FISTIKLI GÜLLAÇ

>> 22 Temmuz 2013 Pazartesi










Tabii sizde haklısınız !
Sofralar, bahçeler, nUnU mArKa icatlar, gelenler gidenler, gidilen yerlerden sunumlar hepsini özlediniz...

Ama ben emekli hayatına geçtikten sonra mutfakla vedalaştım ! Tüm enerjimi İstanbul'a ve hayata verdim. Sevdiceğim bir arkadaşım '' hala filiz-fide gibisin dese de, yaş Çınar'a erdi..Az yemek- çok hareket- bolca sükunet seçimlerim oldu. Ev ortamı buluşmalarını, dışarıda kültür gezilerine yönlendirdim, böylelikle pek çok arkadaşım 50 yıldan sonra İstanbul'u keşfeder oldu !
Mutfak ise sadece yaşamaya katkı halinde benim için..

Ve şimdi ramazan, bizim evimizde herkes oruçludur yıllar yılı.. 
30 gün hatırına açtık ocakları yeniden ..Özlemiş ev halkı bu kalabalık sofraları ! her şey bir arada tam olan yemekleri.

Ve sizin sitemler de haklı olarak çoğaldıkça çoğaldı..
O zaman  akşamki iftar soframızdan fıstıklı güllaç tarifi ekleyelim listemize... Ara ara devam edelim tariflere..

FISTIKLI GÜLLAÇ

1 lt süt  süt
1.5 sb şeker 
1 vanilya çubuğu
7 yaprak güllaç
toz fıstık
üzeri için vişne taneleri ( komposto tanesi harikadır )


Süt ve şeker kaynatılıp ,vanilya ekleyip biraz soğutulur !
Güllaçlar ortadan ikiye bölünüp hazırlanır.
3,5 tane alta, kalanlar da üzerine olmak için iki guruba ayrılır
cam bir tepsiye biraz süt gezdirilip üzerine yarım güllaç yaprağı konur
üzerine süt gezdirilir ve 
güllaç yaprakları 3.5 yaprak sonra arasına bolca toz fıstık serpilir
Kalan yapraklar bitene dek işleme devam edilir.

Püf noktası 
kaynayan süt güllaca dökülmez - yapraklar nişastadan dolayı hamur olur
Mutlaka parmak dayanacak kadar  ısı yeterli olandır.
Üzerini süslemek için çok iyi soğumuş olmasını beklemek gerekir.

AFİYETLER OLSUN.



22 yorum:

TATESAL 22 Temmuz 2013 09:22  

Afiyet olsun,ellerine sağlık,hayırlı ramazanlar....

NzlGl 22 Temmuz 2013 09:27  

Nunucuğum
ellerinize sağlık olsun, hayırlı iftarlar, çok sevgiler

Gamze Esra Ersöz 22 Temmuz 2013 09:38  

Güllaç çok severim, ellerinize sağlık...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 22 Temmuz 2013 09:41  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Asortik Krep 22 Temmuz 2013 10:13  

Bende emekli olunca öyle yapacağım :))

Nilgün Komar 22 Temmuz 2013 10:59  

muzlu güllaç duydum bende nasıl olur merak ediyorum :)
evlerden kütlürel turlara olan akınına bayıldım.. aslında zaman zaman yapılması gereken bir davranış annemlerde bu kış çok söylendiler oraya götürün bizi buraya götürün bizi diye.. benim onlara yanıtım ise şöyle oldu: hergün dört duvar arasında oturup pasta börek yiyeceğinize birgün bilmem ne anıtını birgün bilmem hangi camiyi birgün bilmem hangi tarihi eseri görmeye gidin.. gelin bize de anlatında bizde bilmedikerimizi öğrenelim zira sadece h.sonumuz var ona da dost sohbeti-iş-ev işi-alışveriş-kişisel bakım hangisini sığdıracağımızı şaşırıyoruz bari siz gezin..

Unknown 22 Temmuz 2013 11:45  

Sultanım ellerine sağlık bayılırım güllaça ben daha yapamadım bu sene size afiyetler olsun öpüyorum...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 22 Temmuz 2013 12:07  

Aaaa Nunu'cuğum sana yanlış yorum gelmiş, bak şimdi farkettim :) Ahhh dalgın ben... Ama yorum bırakamadığım doğru. Wordpressden yorum bırakamıyorum. Güllaçı da çok severim bu arada ellerine sağlık canım. SImsıcak sevgiler...

Seda'nın Günlüğü 22 Temmuz 2013 18:12  

İftara 3 saat kadar kala bu güllacı görmek :))baktım baktım tekrar baktım. Ellerine sağlık Nunu'cuğum. Sen harikasın gezemeyenlere de ışık oluyorsun örneğin Ramazan ayından sonra ilk işim Ayasofya'nın arkasında kalan Cafe de bir kahve içmek olacak :)

Sevgiler sana...

Dostbahcesindenlezzetler 22 Temmuz 2013 18:36  

Gullaci hic sevmedim sevemedim galiba guzelini bulamadim yada agzimin tadini bilmiyorum:(( ellerine saglik diyorum sevgilerimi gonderiyorum:))

Birkaselezzet blogspot.com 22 Temmuz 2013 20:08  

mmmm çok hafif lezzetli sofran bereketli olsun balım:)))

Güngör Ekinci Saglik 22 Temmuz 2013 20:28  

Ayyy Nunum ya ne imrendim simdi. Istanbulumdan gelirken herseyden almaya çalistim azicik azicik, gullaci unutmusum. Ne zaman ki ramazan geldi ozaman televizyonda gordum ve hatirladim ne kadar çok sevgigimi. Benim çinde ye bir dilim olur mu?
opuyorum, sevgiler, selamalr...

Blogger Bolat 23 Temmuz 2013 02:44  

Oy Oy oy ramazan olur da güllaç olmaz mı :)

kalpkurabiye 23 Temmuz 2013 13:07  

ablacım hissettiğin yaştasın unutma :) öyle yaş çınara erdi felan deme yani :)
mutfakla ısınma turları olmalı yenı nunu markalar gelmeli bence :)
güllacın nefis görünüyor :)
ellerine sağlık..

butterfly 23 Temmuz 2013 13:56  

Nunucum inan en güzelini yapıyorsun; ben de çok seviyorum gezmeyi, yeni yerler, yeni insanlar tanımayı. Mümkün olsa tüm dünyayı gezmek isterdim:)).
Güllaç en sevdiğim tatlılardandır, hafiftir, içini serinletir insanın. Senin güllacın ne güzel görünüyor, ellerine sağlık:).
Seni çok seven kelebeğin;)
http://www.kristalkelebek.com/

Asis 23 Temmuz 2013 16:40  

Ah ah emeklilik benide bir bulsa :) Resimlerin ve yazılarınla İstanbul'u geziyorum seninle :) ve hiç güllaç yemedim :( daha.. Sevgilerimle...

Heyyfi 23 Temmuz 2013 23:20  

Nunu'cuğum, mutfakla olan ilişkini destekliyorum...
Benim de seviyeli bir ilişkim var mutfakla :)
Güllaca da bayılırım bu arada...
Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Baharcicegi 24 Temmuz 2013 15:27  

tEK BIR KERE DENEMDIM GÜLLACI EV HALKI IHH MIHH YAPINCA BIR DAHADA YAPMADIM ESIM SERBETLI TATLI COK SEVDIGI ICIN DAHA COK O TÜR TATLILAR YAPIYORUM
CANIM BENDE BU ARA MUTFAKTA SADECE YEMEK ICIN GIRIYORUM PASTA BÖREGE ARA VERDIM ALDIGIM KILOLARI VERDIM MUTFAGA MESAFELI OLUNCA YAPINCA YENIYOR ESKISI GIBI BLOGTA ILLA TARIF OLSUN DIYE ILLEDE BIRSEYLER YAPMIYORUM ARADA BIR YAPINCA PAYLASIYORUM
sEN GEZ DEGISIK YERLER GÖR BIZEDE GÖSTER NUNUCUM

neseersoy 24 Temmuz 2013 18:58  

Nunum ne doğru dedin , özgür olarak İstanbul'u keşfetmek ne kadar güzeldir ben de gayet iyi bilirim :-) Erken emekli olunması kabul edilmeyebilir ama bizim yaşayacak çok şeylerimiz var buna zaman ayırmak en büyük hakkımız. Seni canı gönülden destekliyorum canım :-))
Güllaç harika sunum harika , ellerine sağlık , sevgilerimle.

Sare 25 Temmuz 2013 12:22  

NuNucum, harika seçimler yapmışsınız yaşam için, keyifler bol olsun.
İstanbul'u sizinle gezmek ayrı bir keyf oluyor.
Masa, yemekler ve yemeğin muhteşem misafiri güllaç, hepsi çok ama çok güzel olmuş.
Çayla birlikte alıyorum:))
Sevgilerimle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 25 Temmuz 2013 22:07  

Müthişşş . Bilgisayar ekranından masaya fırlayıp gelecekmiş gibi duruyor. Ellerinize sağlık :)

reyhan kokulu mutfağım 26 Temmuz 2013 12:35  

ben sizin istanbul resimlerinize zevkle bakıyorum...

güllaç ramazanın gülü... emeklerinize sağlık nunucuğum....

sevgilerimle...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP