AŞURE

>> 26 Ocak 2009 Pazartesi



AŞURE

1/2 kg aşurelik buğday
1 sb kuru fasulye
1 sb nohut
350 gr kuru üzüm
1 kahve fincanı kuş üzümü
250 gr incir
300 gr kuru kayısı
1 çb prinç
portakal kabuğu rendesi
1300 gr şeker
1/2 çk tuz

süslemesi için

ayıklanmış nar
portakal şekerlemesi ( ev reçeli)
kuş üzümü
fıstık,
ceviz
file badem

YAPILIŞI

Çok çok iyi yıkanan buğdaylar geceden 15 dk. kaynatılıp ağzı kapalı bekletilir.
Nohut, fasulye suda bekletilip , haşlanır.
Pirinç iyice haşlanıp, suyunda bekletilir
Kayısı-incir ve üzümler ise geceden suda bırakılır, süzülüp küp küp doğranır.

Ertesi gün buğday tenceresinin içindeki suyu süzüp ,yeniden su koyup ocağa konur ve kaynamaya bırakılır,
Tamamen pişen buğdaylara bakliyatlar eklenir,(su azaldıkça sıcak su ekleyin)
Pirinçler ve tuzda konup,
ardından suda şişen kayısı ve üzümler eklenip, rendelenmiş  portakal kabukları ilave edilir.
En son şekeri koyup kıvama getirilir.
Bir iki kere tabakta kıvamı kontrol etmek en doğrusudur. ne sulu- ne  sert olmalı !!
İlk sıcağı geçince de kaselere servisi yapılır.
İnciri  tabakların içine, en son tek tek ekliyorum.( rengi kararmasın diye)
Annem ise tabağın altına koyar, sonra üzerine aşure ilave eder.


Üzerine ise daima, fındık, fıstık,nar,dut kurusu,portakal reçeli,kayısı ve tarçın kullanırım.
* kesinlile, nişasta, süt gibi ilaveler kullanmam. Tadını bozduğuna inanırım !


Bir Muharrem ayını daha geride bırakmaktayız.Geçen hafta valide sultan, yardımcımız ve ben
hep beraber aşuremizi yapıp ,ALLAH KABUL EDERSE ,DUALAYIP yerlerine ulaştırdık.
Geleneksel olan bu mübarek tatlıyı sanırım hepimiz çok seviyoruz.
Yapan tüm arkadaşlarımızın ellerine sağlık,afiyet olsun, allah kabul etsin.

BU ARADA SEVGİLİ FİLİZ BENİ MİMLEMİŞ...
YAKINIMIZDAKİ İLK KİTABIN 161. SAYFASINI AÇIP, 5. CÜMLEYİ SAYFAMIZA YAZACAĞIZ..
HADİ BAKALIM.. ŞU AN TAM ÖNÜMDEKİ SEHPADA 5 KİTAP VAR. EN ÜSTTEKİNE UZANDIM. DR. M.ENDER SARAÇ'IN RUHSAL GELİŞİM VE KADER ADLI KİTABI.

'' ŞİVA HİNDUİZMİN EN KARMAŞIK TANRILARINDAN BİRİDİR.HEM YIKICI ,HEMDE YAPICI BİR TANRIDIR ''...........................
HEPİMİZDEN SİZLERE SEVGİLER, İYİ HAFTALAR ,KOLAYLIKLAR DİLERİM.

57 yorum:

Damak Tadı 26 Ocak 2009 10:15  

İşte bu Nunu'm..!Sayfanda bu güzellikleri görmek beni çok mutlu etti bilesin..Aslında güzelliklerden ne kastettiğimi anlamışındır..))Çok şükür canım..!

Aşurelerin sunumu yine harika..Nunu farkı bu olsa gerek..))Ellerinize sağlık bitanem..Allah kabul etsin..


Kocaman öpüyorum o tatlı yanaklarından bitanem..Anneciğinde ellerinden öpüyorum..


Sevgilerle..

HÜLYA 26 Ocak 2009 10:33  

hoşgeldin canım seni yendien bomba gibi buralarda görmek çok güzel iyi olmana çok sevindim. Rabbim her daim sağlıklı ve mutlu etsin seni..Böylesine sevilmek özlenmek ne gzüel değilmi.. rABBİM GÜZEL GÖNLÜNE GÖRE VERSİN..

aşure süper süsleme ve sunum harika ellerine sağlık canım çook öptüm

Adsız 26 Ocak 2009 10:38  

hayatcım ellerinize sağlık
şanslılardan biri olarak gerçekten yediklerimin en lezzetlisiydi.
hele rengi nefisti.
herkesin eline sağlık.
allah kabul etsin.
annene selamlar tatlım.
selma.

NiNo 26 Ocak 2009 10:58  

canisi ne guzel bir sey bu ya bayildimmmmmmmmmmmm ellerine saglik canisi Allah kabul etsin ben cok begendim yiyemesemde ;)

kurka 26 Ocak 2009 11:01  

OH MAŞALLAH MAŞALLAH. GÜZELİĞİNİZ, ZERAFETİNİZ AŞUREYE DE YANSIMIŞ. ÇOOOK GÜZELLER. ALLAH KABUL ETSİN.

Pelin 26 Ocak 2009 11:19  

Nunucuğum,
Yeni tariflerini görmek, senden güzel haberler almak ve sayfama bıraktığın yorumlarını okumak çok güzel inan:) Canım benim..
Allah kabul etsin Nunucuğum. aşureler nefis görünüyor.
Sevgiler

Ferhanca 26 Ocak 2009 11:27  

Afiyetler olsun.Allah kabul etsin.

sunum çok şık olmuş, çok beğendim:)

canım sağlıkla inşallah daha çok tarifler bekliyoruz:)

Yaren 26 Ocak 2009 11:32  

Nefis görünüyor,cok severim asureyi ama sevmeyenmi var sanki:)
Sunumun harika olmus,cok güzel süslemisin.Ellerine saglik canim,sevgiyle kal.

neslihan erzincan özgür 26 Ocak 2009 11:42  

Nunucuğum Allah kabul etsin canım.harika görünüyor aşurlerin.yine Nunu farkıyla nefis süslemişsim.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Jasminskager 26 Ocak 2009 11:53  

Canim cok sevindim gercekten tekrar aramiza dondugune.Hissetdiklerinin aynisi bendede olmustu 8 sene once felc gecirdigimde.Hayat iste acisiyla tatlisiyla kendini gosteriyor.Bizede sabredip , beterinden korumasi icin dua etmek dusuyor.
Hastalik gelmedn sagligimizin kiymetini bilmiyoruz gercekten.
Rabbim tekrarini yasatamasin canim.
Asuren de harika olmus, ellerine saglik canim.
Sevgilerle
tuba

sarımutfak-hande 26 Ocak 2009 11:54  

cnm şükür aramızdasın
aşureler süper çok güzel süslemişsin
ellerine sağlık

Unknown 26 Ocak 2009 11:55  

Canımmm tekrar o muhteşem zerafetinle hoşgeldin...Aşure muhteşem ellerine sağlık sunum zaten şaheser....
ALLAH KABUL ETSİN,evinizin bereketi daim olsun...
Her zaman gülmen ve sağlıklı olman dileğiyle mutlu haftalar dilerim öptüm...

Adsız 26 Ocak 2009 12:06  

offf offfff.
kömür gibi yanıyorummmmmmm
offf offf.
aşuremi istiyorum
:)))))))))))))

semra.y
eline sağlık inci nurum.

Adsız 26 Ocak 2009 12:10  

eline sağlık bi ben aşure yapmadım bu yıl komşulardan gelenlerle idare ettik..afiyet olsun güzel görünüyorlar

Adsız 26 Ocak 2009 13:17  

Elelrine sağlık canım. Sayfanda yeniden harika sunumları,nunu marka birbirinden lezzetli tarifleri görmek çok hoş :)
Sevgiler

şeker pasta 26 Ocak 2009 13:26  

Nunucum ellerine sağlık ve allah kabul etsin... Aşureler harika görünüyor. Süslemelerine bayıldım...
Sevgiler...

MUTFAKISTAN 26 Ocak 2009 13:28  

masallah masallah nunucuguma harika bir asure hazirlamis
afiyet olsun canim,sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 26 Ocak 2009 13:37  

Sağlıkla yeni tariflerde buluşmak ne güzel... Aşurenin görüntüsü harika, ekrandan kendimi alamıyorum... Allah kabul etsin... Emeği geçen herkesin ellerine sağlık...

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi 26 Ocak 2009 13:41  

Ellerinize sağlık canım. Allah kabul etsin.

Sevgiler...

Adsız 26 Ocak 2009 14:07  

emeği geçenlerin ellerine sağlık.
bu nasıl bir görüntü.
allah kabul etsin nuraycığım.
çok öptüm. FERDA.

Moonish (moonsun) 26 Ocak 2009 14:09  

Nunucum insan bunlari yemeye kiyamaz :)) Al vitrine koy :)
Guzel bir hafta seninle olsun canim Nunum :))

bir dilim bir tutam 26 Ocak 2009 14:18  

Nunucum ellerine saglik.bugun bloglarda asure günümü ne?Kime gittiysem asure var.Benimde muhakkak yapmam lazim canim cok cekti.Asureye karsi acayip bir zaafim var.Ama simdi pisirsem bir iki güne kadar tatile gidiyoruz.En iyisi ben hazir bir asure pisireyi hemencecik...........

Unknown 26 Ocak 2009 14:28  

Allah kabul etsin, harika görünüyor...

Serap'la turuncu lezzetler 26 Ocak 2009 14:55  

canım yorumun için çok teşkr ederim özledim sizleri:) aşureye bayılırım seninkide ye beni diyor, sunumda muhteşem ellerine sağlık...çok öpüyorum kocaman sevgiler

Adsız 26 Ocak 2009 15:02  

amanda aman.
aşurenin şahı kraliçesi olmuş
ellerin dert görmesin.
yaşasınki tarifler güzel resimler geliyor artık.. hoşgeldin arkadaşım.
kendine iyi bak lütfen.
GÜLDEN.Y

Feyza Fidan 26 Ocak 2009 15:18  

Canım Nunummmm benimmmm hoş geldin :))))))
Aşureler harika görünüyor, Allah kabul etsin inşallah güzel arkadaşım benim...
Çok öpüyorum seni...

Bir Dilim Düş 26 Ocak 2009 16:02  

Allah kabul etsin canım benim ellerinize sağlık.

Sevgiler,
Evren

pelince 26 Ocak 2009 16:53  

Nunu aşure nefis gözüküyor,ellerine sağlık...
Yeni bir tarif eklemene ayrıca çok sevindim...
Allah kabul etsin....

Sevgiler..

NzlGl 26 Ocak 2009 17:18  

Süper bir tatlıyla kaldığınız yerden devam sevgili nunu:)
Allah bir daha sayfanızı ve bizi sizsiz bırakmasın.
Allah kabul etsin.
sevgilerimle
(kendinizi çok yormayın demek istiyorum lütfen)

tatlıhayat 26 Ocak 2009 17:31  

Nunu cum seni yine iş başında görmek çok güzel.Aşuren harika görünüyor ellerine sağlık,allah dualarını kabul etsin canım.sevgiyle...

Adsız 26 Ocak 2009 17:43  

Nunucum senin güzel yazılarını, tariflerini, fotoğraflarını yeniden, sağlıkla bu sayfalarda görmek harika:).
Aşureler gelin gibi süslenmiş valla, ellerine sağlık canım:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Ocak 2009 17:44  

:))))
evet evet arkadaşlar.. yavaş yavaş yine evcilik oynamaya başladım.. henüz beni mutfağa almıyorlar..
ama ben bahanelerle !!! aralarına sızıveriyorum :)
çok teşekkür ederim tatlı mesajlarınıza..

TAZE NANE 26 Ocak 2009 18:28  

Allah kabu etsin.
Ne kadar lezzetli görünüyor.
Afiyetle yiyin.
Çok seviyorum aşureyi.
Sevgiler.

hanimelipasta.com 26 Ocak 2009 19:06  

Allah kabul etsin enfes görünüyorlar.
Seni yeniden tatlı tatlı buralarda görmek çok güzel, hoşgeldin Nunuş :)
Hülya

Adsız 26 Ocak 2009 19:21  

Aman oh beeeeeeeeeeee
renk geldi şu cağğnım sayfana.
aşureye gel aşureyeeeeeeeeee..
şimdi yedinmi dicem ?? :-) abes olacak,
ozaman şifa niyetine yarasın arkadaşıma.
ben seyretmeye devam edim biraz daha :-) vallahi film gibi :-)
cümlenizin allah kabul etsin
hepimizden sevgi selamlar nunucum

ASUMAN.

HUYSUZBALIK 26 Ocak 2009 20:52  

Sevgili Nunu ne güzel yeniden yazılarnı okumak. Aşuren nefis görünüyor ellerine sağlık... Yeni yazılarında görüşmek dileği ile. Sevgiler...

beyaz mendil 26 Ocak 2009 21:53  

Harika bir sunum,insan yemeğe kıyamaz.

Hatice 26 Ocak 2009 22:49  

Nunucuğum yeniden o güzel tariflerini görmek, sıcacık yorumlarını okumak çok güzel, iyileşmene çok sevindim, inşallah bir daha tekrarlanmaz...
aşurede yine çok güzel bir renk uyumu içinde, ellerinize sağlık...
ilgin için çok teşekkür ederim, son haftalar çocukların hastalıklarıyla geçti, şimdi herşey yolunda çok şükür.
sağlıklı bir ömür dileklerimle,
sevgiler...

Adsız 26 Ocak 2009 23:47  

sevgili Nuray'cım sağlığına kavuşmana çok sevindim, Allah bir daha göstermesin, geçip gitmiş olsun İnşallah..
Aşuren çok güzel görünüyor, Allah kabul etsin, güzel mutlu günler dileğiyle...

Adsız 26 Ocak 2009 23:55  

Canim Nunum Asuresini yapmis yayina bile koymus.MASALLAH ALLAH NAZARLARDAN KORUSUN.

emegi gecenlerin ellerine saglik canim benim ALLAH KABUL ETSİN.


KUCAK DOLUSU SEVGİ VE SELAMLAR.

Adsız 27 Ocak 2009 00:03  

Canım benim, maşallah sana ama sen yinede okadar ayaklanma bakalım..
dün bir bugün iki.
şakası yok !!!!!
aşureye gelince nasıl yapıyorsun bilemem, ama bir hokus pokus sihir var ellerinde.
şahane bişey olmuş. allah kabul etsin canım.
dönünce geleceğim ilk fırsatta inşallah. çok selam ve sevgiler.
A.SEMA

müjde 27 Ocak 2009 00:12  

Seni tekrar aramızda görmek inan ki çok güzel.Sunum çok şık olmuş.Ellerine sağlık.Allah kabul etsin.Sevgilerimle...

sibellebutikpasta 27 Ocak 2009 00:20  

Nuraycığım sağlığına kavuştuğunu ve tekrar aramıza döndüğünü görmek çoook güzel, aşurenin sunumu da gerçekten çok hoş, eline sağlık canım Allah kabul etsin...

meleginmarifetleri 27 Ocak 2009 13:31  

Ellerine sağlık nunuş harika olmuş
Sevgiler.

Tijen 27 Ocak 2009 16:42  

Nunu'cuğum,
Ellerinize sağlık! Ben yapmadım bu yıl aşure. Olsa koca tencereyi yerim çünkü biliyorum. Sağolsunlar komşularımız getiriyor, 4 çeşit aşure tattım bu yıl daha ne olsun?

egeli 27 Ocak 2009 16:59  

ALLAH KABUL ETSİN NUNUM,HEPİNİZİN ELLERİNE SAĞLIK GÖRÜNTÜSÜ NEFİS ,ALLAH SENEYEDE NASİP NETSİN İNŞALLAH CANIM.

made in funda 27 Ocak 2009 17:08  

nunucuğum aşureler nefis olmuş.hemen bir tabak alabilirim.ellerine kollarına sağlık.sevgiler....

Adsız 27 Ocak 2009 18:43  

canım benım tekrar hosgeldın aramıza. Asure nefıs gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle...

eldivenlerim 27 Ocak 2009 18:50  

Allah kabul etsin arkadaşım, görüntü harika, enfes gözüküyor, ellerine sağlık,
neşeli haftalar....

Adsız 27 Ocak 2009 19:38  

maşallah maşallah !!!
allah kabul etsin.
ne mutluluk nnucum mutlu ettin bizleri.
maillere cevabına çok teşekkür ederiz .
izmirden sevgiler şifalar.
aysel batur-

Betül KAVAL 27 Ocak 2009 21:15  

ALLAH KABUL ETSİN SUNUM ÇOK ŞIK OLMUŞ.. ELLERİNİZE SAĞLIK.. TEKRARDAN YAZILARINIZI OKUMAK ÇOK GÜZEL GERÇEKTEN.

SEVGİLER

Adsız 27 Ocak 2009 23:49  

Canim benim tarifinle bu sayfada tekrardan görmek beni mutlu etti,asuren sahane gorunuyor,suslemesi de harika,allah kabul etsin canim,eee bana da bir kase duser artikin:))optm

Adsız 28 Ocak 2009 00:10  

özlemişim senin güzel sunumlarını ellerine sağlık yine çok şık ve lezziz...sevgilerimle..

ARZU - ENGÜZELTATLAR 28 Ocak 2009 08:35  

ALLAH kabul etsin. Sunumun çok güzel olmuş. Ben böyle bir tabağı hayatta yemeye kıyamam. Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Ocak 2009 09:42  

ÇOK TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR.
HEPİNİZE SEVGİLER...

Cocukla Cocuk 28 Ocak 2009 13:41  

eline sağlık canım Allah kabull etsin

Cocukla Cocuk 28 Ocak 2009 13:41  

eline sağlık canım Allah kabull etsin

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP