PORTAKALLI ÜZÜMLÜ ÇİKOLATALI KEK

>> 25 Ocak 2012 Çarşamba





Tarifler hızla birikmiş, postu yayınlasam zamanında tarif yazamıyorum, tarifi yazsam size cevap dönemiyorum.. ziyaretleri yapamıyorum !
Bir süre daha böyle olacak.....

KIŞ !!!!
Seviyorum ben kışı.... Ağaçlar yapraksızda olsa, dalları çiçeksizde olsa ben kendi hayat tuvalimde renklendirip açtırabiliyorum her birini.
Hele Soğuğu yüzümde hissetmeyi, sert rüzgarını, daha diri olmayı, ürpermeyi, her an tetikte, dikkatte olmayı daha çok seviyorum !
Kat kat olmaktan şikayetim yok, rengarenk, envayi çeşit sevdiceğim şapkalarım, ellerimle dokuduğum , her bir ilmeğine sevgilerimi kattığım atkılarım, her biri farklı eldivenlerim, botlarım, çizmelerim seve seve bana eşlik ederken nasıl şikayet edeyim...
Ya sıcacık valide usulü saleplerim, bol karanfilli tarçınlı çaylarım, akşam leblebili bozalı saatlerim, kestane kebap, yemesi sevaplarım, helede arada şömine keyifleri, birde kar yağmışsa o tabiatın  seyirlerini nasıl unutayım..
Akşam üzeri şehri İstanbul'umun ağırlığını mis gibi bergamut kokularıyla almışsa tavşan kanı çayım, yanında bolll zencefilli, tarçınlı elmalı keklerim , helede Kıbrıs'tan gelmişse limonum , portakalım, sarmazmı tüm masal evimi keyif  dolu yaldızlarım...
Ben kış günlerini ayrı, kış gecelerini ayrı yaşarım. Hakkını vermez, şikayet edersek eğer, bilirim ki küser bize yaradanım.....
Bu kadar bolluk bereket içindeyken, ihtiyacı olanlara verelim, paylaşalım,  şu kış günlerinde dışarıda ve tabiattaki  aç- susuz hayvanları, barınakları lütfen unutmayalım !!! huzurla başımızı yastığımıza koyalım..

AFİYETLER OLSUN TÜM SEVENLERE..


PORTAKALLI ÜZÜMLÜ ÇİKOLATALI KEK

3 yumurta
1 sb şeker
1 çb sıvıyağ
1 sb süt
minicik tuz
1 kahve fincanı üzüm ( suda beklemesin ! )
1 küçük portakal suyu (2-3 yk ayırın üzeri için)
portakal kabuğu rendesi ( organik olsun !)
çikolata parçaları (madlenleri kullandım)
1 pk vanilya
2.5 sb elenmiş un ( 1-yk daha ekledim - portakal ve yumurta büyülüğünden )
1 pk kabartma tozu

ÜZERİ İÇİN

50 GR benmari usulü erimiş bitter veya sütlü kuvertür (madlen kullandım)

-Sırasıyla karıştırıp 175* derecede 35 dakika pişirelim
-Kekin ilk sıcağı çıkınca fırçayla üzerine portakal suyu sürüp,
- incecik rendelenmiş portakal kabukları serpin.

39 yorum:

Unknown 25 Ocak 2012 22:46  

Of ,of aksam ,aksamm canim olsada bir dilim yesem nefis görünüyor ellerine emeklerine saglik .Afiyetler olsun .Hayirli aksamlar

Çiçeklendim 25 Ocak 2012 22:52  

harika gözüküyor:) BAyıldım:)

Birkaselezzet blogspot.com 25 Ocak 2012 23:01  

Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş.

Adsız 25 Ocak 2012 23:15  

gönlü engin, yüreği zengin, eli açık can arkadaşım..

allah sana gani gani versin, insan mutlu etmesini çok iyi biliyorsun zahir
kek misler gibi-ellerine sağlık şappalı kız -)

Banu

keskin makas 25 Ocak 2012 23:19  

ssüüüüpppeeerrrrr :):):)

pembe kekik 25 Ocak 2012 23:23  

Ben de kış mevsimini çok severim.Portakalla çikolataya da bayılırım:)

Adsız 25 Ocak 2012 23:28  

ay bu çok güzel görünüyor hem ne güzel dizilmiş senin çikolar öyle.
biizm evde çikolatanın adı senin deyiminle çiko kaldı. bayılıyoruz.
afiyetle yediniz mutlaka, müthiş olmuş nunum, kışı yaşamakda sanat, mevzuu sensen tabii

öpüyorum tatlım
az zaman kaldı , kolay gelsin size

NESRİN

SihirliParmaklarr(Emel) 25 Ocak 2012 23:57  

harika görünüyor taaa buralara portakalın kokusu mis gibi geliyor sevgiler :)

mihrimah 26 Ocak 2012 00:25  

çok nefis görünüyor ellerine sağlık.tarif hemen kaydedildi en kısa zamanda denenmek üzere sevgiler

My Hobby World 26 Ocak 2012 00:49  

Saat 00.40 bu bana yapılır mı?
Aldım elime bir portakal evde çikolata da yokmuş.
Kakao ile sıcak çikolata yaptım.
Bir dilim portakal,bir yudum süt...
Benim adam bana bakıp...
Turşu ile baklava yiyen gördüm de..:)
Bu ne şimdi?????:)bakışı fırlatıyor..
Ben nasıl uyuyacağım?:)))
Bu nasıl bir görüntüdür...

Beyaz Hanımeli 26 Ocak 2012 00:57  

Çok seviyorum portakal ve çikolata birlikteliğini. Ellerine sağlık, nefis. Sevgiler.

Esma 26 Ocak 2012 00:59  

Elinize sağlık tabi bol karlı geçen şu kış günlerinde kek güzel gider
Esma

lavantalimon 26 Ocak 2012 01:09  

süper portakal yaşasın kardeşliği:))

BAL ANNE 26 Ocak 2012 02:04  

nunu yazılarına ve fotolarına bayılıyorum.......

Adsız 26 Ocak 2012 06:56  

ah şu kalbinden geçenler
ah bu şık keklerin, aklımızı başımızdan alan tariflerin

kış keki haklıısn canım
keyifle afiyetle sağlıkla yenilsin
eline sağlık nunucum
zeynep Günal

neslice tarifler 26 Ocak 2012 10:02  

Öyle güzel anlatmışsınızki keşke hep kış olsa yaz gelmese diyesim geldi. Her mevsim güzel aslında. Ama kışın en güzel tarafı bembeyazlığı bence. Hayvancıklara ben de çok üzülüyorum. Kuşlar için camın önüne su koyuyoruz ama hemen donuyor. Ekmek de karla kaplanıyor. Elimden geldiği kadar karınlarını doyurmaya çalışıyorum.

neslice tarifler 26 Ocak 2012 10:03  

Ay unuttum, kek de çok güzel olmuş :)

Şehnaz 26 Ocak 2012 12:23  

nnucum yine döktürmüşsün..portakalın mis kokusu keke enfes bir reha katmıştır..ellerine sağlık tatlım..

Fatma 26 Ocak 2012 12:38  

Portakal, üzüm, çikolata hepsi bir arada bir kekin içinde buluşmuşta sevilmez mi hiç güzel olmuştur eminim.

Adsız 26 Ocak 2012 12:44  

öyle sevgi dolu içten candan yazıyorsunki alıp götürdün benide.
hayvanlar konusunda çok hassasım ((((( çok üzülüyorum,dilerim gözardı eden olmuyordur, çok yazık onlarada.
güzel kekin, mis kokulu kekinde nasıl yenmezki okadar beğendim bilemezsin,
çikolataları hele almak geldi içimden benimde ))

öpüyorum selamlar yolluyorum, herşey gönlünce olsun delikanlımın

sevgiler nuraycığım- ESİN

NzlGl 26 Ocak 2012 14:20  

Şu kış mevsimi bu kadar mı sevdirilir:)))))
boşuna size hayranım demiyorum(uz)

Unknown 26 Ocak 2012 15:11  

ben en çok baharı severim.huzur verir bana.ellerine saglık.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 26 Ocak 2012 15:16  

Bunu yarın oğluma deneyeceğim, muhteşem görünüyor :))
Sevgiler ...

durutarifler 26 Ocak 2012 17:06  

Kim sevmez.
Önce o güzeli kokusu mutfağa yayılır
Sonra aromatik tat gelir
OFF OFFF

Adsız 26 Ocak 2012 17:15  

canım benim ellerine sağlık, yazdığın satırlar çok naift,
o alttaki dilimleri alsam, yanınada bol bol madlen koysam bir kırt madlen, bir ısırık kek yapsam ne güzel olabilerdi =]]
alacağım olsun,
haftaya göreceğim kısmetse
[[[ çok çok öpücükler oğluşuma, allah kalbine göre versin allah]]
selamlar tatlım.

SEMRA Y

Adsız 26 Ocak 2012 17:51  

çikolata üzüm portakal bu kadar güzel üçleme olmazdı
bide şu resimlerin, bide içinden geçenler, ne güzel bir kadınsınız.

umutluhayat 26 Ocak 2012 18:05  

ismi bile iştahımı kabartmaya yetti.harika bir kek ellerine sağlık canım benim.

Mutfak Havlusu 26 Ocak 2012 19:26  

Portakallı herşeyi yapmaya çalıştım bu sene kekte nefis oluyor hem de çikolatayla beraber de birleşince harika!
ellerine sağlık Nunu:-)
selamlar.

Bir Dilim Düş 26 Ocak 2012 19:37  

Nunu'mmmmmmmmm sen iyi olduğunu buralarda olduğunu hissettir yeter bize buralardayız biz geliriz.

Sevgiler,
Evren

Adsız 26 Ocak 2012 20:19  

Abla naptın sen yaaa :) Çikolataları da dizmişsin kenarına. Oy Allahımmm. Ağzım sulandı :) Çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Olsada yesem :)

Adsız 26 Ocak 2012 20:27  

nunuşum tam vaktidir portakalın, çok beğendim görüntüyü, kışa çok yakışan bir tad portakal.

birde şapkaların dedinde, valla onlarda gözü olmayan varmı dersin arkadaşım. öpüyorum nuraycığım

Sema N

Tijen 26 Ocak 2012 21:21  

Amma süslü ayol bu kek! Eee kim yapmış? Benim saraylım yapmış tabii ki süslü olacak:)

ozguluntarifleri 26 Ocak 2012 21:39  

offfff..... olsada bir dilimcik yesem Nunum oyle nefis gorunuyorki...
yemis gibi oldum.canim benim ellerine saglik.
cok optum.

gunduz68 26 Ocak 2012 22:43  

başta söyleyeyim kek süper görünüyor..Anlattıklarının iyi de hastalıkları da bolca olmasa tadından yenmez kışın..anne olduktan sonra hepten korkmaya başladım kıştan:))

Lezzet Dedektifleri 27 Ocak 2012 00:06  

Bu nasıl bir görsel şölen?

neseersoy 27 Ocak 2012 13:13  

Nunum ellerine sağlık , kışı bende seviyorum ama güzelim Acibadem'i bırakıp köprüyü geçip bir kaç üzt geçidi geçmek zorunda kalıp işe varmak hele bu karlı ve buzlu havada hiç hoş olmuyor:-)Bu sabah inanırmısın metrobüsten Z.kuyu da indim Tatlıcı'nın kulelerinin önünde çakıldım kaldım ne öne ne arkaya hareket edemiyorum 20 senedir bu bölgede çalışırım ilk defa böyle birşey ile karşılaştım ,böyle rüzgar görmedim, allahtan bir kaç kilo fazlam var beni kurtardı :-)))Sevgilerimle.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 27 Ocak 2012 18:17  

Şu an oğlum yiyor bu keki ,ailecek bayıldık :))
Sağol Nunu'cum :)))

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Ocak 2012 21:21  

hepinize teşekkür ederim,
yapanlara - tadanlara afiyetler olsun..
çok sevgiler

Adsız 29 Ocak 2012 13:42  

harika görünüyor.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP