KÖZ DOMATES EŞLİĞİNDE DENİZ BÖRÜLCESİ ( nUnU maRkA )

>> 12 Haziran 2013 Çarşamba



İnsan Ege'yi sevince her şeyini seviyor..

Deniz börülcesini hepiniz  biraz aynı -  belki de benim gibi ,lezzete lezzet katıp biraz daha farklı yorumlamıştır..




Ben ise özellikle bu halini seviyorum.. Tüm misafirlerimin bu lezzete hayran olması, bana yıllardır eklemediğim  hala ne çok reçetem olduğunu anımsattı..

Ehh ..biraz da tarif yaz nUnU - aç artık şu mutfağını  diyenlere gelsin :)




KÖZLENMİŞ DOMATES EŞLİĞİNDE DENİZ BÖRÜLCESİ ( nUnU mArKa )

1 demet deniz börülcesi
1-2 adet iri  sarımsak
sızma zeytinyağı
limon suyu
közlenmiş domates veya köz biber
Bünyesi kendinden Çok tuzlu ! olan deniz börülcelerine ASLA tuz eklenmez !!! 


Yayvan bir tencerede kaynamakta olan suya yıkanmış deniz börülcesi konur
Sarımsaklar içine atılır,
8 dakika pişirilip süzülür
Hafif  ılık- sıcakken ucundan tutup ,yukarı doğru sıyırın
Zeytinyağ , sarımsak  ve limonu karıştırıp hepsini harmanlayın
İçine közlenmiş -doğranmış domatesleri  ekleyerek hafifçe karıştırın. Servise hazır.

AFİYETLER OLSUN..





HEPİMİZE- ÜLKEMİZE AYDINLIK YARINLAR OLSUN..

25 yorum:

ebru 12 Haziran 2013 18:43  

Egenin lezzetleri başkadır Nunum. Ellerine sağlık.

Bulbulunyeri 12 Haziran 2013 19:55  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bayılırım bu tada. Renkler muhteşem .
Sevgiyle kal.

PAPATYA PRENSES 12 Haziran 2013 20:11  

Sefertasında biberlisini görmüştüm not etmiştim, domates de çok yakışır eminim.
Ellerine emeklerine sağlık Nunucuğum.

TAZE NANE 14 Haziran 2013 17:05  

Ellerine sağlık.
Nunum ne zaman dutla ilgili bir tarif yapsam aklıma hep sen geliyorsun.

Bak Bu Harika 15 Haziran 2013 16:32  

Bayılırım ben deniz börülcesine. Ellerine sağlık.

Unknown 15 Haziran 2013 23:29  

Sultanım ellerine sağlık bende çok severim şu an olsada yesem dedim:)))
Sevgiler...

Hülya 17 Haziran 2013 14:35  

Bu kadar güzel sunumunu görmemiştim.
Nasıl da "ye beni" diyor..
İlk fırsatta pişireceğim.
Ellerine sağlık Nunu'cuğum...

sibelyalcincom 17 Haziran 2013 20:22  

görüntü 10 numara sevgiler:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 18 Haziran 2013 22:17  

Süperrr; bayılırım, ellerinize sağlık ...

kalpkurabiye 19 Haziran 2013 22:59  

merhaba ablacım :)
ben bebeğimi büyütüyorum bakamıyorum senı de gorunce çok sevındım ablacım..

ellerine sağlık ablacımm:)

sevgiler..

TATESAL 20 Haziran 2013 14:13  

Ellerine sağlık,afiyet olsun...

lavantalimon 22 Haziran 2013 19:13  

Nunu'cum öncelikle 5 bitmiş 6. yılına girmiş blog çok tebrikler :)
Her zaman "EY ÖZGÜRLÜK"

Deniz börlücesi sen ne sihirli ve güzel bişeysin :)

lavantalimon 22 Haziran 2013 19:14  

Nunu'cum, öncelikle blogunu tebrik ederim.

Her daim "EY ÖZGÜRLÜK"

Ey deniz börülcesi sen nasıl sihirli güzel bişeysin :)

Mehmet Osman Çağlar 25 Haziran 2013 00:23  

Ege sevilir de deniz börülcesi sevilmez mi... Teşekkürler Nuray hanım. Dostlukla...

Deniz 25 Haziran 2013 12:23  

Ayy harika görünüyor. Geçenlerde manavda gördüm deniz börülcesi ama nasıl temizlenir tam bilmediğimden alamadım. Oysa çok sevilir bizde. Öğrendim gibi ama şimdi senden :)
Bir denerim belki bu hafta. Bu arada burada tarif görmek güzel :) Sevgiler.

ufukmutfakta 25 Haziran 2013 14:50  

Sevgili Nunu,
güzel yorumunla gerçekten beni çok mutlu ettin. Bende senin gibi eskiden var olan ama şimdi bir bir kaçıp giden, özel ve anlamlı blogları çok özlüyorum. Elimden geldiğince, ülkemin durumu blog hevesimi ve sevgimi elimden almadıkça seyrek de olsa burada olmaya devam edeceğim. Umarım sen de hep burada olursun. Kocaman sevgilerimle....

Baharcicegi 25 Haziran 2013 22:47  

Bu tatilde Didim pazarina gitmistim deniz börülcesini hep bloglarda görüyordum pazarda ilk defa görmüs oldum yemedigim icin tadini merak ediyorum
Sunum Nunu marka olmus eline saglik
Blogunu seni cok sevdik daha nice nefis tarifli yillara

Blogger Bolat 30 Haziran 2013 23:26  

Nasıl kıyıp da yiyeceğiz :) Börülceyi pek severim ne de olsa diğer yarımız Kıbrıslı :)

IŞILCA TATLAR 1 Temmuz 2013 15:29  

Nuraycığım,

Benim, vefalı, kadirşinas, kendisi gibi yüreği de güzel mi güzel arkadaşım. O çok samimi ve ayaklarımı yerden kesen yorumunla beni çok mutlu ettin. Sağol canım arkadaşım.
Maalesef bu aralar hem iş yoğunluğumdan hem de ülkenin genel ahvalinden çok sevdiğim arkadaşlarımdan uzak kaldım ve bu arada senin de doğum gününü kaçırmışım.Kusuruma bakma olur mu?
Öncelikle senin ve sayfanın yeni yaşını kutluyor hayatın sana hep güzellikler getirmesini diliyorum.
İyi ki varsın ve arkadaşımsın.
Çok öpüyor, sevgilerimi gönderiyorum.

Deniz börülcesine yaptığın Nunu dokunuşunu çok sevdim. Ellerine sağlık canım.

daimamutfak 2 Temmuz 2013 14:58  

Nunu'cuğum ne hoş bir sunuş böyle..ellerine sağlık canım.sevgiler..

pelince 3 Temmuz 2013 12:54  

Canım benim öncelikle blogunun yeni yaşı kutlu olsun.. Nice güzel seneler hep birlikte :)

Deniz börülcesini de evde hiç denemedim,eminim şahane olmuştur.. ellerine sağlık..

Sare 7 Temmuz 2013 22:06  

Deniz börülcesi nasıl güzel bir bitki, salatası da ellerinizde bir harika olmuş. Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP