PASTIRMALI ISPANAKLI PİLİÇ SARMA ( Piliç Topkapı)

>> 6 Ocak 2013 Pazar







Hepinize mutlu sağlıklı pazarlar dilerim..O güzelim yeni yıl yorumlarınıza da  ,Biz MASAL AİLESİ olarak,  çok çok teşekkür ederiz  :) Müthişsiniz !

Yeni yılın ilk haftasını geride bırakıyoruz..  Bütün iyi dileklerin enerjisi üzerimizde, hayata devam etmekteyiz..  Güzel yaradanımız O temenni ettiklerinizin hepsini yaşamayı nasip etsin  bizlere..

Güzel ,güneşli, ılık bir haftaydı, İstanbul'lular  bu güzel havalar eşliğinde kimbilir  haftayı nasıl bitirdiler.. Bense zaruriyet dışında, bir yere adım atmadım diyebilirim ! sadece dinlenmeyi seçtim.. Ama sanmayın ki planlar, projeler ve gezi listeleri yapmadım..
Hepsi hazır beklemede efendim :)) Hele önümüzdeki şu karı - kışı da atlatalaım bir ..
sonra yine gez gör arpacık :))


Koca hafta boyu dinlendim demiştim .. Evin her tarafını saran lilyumlar, nergisler arasındayken , kim dışarı çıkmak isterdi ki ?
Ama yine de, Valide Sultanım'la buluştum, sporumu yaptım, saç-baş bakıma girdi, aylar öncesinden aldığım  kışlık kitaplarımı okudum, yurtdışından gelen yeğenim Timur ile  zaman geçirdim, dergileri  karıştırdım, takip ettiğim noktalara kenetlendim, yılın bitmesine yakın  beni düşündüren  hususları, insanlarda dahil ! enine boyuna düşündüm, ayıklamak ve tekrar düşünmek için de nadasa yatırıp, düşünmeye biraz ara verdim,
sonra her zaman yaptığım gibi , evimde en azından benim için  önemini yitirmiş,  ne kadar gereksiz luzumsuz şey varsa ayıkladım, yeni sahiplerini buldu bile , yaşam alanlarımı olabildiğince genişlettim,   yenilere yer açtım !
sonra evimiz için  bazı yenilikler düşündüm, araştırmaları bitirip startı aldım bile .
 Diş tedavilerim için randevuları sıraya koydum ,20 lik dişime veda ettim ,yakında implant ve kaplamalar olacak ve hepsinin uzun bir süre tutup, nisana kadar sürecek olduğunu öğrendim !!
sizinde bilginize :)
Arada molalar- ayrılıklar olursa bilin ki muhtemel sebep bundandır !!

Vee yeni yılın ilk haftası böyle geldi geçti işte...

***********************************************************

Yeni yılın ilk tarifi tatlı- pasta değil , klasik olarak ; ağzımız tatlı olsun diyemiyeceğim,
bizler zaten yeterince tatlı insanlarız  :))))

Tarifim, yeni yıl akşamından.. Oldukça  hafif sayılacak bir yeni yıl sofrası olmuştu biliyorsunuz ..

Büyük karadutumuz son yıllarda aldığı ciddi kiloların 7 kg veda etti, bu sebeple mutfak sıkı sıkıya kilitli :)))

Bu sene hindi yerine ise,  böyle bir seçeneği tercih ettik.. Çokda isabet oldu..
ister misafirinize, ister kendi öğünleriniz için çok lezzetli bir okadar da basit ve kolaycacık bir seçenek...
Hepinize tavsiye ediyorum..
Ama aslında beşamel sosuda esirgemeyin diye ekliyeceğim !! Çok nefis oluyor vede üzeri asla ! kurumuyor..
Bizler kalori kısıtlamasından dolayı tercih edemedik !


PASTIRMALI  ISPANAKLI PİLİÇ SARMA ( PİLİÇ TOPKAPI)

Malzemeler

2 yemeklik soğan
500 gr ıspanak
 pastırma
taze kaşar ve dil peyniri
ince dövülmüş göğüs dilimleri- yada kemiksiz buttan da olabilir siz bilirsiniz !
karabiber-tuz

Yapılışı

2-3 yk zeytinyağında soğanlar pembeleşir,
içine ıspanaklar atılıp sotelenir
en son tuz karabiber eklenip soğutulur

Dövülmüş tavyk etlerinin üzerine ıspanaklı harç yayılır
üzerine kaşar ve pastırma parçaları serpilir
dikkatlice sıkıca sarılıp- kürdanla tutturulur

Seramik tavaya biraz sıvıyağ gezdirilip yağ ısıtılır
içine tavuklar konup , arkalı önlü pembe pişirilip
fırın tepsisine biraz su eklenip, tavuklar dizilir
185* ısınmış fırında ,üzerine foly koyarak 15-20 dakika pişirilip sıcak servis yapılır.

AFİYETLER OLSUN

30 yorum:

Delfina ; 6 Ocak 2013 14:43  

Nefis görülüyor,hatta burnuma gelen koku bu tepsiden olmasın :) Gereksiz şeyleri insan hayatından çıkardıkca ne kadar huzur dolu oluyor değil mi. Tatlı masal ailesi,sizi çok seviyorum.

bir dilim bir tutam 6 Ocak 2013 14:58  

Bu üclü tavugun en sevdigim halidir.
Porsiyonluk oluncada hem ikrami hemde sununu cok kolay oluyor..

Zeugma 6 Ocak 2013 15:00  

Off, çok nefis görünüyor.
Bir yerde okuyup biftek ile denemiştim bir kez.İçine sadece kaşar konuyordu. Bundan sonra bu şekilde ve sık sık yapmayı düşünüyorum...

Ellerine sağlık Nunucuğum....
Teşekkürler, sevgiler....

Unknown 6 Ocak 2013 15:08  

sevgili nunu...
güzel keyifli pazarlar diliyorum bende,
nefiss görünüyor nefisss,
afiyet şifa olsun,

sevgilerimle,şeri...

Bir Terazi Kizi... 6 Ocak 2013 15:19  

Ne güzel bir tarif,hic yapmadigim! Elinize saglik,esim degisik tadlara maalesef acik olmadigindan bende yapamiyorum,"benim önüme bilmedigim seyleri getirme!" demisti bir keresinde,halbuki ben bayilyorum yeni ve degisik yemeklere...

Yeni yilda kolayliklar iyi denlenmeler dilerim,sevgiler benden...

mutfagabuyrun 6 Ocak 2013 15:27  

nefis bir görüntü canım.ellerie sağlık.sevgiler.

Didem Özkan 6 Ocak 2013 17:03  

Bayıldım ben bu tarife! Nefis görünüyor, ellerinize sağlık..
Muhakkak ki deneyeceğim :)
Bu arada biraz geç olsa da yeni yılda mutluluk, huzur ve en büyük zenginlik olan sağlık diliyorum size..
Çok sevgiler.

zeymurancafe 6 Ocak 2013 17:33  

ellerıne sağlık nefıs gorunuyor

Mehmet Osman Çağlar 6 Ocak 2013 17:36  

Öncelikle yeni yılın bu son haftasında sizin, ailenizin ve dostlarınızın yeni yılını içtenlikle tekrar kutlar, başta sağlık ve mutluluklar dilerim sevgili Nuray hanım.

Pastırmalı piliç sarması ise hem görsel hem de lezzet açısından dört dörtlük gözüküyor, ellerinize sağlık.

Sevgiler

Bulbulunyeri 6 Ocak 2013 18:31  

Canım,
ne güzel bir başlangıç olmuş. Kendinle her şekilde ilgilenmek , aileye mutluluk olarak dönecek demek. Fazlalıkları hayatından çıkarıp yeniliklere açılmak harika bir duygu. Eşyalardaki fazlalıkların birileri tarafından zevkle kullanılacağını bilmenin iç rahatlığı, şahanesin.
Ellerine sağlık. Tavukta nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

NzlGl 6 Ocak 2013 18:58  

Ahh Nunucuğum Ispanaklı piliç topkapıyı kaç kere yaptım :)) kulaklarınızı çınlata çınlata hem eve hem misafirlere.
Ama ne yazık ki hiçbirini görüntülemek kısmet olmadı:(((
inşallah bir dahaki sefere:))))

Başlangıçları hep severim. Hele fazlalıkları temizlemeye bayılırım.

Güzel bir yıl güzel başlangıçlar olması dileğiyle, sevgilerimle

Dilek Mutfakta 6 Ocak 2013 20:16  

çok güzel bir tarif,özellikle misafir menüsünde mutlaka olmalı diyorum,elinize sağlık,sevgiler...

Unknown 6 Ocak 2013 20:42  

Sultanım ellerine sağlık nefis görünüyor öpüyorum...

çeşnici Handan 6 Ocak 2013 20:49  

Yılbaşı sofranda herşey çok güzel ve çok özenle hazırlanmış. Bu sarma da nefis olmuş misafirlere layık bir tat ve sunum. Ellerine sağlık canım. Yeni yılla birlikte yaptığın temizlikler, aldığın kararlar tüm güzellikleri sana getirsin. Sevgiler.

Renkli Dünyam 6 Ocak 2013 21:03  

Eşimin en sevdiği yemektir,ıspanakla tavuk birbirine
çok yakışıyor nefis oluyor.Ellerini
ze sağlık canım.Selamlar.

Ferkay 6 Ocak 2013 21:10  

Tavuk herzaman favorimdir,ellerine sağlık Nunum...

Heyyfi 6 Ocak 2013 23:32  

Nunu'cuğum,çok seviyorum yazılarını. Akıp gidiyor. Yazını okurken, zaman planlamasında yanlışlarım olduğunu farkettim. Bir sürü şeyi bir hafta sonuna sığdırmışsın. Benim hemen günüm bitiyor. Biraz yavaş olduğumun farkındayım ama:((
En sevdiğim çiçek nergisdir. Senden ilham alarak yarın hemen vazoma koymak üzere almaya gideceğim.
Sana sevgiyle sarılıyorum Nunu'cuğum...

Cocukla Cocuk 7 Ocak 2013 00:08  

oo muhteşem gorunuyor elien sağlık nunucum...yeni yılınız kutlu olsun hepimiz için saglıklı mutlu bir yıl olur umarım..sevgilerimizle..

Dostbahcesindenlezzetler 7 Ocak 2013 01:57  

Hic denemedim ama pastirma ile tavuk guzel oluyor anlasilan..tarifi not alayim birde Turk bakkalinin yolunu tutayimki pastirma alabileyim:) Ellerinize saglik..

keyiflisofram 7 Ocak 2013 09:01  

Nefis görünüyor ,ellerinize sağlık...

MAZES 7 Ocak 2013 11:10  

bazen okuduğum yazılara öylesine düşüncelere dalıyorum,keşke planlayabisem,planlayıpta gerçekleştirebilsem...yeni yılın ilk haftası iyi başlamış,iyi gitmesini dilerim.Tavukların da maşallah,ellerine sağılık canım.

butterfly 7 Ocak 2013 11:49  

Nunucum 2013 bütün güzellikleri, mutlulukları, tatlılıkları taşısın bizlere:)..Tarif tam benlikmiş, çok hafif ve leziz..Ellerine sağlık Nunum;).
Çooook öpüyorum.
Kelebeğin;)

Birkaselezzet blogspot.com 7 Ocak 2013 11:50  

canım benim bende çok seviyorum beşamelli hafif olmuş tabi ellerine sağlık sohbetin harika:)

Unknown 7 Ocak 2013 17:30  

Pastırma,tavuk ve ıspanak bir araya gelince tadına doyum olmaz bir lezzet ortaya çıkıyor..
Bende severim ama eşim bayılırrrrr..
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Gönülünce 7 Ocak 2013 18:26  

Hımmm nefis, nefis, nefiss bayıldım...Elleriniz dert görmesin...

made in funda 7 Ocak 2013 18:35  

mutlu seneler canım....tarifin anlatılma yaşanır cinsten...

CEPAYNASI 7 Ocak 2013 21:10  

enfes görünüyor:)
mutlu yıllar!

Ihlamurcum 7 Ocak 2013 22:46  

Nunucum,bu ne güzel bir tarif,bayıldım.
www.ihlamurcum.com

durutarifler 9 Ocak 2013 17:06  

Tam benim oğlumun ağzına göre bir lezzet olmuş
ellerine sağlık nunucum
öptüm

FİLİZ'CE 23 Ocak 2013 23:44  

sarmalara hasta oldum..ellerinize sağlık..valla çok beğendim, kibarlık olsun diye yazmıyorum:))..sevgilerimle..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP