmuz 2008 16:06  

asevgili LİMONLU KEKEİM, merhabalar :
Masalıma kattığınız renkler için çook tşkr ederim, Mutluluklarımız hepberaber daim olsun inş. svglr

Bir Dut Masalı - nUnU 9 Temmuz 2008 16:11  

sevgili NÜKHET (AKŞAM MENÜSÜ)
çokk uzaklardan sefalarla geldiniz,
dutu sevmeyen dost daha hiç çıkmadı karşıma, çok hikmetli bir meyve olduğuda tescillendi galiba :=))))))))))))
Pasta şahane gözlerimi alamadım tekrar elinize sağlık, diğer arkadaşlarda bayılacaklar eminimm :)
DUBAİ ye hasret dolu sevgiler

Aybike Ceylan 9 Temmuz 2008 19:09  

Sevgili Nunu'cugum,
Ellerine saglik, ne kadar guzel seyler yapmissin ugramayali.
Ayrica her zaman ki gibi gen guzel sozlerin ve yorumlarina cok tesekkur ediyorum. Seneye artik gelince tanismayi cok isterim. Belki gorunce fikrin degisir:))
Sevgilerimi gonderiyorum, selamlar guzel ailene de...

Bir Dut Masalı - nUnU 9 Temmuz 2008 19:22  

:))))) çok sevgili AYBİKECİĞİM,
hiç olabilirmi görünce vazgeçmek,
ben hiç görmeden sevdimm, kimbilir görünce neler katacaksınız bana.... varlığınız yeter, gülen yüzünüz solmasın..
BİZ DAİMA YANIBAŞINIZDAYIZZ.
yorumuna çok tşkr ediyorum,hasbelkader naçizane bişeyler oluyor..sevgili dostlar okadar destekliyorki,çok duygulanıyorum......her birinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

çk svglr İSTANBULUMDAN ...

akasyakokusu 9 Temmuz 2008 19:41  

Adaşım İstanbul'a ve ailene selamlar.
Çok tşkler teyzesi hiç geç olurmu..Olmaz tabiki.Kızım ellerinden öper..ben sonradan diğer blogtan birkaç aktarma yaptım..Araya onlar girdi.
Canım benim tavuk neşeli tavuk adı..Yıllar önce hatırlarmısın luna tarif kitapları var sevgili Gülriz Sururi hanımefendi tvde program yapardı..İşte o luna kipapçığından yapmıştım çokta sevmiştik..Denemeni öneririm canım.
Ayrıca şimdide kendi aramızda büyük oğluşun doğum gününü kutladık..19 oldu teyzesi.oda ellerineden öper.
Unutmadan canım kırmızı mantarın adı mutlaka kanlıca mantarı olması lazım..Mübarek et gibi:)) bir leziz bir leziz ki sorma gitsin:))
**
seni kocaman öpüyorum mardin'den istanbul'a tekrar selam olsun..

akasyakokusu 9 Temmuz 2008 19:51  

AY CANIM SANA YAZDIM KENDİME DÖNDÜM.YORUMUNU GÖRDÜM..
ÇOK TŞK EDERİM ALLAH C.C. BÜTÜN ASKERLERİMİZİ KORUSUN..ASKER YOLU BEKLEYEN EŞLERİNE ANABABALARINA ÇOCUKLARINA BAĞIŞLASIN..AMİİNN CANIM..
**
not:)) kelime doğrulamayı ayarlardan yada biçimlendiriliyormu tam hatırlayamadım ordan harf çeviri etkinleştirilsinmi var.ordan hayır seçerek kaldırabilirsin..

Bir Dut Masalı - nUnU 9 Temmuz 2008 20:56  

güzel akasya kokuumm :)
evlatlarının yanında olmasakda,güzel günlerine birer birer şahit oluyoruz tekrar tebrik ederim..,

kırmızı mantarı arıyacağım buralarda şimdilik rastlamadım.tadı güzell ewtt..

asker ailelerine saygıyla sevgilerimi yolluyorum, ALLAHA emanet olsunlar.

ayrıca yaptığın güzellik için çk teşekkür ederim bayıldımm. adımı ilk kez o haliyle görünce heyecanlandımm :))
VAROLASIN.

DİĞER DÜZENLEMELERİDE İLK FIRSATTA YAPACAĞIM. OKK. :))

SEVGİLERR.

Baharcicegi 9 Temmuz 2008 22:29  

Bende dün yumurtali mantar yaptim,esimde bende cok severiz ama cocuklar sevmez illa evde bir sevmeyen bulunucakya mantari.
canim dün yedim ama bugün senin mantar yemegini görünce canim cekti yine,eline saglik nuraycim

Bir Dut Masalı - nUnU 9 Temmuz 2008 22:34  

çok haklısın BAHAR ÇİÇEĞİM,illa bir sevmeyen çıkıyorr ne yazıkki :(
ama bizler ne yapıp ,ne edip bir mantar güzeli yapıveriyoruz işte.
bak yumurtalı mantarı tabağınıza kondurmuşsunuz afiyetle, vallahi imrendimm.. :))napsam acaba ?? :=)

mutfaklar lezzetle dolsun,svglrr..

Unknown 10 Temmuz 2008 00:36  

Merhaba Nunu, oncelikle beni ziyaretin ve gecmis olsun dileklerin icin cok tesekkur ederim. Umarim artik daha cok gorusuruz. Irmikli tatlinin sunumu cok guzel olmus. Bana da bir fikir vermis oldun. Sagol. Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 10 Temmuz 2008 00:56  

SEVGİ HNM.(KAHİRE HAKKINDA)
Gerçekten kimsenin başına gelmemeli acılar.
tekrar tekrar şifalar diliyoruz,dualarımız sizinle, biliyorum ki bizlerden ve sevdiklerinizden gelen inançlı enerjilerle her şeyi unutacaksınız.
cesaretinizi ve inancınızı asla bırakmayınız,yanıbaşınızdayız.

KAHİREye çok sevgilerimle...
her zaman beklerimm.....

Saliha 16 Temmuz 2008 00:58  

MMMMM EŞİM BAYILIR..AMA BİŞEY ITIRAF EDECEGIM BEN YIYEMEDIGIM HALDE YAPMASINA BAYILIRIM MANTAR SOTENIN:))ENTERESANNN DİMİ? ELLERINE SAGLIK NUNU'CUM...
KELIME DOGRULAMAYI KALDIRSAN OLURMU CANIM:)) COK ZORLANIYORUM YA:ppp

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Temmuz 2008 07:34  

:)))))))
yemeden yapmaya bayılmak,gerçekten de özverii.. :))
ama sevdiklerinize yapmak keyifli tarafıda bu olsa gerek...

kelime doğrulamayı kaldırmalıyım bencede, daha yeni adepte olduğum için çok seri değilim, hemen halletmeye çalışacğım. tşkrlr....


svglr

Adsız 28 Temmuz 2008 14:41  

canikom mantar sote nefis duruyo ama ben yanındaki çiçeği alsam nasıl olur sence:)))bana da beklerim.bende çiçekleri çok severim.sevgiyle kal.yalnizkralice.blogspot.com

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Temmuz 2008 18:48  

MONA LİSA :
Merhabalar, çiçekler herkese ve her şeye iyi geliyor ,farkındayım.
mantar sotem de izin verirse çiçeğim sizindir, nede olsa onun misafiri çiçekler :)))
ziyaretinize tşkr ederim svglr.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP