MİLFÖYLÜ - KARAMELLİ MUHALLEBİ TATLISI

>> 1 Mart 2012 Perşembe




Çok zaman olmuş haklısınız !!
İnsan kendi ekseninde dönerken zaman mefrumunu algılayamıyor ...
Çok yorgun dönemler bunlar, neyse şimdi kendi telaşlarımızla buraları boğmayalım, biz hallederiz nasılsa..


Karadutumu soranlarınız var :) ÇOK İYİ ! SINIF BİRİNCİSİ olmuş daha ilk ayında.
Zaman nasıl su gibi değil mi ? 5 hafta oluyor 2 gün sonra,  ama ayağının tozuyla  imzasını attı Londra'ya :))))
Ne mutluluk bilemezsiniz,
Bana, bize çok güzellikler yaşatmaya devam ediyor kısacası...

Beni de sormuşsunuz, sağolun gayet iyiyim..
Yepyeni bir iş yeri, yepyeni ama çook uzak bir semt ve iki yaka arasında geliş- gidiş şartlarına uyum sağlamaya çalışıyoruz ailecek !!!


Çok nadirde olsa arkadaşlarımla bir araya geliyoruz. Bu güzel lezzetleri sizin için not alıyor, kar keyiflerini de hiç kaçırmıyoruz tabii !! Ülkemizin pek çok noktası Çetin hava koşullarına teslim olmuş durumda ne yazık ki...
İstanbul da bu havalardan sık sık nasibini alıyor, ben ise  söylenerek değilde, pür dikkat kesilip ,biraz da neşe katarak zamanı değerlendiriyorum.
Bu gün de çok güzel bir kar yağdı, Şikayet etmeden güne karıştık, günü yaşadık, günü tamamladık, karda yağmaya devam etti ama, cemrelere yenik düşüp eriyip gitse de , yağış hususunda pes etmedi :=))

Tatlımız ise böyle soğuk günlerin birinde Belgin arkadaşım tarafından yapılıp bizlere servis edildi...
Ben sizin için görüntüleyip, tarifi yazdım ve sizlerle buluşturdum..
Krema- karamel severler için Mutlaka denenmesi gerek derim...
Çok Sevgiler.


MİLFÖYLÜ KARAMELLİ MUHALLEBİ TATLISI


1.5 Lt süt
12 yk şeker
10 yk un
2 pk. vanilya
1 kutu krema (çiğ)


Muhallebisi


krema hariç tüm malzeme pişer ve borcama dökülür
Ilınınca krema eklenip 3-5 dakika ,düşük devirde çırpılır


Karamel


1.5 sb şeker ( tavada kısık ateşte eritilir, karamelize edilir )
Bir başka kapta diğer krema kaynama noktasına getirilip karamelle birleştiririlir,
üzerine 1/2 küçük çaybardağı ılık su ekleyip bir kaç dakika kısık ateşte karıştırıp- soğutun (boza kıvamında )


5 yaprak milföy ,ısınmış fırında kızartılır
Ve Ufalanarak bir tabağa alınır
Servis anında dilimlenen muhallebinin üzerine önce bol karamel,
sonra milföy kırıntıları serpilerek servis yapılır..


ÇOK BEĞENECEKSİNİZ !
AFİYETLER OLSUN....

Uzunca bir süre daha , ne yazık ki buralarda olamayacağım  :((

40 yorum:

bırtutamkekik 1 Mart 2012 21:24  

Hossgelldiinnn masall perimm:)
Ozlettin kendinii...,
Bu tatlı ile aldın yine aklımı basımdan...
Ellerine saglik...
Muhabettle...
Kekigin...;)

u.aydin 1 Mart 2012 21:25  

oh oh sahane,ellerinize saglik harika bir goruntu.bayildim sevgilerle.

Miskokulu Lezzetler 1 Mart 2012 21:28  

Çok değişik ellerinize sağlık sevgiler...

Çiçeklendim 1 Mart 2012 21:38  

hımmm ellerinize sağlık Çok beğendim:)

mügepolat 1 Mart 2012 22:11  

kolay bir tarif lezzetli görünüyor ellerinize sağlık...

Adsız 1 Mart 2012 22:17  

haberler, tarifin, çok çok güzel
sevgiler canım nunum

Semra

muhabbetsofrasi 1 Mart 2012 22:22  

oyyy bu ne güzel bişey böyle :)

eline sağlık

umutluhayat 1 Mart 2012 22:27  

ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.

Unknown 1 Mart 2012 22:56  

tam da tatlı yemeye hayır demişken:( bu tatlı beni gene hadi ye ye dedirtti ama:)
sevgiler.

Unknown 1 Mart 2012 23:03  

Rabbim hep böyle güzel haberler almayı nasip etsin.
Sevgili nunu,
keyifle,huzurla...
sevgilerimle

Adsız 1 Mart 2012 23:20  

karamel tabağını ve muhallebiyi alır giderim arkadaşım, sakın aramayasınız
bayıldım ben / ASU

Ferkay 2 Mart 2012 00:36  

Oğluşunu tebrik ederim canım.
Arkadaşının ellerine sağlık tatlı hem hafif hem güzel.
Sevgiler...

Esma 2 Mart 2012 02:47  

Kara dut bizim için güzellikler yasatmaya devam ediyor demşsiniz AMA Maşallah dememişsiniz aman ha nazar dağmesim oğlumuzaaaa
Esma :--)
Sevgiler

Unknown 2 Mart 2012 07:46  

Sultanım Karadut'un annesi kim hayatı
başarılarla dolsun inşallah.Yine enfes bir tatlı ve sunum ellerine sağ
lık öpüyorum.

SMİLENA 2 Mart 2012 08:00  

Ne güzel bişey ,insan amma gurur duyuyordur.Başarılarının devamını diliyorum oğlunuzun...

sevgilerimle

ihlamurcum 2 Mart 2012 08:23  

Sevgili Nunu, vallahi o güzel yazılarına ve tariflerine öyle çok alışmışız ki, bloguna uğrayıpta yeni yazı göremedikçe hayal kırıklığına uğruyorum.Bizleri ihmal etme, kendine dikkat et. Sevgilerle

durutarifler 2 Mart 2012 08:23  

Nunu'cum özletme kendini
Tarif çok güzel
Arkadaşının ellerine sağlık
İyi haftasonları
Sevgiler

Adsız 2 Mart 2012 09:29  

Günaydın Sevgili Nunu,
Ellerinize sağlık çok hoş görünüyor. Anlaşılan çok yoğunsunuz Allah kolaylık versin size ama bizlerde size slıştığımız için hep birşeyler bekliyoruz. Olmadığınızda da açıkçası merak ediyorum. Yine de maşallahınız var.
Selam ve sevgilerimle...
Nuray

Nilgün Torunoğlu 2 Mart 2012 10:05  

Hoşgeldin sevgili Nunu,sıcacık sohbetlerini özlemiştim. Tatlı senin elinden çıkmış kadar güzel görünüyor,oğluşdan gelen güzel haberler sevindirici eee daha ne olsun ? Güzel bir hafta sonu senin olsun !

KİZHATCE 2 Mart 2012 13:41  

yine nerelere kaçıyorsun nunu cuk,eline sağlık çok sevdiğim bir tatlıyı yapmışsın :)çok özletme olurmu çabuk dön lütfen,çok öpüyorum...allah kavuştursun oğluşuna,sağlıkla dönmesini nasip etsin ....

Güngör Ekinci Saglik 2 Mart 2012 20:06  

Oooy oyy simdi olsa da yesek. sevgiler canim. Eline saglik. Ayrica Karadutu kutluyorum.

Unknown 3 Mart 2012 00:54  

Karaduutun başarılarının devamını bekliyoruz:) Kimin aklına gelir kırıntı milföyün tatlıya yakışacağı, harika oluyor gerçekten de, ellerine sağlık, sevgiler

Unknown 3 Mart 2012 09:14  

harika gözüküyor.ellerine saglık.

Adsız 3 Mart 2012 10:18  

arkadaşının eline sağlık, ailecek sevdik beğendik yapmaya karar verdik ]]]]]

lorda selam ve sevgiler- çok kıymetlimiz çok maşallah nunum
sevgilerimizle - Sema N

Bulbulunyeri 3 Mart 2012 11:24  

Canım,
güzel haberlerine çok sevindim. Kuzucuğunun başarısıyla bizlerde çok sevindik. Nice başarıları olsun inşAllah.
İş yerinin uzakta olmasına üzüldüm ama biliyorum ki onun içinde mutlu bir çözüm üretirsin.
Belgin hanımın ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor.
Yazamasanda biz seni sevgiyle ve özlemle bekliyor olacağız.
Sevgiyle kal.

Hülya 3 Mart 2012 16:58  

Hoşgeldin Sevgili Nunu,
Yeni işyerin hayırlı olsun..
İstanbul'da ulaşım gerçekten de sıkıntı Ankara bile son yıllarda bunaltmaya başladı.
Sütlü tatlı her zaman favorimdir.
Sevgiler

Adsız 3 Mart 2012 17:31  

tatlım yüzünü göremez, sesini duyamaz olduk, çok üzülüyorum bu duruma, sofralarımız keder dolu sensiz ((((
nisan sonu mayısa kadar dedin alışamadık

tatlıyı bende beğendim, karamel hep sevdiğim bişey zaten.
yapanın eline sağlık nuraycım, kolaylıklar diliyorum şu günlerde, oğlunu tebrik ederim
çok öptüm

zeynep G

Özlem Mertler 3 Mart 2012 22:06  

Sevgili NuNu,
Ne koşturmuşum anca geldim kendime.Çok zormuş bu işler:))
Oğluşum ve ben çokiyiyiz,güzel haberlerine çok sevindik. Geç oldu ama allah kavuştursun oğlunu,darısı bizimkine:))

Çok özlemişim, yeniden merhaba:)))

Özgür Tatlar 3 Mart 2012 23:30  

Ellerinize sağlık.çok güzel görünüyor tatlı.ilk fırsatta deneyeceğim.

Adsız 4 Mart 2012 18:17  

Nuray'cım tebrik ederim.Berkay'cığımı kutluyorum.Allah nazarlardan korusun.başarıları daim olsun.Süt tatlısı için yapılan güzel yorumlara teşekkür ederim.Sevgilerimle...Belgin.

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Mart 2012 19:07  

belgin

canım çok teşekkür ederiz
ellerine sağlık, mükemmel bir lezzet olduğunu bir kere daha söylemek isterim,
çok sevgiler :)

Cocukla Cocuk 4 Mart 2012 22:01  

Nunu'cum hoşgeldin..seni yeniden gormek ve iyi oldugunu duymak cok guzel...karadutu başarılarından dolayı tebrik ediyorum..yeni işin de hayırlı ugurlu olsun...sevgilerimizle

Adsız 4 Mart 2012 22:18  

nuraycım bu sayfanın güzelliklerine hasret kalıyorum, ama sizde çok haklısınız, yorgunluktan dünyanız karışmış birbirine, inşallah bir kaç aya kadar eski haline geri dönersin.hayırlı olsun yeni işyeriniz ,
delikanlımızı tebrik ederim hep maşallahlıydı. tamamına ersin dilerim
sevgiler arkadaşım
Gülden Y

sare 4 Mart 2012 23:52  

Sevgili NuNu, kolaylıklar dilerim.
Hepimiz yoğun yaşamlardan fırsat bulup, böyle yazışmalarla görüşüyoruz. Ne güzel oluyor.
Tatlı oğlusunun güzel haberleri bizi de çok mutlu etti, başarılarının sağlık sıhhat içinde devamını dilerim.
Muhallebi çok güzel olmuştur. Belgin hanımın ellerine sağlık.
Görüşmek dileğiyle, sevgiler.

Birkaselezzet blogspot.com 5 Mart 2012 22:34  

perim nasılsın çok hoş tatlı olmuş arkadaşının senin ellerine sağlık canım
ayrıca başarılar evlatlarımıza
:))

yemekbiraşk 6 Mart 2012 21:22  

yemesi ve görüntüsü çok zevkli elleriniz dert görmesin
sevgilerimle
seval

emelce yemek 7 Mart 2012 11:21  

Bir anne icin ne kadar gurur verici allah hepimizin cocuklarina nasip etsin böyle güzel basarilari,maasallah...

Nilay 7 Mart 2012 20:27  

Belgin Hanima tarifi icin tesekkur ederiz. Milfoy hamuru benim buralarda hazir satilmiyor. Evde yapmak icin tarifi olan var mi?

zeynep 8 Mart 2012 07:40  

Tarifi denedim harika oldu .
Kadınlar günün kutlu olsun canım .

Tümay Öztürk 9 Mart 2012 11:57  

Hımmm nefis gerçekten. çok da lezzetli duruyor sunumu ile. Ellerine sağlık canım.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP