KALLAVİ YEMEK BU OLSA GEREK

>> 23 Şubat 2014 Pazar

Efendim Hepiniz Sağ olun Var olun tüm dua dolu temennileriniz için
Karadutum bugün  tam 3 haftalık asker.. 
Beli çok rahatsız revirde !  :( :(
Yoğun Grip :(
28 Şubatta yemin törenine bizi Manisa Merkez yollarında bekler ,
 Kısmetse İnşallah  !

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< 

FICCIN 



Nice zaman oldu bu resimler yükleneli,  bense en keyifli zamanlara öncelik verdim, en sevdiğim mekan ve yerlerin çoğunu yükledim ,seçtim ve şimdi başlıyorum hikayelerini kısa kısa yazmaya..



Bugün Pera- Beyoğlu'ndayız :
Bizim Hakiki (!) Boğaziçili kızlar ( Kandilli Kız Lisesi arkadaşlarım ) benden söz almışlardı, '' bizi Beyoğlu Turuna  götür, yedir içir ,anlat, sonra da hemen ! başka bir program ayarla ''  demişlerdi.
Bende onlara ,arkadaşlar bu hafta hepiniz iyi dinlenin çok gezeceğiz ve  salata- sebze- proteine ağırlık verin, çünkü hamur işine ve karbonhidrata boğacağım sizi deyip epey şaşırtmıştım :)))

Sabah hep beraber Beyoğlu Tünelde buluştuk.. 
Güzelim binaları seyrede seyrede,yürüye yürüye, Galata Mevlevihanesini geçip, Narmanlı Han'ı gezdik izbelikten, bakımsızlıktan  kahroluyordu Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Evi :(

St Antonio Katolik Kilisesini geçtik, Lebon ve Markiz Pastanelerine göz attık, 
Terkos pasajına uğradık, Beyoğlu'nun tüm pasaj ve tarihi binalarını oldukça  iyi bilirim.. 

Mısır apartmanını geçip, Galata'ya doğru turladık.. 
Ağa camiinide özlemişim, Koca Sinan'ı da yad ettik..
45 m.uzunluğundaki, rölyeflerine hayran olduğum, şimdinin görkemli emekli sandığı binasını,
 İsveç Konsolosluğunun yanındaki Türkiye'nin ilk moda evi  Muhteşem gül rölyefleriyle bezeli Botter Han'ı,
 çiçek pasajını, Ragıp Paşa apartmanını ve daha neler neler saymakla bitmez... hepsini yüreğimizle sarıp sarmaladık.
Siz bunları not alın.. Beyoğlu'nda gezecekseniz sabah erken olacak, birde başınız daima yukarıda olacak.. Her şey o binalarıa hayat veren nakış gibi işlenmiş rölyeflerde çünkü !!

Ne saat- ne ömür yeter bu İstanbul'a..AMA BEN BAŞ KOYDUM :))) Bitecek !!


Kızlar memnun mesut, ben dilim döndükçe, aklım yettikçe  anlatıyorum da anlatıyorum,
hava güneşli mi güneşli, ,sokaklardan müzikal nağmeler yayılıyor adım başı, yılbaşından kalma, dükkanlar, lambalar , süsler ışıl ışıl,  gençler cıvıl cıvıl, akın akın turist kaynıyor güzelim PERA.

Hafif yorgunluk yerini açlığa bırakınca haydi diyorum bizim kızlardan oluşan ekibe,  doğru Çerkes Mutfağına :))))
....................................
Yerimiz hazır Rahatız ! öğlen saati olduğundan siz siz olun ! erkenden orada bulunun, sonra çok sıra beklersiniz demedi demeyin. Hele cumartesi ise aman diyeyim ....
Kızlar tamamen bana teslim bugün. Tüm menüyü belirliyorum miktarlarına onlar karar veriyor.

1- Fıccın'a geldiyseniz gözünüz kapalı çerkes mantısı (Haluj) yiyeceksiniz ! (miss :)
2-Fıccın'ı mutlaka isteyeceksiniz,  ( kıymalı baharatlı,elde açma hamurlu bir nevi börek
çok severim)
3-hatrı kalmasın deyip çerkes tavuğunu da eksik etmeyeceksiniz :)))
-4  Velibah (ıspanaklı veya patatesli börek)  tadacaksınız
5- diğer seçenekleri size bırakıyorum :) tatlıları burdan seçmedik.
......................
......................


Sonra da tümm bu yediklerinizi biraz sindirmek için doğruca Pera'nın o güzelim sokaklarına dalıp yürüye yürüye Pera Palace'a geleceksinizzzz  :))))

ÇÜNKÜ BİZ SİZİ ORDA BEKLİYORUZ EFENDİM
SEVGİLER..




FICCIN 
Beyoğlu- KALLAVİ sokak..

15 yorum:

birdysevda 23 Şubat 2014 20:32  

Afiyet olsun efendim.Ben de çerkesim.Çerkes mantısının adının ''Haluj'' olduğunu not ediyorum.Yağda kızartılanı da tavsiye ederim. Acıka da yemeklerimizin yanındaki vazgeçilmez cevizli salçadır.Umarım tadmışsınızdır. Sevgiler,bol gezmeler....

NzlGl 23 Şubat 2014 21:04  

Ahh Nunucuğum,
gölgeniz olsam ben siz nereye ben oraya gitsem,
şu istanbul'u birde sizinle gezsem :))))
çoook şanslı arkadaşlarınız, Allah keyfinize keyif katsın....:)))))

Karadut'a çok üzüldüm, acil şifalar dilerim.
Allah kolaylığını verip bir çırpıda bitirsin askerliğini
sevgilerimle

petunyalarim 23 Şubat 2014 21:38  

Öncelikle yavruna gecmisler olsun Sevgili Nunu... Umarim en kisa zamanda eski saglina kavusur... Manisa Bati kisla ise yeri, bilirim oralari..:)
Saglikla, tez vakitte bitsin acemili insallah...

Bu arada bu Ficcin`a bayildim ben..:) Mart`ta Istanbul`dayim, kismetse ziyaret edip, o sahane lezzetleri deneyecegim... Sevgilerimle,

Blogger Bolat 23 Şubat 2014 22:05  

Çerkez yemeğiydi galiba çok severim ben o mekanı :) afiyet olsun.

durutarifler 25 Şubat 2014 18:07  

Allah kavuştursun Nunu'cum
Allah bize de görmek nasip etsin
Sevgiler

Unknown 25 Şubat 2014 23:21  

Sultanım ziyaretin beni çok mutlu etti yine her kare harika sevgiler.

Unknown 5 Mart 2014 00:26  

nunucum çok olmuş gelmeyeli görmeyeli masalını ..allah kavuştursun hayırlı tezkereleri olsun sevgiyle..

Çınar 5 Mart 2014 02:16  

Karadut'una çok geçmiş olsun Nunum ve hayırlı teskereleri olsun inşallah.

Mekan ve yemekler yine şahane :)

Sevgiler

Nilgün Torunoğlu 17 Mart 2014 19:04  

Canım nerelerdesin diye bir bakayım dedim. Karadut askerde hastalanmış,üzüldüm geçmiş olsun!
Sen iyi misin? Keyfin yerinde mi? Seni özlüyorum bilesin kendi güzel yüreği güzel Nunucuğum!

Bulbulunyeri 28 Nisan 2014 15:40  

Canım,
uzun zamandır bilgisayarım bozuktu takip edemedim. Kuzunun hastalığına üzüldüm sanırım şimdiye kadar iyileşmiştir belki de dönüş yolundadır.
Arkadaşlarınla ne güzel ve keyifli bir gezi olmuş. Güzel enerjinle muhteşemsin.
Sevgiyle kal.

Bulbulunyeri 5 Mayıs 2014 17:55  

Canım,
bir sıkıntı yoktur umarım. Merak ettim.
Sevgiyle kal.

Unknown 13 Mayıs 2014 14:07  

Bloğunuzda paylaştıklarınıza bayıldım. Nacizane benimde bir web sitem var ziyaretlerinizi bekliyorum. www.igorganizasyon.com

Bir Dut Masalı - nUnU 17 Mayıs 2014 23:36  

Çok teşekkürler arkadaşlar

Iyiyiz şükür// karadutumuzda gayet iyice
Son 60 günü / Kıbrısta ustabiriğinde huzurlu !

Bana gelince :
Yine Istanbul sevdalı, yine gezgin, yine seyyah hallerdeyim ..

Sanırım artık blog yazmak istemiyorum !
Ya da kimbilir ne zaman diyelim .....??????

Hepinize sevgiler yolluyorum

Adsız 22 Mayıs 2014 20:51  

ben bu sayfayı neden beyenemiyorum yada ekliyemiyorum her defasında ararken baya oyalanıyorum sevgiler şahane tarifler var bence herkes faydalanmalı

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP