KADINLAR PAZARI- FATİH / ZEYREK

>> 4 Eylül 2013 Çarşamba


Ahh ! İnsan neler hayal ediyor neler !!
Fatih-Zeyrek'i  bilirim bilmesine de, ne yalan kadınlar pazarını duyduğumdan beri hiç  bunları ! hayal edememiştim :)))


Güler misin ağlar mısın ???????


Ağzım her bir adım atışımda açıldı da açıldı  :))))


Gördüklerime nasıl bakakaldıysam, esnaf bıyık altı gülümsedi durdu ardımdan ...... :)))


Efendim burası yani Kadınlar Pazarı Siirt'li vatandaşlarımızın semtin tamamını sahiplenerek, 


memleketlerindeki tüm belli başlı ürünleri burada pazarlamasıyla oluşmuş ticari bir alan.


envayi çeşit yöre peynirlerinden tutunda,


coğrafyaya ait ne kadar biber çeişidi baharat varsa her şey bir arada.


kışlık kuru dolmalıklar, tarhanalar, peksimetler dizi dizi...


Antep'in acılı salçaları ,her dükkanda alıcılarını bekliyor...


ee Siirt olurda fıstık olmaz mı ??? 
aklınıza hangi çeşit gelirse seçip beğenip alın alabildiğiniz kadar...

Haa ben bişey aldım mı ?
Yok efendim yok... Etrafdan yayılan o taze kesim hayvan etlerinin kokusu :(
peynirlerin, bıttım sabun kokuları arasına karışmış hali !
adım başı sepet sepet sarkan işkembe ! kelle, paçalardan kendimi nasıl  ordan attıysam uzun zaman kendime gelemedim di...

Oysa hayalim o güzelim Siirt perde pilavını yemek, büryan kebabını tatmaktı....
Ben O Hayal aklımda, epey bir kendime gelene dek aradan 3 haftadan geçti...
Ramazan bitti, bayram geçti, benim O çok sevdiceğim çocukluk arkadaşım Yurda giriş yaptı..
''Sana bir süprizim var, bak yarın senle dopdolu bir gün geçireceğiz ki, sende  Bu günü unutursan ne olayım ! dedim ''  :))))

Ama harika bir gün geçirdik......
Bir sonraki postta sizlerleyiz..

SEVGİLER OLSUN YURDUM İNSANLARINA !



4 yorum:

NzlGl 5 Eylül 2013 09:05  

Apartmanımızda Siirtli komşularımız var. Hep oradan alış-veriş yaparlar ve anlata anlata bitiremezler !!!!!!!!!!
hiç oralı olmamıştım. Yazınızı okuyunca kendi kendime kocaman bir Aferin dedim:)))))

hepsusluydum 5 Eylül 2013 09:37  

Ahh Nunucum geçtiğimiz bahar aynı hataya ben de düştüm..Zeyrek benim en sevdiğim yerlerden biridir Hele Zeyrekhane..Eşimle orada yemek yedikten sonra burada bir de kadınlar pazarı varmış gidelim dedim..Demez olaydım,o nahoş kokular hala burnumun içinde..Nasıl kaçtığımızı bilemedik..Sanki az gelişmiş bir Arap ülkesi gibi,her şey sokakta ve açıkta..Bu nasıl Kadın pazarı anlamadım ama sanırım ilk önce çocuklarına bakmak zorunda olan bir kadın tarafından başlamış bu pazar işi..Öyle anlattılar..Çok öpüyorum,sevgiler

LeylaK 15 Eylül 2013 19:58  

ahaha kirli işkembe nedir ya :) ne enteresan bir milletiz :)

İçimden Geldiği Gibi 27 Kasım 2013 02:59  

İşkembeye bayılıyorum kim ne derse desin?:)

Sevgili Nunu, unuttun mu bizi-blogları ??

Sevgilerimle...Ebru

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP