TOST EKMEĞİ SALATASI

>> 24 Ocak 2012 Salı


Simetrik takıntılarım yok , yine de böyle özensiz bir süslemeden zerre kadar hoşnut değilim !!







Bu tarif bana eskileri anımsatıyor....
2006 yılında zamanım geldi deyip, Bloğumu açmaya kesin karar vermiştim, bloggerlar o yıllarda şevkle, neşeyle yollarına devam ediyordu, birbirleriyle olan bağları, sayfalarına olan özenleri beni çok etkiliyordu, tam karar arefesinde rahmetli babam hastalandı ve malum hastalık bizi ayırdı.. Bu sarsıntı beni 2 yıl öteye savurdu ve anca 2008 haziranında sizlere merhaba dedim.
O yıllarda yine de takipten vazgeçmedim, hatta bana bloglar çokda iyi geldi ,Takipçilerinden olduğum bir çok blogger gibi, Ufuk mutfakta çok orjinal sunumlar ve tarifleriyle hayranlıkla beni peşinden sürüklüyordu, ben farklı, özenli sunumlara çok tutkun biriyim, sıradanlığı sevmiyorum ! Yapım itibari ile yenilik benim yaradılışımda var.
Sanirim burcum buna oldukça yatkın, ele avuca sığmaz marjinal bir İkizlerim ya çünkü ondan sanırım !!

Benim sofralarımın bunca renkliliğine bundan olsa gerek
Php

Şimdi bağlayalım salataya .
Soframda Börek ! istemediğim zamanlarda Sevgili Ufuk'un tarifini devreye sokuyorum.. Hem börek , hem bu tarif gereksiz kalori yığımına neden olacaktır, buna dikkat edersek daha iyi olur, hem ekmek- hem börek  aynı anda çok gereksiz oluyor. 
Birde tahıllı ekmekle çok seviyorum bu tarifi !!! Beyaz ekmek görsel açıdan hoş sadece.. ama tahıllıyı yemesi çok keyifli ! Dilerim sizde yapar beğenirsiniz..

TOST EKMEĞİ SALATASI

* 1 paket tost ekmeği
* 2 adet ufakça haşlanmış tavuk göğsü (orjinali 1 adet)
* 300 gr süzme yoğurt (orjinali 200 gr)
* 100 gr kadar mayonez, (orjinali 200 gr) ama ben kullanmıyorum !
* 2 diş sarmısak
*tuz
*1 su bardağı süt.( her tost ekmeği diliminin üstüne bir çorba kaşığı dökmek için )

* 1 adet haşlanmış yumurta ( ben koymuyorum )

* 1 yemek kaşığı kuru nane

* 1 yemek kaşığı pul biber

* yeterince dereotu ( süslemek için )

Hazırlanışı

1. Önce tavuk göğsünü tuzla beraber haşlayın. Haşlandıktan sonra sarmısakla beraber rondoya atarak iyice parçalayın.

2. Süzme yoğut ve mayonezi bir kapta iyice karıştırın, karıştırdığınız malzemeyi ikiye ayırın.

3. Yoğurtlu karışımın ayırdığınız bir parçasına, tavuklu malzemeti ekleyerek, bunuda iyice karıştırın.

4.Tost ekmeğinden bir tane alarak, bir kaşık sütle ıslatın, üstüne tavuklu karışımdan güzelce sürün, iç malzemeyi hafif kalın bırakabilirsiniz.

5. kinci tost ekmeğini yine sütle ıslatarak , az önce üstüne iç harcı sürdüğünüz dilimin üzerine yerleştirin ve onun üzerine de iç harcından döşeyin.

6.Tüm tost ekmeği dilimleri bitinceye kadar bu işlemi devam ettirin. Ekmekler aralarında harçlarla beraber bir kule gibi üst üste konacak. Sonra kulenin en altından ve en üstünden dikkatlice tutarak , kullanacağınız servis tabağına yatay baton oluşturacak şekilde yatırın.

7. Ayırdığınız yoğur-mayonez karışımından çok az bir miktar ayırarak kalan kısmı, pasta kaplar gibi ekmeklerin üstünü kaplayın. ve üstüne aleminyum folyoyu çok gevşekçe kapatarak buzdolabına koyun ve bir gece bekletin.

8. Servis yapacağınız zaman salatayı dolaptan çıkarın, az miktarda ayırdığınız yoğurtlu, mayonezli karışımla, folyonun bozduğu üst kaplamasını düzeltin.

9.Bir adet yumurtayı haşlayın, sarısı ve beyazı ile birlikte rendenin küçük tarafı ile rendeleyin. Resimde görüldüğpü gibi verev verev salatanın üstüne dökün, aynı şekilde nane ve pul biberi de dökün.

10.Dereotunu yıkadıktan sonra, iri dallarından ayırın ve pasta salatamızın etrafına düzgünce yerleştirin. Salatamız bir bahçeye benzesin.

11 Ya da resimdeki gibi bezelye veya hayal gücününüzü kullanın.

AFİYETLER OLSUN.

37 yorum:

TuruncuTatlar 24 Ocak 2012 14:03  

nunucum şu tost ekmeği de nelere kadir di mi:) ellerine sağlık resim gibi olmuş bunu yemeye insan nasıl kıyar.. sağlıkla kal..

ANNEKIZ 24 Ocak 2012 14:12  

ne ılgınc harıka bır tat.yapmalıyım bende :)

Birkaselezzet blogspot.com 24 Ocak 2012 14:19  

çook değişik ve çok leziz canım
elcezlerine sağlık.
:)))

Öcal-Mutfak-Esra 24 Ocak 2012 14:41  

bence harikaaaaaaaaaaaaaaa bir pasta görünümlü salataa.ellerinize sağlık.not alındıııı.yaparsam adres vericem mutlaka:))

Banu 24 Ocak 2012 15:06  

Tam bir pasta olmuş ellerine sağlık canım.. sevgilerimle...

Banu 24 Ocak 2012 15:06  

Tam bir pasta olmuş ellerine sağlık canım.. sevgilerimle...

NzlGl 24 Ocak 2012 15:18  

Hımmmmm bayıldım , süper ....

hem göze hem mideye ziyafet:)))

Unknown 24 Ocak 2012 15:37  

Süüpper görünüyor. Harika bir tarif bayıldım,teşekkürler...

Rakunt ideas 24 Ocak 2012 15:49  

Sevdiğim ve yemekten zevk aldığım bir salata.Doyurucu birde ellerine sağlık.

Adsız 24 Ocak 2012 15:55  

yaşasın tarifim gelmiş
sağol canısı

FATOŞ-

neslice tarifler 24 Ocak 2012 16:53  

Çok güzelmiş valla. Hem kolay, hem şık, hem de lezzetli görünüyor. Zor anların kurtarıcısı olur :)

AsOrTiK 24 Ocak 2012 16:58  

bu nasıl birşeydir böyle, bakmaktan kendimi alamadım:))
kuzinizle başbaşa geçen gününüzü de okudum, baktım, baktım yaptıklarınıza şimdi orada olmak vardı dedim:))
ellerine sağlık nUnU'cum, afiyet şeker olsun.
sevgiler

mandalincikmazi 24 Ocak 2012 17:31  

Pasta gibi görüntüsüyle nefissss
ellerine sağlık canım adım adım ne güzel anlatmışsın.
Afiyetler olsun.

pembe kekik 24 Ocak 2012 17:37  

Nefis bir görünüm.Paylaşım için teşekkürler.Ellerine sağlık.

Adsız 24 Ocak 2012 18:39  

hayret içinde kaldım nuraycım, hiç tasavvur edemedim ne enteresan nasıl merak ettim yapıceğiz elbette,
yarın ola hayrola
sağolasın becerikli canım benim.

NESRİN

Unknown 24 Ocak 2012 18:45  

nunu cuğum,çok lezzetli görünüyor,değişik bir tarif denemeliyim.öpüyorum.

Stil Direktoru 24 Ocak 2012 19:20  

Çılgın kadınım nasıl dizmiş sen yemek santçısısın. Pasta işini her kurs alan bir şekilde kotarır ama senin şu resim gibi sofralarına hayranım! Bu arada sana cevaben; ne kadar güzel ifade ettim tatlım, kesinlikle imzamı atıyorum. Yazacak o derece çok şey var ki; susmaktan yanayım. Malum bu tür konular nereye çeksen oraya gider! Ah değerimiz bilinse bu güzelliklerin ambalajı dandik. Yazın James & Sarah gelince Topkapı Sarayı'na gitmiştik wclerin kokusu o derece rezildi ki sana anlatmam! Tşkler Nunu'm yıllardır seviyorum seni yerin ayrı bilirsin mucx.

zeynep 24 Ocak 2012 19:35  

Nunucuğum neler yapmış diye bakıyim dedim , gene döktürmüş , ellerine sağlık canım , sevgiler.

sibelyalcincom 24 Ocak 2012 19:41  

bayıldım ellerine sağlık canım:)

Adsız 24 Ocak 2012 19:51  

şaşırttın beni yine ve yine
nerden buluyorlar bunları anlayamıyorum, ekmekten salata allahallah..
gelde yapma

Banu

umutluhayat 24 Ocak 2012 19:55  

nefis olmuşşş.ellerine sağlık canımmmm.neresi özensiz anlayamadım.bence süper görünüyor.iştahım kabardı vallahi.sevgiler.

cafemuss 24 Ocak 2012 20:21  

tavuklu denememiştim denemek isterim çokta şık olmuş ellerinize sağlık :)

Ferkay 24 Ocak 2012 20:30  

Muhteşem bir görüntü Nunum ellerine sağlık, not alındı yapılmak üzere..
Sevgiler..

Unknown 24 Ocak 2012 20:31  

Kesinlikle tahıllı ekmek yemesi çok daha keyifli,beyaz ekmeğe bir eşimi alıştıramadım ona yanıyorum..:))
Bence gayet güzel süslenmiş..
Ellerine sağlık.
Sevgilerrrr..:))

Gülcan 24 Ocak 2012 20:35  

BENCE ŞAHANE GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK.

reyhan kokulu mutfağım 24 Ocak 2012 20:38  

hep yapmak istediğim bir tariftir bir türlü deneyemedim:) süslemesi de harika ellerine emeklerine sağlık sevgilerimle...

Adsız 24 Ocak 2012 22:24  

Ellerine sağlık canım
İlk gördüğüm andan beri cok beğenmiştim
Mutlaka bende senin kadar şaşırtmak isterim misafirlerimi
Harika bir tarif benim için, öpüyorum emeklerine saglık nuraycim

Asu

Unknown 24 Ocak 2012 23:28  

hep denemek istediğim ama nedense yapamadığım tarif tekrar hatırlattın ellerine sağlık teşekkürler:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ 25 Ocak 2012 00:53  

ellerine sağlık pasta gibi özenle süslenmiş malzemeler lezzetini kanıtlıyor
sevgiler:))

yeşim 25 Ocak 2012 08:56  

sözün bittiği yer...muhteşemmmm...ellerine sağlık canısı...öptümmm.

nurece 25 Ocak 2012 09:07  

Kolay ve lezzetli görünüyor,ellerinize saglik,sevgiler..

LEZZETİKRAM 26 Ocak 2012 00:29  

çok severek yaptığım bir tarif ellerinize sağlık :)

Mutfak Havlusu 26 Ocak 2012 19:27  

Bu çok güzel bir tarif etimek salatası gördüm ama yanlış hatırlamıyorsam tost ekmeği ile görmemiştim yapacağım bunu inşallah ellerine sağlık.

ufukmutfakta 26 Ocak 2012 20:44  

Sevgili Nunu, hakkımdaki güzel ifadelerin için çok teşekkür ederim. Aynı zevkle bende seni takip ediyorum.Blogların bahsettiğin o çok hoş havası şimdilerde pek kalmasa da; yine de benim vazgeçemediğim bir rahatlama alanım hala..Tost Ekmeği salatası'nı ise 1994 yılında Antep'li bir komşumun çay masasında görüp tanıdım. O gün bu gündür severek yapar, ikram ederim.Yiyenlerde hem görüntüsünü beğenirler hem lezzetini.. Seninde ellerine sağlık ve afiyetler olsun... sevgilerimle.....

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Ocak 2012 21:25  

Ufuk mutfakta

Teşekkür ederim.. Farkındayım , eski bloggerlar dostluğu , dayanışması yok ne yazık ki...
Sizden hemen sonraki jenarasyon olarak en azından enerjimi kaybetmemeye çalışarak yola devam ediyorum.

Birde salatanın kaynağını cok merak ederdim, Antep beni şaşırttı cidden.
Akrabalarımdan bazıları yurtdışında rastlamışlar !!!!! Ama, Antep hakikaten beklemediğim bir sehir oldu...

Paylaşımına cok teşekkür ederim..
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Ocak 2012 21:27  

Hepinize bu güzel yorumlar İcin tesekkur ederim

Cok sevgiler

Ebruli 16 Mart 2012 15:49  

Bu salatanın içine hafif dövülmüş ceviz konursa daha da lezzetli oluyor. Denemek istiyenlere duyurulur...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP